GDDKiA Kielce - Plany na przyszłość...

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 12 marca 2006, o 21:34

Siódemka będzie miała dwa pasy jezdni

Marcin Sztandera 12-03-2006 , ostatnia aktualizacja 12-03-2006 19:58

Ponad 26 tysięcy samochodów na dobę przejeżdża przez świętokrzyski odcinek krajowej siódemki - wyliczyli drogowcy. Okazuje się, że to trzecia pod względem ruchliwości droga w kraju. Dlatego zostanie rozbudowana do standardu drogi ekspresowej

Takie dane wynikają z generalnego pomiaru ruchu, jaki drogowcy przeprowadzają raz na pięć lat. Liczenie przejeżdżających samochodów trwało cały ubiegły rok w wytypowanych miejscach. W Świętokrzyskiem wykonano dziewięć pomiarów dziennych i dwa nocne w 83 punktach województwa. - Mamy już wstępne wyniki liczenia. Nie jest zaskoczeniem, że wzrost wszędzie jest wyraźny i sięga 20 procent. Najwięcej samochodów przybyło oczywiście na siódemce - mówi Ewa Sayor, szef kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jeszcze pięć lat temu przez Skarżysko przejeżdżało na dobę 22 tysiące samochodów. Teraz już 26 tysięcy. - A Sandomierz i Skarżysko znowu będą w regionalnej czołówce miast, gdzie na dobę przejeżdżą najwięcej samochodów - mówi Ewa Sayor.

Jak się okazało, siódemka wskoczyła w tym roku na trzecie miejsce wśród najbardziej ruchliwych tras w kraju. Bardziej ruchliwa jest tylko droga nr 1 (Gdańsk - Cieszyn) oraz nr 4 (Jędrzychowice -Katowice - Rzeszów - Korczowa).

Drogowcy wyjaśniają, że liczenie, chociaż trwa dość długo, jest konieczne i pomaga w planowaniu inwestycji. Poprzednie wyniki były np. argumentem za budową obwodnicy Jędrzejowa. - Teraz też już mamy pierwsze efekty. Na podstawie tych danych zapadła decyzja o doprowadzeniu drogi krajowej numer 7 do standardu drogi ekspresowej na całym odcinku świętokrzyskim. Będą więc tam dwa pasy ruchu, dostaliśmy już nawet m.in. na ten cel dodatkowe 20 mln zł - mówi dyrektor Sayor. Dzięki temu rozpocznie się przygotowywanie projektów drugich pasów jezdni na całym odcinku siódemki.

W sumie drogowcy dostali już w tym roku ponad 242 mln zł. Dla porównania rok temu było to 170 mln zł. Pieniądze zostaną przeznaczone na rozpoczęcie latem budowy węzła komunikacyjnego Kielce Północ, obwodnicę Ożarowa, a także na kontynuację rozbudowy węzła w Skarżysku-Kamiennej. 80 mln zł ma być przeznaczone na nową nawierzchnie jezdni, gdzie jest najwięcej kolein. Wystarczy to na co najmniej 60 km napraw.

http://www.gazeta.pl/kielce/
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 23 marca 2006, o 01:31

Obrazek

Będzie druga obwodnica Jędrzejowa

Obrazek marc, 22-03-2006

Drogowcy przygotowują się do budowy drugiej obwodnicy Jędrzejowa, chociaż jeszcze nie ucichły protesty z czasów pierwszej takiej inwestycji. Tym razem dwujezdniowa droga będzie miała 9 kilometrów długości i ominie miasto od północy.

We wtorek ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji trasy, dzięki której samochody jadące na Śląsk drogą krajową nr 78 ominą centrum miasta. - To pierwszy etap przygotowań. Na podstawie tej dokumentacji uzyskamy decyzję lokalizacyjną i w przyszłym roku zaczniemy wykupywać grunty pod przyszłą inwestycję, która obejmie m.in. budowę wiaduktu nad torami - mówi Ewa Sayor, dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jej zdaniem sama budowa mogłaby ruszyć po 2008 roku. - To nie jest zbyt odległy termin, a cała inwestycja, jak na obwodnicę, też nie jest zbyt kosztowana. Wstępnie można ją wycenić na około 100 mln zł - mówi Ewa Sayor. Ostateczny termin rozpoczęcia prac zależy w dużej części od mieszkańców miasta. To protesty niektórych z nich przez kilkanaście lat blokowały budowę obwodnicy na "siódemce". - Liczymy, że tym razem będzie znacznie mniej protestów. Zresztą sami mieszkańcy Jędrzejowa już kiedyś domagali się budowy właśnie obwodnicy północnej - mówi Ewa Sayor.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 16 maja 2006, o 01:09

Obrazek

Szlak staropolski szybko nie powstanie

Obrazek Tomasz Haładyj, 15-05-2006

Przed 2013 r. nie ma na to szans. - Drogę z Ukrainy do Czech przez Lublin, Częstochowę, Kielce i Opole mój poprzednik zarekomendował do Narodowego Planu Rozwoju, choć nie było na nią pokrycia w funduszach - stwierdził 15 maja minister transportu Jerzy Polaczek.


Zebrani na konferencji w Częstochowie przedstawiciele miast z niedoszłego szlaku staropolskiego słuchali ministra z kwaśnymi minami. Dotąd wszystko szło dobrze: prezydent Tadeusz Wrona rzucił pomysł nowego korytarza transportowego wschód-zachód, przyklasnęli mu inni samorządowcy, a wszyscy razem namówili rząd (poprzedni), by listę planowanych dróg ekspresowych powiększyć o S46, bo taką korytarz dostał nazwę.

Decyzję swych poprzedników minister Polaczek nazwał "nieszczerą polityką". - Ja budowy obiecać nie mogę - powiedział wczoraj w Częstochowie. I bez S46 nie brak mu kłopotów ze zgromadzeniem tzw. wkładu własnego do funduszy unijnych na nasz transport: potrzeba 18 mld zł, a minister na razie ma tylko 15,3 mld.

- Na proponowanym szlaku staropolskim nie ma też ruchu uzasadniającego budowę drogi ekspresowej. Jest on wysoki tylko między Częstochową a Opolem i pod Lublinem, a najsłabszy jest odcinek z Częstochowy do Kielc - dodał Marek Rolla, szef biura studiów w Dyrekcji Generalnej Dróg Krajowych.

Na otarcie łez samorządom, które w wyobraźni już widziały, jak droga ekspresowa przyciąga do nich inwestorów, minister Polaczek poinformował o mniejszych modernizacjach. Powstanie więc obwodnica Szczekocin i jej brakujący fragment w Lublińcu, zaś odcinki z Częstochowy do Blachowni i Olsztyna otrzymają wkrótce nową nawierzchnię.

Tadeusz Wrona uznał jednak, że nie należy zrażać się wypowiedziami ministra. - Najważniejszym zadaniem jest naniesienie drogi do planów zagospodarowania gmin, by w ogóle nie stracić szans na inwestycję - stwierdził.

Szlak staropolski to nie tylko droga, ale i kolej. Ta jest w stanie zapaści.- Pociągi z Częstochowy do Lublińca jadą tak wolno, że w wagonach powinno się wieszać tabliczki z zakazem zbierania grzybów i jagód, co byłoby de facto możliwe - złożył samokrytykę Zbigniew Szafrański, wiceprezes Polskich Linii Kolejowych.

Niestety, trasa Kielce - Częstochowa - Opole nie zalicza się do żadnych międzynarodowych korytarzy transportowych, dlatego pieniądze unijne do niej nie przypłyną. Pozostają skromne fundusze PKP i samorządów wojewódzkich. Właśnie dzięki nim podtrzymana zostanie prędkość 100 km na godz. między Włoszczową a Kielcami, zaś z Częstochowy do Lublińca pojedziemy wkrótce 120 km na godz., ale tylko po jednym torze, bo na drugi nie ma pieniędzy. - Podróżni i tak zyskają, bo pociągi pasażerskie puścimy w obie strony po szybkim torze. Towarowe będą się wlec po drugim - zapowiedział dyr. Szafrański.

Nie ma za to nadziei na podwyższenie prędkości z Częstochowy do Kielc.

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: halny » 27 maja 2006, o 23:44

Fajnie z Częstochowy do Lublińca 120km. po jednym torze w dwóch kierunkach!!

Awatar użytkownika
Sz.J.
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1113
Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sz.J. » 28 maja 2006, o 13:17

Ruch na trasie drogowej Częstochowa - Kielce rozkłada się na trzy trasy. Przez Jędrzejów, przez Włoszczowę czy nawet przez Radomsko. Sam korzystałem już ze wszystkich.
Także dane o natężeniu ruchu mogą być trochę zaniżone.

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: halny » 28 maja 2006, o 13:58

Święte słowa !!! Tym bardziej że ten kierunek to nie tylko Częstochowa ale przede wszystkim skrót na Wrocek ,Opole, Prage ,Sudety ,Niemcy południowe,Francja itd. Jest to kierunek pośredni pomiędzy Krakowem a Łodzią i wszyscy kluczą wieloma trasami z braku głównej .

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 20 czerwca 2006, o 08:03

Dotacja tylko do Jędrzejowa 2006-06-19

Unijne wsparcie dla rozbudowy krajowej „siódemki” w obrębie świętokrzyskiego kończy się w Jędrzejowie – tutaj granicę postawiło nam Ministerstwo Transportu.

Jednak władze regionu świętokrzyskiego zapewniają podjęcie dalszych starań o objęcie dofinansowaniem całego odcinka drogi w obrębie naszego województwa. Póki co rozbudowa S7 znalazła się w programie operacyjnym „Infrastruktura i Środowisko” , jaki Polska będzie realizować w nowym okresie unijnego budżetowania; „Dzięki temu rozbudowa kolejnych odcinków powinna posuwać się dużo sprawniej” – mówi wojewoda świętokrzyski Grzegorz Banaś. Wojewoda podkreśla jednocześnie, że jeszcze dziś wyśle pismo do ministra Jerzego Polaczka z prośbą o skorygowanie planów resortu i wyznaczenie końca inwestycji w miejscowości Moczydło. „Interesuje nas, aby droga S7 była dwupasmowa w pełnym przebiegu przez nasze województwo” – podkreśla Banaś.
Radio Plus Kielce
Link: http://www.kielce.pl/index.php?numer=8068
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 28 czerwca 2006, o 07:11

Marszałek o drogach 27-06-2006, 19:20:22
W regionie świętokrzyskim dzięki dodatkowym pieniądzom z funduszy europejskich zostanie przebudowanych osiem dróg powiatowych. Środki na inwestycje pochodzą z oszczędności, które powstały przy poprzednich przetargach poinformował marszałek województwa świętokrzyskiego Franciszek Wołodźko.
Regionalny Komitet Sterujący zdecydował, żeby całą nadwyżkę przekazać na drogi powiatowe. W pierwszej kolejności przebudowana zostanie droga z Węgleszyna do Żarczyc Małych. Dzięki temu ciężkie samochody z cementem nie będą musiały wjeżdżać do Jedrzęjowa - poinformował marszałek Wołodźko.
Z europejskich pieniędzy sfinansowane zostaną także m.in. drogi z Gnieździsk do Piekoszowa w powiecie kieleckim oraz z Jurkowic do Wiśniówki w powiecie staszowskim.
Link: http://www.radio.kielce.com.pl/index.ph ... 428822.txt
-----------------------------------------------------------------------------
Zaoszczędzone na drogi powiatowe 2006-06-28
W województwie świętokrzyskim rozdysponowano już w większości działań środki unijne na rozwój regionalny w latach 2004-2006.
W województwie świętokrzyskim rozdysponowano już w większości działań środki unijne na rozwój regionalny w latach 2004-2006. Jednak ciągle pojawiają się oszczędności po przeprowadzonych przetargach. Dzięki nim szanse na realizację mają projekty z list rezerwowych. Po rozstrzygnięciu przetargów na duże inwestycje drogowe pojawi się prawdopodobnie około 15-20mln zł dodatkowych środków. Zostaną one przeznaczone na najpilniejsze naprawy ośmiu dróg powiatowych. „Niektóre z nich są w dramatycznym stanie, jak np. odcinek Skadla-Bronina w powiecie buskim” – mówi marszałek województwa świętokrzyskiego Franciszek Wołodźko: „Akurat w tym projekcie najpilniejszy jest odcinek około dwóch kilometrów z dwoma mostami, z których jeden most się po prostu rozwala, rozsypuje się beton, spadło np. całe obrzeże z tego mostu wraz z barierką ochronną. Ten most się – pytanie kiedy – zawali, więc to jest jedna z pilniejszych spraw” – podkreśla marszałek. Szybkiego remontu powinien też doczekać się m.in. odcinek Gnieździska-Piekoszów w powiecie kieleckim, Wąchock-Leśna w powiecie starachowickim, czy Chmielnik-Pińczów w powiecie pińczowskim.
Radio Plus Kielce
Link: http://www.kielce.pl/index.php?numer=8119
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 5 lipca 2006, o 22:26

Modernizacja drogi Chmielnik-Osiek 5-07-2006, 20:10:54
Marszałek województwa świętokrzyskiego, starostowie : kielecki, staszowski i buski oraz władze samorządowe gmin : Osiek, Szydłów, Staszów, Gnojno i Chmielnik podpisali porozumienie dotyczące modernizacji drogi wojewódzkiej nr 765 Chmielnik – Osiek, która będzie doskonałym połączeniem z krajową drogą nr 78, a tym samym ze Śląskiem. Będzie ona miała parametry drogi G. Inwestycja kosztować będzie około 40 mln złotych z czego 25 % pokryje Zarząd Województwa, a 75% pochodzić będzie z funduszy unijnych. Modernizacja drogi rozpocznie się w 2008 lub 2009 roku.
Radio Kielce
----------------------
Szkoda, że będziemy musieli tak długo poczekać.
Komisja Rewizyjna czuwa!

woj
Posty: 122
Rejestracja: 15 stycznia 2006, o 11:20
Lokalizacja: Kielce-Podkarczówka

Post autor: woj » 15 lipca 2006, o 15:35

odnośnie S7

Ponieważ przetarg na odcinek Grójec-Białobrzegi został unieważniony, a co za tym idzie raczej nie ma szans aby ta droga została wykonana do 2008 i aby pienądze z Unii nie przepadły to podobno rząd chce je przeznaczyć na budowę metra w Warrszawie. Teraz o 2-pasmówce od Radomia do Warszawy przed 2013 pewnie będzie można tylko pomarzyć :( .

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 15 lipca 2006, o 16:05

Niestety jest to prawda...

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 3 sierpnia 2006, o 06:36

Obrazek

Autostradą przez ponidzie

Przebudowa trasy numer 776 może ruszyć już we wrześniu 2007 roku. Prawdopodobne już za rok ruszy przebudowa drogi wojewódzkiej numer 776 z Buska Zdroju do Krakowa. To inwestycja o ogromnym znaczeniu dla rozwoju regionu kazimierskiego.

– Nie jest to może droga o znaczeniu strategicznym dla województwa świętokrzyskiego, ale dla nas bardzo ważna. Może stanowić o przyszłości naszego powiatu – twierdzi starosta Jan Nowak.

Drogowa koalicja
Właśnie starosta kazimierski był inicjatorem pierwszego spotkania w sprawie przebudowy „776”, pod koniec lutego 2005 roku. Ustalono, że remont mocno zniszczonego, 40-kilometrowego odcinka po stronie świętokrzyskiej jest potrzebą chwili. W skład „drogowej koalicji” weszło siedem samorządów: powiaty kazimierski i buski oraz gminy – Kazimierza Wielka, Czarnocin, Wiślica, Busko Zdrój, Złota Pińczowska.
Za słowami szybko poszły czyny. Pół roku później gotowa była wizualizacja projektu, a 16 września podpisano umowę o współfinansowaniu dokumentacji budowlano-wykonawczej. To kosztowne zadanie, o wartości przekraczającej milion złotych. Najwięcej, bo 38 procent finansowania wziął na siebie Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich, po 14 procent – oba powiaty oraz gmina Kazimierza Wielka.
W ubiegłym tygodniu, w sali konferencyjnej starostwa odbyło się kolejne spotkanie w sprawie przebudowy „autostrady Ponidzia”, jak nazywana jest trasa nr 776. Tym razem z udziałem strony kazimierskiej: starosty Nowaka, burmistrza Adama Bodziocha, wójta Czarnocina Marka Pikulskiego oraz drogowców wojewódzkich.

Działki do wykupu
Mając dokumentację w ręku, rozmawiano o szczegółach technologicznych inwestycji: punktach newralgicznych na trasie („wąskie gardła”, niebezpieczne łuki, ostre zakręty), modernizacji infrastruktury towarzyszącej, poszerzeniu pasa drogowego. I właśnie ten ostatni problem spędza sen z powiek samorządowców.
Poszerzenie drogi o metr oznacza bowiem konieczność wykupu 200 działek od właścicieli prywatnych. – Najbardziej obawiam się spraw własnościowych, związanych z wykupieniem gruntów. Mają one kluczowe znaczenie dla projektu przebudowy. Ewentualne kłopoty mogą spowodować opóźnienie całej inwestycji – przestrzegał Jan Nowak.
Ustalono, że wykupem gruntów zajmą się samorządy gminne. Najprawdopodobniej będą to działki po jednej stronie drogi, tak aby zminimalizować ewentualne problemy. Bo czas gra tu naprawdę dużą rolę.
Jak oświadczyła obecna na spotkaniu Mirosława Szmigiel ze Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, istnieje realna szansa, by pozyskać na modernizację trasy nr 776 pieniądze z Unii Europejskiej. I to duże pieniądze.

Szansa... na „ścianie wschodniej”
Mowa o funduszach z unijnego programu pomocowego dla „ściany wschodniej” – jak popularnie określa się pięć województw leżących na wschodzie kraju, w tym świętokrzyskie. Jeśli spełnione zostaną kryteria i kasa trafi do marszałka województwa, przebudowa naszej drogi mogłaby ruszyć już we wrześniu 2007 roku.
– To ogromna szansa dla regionu kazimierskiego. Nie wolno nam jej zmarnować – apeluje starosta Nowak.
Kto wie, czy nie decydująca dla losów inwestycji będzie pierwsza dekada sierpnia. W ciągu najbliższych dni ma zostać rozwiązana sprawa wykupu działek. Jeśli samorządy gminne podołają zadaniu i nie będzie „hamulca” z tej strony, nic nie stanie na przeszkodzie, by sięgnąć po dużą kasę z Unii Europejskiej.
Na połowę przyszłego tygodnia zaplanowano kolejne spotkanie w starostwie. I wtedy okaże się, czy jest szansa na szybką przebudowę „autostrady Ponidzia”.


Przez trzy powiaty
Droga wojewódzka nr 776 w części świętokrzyskiej ma długość 40,862 km. Najdłuższy odcinek – 22,8 km – przebiega przez teren powiatu kazimierskiego. 15,902 km ma odcinek „buski”, a 2,16 km – w powiecie pińczowskim.

Adam LIGIECKI ligiecki@echodnia.eu

:arrow: http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/?cat=10&id=33345
Komisja Rewizyjna czuwa!

msz

Post autor: msz » 18 sierpnia 2006, o 08:22

autor pisze:Niestety jest to prawda...
Ale następny przetarg będzie ogłoszony pod koniec sierpnia i przebudowa zacznie się na wiosnę przyszłego roku. Poczytajcie sobie na skyscrapercity wątek o S-7.

msz

Post autor: msz » 18 sierpnia 2006, o 08:26

Originally Posted by wrooblo
Cała siódemka za dwa lata oczywiscie Jedlinski-Grójec

Pieniądze na remont siódemki między Białobrzegami i Grójcem są pewne, a przetarg na remont tego odcinka GDDKiA ogłosi do końca sierpnia
- Pieniądze na budowę będą pochodziły z unijnego Sektorowego Programu Operacyjnego "Transport" - mówi Andrzej Maciejewski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja zostanie zrealizowana jednak nie z puli na lata 2004-06, tak jak odcinek Jedlińsk - Białobrzegi i obwodnica Grójca, ale z pieniędzy na lata 2007-13. - W praktyce oznacza to, że część trasy między Białobrzegami i Grójcem będzie gotowa nie latem 2008 r., ale jesienią - twierdzi Maciejewski. Dodaje, że remont rozpocznie się najprawdopodobniej wiosną przyszłego roku, a przetarg zostanie ogłoszony do końca sierpnia.

Przypomnijmy: przebudowa drogi pomiędzy Białobrzegami a Grójcem miała ruszyć w tym roku. Z powodu protestów uczestników pierwszego przetargu postępowanie unieważniono. Ministerstwo Transportu przesunęło pieniądze z działu "budowa dróg krajowych" do działu "modernizacja linii kolejowych", tłumacząc to troską o to, aby unijne dotacje nie przepadły. Remont odcinka Białobrzegi - Grójec stanął pod znakiem zapytania. Gdy sprawę nagłośniła "Gazeta" i zaprotestowali radomscy parlamentarzyści, minister transportu zdecydował, że przetarg ma być ogłoszony ponownie, a jeśli inwestycji nie da się ukończyć do czerwca 2008 r. (data rozliczenia projektów finansowanych z SPOT 2004-06), wejdzie do zadań na lata 2007-13 także w ramach SPOT.

Tymczasem GDDKiA podpisała umowę na nadzór przebudowy obwodnicy grójeckiej. Ma go sprawować Transprojekt Warszawa. Wyboru firmy, która wyremontuje obwodnicę, należy się spodziewać we wrześniu. O kontrakt opiewający na ponad 170 mln zł ubiegają się: konsorcjum Hermann Kirchner, Bickhardt, Mazowieckie Mosty; konsorcjum Strabag sp. z o.o., Strabag AG; konsorcjum Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych SA, Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych SA, Mosty-Łódź SA, Bilfinger Berger AG oraz Budimex Dromex SA.

Na odcinku Jedlińsk - Białobrzegi roboty rozpoczęli drogowcy firm Mostostal-Acciona. Konsorcjum ma już za sobą prace przygotowawcze i geodezyjne. Rusza właśnie z robotami ziemnymi. Najpierw powstanie nowa jezdnia. Potem na nią zostanie przeniesiony ruch i rozpocznie się gruntowna przebudowa starej. Zakończenie inwestycji - około marca 2008 r.

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 18 sierpnia 2006, o 12:04

Co do E-77 czyli E7 to są świetne plany na odcinku Kielce-Skarżysko-kam. i na odwrot! Mamy piekna obwodnice i to jest dalszy ciąg E7 od wiśniówki w strone Krakowa i chcą Wiśniówke polączyć z węzłem, obwodnicą nową w skarżysku i dalej w strone Wa-wy, Gdańska. Do rzeczy na odcinku Kielce-Skarzysko w miejscowości OSTOJÓW jest już od 2 tyg. prowadzona wycinka lasu!! :shock: :shock: Tylko patrzeć jak wjadą buldozery i bedą równać pnie i inne rzeczy. Droga ma być 7 metrów za rowami lasu i ma być szeroka na 120 metrów i bedzie to droga expresowa do 120km/h! 2 pasy po 2 stronach! ogrodzona od zwierzyny a stary odcinek kielce-skar bedzie mało ruchliwy! Mieszkańcy sie tylko obawiają jak bedą przechodzić do lasu :D

ODPOWIEDZ