GDDKiA Kielce - Plany na przyszłość...

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 2 kwietnia 2012, o 18:36

Obrazek
Krok w stronę przedłużenia S74
marc
02.04.2012 , aktualizacja: 02.04.2012 13:24

Jeszcze w tym roku powinniśmy poznać przebieg przyszłej drogi ekspresowej S74 między Kielcami a Opatowem. Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, a w opracowaniu są kolejne

Decyzję wyda Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska. Na mocy decyzji zostanie wybrany jeden z czterech proponowanych wariantów drogi. 50-kilometrowy odcinek S74 Cedzyna - Łagów - Jałowęsy ma połączyć wybudowany w roku 2011 wylot wschodni z Kielc S74 z planowaną obwodnicą Opatowa. Nowa trasa zlokalizowana będzie na terenie powiatów kieleckiego i opatowskiego. - Projektanci zaproponowali cztery warianty przebiegu drogi. Po ich analizie komisja oceny projektów inwestycyjnych GDDKiA uznała za najkorzystniejszy ze względów technicznych, środowiskowych i ekonomicznych, wariant biegnący na odcinku od Cedzyny do Woli Jachowej po północnej stronie obecnej drogi 74, następnie do Napękowa po śladzie zbliżonym do obecnej trasy, dalej do Piórkowa Kolonii po północnej stronie drogi 74, następnie do Jałowęsów po stronie południowej - informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału GDDKIA.

W rekomendowanym wariancie zakładana jest budowa pięciu węzłów drogowych: Radlin (na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 745), Wola Jachowa (na skrzyżowaniu z obecna drogą krajową 74), Makoszyn (na skrzyżowaniu z drogą powiatową Makoszyn - Bieliny) , Łagów (na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 756) i Baćkowice (na skrzyżowaniu z drogą powiatową Baćkowice - Iwaniska). - Ostateczny wariant drogi zostanie wybrany przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska na mocy decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia. Po wybraniu wariantu będzie można przystąpić do projektowania trasy - mówi Małgorzata Pawelec.

Kielecki oddział GDDKIE przygotowuje również dokumentację dla pozostałych odcinków S74 przez region świętokrzyskich. Kilka dni temu wysłano do RDOŚ wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla odcinka od Mniowa do granicy województwa łódzkiego. - Nieco mniej zaawansowane są prace nad wnioskami o decyzje dla odcinka Mniów - Niewachlów oraz od Kielce (od ul. Warszawskiej - red.) do Niewachlowa. One też będą złożone w tym roku - zapowiada rzeczniczka.

Zgodnie z rządowym planem budowy dróg krajowych, świętokrzyskie odcinki drogi S74 mają być realizowane po 2013 roku.

źródło: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... a_S74.html

Obrazek
Przebieg nowej trasy S74 Kielce – Opatów może być znany w tym roku
Dodano: 2 kwietnia 2012, 15:00

Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o decyzję środowiskową na odcinek S74 Cedzyna – Łagów – Jałowęsy.

- Jeszcze w tym roku powinniśmy poznać przebieg przyszłej drogi ekspresowej S74 między Kielcami a Opatowem – mówi Małgorzata Pawelec - Buras – rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska na odcinek S74 Cedzyna – Łagów – Jałowęsy. Na mocy tej decyzji wybrany zostanie jeden z czterech proponowanych wariantów drogi.

Odcinek drogi ekspresowej S74 Cedzyna – Łagów – Jałowęsy o długości blisko 50 kilometrów m ma połączyć wybudowany w 2011 roku wylot wschodni z Kielc S74 z planowaną obwodnicą Opatowa.

Nowa trasa zlokalizowana będzie na terenie powiatów kieleckiego i opatowskiego.

Projektanci zaproponowali cztery warianty przebiegu drogi. Po ich analizie komisja oceny projektów inwestycyjnych GDDKiA uznała za najkorzystniejszy wariant biegnący na odcinku od Cedzyny do Woli Jachowej po północnej stronie obecnej drogi 74, następnie do Napękowa po śladzie zbliżonym do obecnej trasy, dalej do Piórkowa Kolonii po północnej stronie drogi 74, następnie do Jałowęs po stronie południowej.

W rekomendowanym wariancie zakładana jest budowa pięciu węzłów: Radlin (na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 745), Wola Jachowa (na skrzyżowaniu z obecna drogą krajową 74), Makoszyn (na skrzyżowaniu z drogą powiatową Makoszyn - Bieliny), Łagów (na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 756) i Baćkowice (na skrzyżowaniu z drogą powiatową Baćkowice – Iwaniska).

Planowana jest także budowa 25 wiaduktów, 11 mostów, 6 Miejsc Obsługi Podróżnych oraz przejść dla zwierząt. Zakłada się również budowę dróg dojazdowych o długości ponad 50 kilometrów.

- Ostateczny wariant drogi zostanie wybrany przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska na mocy decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia. Po wybraniu wariantu będzie można przystąpić do projektowania trasy – dodaje Małgorzata Pawelec-Buras.

źródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /120409786

====================
Echo Dna ulokowała na naszym terenie kolejny urząd. Jest to Główna (sic!) Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad :P
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 2 kwietnia 2012, o 22:00

Obrazek
Przygotowania do budowy trasy ekspresowej Cedzyna-Opatów
Artykuł dodany: 2012-04-02 13:44:32, ostatnia aktualizacja: 2012-04-02 15:42:36

Jeszcze w tym roku powinien być znany przebieg przyszłej drogi ekspresowej S74 między Kielcami a Opatowem. Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Małgorzata Pawelec informuje, że od tej decyzji uzależniony jest wybór jednego z czterech proponowanych wariantów przebiegu trasy na odcinku Cedzyna - Łagów - Jałowęsy koło Opatowa.

Ze względów technicznych, środowiskowych i ekonomicznych komisja oceny projektów inwestycyjnych GDDKiA uznała, że najkorzystniejsza byłaby budowa nowej drogi ekspresowej po północnej stronie obecnej trasy nr 74. Tak miałoby być na odcinku od Cedzyny do Woli Jachowej. Następnie do Napękowa droga przebiegałaby blisko obecnej trasy, a dalej do Piórkowa Kolonii po północnej stronie drogi 74, zaś do Jałowęsów po południowej stronie obecnej trasy nr 74.

W rekomendowanym wariancie zakładana jest budowa pięciu węzłów drogowych: w Radlinie, Woli Jachowej, Makoszynie, Łagowie i Baćkowicach. Planowana jest także budowa 25 wiaduktów, 11 mostów, 6 Miejsc Obsługi Podróżnych, przejść dla zwierząt oraz dróg dojazdowych o długości ponad 50 kilometrów.

Małgorzata Pawelec zaznacza jednak, że ostateczny wariant zostanie wybrany przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Koszt budowy 50-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S74 między Kielcami, a Opatowem nie jest jeszcze znany. Zapewne przekroczy 1 mld zł, co oznacza, że będzie to jedna z największych inwestycji drogowych w regionie świętokrzyskim.

Robert Felczak
ZOBACZ WARIANT S-74 CEDZYNA - JAŁOWĘSY REKOMENDOWANY PRZEZ GDDKiA - CZĘŚĆ PIERWSZA
ZOBACZ WARIANT S-74 CEDZYNA - JAŁOWĘSY REKOMENDOWANY PRZEZ GDDKiA - CZĘŚĆ DRUGA

źródło: http://www.radio.kielce.pl/page,,Przygo ... e243b.html
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 3 kwietnia 2012, o 18:52

1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Post autor: bender » 4 kwietnia 2012, o 13:10

Wyremontują 10 kilometrów dróg

Drogowcy wyremontują pięć odcinków dróg krajowych na terenie województwa świętokrzyskiego. Prace rozpoczną się jeszcze wiosną 2012 roku.

Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosi w kwietniu przetargi na wyremontowanie pięciu odcinków dróg krajowych na terenie województwa świętokrzyskiego. Jak informuje Małgorzata Pawelec, rzeczniczka GDDKiA ich łączna długość to ponad 10 km. Nową nawierzchnię zyskają: ok. trzykilometrowy odcinek drogi nr 7 (od Łączyna do Potoku), ok. 3,5 km odcinek drogi nr 42 (Wąchock - Starachowice), ok. 2 km odcinek drogi nr 73 (przejście przez Morawicę) oraz dwa kilometrowe odcinki drogi nr 74 (Lechów - Lechówek i przejście przez Lechów).

Drogowcy rozpoczną prace polegające na wymianie wierzchnich warstw asfaltu, uporządkowaniu poboczy i odnowieniu oznakowania jeszcze wiosną tego roku. Roboty potrwają trzy miesiące i zakończą się pod koniec lata.

:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... _drog.html
------------------------------


Szok! Niedowierzanie! Aż 10 km?!
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1785
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 4 kwietnia 2012, o 16:10

Szaleństwo! A ile metrów kwadratowych dziur zostanie załatane? 10 m kw.?

Oskar
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1330
Rejestracja: 19 marca 2006, o 14:34
Lokalizacja: Śródmieście
Kontakt:

Post autor: Oskar » 17 grudnia 2013, o 12:55

Obrazek
Radom zyska dzięki Kielcom nową ekspresówkę

Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybuduje obwodnicę Radomia oraz odcinek ekspresowej 'siódemki'.


To pierwszy od wielu lat przypadek, gdy kielecki oddział GDDKIA będzie realizował inwestycję za granicami województwa świętokrzyskiego. O sprawie poinformowała we wtorek jego szefowa, dyrektor Ewa Sayor. - Chodzi o dwie inwestycje na "siódemce", obwodnicę Radomia oraz cześć od jej zakończenia do granicy województwa świętokrzyskiego - mówi dyrektorka. Dodaje, trwa przejmowanie dokumentacji z oddziału mazowieckiego. - O powody tej decyzji proszę pytać przełożonych. Ale domyślam się, że oddział mazowiecki ma bardzo dużo pracy przy innych inwestycjach, a pojawiły się mu nowe zadania. My przecież też jesteśmy elementem większej całości i pomagamy sobie - mówi szefowa kieleckiego oddziału GDDKiA.

Pierwsza z inwestycji, obwodnica Radomia, jest na etapie przetargu, wpłynęło w niej 14 ofert. Na odcinek od Radomia do granicy województwa przetarg unieważniono w ramach oszczędności, ale od tej decyzji odwołała się firma Dragados.

- Jeszcze przed reformą samorządową kielecki oddział GDDKiA odpowiadał także za drogi na obszarze województwa radomskiego - przypomina dyrektor Sayor.

Kielecki oddział równolegle będzie pracował jeszcze przy trzech innych odcinkach S7: od granicy województwa mazowieckiego do Skarżyska, od Chęcin do Jędrzejowa oraz od Jędrzejowa do granicy województwa małopolskiego. Wszystkie budowy powinny ruszyć w przyszłym roku.

Awatar użytkownika
pawel_ŚLV
Posty: 300
Rejestracja: 14 marca 2008, o 22:44
Lokalizacja: Kielce\Skarżysko
Kontakt:

Post autor: pawel_ŚLV » 17 grudnia 2013, o 19:05

Może na olimpiadę w Zakopanem w 2022 roku, S7 będzie ekspresowa od Warszawy do Krakowa :D
Waleczne Serce Korona Kielce

Awatar użytkownika
CubaSh
Posty: 54
Rejestracja: 4 marca 2012, o 15:45
Lokalizacja: CK

Post autor: CubaSh » 18 grudnia 2013, o 18:46

A u naszych przyjaciół zaraz chyba żyłki pękną z radości....

Prawda jest dla Kielc druzgocąca". Radomianie o obwodnicy


Gorącą dyskusję wśród forowiczów radomskiej "Gazety" wywołała informacja, że to kielecki oddział GDDKiA wybuduje obwodnicę Radomia oraz odcinek drogi ekspresowej S7 od tego miasta do granicy świętokrzyskiego.

Realizację tych inwestycji na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostradzapowiedziała we wtorek Ewa Sayor, szefowa kieleckiego oddziału GDDKIA . - O powody tej decyzji proszę pytać przełożonych. Ale domyślam się, że oddział mazowiecki ma bardzo dużo pracy przy innych inwestycjach, a doszły mu nowe zadania. My przecież też jesteśmy elementem większej całości i pomagamy sobie - podkreślała dyrektor Sayor.

Prawda jest druzgocąca

"Prawda jest dla Kielc druzgocąca. Bez Ziemi Radomskiej ich instytucje zwyczajnie są nieefektywne. W Kielcach utrzymuje się armię urzędników tylko dlatego, że Kielce są miastem wojewódzkim, a zadań do realizacji jak na lekarstwo. Stąd już Urząd Kontroli Skarbowej w Kielcach działa w Radomiu, teraz kielecki oddział GDDKiA. Życie samo pokazuje, że woj. świętokrzyskie w obecnym kształcie jest po prostu kosztownym rozwiązaniem, a urzędnikom z Kielc szuka się już pracy poza granicami województwa" - skomentował jako pierwszy na forum radom.gazeta.pl internauta podpisujący się jako sono_andrzej.

"A może jest inny powód? Może Warszawa ma gdzieś Radom i zależy jej na pomniejszaniu wartości wszystkich miast sąsiednich (jak to ma miejsce w całej Polsce), popatrz sobie na Częstochowę i Katowice. Identyczna sytuacja. Kolejny przykład (jeszcze bliższy) sytuacja Ostrowca ,Skarżyska - jak są traktowane przez Kielce? Aha i nie martw się o to, że urzędnicy UW w Kielcach nie mają co robić. To, że skarbówka kielecka czy GDDKiA działają w Radomiu jest spowodowane odległościami. Skoro nie Warszawa to kto? Lublin czy Łódź??? Za daleko..." - ripostował kordiusz.

Jeszcze ostrzej sprawę komentuje internauta drs: "Prawda jest druzgocąca dla Radomia. Bez Kielc jesteście nikim, traktują Was na Mazowszu marginalnie, bo jesteście tam dolepieni na siłę. Warszawa ma gdzieś Radom i d.radomskie, potrzebni jesteście tylko dla niej jako tania siła robocza. Cieszcie się, że ktoś wybuduje w Radomiu obwodnicę i połączy ja z ekspresówką w Skarżysku. Podobna sytuacja jest w Lublinie, gdzie tamtejsza GDDKiA realizuje ekspresową poza granicami lubelszczyzny, aż do Garwolina/mazowieckie/".

Kto ma problem?

Drs dodaje, że studiował na Politechnice Świętokrzyskiej. "Uwierzcie mi Kielczanie traktują Radom w taki sam sposób jak Częstochowę, Sosnowiec, Lublin czy Tarnów. Ot miasto jak każde inne. Nikt już z mojego pokolenia nie pamięta, że były jakieś animozje, to przeszłość. Miasto się rozwija i zajmuje się własnymi sprawami. W Radomiu zaś Kielce są cierniem w oku i miastem, któremu życzy się jak najgorzej. To my, Radomianie mamy problem, to nam Kielce przeszkadzają" - komentuje drs.

Co ciekawe, dyskusja jest grzeczna, bez wulgaryzmów, a internauci piszą o łączeniu sił obu miast oraz zaczynają pozdrawiać "zdroworozsądkowych Radomian" i "zdroworozsądkowych Kielczan". Kończy ją artcos06, który twierdzi, że "Kielecki oddział dlatego będzie nadzorował budowę, bo od początku pracował na tym przedsięwzięciem gdyż Kielcom zależało aby mieć połączenie z Warszawą. Zostawić tę sprawę władzom radomskim to droga nie powstałaby jeszcze ze 30 lat. (...)nic same nie potrafią wywalczyć, Air Show najbardziej rozpoznawalna impreza kojarzona z Radomiem powstała też dzięki Targom Kielce. Prawda jest druzgocąca niestety dla Radomia" - komentuje.



Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... z2nqk5F1zB :lol:

ODPOWIEDZ