GDDKiA Kielce - Plany na przyszłość...

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 3 grudnia 2007, o 02:16

Raport o drogach. To będzie rok pełen inwestycji

Ciężki rok czeka świętokrzyskich kierowców - zapowiadają drogowcy. To jednak powód do radości, bo tylu robotników na naszych drogach jeszcze nie było.

- To zasługa przede wszystkim pieniędzy z Unii Europejskiej - mówią zgodnie szefowie zarządów dróg w regionie świętokrzyskim. Po raz pierwszy dużą inwestycję za środki unijne zrealizuje kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Chodzi o budowę krajowej siódemki pomiędzy Skarżyskiem i Występą. - Dotychczas robiliśmy znacznie mniejsze projekty dofinansowane z UE. Tym razem chodzi o inwestycję wartą około 400 mln zł. Liczymy, że w marcu ogłosimy przetarg - informuje Ewa Sayor, szefowa kieleckiego oddziału GDDKiA. Unijne pieniądze oznaczają także dodatkowe kłopoty. - Dokumentację przetargową przygotowaną w Kielcach kontroluje centrala GDDKiA. A to oczywiście wydłużą procedurę - dodaje dyrektor Sayor.

Pieniądze z UE pójdą też m.in. na modernizację kieleckiego rynku oraz budowę drogi wojewódzkiej Chmielnik - Staszów. - Coraz większa liczba inwestycji, nie tylko drogowych, ale w ogóle w budownictwie, powoduje wyższe ceny gruntów. A to często oznacza bardzo długie negocjacje. My mamy taką sytuację np. przy budowie ul. Ściegiennego - podkreśla Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

Wyższe ceny gruntu mają też swoją dobrą stronę. - W porównaniu z latami ubiegłymi mamy znacznie mniej odwołań od osób, które nie zgadzają się na sprzedaż gruntu. Ceny są tak wysokie, że czasem to właściciele pytają się, kiedy daną działkę wykupimy - tłumaczy Sayor.

Najważniejsze inwestycje drogowe w regionie.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad


Najbardziej rozkopana będzie droga krajowa numer 7. Przez zimę ma trwać budowa Węzła Północ, czyli skrzyżowania siódemki z drogą krajową nr 73 w rejonie Kielc. Warta 210 mln zł inwestycja raczej nie skończy się w przyszłym roku. - I to tak naprawdę jedyne miejsce na drogach krajowych w regionie, w którym kierowcy muszą uważać podczas zimy na roboty drogowe. Chodzi przede wszystkim o wjazd do Kielc w Dąbrowie oraz Kajetanowie - mówi Sayor. W połowie 2008 roku ruszyć ma budowa wspomnianego odcinka od Skarżyska do Występy.

GDDKiA jest też na etapie przygotowań do sześciu dużych inwestycji, m.in. budowy drugiej jezdni obwodnicy Kielc razem z węzłem w Niewachlowie, przebudowy siódemki od Jędrzejowa do granic województwa oraz budowy obwodnicy Parszowa na drodze krajowej nr 42.

Najbliższa realizacji jest budowa drugiego mostu w Sandomierzu oraz drogi krajowej numer 74 z Kielc do Cedzyny. - Chcemy, żeby inwestycja, obejmująca też budowę dwupoziomowego skrzyżowania z drogą krajową nr 73 w rejonie Galerii Echo, była zrealizowana w myśl zasady "zaprojektuj i wybuduj". To konieczne, bo jeszcze nie ma projektu samego skrzyżowania - tłumaczy Sayor.

Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich

Na drogach wojewódzkich sezon budowlany, przynajmniej teoretycznie, jeszcze w pełni. - Jeszcze w tym roku mamy skończyć modernizację drogi Górno - Krajno i Wola Jachowa - Bieliny - zapowiada Wojciech Płaza, dyrektor ŚZDW. To inwestycje realizowane w ramach unijnego Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Drogi te miały tworzyć tzw. Pętlę Świętokrzyską. - To stara nazwa. Teraz to indywidualne projekty - tłumaczy Płaza.

W przyszłym roku nie będzie modernizacji kolejnego odcinka trasy przebiegającej przez Świętokrzyski Park Narodowy - Święta Katarzyna - Bodzentyn. - Przygotowano nawet dokumentację. Ale zmieniły się przepisy i teraz ekolodzy wymagają budowy bezpiecznych przejść również dla dużych zwierząt. A to znacznie podnosi koszty. Musimy poczekać z jej realizacją, tym bardziej że tam nie jest jeszcze tak źle. Pieniądze przydadzą się na inne inwestycje - twierdzi Płaza.

W przyszłym roku na pewno kontynuowana będzie m.in. modernizacja wiaduktów i dwupasmowej drogi Kielce - Chęciny. - Rozstrzygnięto już przetarg i prace powinny się skończyć w połowie roku. Mam nadzieję, że wykonawca zdąży, bo inaczej czekają go kary - podkreśla Płaza. Prace trwają też na budowie 10-kilometrowego odcinka obwodnicy Małogoszczy razem z drogą do Mniszka.

- Mamy o tyle niewygodną sytuację, że nadal nie podpisano Regionalnego Programu Operacyjnego. Nie możemy więc wykorzystać wszystkich środków unijnych. Musimy czekać - dodaje Płaza. Na podpisanie RPO i rozstrzygnięcie przetargów czeka m.in. modernizacja drogi od Huty Nowej do Ostrowca razem z budową obwodnicy Nowej Słupi, budowa drogi Busko - Kazimierza Wielka oraz przejazd przez Górki Szczukowskie w kierunku Włoszczowy.

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach

Kielce są w podobnej sytuacji jak Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich. - Cały szereg inwestycji czeka na dofinansowanie z UE. Nie wiemy, w jakiej kolejności spływać będą decyzje. Jeżeli dostaniemy wszystkie pieniądze, roboty budowlane mogą zablokować miasto. Trzeba będzie się nagłowić nad ich organizacją, ale poradzimy sobie. Poza tym wszystkich pieniędzy nie dostaniemy pewnie w tym samym czasie - mówi Piotr Wójcik, dyrektor MZD.

Na razie pewne są dwie duże inwestycje realizowane przez miasto. Nareszcie ruszyć ma modernizacja mostu Herbskiego, który od lat jest w fatalnym stanie. - Większość prac postaramy się wykonać w 2008 roku. Ale raczej nie uda się tego zrobić w jednym sezonie - mówi Wójcik. Z kolei za unijne pieniądze ruszy modernizacja kieleckiego Rynku. Ma być realizowana w trzech etapach i wymaga m.in. nowej organizacji ruchu w całym śródmieściu, bo po jej zakończeniu na Rynek nie będą wjeżdżały samochody.

Imponująco wygląda lista umieszczona w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym 2008-2012, bo drogi zajmują w nim blisko 60 proc. W przyszłym roku na dofinansowanie z UE czeka m.in. modernizacja ul. Ściegiennego łącznie z przebudową skrzyżowania z ul. Posłowicką, modernizacja ul. Krakowskiej, budowa ul. Nowosilnicznej od Warszawskiej do pl. św. Wojciecha oraz przebudowa skrzyżowania ul. Nowy Świat i al. IX Wieków.

Źródło: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4726518.html
Marcin Sztandera
2007-12-03
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.

Awatar użytkownika
vincent
Posty: 379
Rejestracja: 19 kwietnia 2007, o 13:02
Lokalizacja: Bilcza

Post autor: vincent » 3 grudnia 2007, o 15:33

Myśle, że ten fragment tekstu z krakowskiej GW tez ma dla nas znaczenie:

...Zakończyły się już konsultacje społeczne w sprawie budowy drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa. Trasa od węzła Ptaszyckiego/Igołomska do granicy z województwem świętokrzyskim będzie miała około 60 km. W budżecie państwa przewidziano na ten cel ponad 1,5 mld zł.

Według planów S7 ma być dwujezdniową drogą ekspresową z węzłami bezkolizyjnymi i drogami serwisowymi. W przyszłości doczekamy się rozbudowy każdej jezdni o trzeci pas ruchu - rezerwa terenu znajduje się w pasie zieleni rozdzielającym jezdnie, który będzie miał 12 m szerokości. Na trasie zaplanowano dziewięć węzłów bezkolizyjnych oraz trzy obwodnice: Słomnik, Miechowa i Książa Wielkiego. Według planów inwestycyjnych GDDKiA do 2012 roku ma powstać przynajmniej jedna jezdnia S7. Na więcej nie mamy chyba co liczyć, biorąc pod uwagę wspomnianą kwotę w budżecie państwa, przeznaczoną na ten cel....
Żółć i czerwień w naszych sercach aż po życia kres!!!

Tam91
Posty: 245
Rejestracja: 12 sierpnia 2006, o 15:51
Lokalizacja: Kielce/Lublin

Post autor: Tam91 » 3 grudnia 2007, o 16:30

1,5mld zlotych na 60km drogi? 25mln zlotych za kilometr i jeszcze mowia ze wystarczy na jadna jezdnie? to chyba rekord swiata!

msz1
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: msz1 » 3 grudnia 2007, o 22:04

Tam91 pisze:1,5mld zlotych na 60km drogi? 25mln zlotych za kilometr i jeszcze mowia ze wystarczy na jadna jezdnie? to chyba rekord swiata!
Wychodzi 6.2mln euro/kilometr, czyli normalka. Za S-7 na odcinku Radom Grójec zapłacimy 7mln euro/kilometr.

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 6 grudnia 2007, o 22:38

"Siódemką" w skansen?

Do 15 grudnia kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad musi podjąć decyzję,jak przebiegać będzie droga ekspresowa S-7 na odcinku Chęciny-Jędrzejów. Sprawa ta wzbudza wiele kontrowersji bowiem nie ma idealnego rozwiązania. Droga przebiegać będzie przez obszary chronione Naturą 2000 i zgodnie wytycznymi zaakceptowane zostanie rozwiązanie najmniej ingerujące w środowisko.W jednej z koncepcji część drogi przebiegać ma przez skansen etnograficzny w Tokarni. Na takie rozwiązanie nie godzi się dyrektor skansenu Janusz Karpiński, który twierdzi, że uniemożliwi to realizację założeń rozbudowy i modernizacji skansenu. Ewa Sayor -dyrektor kieleckiego oddziału GDDIA twierdzi, że przygotowywanych jest kilka rozwiązań dla tego odcinka, żadne nie jest jednak w pełni satysfakcjonujące.

:arrow: http://www.radio.kielce.pl/index.php?go=3&id_k=8553
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 6 grudnia 2007, o 22:49

Co jak co, ale skansen w Tokarni niech zostawią w spokoju, To tak, jakby w Kielcach zburzyć Pałac Biskupów. Są napewno lepsze alternatywy jeśli chodzi o S7
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 6 grudnia 2007, o 22:53

Moze tunel pod skansenem :lol:

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 7 grudnia 2007, o 10:06

Ale ten wariant koliduje nie z obecnym terenem skasenu, ale z terenem na którym skansen miałby się ewentualnie, w przyszłości rozbudować. To jest zresztą jedyny wariant, który wykorzystuje w większej części istniejący ślad drogi nr 7. Pozostałe z tego co kojarzę idą przez lasy w okolicach istniejącej linii kolejowej do Krakowa. Budowa tam zmniejszy stan zasobów leśnych świętokrzyskiego, ale również jest plus dla środowiska - zostaną wykonane przejścia dla zwierząt też i nad linia kolejową i będzie można również przy okazji niejako zmodernizować linię kolejową. Skoro jest "nie" dla lotniska w Kiecach, to musimy mieć dostęp szybki (koleją i samochodem) do lotniska w Balicach i Pyrzowicach.
Jeżpir

msz1
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: msz1 » 10 grudnia 2007, o 21:01

Przedmiot zamówienia:

Wycinka terenów leśnych w ilości 35.3 ha pod budowę drogi ekspresowej S-7 na odcinku Skarzysko-Kamienna - Występa. Roboty związane z wycinką lasów obejmują, min.: wykonanie operatów geodezyjnych, pozyskanie drewna, karczowanie pni drzew, karczowanie krzewów, oczyszczenie terenu z roślinności, zasypanie dołów po karczowaniu pni, manipulacje ścietych drzew i krzewów na sortymenty, ocechowanie drewna (nadanie numeracji), przygotowanie składowisk drewna, transport drewna na miejsce składowania, mygłowanie poszczególnych sortymentów drewna, przygotowanie raportów manipulacyjnych z zestawień ilościowych i jakościowych pozyskanego drewna, zapewnienie ochrony drewna do czasu przekazania go Zamawiającemu.

Termin realizacji:

30 kwietnia 2008 r.

więcej :
http://www.gddkia.gov.pl/article/odd...449331987498f#

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 19 grudnia 2007, o 18:24

http://www.droginaeuro.pl/ S7 do Krakowa do 2012 :)

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 19 grudnia 2007, o 22:58

A o S74 nic nie ma...

maark
Posty: 243
Rejestracja: 18 października 2006, o 10:05

Post autor: maark » 19 grudnia 2007, o 23:24

Grzegorz pisze:A o S74 nic nie ma...
Mam złe przeczucia, obym się mylił. Bo nie uwzględnienie 74 jako drogi ekspresowej oznacza brak przedłużenia Świętokrzyskiej w kierunku Cedzyny, a to oznacza że za kilka lat przez Kielce nie będzie się dało przejechać.

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 20 grudnia 2007, o 00:43

KIELCE
20 grudnia 2007 - 0:01

Węzeł Niewachlów jak autostrada


Już wiadomo, jak będzie wyglądać po rozbudowie kielecka obwodnica i jej największy węzeł Niewachlów.

Obrazek

Dobudowa drugiej jezdni do kieleckiej obwodnicy i przebudowa znajdujących się na niej węzłów to największe przedsięwzięcie drogowe w Świętokrzyskiem, szacowane na 700 milionów złotych! Inwestycję zaplanowano na lata 2009-2011, tak żeby ukończyć ją do mistrzostw Euro.

Drogowcy już wiedzą, jak wyglądać będzie podróżowanie rozbudowaną obwodnicą. Razem z projektem inwestycji opracowana została symulacja komputerowa. Na ekranie można obserwować pędzący samochód pokonujący całą trasę i wszystkie węzły na trasie. - Drugą taką symulację zrobiliśmy dla odcinka drogi nr 7 Skarżysko - Występa, którego budowa ma ruszyć w przyszłym roku - mówi Ewa Sayor, dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Takie dynamiczne prezentacje projektów zrobiliśmy po raz pierwszy.

Projekt rozbudowy obwodnicy obejmuje dobudowę drugiej jezdni na 22-kilometrowym odcinku od powstającego węzła Kielce Północ do węzła Chęciny. Na szerokim pasie zieleni rozdzielającym obie jezdnie będzie miejsce na ewentualną dobudowę trzeciego pasa ruchu. Dlatego w przyszłości obwodnica może przypominać autostradę. Projekt zakłada również rozbudowę wszystkich węzłów w obrębie obwodnicy, czyli w Chęcinach, Jaworzni i Niewachlowie.

- Ten ostatni jest najważniejszy i najbardziej skomplikowany - mówi dyrektor Sayor. - Będzie to jedyny w województwie świętokrzyskim węzeł na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych: 7 Warszawa - Kraków i 74 Rzeszów - Łódź. Jest to tak zwany węzeł zespolony, składający się dwóch części oddalonych od siebie o prawie kilometr. Pierwsza znajduje się w miejscu obecnego skrzyżowania obwodnicy z trasą 74 na Łódź. Ta droga będzie jednak w przyszłości przebiegać innym torem, znajdującym się na południe od istniejącej. Dlatego, aby zjechać z obwodnicy w kierunku Łodzi trzeba będzie pojechać nią od obecnego węzła Niewachlów kilkaset metrów dalej w stronę Chęcin.

W ramach rozbudowy węzła Niewachlów powstanie również specjalny bezkolizyjny dojazd do Targów Kielce.

Małgorzata Pawelec
:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /624793198
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 20 grudnia 2007, o 12:00

nie wiem kto to rysował dla Echa, ale za wiele to się z tego wyczytać nie da. Bardziej trzeba się domyślać
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

msz1
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: msz1 » 7 stycznia 2008, o 08:47

Ministerstwo blokuje świętokrzyskie drogi
Marcin Sztandera2008-01-06, ostatnia aktualizacja 2008-01-06 17:17

Oddala się wizja szybkiej budowy przedłużenia ul. Świętokrzyskiej i krajowej "siódemki". Drogowcy nie mogą się doczekać opinii z Ministerstwa Środowiska.
- Mamy zgodę na ogłoszenie przetargu i nawet pieniądze na rozpoczęcie prac. Ale nie mam złudzeń - jak tak dalej pójdzie, nie uda się jej zacząć - mówi Ewa Sayor, dyrektorka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach.

Chodzi o budowę drogi ekspresowej z Kielc do Cedzyny, czyli przedłużenie obecnej ul. Świętokrzyskiej. Zgodnie z planem drogowców prace miały zacząć się w tym roku. Ale do tego potrzebne jest uzyskanie tzw. decyzji środowiskowej i decyzji lokalizacyjnej. Tymczasem, chociaż projekt jest gotowy i są pieniądze, GDDKiA nie może się doczekać decyzji środowiskowej, którą wydaje wojewoda świętokrzyski po konsultacjach z Ministerstwem Środowiska.

Okazuje się, że wojewoda świętokrzyski wniosek w tej sprawie wysłał do ministerstwa 27 listopada 2007 r. Odpowiedzi nie ma do dziś. - I nie wiadomo, kiedy będzie. Nachodzę wojewodę w tej sprawie, bo po otrzymaniu opinii urząd musi jeszcze mieć czas na dokończenie formalności. Poza tym potem wojewoda musi wydać kolejną decyzję - lokalizacyjną, co też potrwa ze trzy miesiące - tłumaczy Sayor.

Tymczasem takich wniosków jest więcej. 10 października, czyli blisko trzy miesiące temu, do Ministerstwa Środowiska wysłano wnioski o opinię w sprawie budowy obwodnicy Opatowa. Nieco później złożono wnioski dotyczące modernizacji krajowej "siódemki" na odcinku obwodnicy Kielc oraz od Jędrzejowa do granic województwa. - I nadal czekamy, chociaż budowa "siódemki" miała być priorytetowa w związku z przygotowaniami do Euro 2012 - podkreśla dyrektor GDDKiA.

Michał Milewski z wydziału prasowego Ministerstwa Środowiska zapewnia, że przestrzegają terminów wydania opinii. "Jednak niekiedy ze względu na złożoność sprawy oraz obszerny materiał (niejednokrotnie wymagający uzupełnień) analiza dokumentacji jest bardzo czasochłonna, wymaga dodatkowych opinii i konsultacji merytorycznych, a to wiąże się z dłuższym okresem niezbędnym do dokonania uzgodnienia" - tłumaczy.

Zapowiada, że opinia w sprawie obwodnicy Opatowa "zostanie wydana w najbliższym czasie". Ale na opinię w sprawie budowy ul. Świętokrzyskiej trzeba będzie poczekać dłużej. - Obecnie trwa analiza dokumentacji - informuje Milewski.

Co na to wojewoda świętokrzyski? - Wojewoda Bożentyna Pałka-Koruba czyni starania, żeby opinia w ministerstwie była wydana jak najszybciej. Były prowadzone rozmowy na ten temat - zapewnia Anna Żmudzińska-Salwa, rzeczniczka wojewody świętokrzyskiego. Jakie to były starania i z kim wojewoda prowadziła rozmowy, jednak nie podaje.


Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce

ODPOWIEDZ