Kielce w sieci obwodnic!
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Kielce w sieci obwodnic!
wiadomość z dnia 2006-01-14
Kielce w sieci obwodnic!
Wstępna koncepcja obwodnic wokół Kielc jest już gotowa. Samorządowcy województwa, powiatu i miasta przedstawili ją wczoraj dyrektorowi Biura Strategicznego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Markowi Rolli. W spotkaniu, które miało charakter poufny, uczestniczyli również zarządcy wszystkich dróg. Generalna Dyrekcja ma opracować studium przebiegu dróg wokół Kielc, które będzie podstawą do rezerwacji korytarzy pod ich budowę w planach zagospodarowania terenu.
System coraz bliżej
- Przygotowania do tego spotkania trwały od jesieni, nie chciałbym jednak mówić o szczegółach, ponieważ wiele kwestii trzeba jeszcze uzgodnić - powiedział inicjator przedsięwzięcia, starosta kielecki Zbigniew Banaśkiewicz. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że opracowana przez Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego koncepcja zakłada, iż w skład systemu dróg tranzytowych wokół Kielc wchodziłby budowany od tego roku węzeł Północ u zbiegu tras krajowych nr 7 Warszawa - Kraków i 73 Kielce - Tarnów. Po stronie zachodniej miasta w skład systemu weszłaby obecna obwodnica, która już wkrótce ma być dwujezdniowa. Po południowej stronie Kielce okrążałaby droga odchodząca od "siódemki" na wschód mniej więcej w okolicach Tokarni, która dochodziłaby do trasy krajowej 73 w rejonie Piasecznej Górki i miałaby połączenie z przyszłą obwodnicą Morawicy. Dalej droga okrążająca Kielce biegłaby w stronę Radlina na trasie 74 Kielce - Lublin. Z węzłem Północ łączyłaby się nowym szlakiem przez Domaszowice, zaproponowanym niedawno przez miasto.
- Teraz koncepcja urbanistów musi być zanalizowana przez drogowców - mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. - Generalna Dyrekcja zleci studium przebiegu dróg otaczających Kielce z wykorzystaniem tego opracowania.
Cel: odciążyć miasto
- Koncepcja powstała z myślą o wyprowadzeniu ruchu tranzytowego z miasta i wydzieleniu nowych terenów inwestycyjnych wokół Kielc - powiedział marszałek województwa Franciszek Wołodźko. - Została ona opracowana tak, aby zminimalizować napięcia społeczne wokół ewentualnych wykupów gruntów. Uwzględnia ona również kwestie ochrony środowiska i zaplanowane już inwestycje drogowe, typu obwodnica Morawicy. Są jeszcze sprawy do uzgodnienia. Drogowcy zwrócili na przykład uwagę na to, że bardzo trudno byłoby wyprowadzić kolejną drogę od węzła Chęciny. Dlatego będzie rozpatrywana możliwość poprowadzenia jej na północny-wschód od "siódemki" w okolicach Tokarni.
Autor:Małgorzata PAWELEC
http://www.echo-dnia.com.pl/?news=26547 ... =1&dzial=1
Kielce w sieci obwodnic!
Wstępna koncepcja obwodnic wokół Kielc jest już gotowa. Samorządowcy województwa, powiatu i miasta przedstawili ją wczoraj dyrektorowi Biura Strategicznego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Markowi Rolli. W spotkaniu, które miało charakter poufny, uczestniczyli również zarządcy wszystkich dróg. Generalna Dyrekcja ma opracować studium przebiegu dróg wokół Kielc, które będzie podstawą do rezerwacji korytarzy pod ich budowę w planach zagospodarowania terenu.
System coraz bliżej
- Przygotowania do tego spotkania trwały od jesieni, nie chciałbym jednak mówić o szczegółach, ponieważ wiele kwestii trzeba jeszcze uzgodnić - powiedział inicjator przedsięwzięcia, starosta kielecki Zbigniew Banaśkiewicz. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że opracowana przez Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego koncepcja zakłada, iż w skład systemu dróg tranzytowych wokół Kielc wchodziłby budowany od tego roku węzeł Północ u zbiegu tras krajowych nr 7 Warszawa - Kraków i 73 Kielce - Tarnów. Po stronie zachodniej miasta w skład systemu weszłaby obecna obwodnica, która już wkrótce ma być dwujezdniowa. Po południowej stronie Kielce okrążałaby droga odchodząca od "siódemki" na wschód mniej więcej w okolicach Tokarni, która dochodziłaby do trasy krajowej 73 w rejonie Piasecznej Górki i miałaby połączenie z przyszłą obwodnicą Morawicy. Dalej droga okrążająca Kielce biegłaby w stronę Radlina na trasie 74 Kielce - Lublin. Z węzłem Północ łączyłaby się nowym szlakiem przez Domaszowice, zaproponowanym niedawno przez miasto.
- Teraz koncepcja urbanistów musi być zanalizowana przez drogowców - mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. - Generalna Dyrekcja zleci studium przebiegu dróg otaczających Kielce z wykorzystaniem tego opracowania.
Cel: odciążyć miasto
- Koncepcja powstała z myślą o wyprowadzeniu ruchu tranzytowego z miasta i wydzieleniu nowych terenów inwestycyjnych wokół Kielc - powiedział marszałek województwa Franciszek Wołodźko. - Została ona opracowana tak, aby zminimalizować napięcia społeczne wokół ewentualnych wykupów gruntów. Uwzględnia ona również kwestie ochrony środowiska i zaplanowane już inwestycje drogowe, typu obwodnica Morawicy. Są jeszcze sprawy do uzgodnienia. Drogowcy zwrócili na przykład uwagę na to, że bardzo trudno byłoby wyprowadzić kolejną drogę od węzła Chęciny. Dlatego będzie rozpatrywana możliwość poprowadzenia jej na północny-wschód od "siódemki" w okolicach Tokarni.
Autor:Małgorzata PAWELEC
http://www.echo-dnia.com.pl/?news=26547 ... =1&dzial=1
- cochi
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1533
- Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
w wydaniu papierowym ,,Echa'' na stronie 3 jest ciekawa mapka z planem przyszlej obowodnicy i wartoby ja wkleic
W skrocie mowiac trasa obwodnicy wygladalaby tak:
czesc zachodnia: Tokarnia - Kajetanow
czesc poludniowa: Tokarnia - Morawica - Cedzyna/Radlin
czesc polnocno-wschodnia: Cedzyna-Radlin - Domaszowice - Kajetanow
zamykalaby sie w tzw. ,,Ring''
Tylko ze taka obwodnica zamknelaby szanse rozrostu miasta... Wydaje mi sie ze juz teraz przydaloby sie aby obowodnica zachonia znajdowala sie wokolicach Mniowa, bo zamyka rozrost miasta na zachod...
W skrocie mowiac trasa obwodnicy wygladalaby tak:
czesc zachodnia: Tokarnia - Kajetanow
czesc poludniowa: Tokarnia - Morawica - Cedzyna/Radlin
czesc polnocno-wschodnia: Cedzyna-Radlin - Domaszowice - Kajetanow
zamykalaby sie w tzw. ,,Ring''
Tylko ze taka obwodnica zamknelaby szanse rozrostu miasta... Wydaje mi sie ze juz teraz przydaloby sie aby obowodnica zachonia znajdowala sie wokolicach Mniowa, bo zamyka rozrost miasta na zachod...
cochi
Ciekawe ile trwa przygotowanie tzw. studium przebiegu. Może sie okazać, że kilka lat. Później projekt i wykup gruntów- kolejne 5 lat(a jak bedą protesty właścicieli, a będą napewno to może i dłużej). Budowa nastepne min. 5 (z tego co pamiętam istniejacą obwodnicę budowano coś około 10 lat). Chciałbym się mylić, ale takie są realia budowy dróg w Polsce.
Dobrze, że cokolwiek się dzieje w kwestii budowy dróg w naszym regionie, i władza widzi, iż JEDYNĄ szansa rozwoju regionu jest modernizacja/budowa nowych szlaków komunikacyjnych i ich "dopięcie" do sieci autostrad i dróg szybkiego ruchu. Bez tego nie mamy co marzyć o nowych inwestycjach. Pamietać należy, że świętokrzyskie miało być jedynym regionem w Polsce omijanym przez wszystkie ważne szlaki komunikacyjne. Napisałem "miało" gdyż jak wiecie jest projekt rozbudowy 7 tak, aby z W-wy do Krakowa były dwa pasy ruchu. (btw. ciekawe czy na calej nowej trasie bedzie max 70 km/h, jak jest teraz z W-wy do Grójca)
Dobrze, że cokolwiek się dzieje w kwestii budowy dróg w naszym regionie, i władza widzi, iż JEDYNĄ szansa rozwoju regionu jest modernizacja/budowa nowych szlaków komunikacyjnych i ich "dopięcie" do sieci autostrad i dróg szybkiego ruchu. Bez tego nie mamy co marzyć o nowych inwestycjach. Pamietać należy, że świętokrzyskie miało być jedynym regionem w Polsce omijanym przez wszystkie ważne szlaki komunikacyjne. Napisałem "miało" gdyż jak wiecie jest projekt rozbudowy 7 tak, aby z W-wy do Krakowa były dwa pasy ruchu. (btw. ciekawe czy na calej nowej trasie bedzie max 70 km/h, jak jest teraz z W-wy do Grójca)
Coś mi się na tej mapce niezgadza. Mianowicie odcinek Węzeł Kielce Północ -- Domaszewice. Wiadomo, że DK 73 wzbodzaci się o drugi pas do skrzyżowania z ul. Warszawską (Na wiosnę rusza budowa). Bedzie to droga o standardzie GP. Czyli na naszej mapce ta jaśniejsza - szara.
W planach GDDKiA około roku 2007 rusza budowa obwodnicy Kielc w ciągu DK 74. Przebiegać będzie od obecnego wzła w Niewachlowie - razem z S7 do Węzła Kielce Północ - z tamtąd razem z DK 73 (już dwupasmową GP, która po dodaniu bezkolizyjnych węzłów stanie się S). Kilkaset metrów za skrzyzowaniem z ul. Warszawska obwodnica bedzie przebiegac nowym sladem do węzła:
Więc mapka jest troche walnięta:)
W planach GDDKiA około roku 2007 rusza budowa obwodnicy Kielc w ciągu DK 74. Przebiegać będzie od obecnego wzła w Niewachlowie - razem z S7 do Węzła Kielce Północ - z tamtąd razem z DK 73 (już dwupasmową GP, która po dodaniu bezkolizyjnych węzłów stanie się S). Kilkaset metrów za skrzyzowaniem z ul. Warszawska obwodnica bedzie przebiegac nowym sladem do węzła:
Więc mapka jest troche walnięta:)
- cochi
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1533
- Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
tylko realia na Gornym Slasku (lub w Zaglebiu jak kto woli) sa zgola inne niz u nas na Kieleczczyznie...autor pisze:Niekoniecznie... wystarczy spojrzec na Katowice.Kubio pisze: Tylko ze taka obwodnica zamknelaby szanse rozrostu miasta... Wydaje mi sie ze juz teraz przydaloby sie aby obowodnica zachonia znajdowala sie wokolicach Mniowa, bo zamyka rozrost miasta na zachod...
Tam mamy m.in. aglomeracje policentryczna, a u nas trudno mowic o monocentrycznej...
cochi
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1165
- Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
- Lokalizacja: Kielce
Ta mapka z echa delikatnie mówiąc ciut odbiega od faktycznego stanu. Weźcie sobie zwykłą mape Kielc i okolic i zobaczcie gdzie jest ta Piaseczna Góra - przecież to prawie pod morawicą. I nie pojmuje też czemu ta obwodnica ma się łączyc z E7 w Tokarni - nie lepiej połączyc ja bliżej Kielc np w Chęcinach. Jedyne co mi sie bardzo podoba to węzeł północ i obwodnica poprowadzona do domaszowic aha i jeszcze nie kumam poco nagle odbicie do Radlina a z tamtąd jeszcze do wyżej wspomnianej Piasecznej Góry
PS W budowie tej obwodnicy zamiast prowadzic ją jeszcze przez Radlin wystarczyłoby przez Cedzyne i ewentualnie rozwiązac tym sposobem sprawe cmentarza w cedzynie który sie chyba już nigdy nie doczeka normalnego drugiego dojazdu z Kielc który to miałbyc budowany już niewiem odkąd...
PS W budowie tej obwodnicy zamiast prowadzic ją jeszcze przez Radlin wystarczyłoby przez Cedzyne i ewentualnie rozwiązac tym sposobem sprawe cmentarza w cedzynie który sie chyba już nigdy nie doczeka normalnego drugiego dojazdu z Kielc który to miałbyc budowany już niewiem odkąd...
Jakie 70km/h?
Droga E-77 od Grójca do Krakowa ma być dwujezdniową drogą expresową co oznacza że będzie można na niej jechać 110km/h, będzie ogrodzona i będzie mieć skrzyżowania bezkolizyjne. Droga z Wawy do Grójca jest co prawda drogą dwujezndiową ale nie ma parametrów drogi expresowej.woj pisze:Ciekawe ile trwa przygotowanie tzw. studium przebiegu. Może sie okazać, że kilka lat. Później projekt i wykup gruntów- kolejne 5 lat(a jak bedą protesty właścicieli, a będą napewno to może i dłużej). Budowa nastepne min. 5 (z tego co pamiętam istniejacą obwodnicę budowano coś około 10 lat). Chciałbym się mylić, ale takie są realia budowy dróg w Polsce.
Dobrze, że cokolwiek się dzieje w kwestii budowy dróg w naszym regionie, i władza widzi, iż JEDYNĄ szansa rozwoju regionu jest modernizacja/budowa nowych szlaków komunikacyjnych i ich "dopięcie" do sieci autostrad i dróg szybkiego ruchu. Bez tego nie mamy co marzyć o nowych inwestycjach. Pamietać należy, że świętokrzyskie miało być jedynym regionem w Polsce omijanym przez wszystkie ważne szlaki komunikacyjne. Napisałem "miało" gdyż jak wiecie jest projekt rozbudowy 7 tak, aby z W-wy do Krakowa były dwa pasy ruchu. (btw. ciekawe czy na calej nowej trasie bedzie max 70 km/h, jak jest teraz z W-wy do Grójca)