Kielce w sieci obwodnic!

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 7 września 2007, o 21:39

Przechodziłem dziś przez 4 piętro budynku C 2 Urzędu Wojewódzkiego i na korytarzu dostrzegłem niemalże identyczną planszę, jaką wspólnie (forumowicze) stworzyliśmy pod adresem:
Bart_LCY pisze:Obrazek
73-ka,zaprojektowana przeze mnie jest prawie identyczna. Tak samo obwodnica Nowin.

Wysłałem tą dyskusję do Pana Artura Hajdorowicza, czego dowodzi jeden z moich postów.

Jest kilka możliwości:
- Pan Hajdorowicz przekazał to odpowiednim władzom
- ta władza sama zainteresowała się dyskusją na forum
- zbieg okoliczności


Jak ktoś chce to niech tam pójdzie z aparatem i cyknie fotkę bo naprawdę warto. Gablota jest na korytarzu, więc nie będzie problemu.

Pozdawiam.

LUDZIE, MAMY WPŁYW NA TO CO SIE DZIEJE W NASZYM MIEŚCIE. TO FORUM ŻYJE.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 2 października 2008, o 17:00

Obrazek
Południowa obwodnica Kielce będzie, ale nieprędko

Rozpoczęły się prace planistyczne nad "układem obwodnicowym” Kielc. Ich celem jest wytyczenie korytarza, dla obwodnicy południowo-wschodniej.

ObrazekObrazek
Planowana nowa obwodnica Kielc ma się rozpoczynać przy trasie numer siedem, zapewne gdzieś w okolicach Chęcin, następnie biec w kierunku wschodnim, gdzie połączy się z drogą numer 73 prowadzącą do Tarnowa. Stamtąd odbijać będzie na północ, gdzie zetknie się z drogą 74, czyli "wylotówką” z Kielc na Lublin. Następnie nowa trasa ma zostać doprowadzona w okolice Wiśniówki, czyli do krajowej "siódemki”.

PLANOWANA NOWA
Planowana nowa obwodnica Kielc ma się rozpoczynać przy trasie numer siedem, zapewne gdzieś w okolicach Chęcin, następnie biec w kierunku wschodnim, gdzie połączy się z drogą numer 73 prowadzącą do Tarnowa. Stamtąd odbijać będzie na północ, gdzie zetknie się z drogą 74, czyli "wylotówką” z Kielc na Lublin. Następnie nowa trasa ma zostać doprowadzona w okolice Wiśniówki, czyli do krajowej "siódemki”.

W środę odbyło się spotkanie w tej sprawie przedstawicieli kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Urzędu Marszałkowskiego.

TRASA DO KONSULTACJI

- Pomysł budowy południowo-wschodniej obwodnicy Kielc został zgłoszony przez samorządy dwa lata temu. Otrzymaliśmy zgodę naszej centrali na rozpoczęcie wstępnych prac planistycznych - informuje Ewa Sayor, dyrektor kieleckiego oddziału GDDKiA. - Zaplanowanie przebiegu drogi w kilku wariantach jest ważne z tego powodu, aby gminy mogły ją ująć w tworzonych miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego. Na razie nasze działania będą zmierzały do etapu, aby przed realizacją inwestycji zostały wydane decyzje środowiskowe. Dalej posunąć się nie możemy, bo układu obwodnic Kielc nie ma w żadnym programie budowy dróg do 2013 roku. Poszczególne warianty przebiegu trasy zostaną także poddane konsultacjom społecznym - zapowiada Ewa Sayor.

OD CHĘCIN DO WIŚNIÓWKI

Planowana nowa obwodnica Kielc ma się rozpoczynać przy trasie numer siedem, zapewne gdzieś w okolicach Chęcin, następnie biec w kierunku wschodnim, gdzie połączy się z drogą numer 73 prowadzącą do Tarnowa. Stamtąd odbijać będzie na północ, gdzie zetknie się z drogą 74, czyli "wylotówką” z Kielc na Lublin. Następnie nowa trasa ma zostać doprowadzona w okolice Wiśniówki, czyli do krajowej "siódemki”.

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /817966453

Awatar użytkownika
spidimarcin
Posty: 213
Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Kielce w sieci obwodnic!

Post autor: spidimarcin » 15 stycznia 2014, o 01:49

Kielce mają opleść obwodnice! Jest śmiały plan budowy dróg od wschodu i południa

Jest plan budowy dwóch obwodnic stolicy województwa – od południa i wschodu. Wtedy Kielce byłyby całkowicie oplecione obwodnicami z miasta zniknąłby ruch tranzytowy. Przedstawiamy plany powstanie wokół Kielc tak zwanego ringu.

Potężną inwestycję chcą wspólnie realizować województwo wraz Kielcami oraz sześcioma sąsiednimi gminami. Samorządy zamierzają sięgnąć w tym celu po unijne fundusze. Nowa trasa pozwoliłaby wyprowadzić ze stolicy regionu ruch ciężkich pojazdów i stymulować rozwój gospodarczy.

O pomyśle dyskutowano we wtorek wUrzędzie Miasta Kielce. Wstępne założenia dotyczące inwestycji przedstawiłTomasz Zboch z Biura Planowania Przestrzennego kieleckiego ratusza. Jakwyjaśniał, wschodnia obwodnica byłaby w praktyce „przeniesieniem" biegnącej przezserce miasta trasy krajowej numer 73 poza granice administracyjne Kielc.

Przez cztery gminy

Nowa droga zaczynałaby się od ulicyRadomskiej na wysokości Dąbrowy, a kończyła na ulicy Ściegiennego w okolicachbyłego browaru Belgia, gdzie „wpinałaby się" z powrotem do szlaku 73 naBusk-Zdrój i Tarnów. Trasa o długości 16 kilometrów byłaby zlokalizowana także naterenie czterech gmin: Masłów, Górno, Daleszyce i Morawica.

Obwodnica południowa, tak zwanatrasa posłowicka, brałaby swój początek od węzła łączącego obwodnicę wschodniąz drogą krajową numer 73. Stąd przez teren Kielc oraz gmin Sitkówka-Nowiny i Chęcinyłączyłaby się ze szlakiem wojewódzkim numer 762, który prowadzi do węzła z S7 wChęcinach. Jej długość to 8,5 kilometrów.

- Te propozycje to optymalnywariant, ale jesteśmy otwarci na ewentualne zmiany. Nie zamykamy się na żadnerozwiązanie i każdy wariant bierzemy pod uwagę – podkreślił Tomasz Zboch.

Obecni na spotkaniu wójtowie iprzedstawiciele gmin zgodnie stwierdzili, że zaprezentowana koncepcja jestdobra i należy dążyć do realizacji przedsięwzięcia. – Miasto się otworzy, agminy zyskają tereny inwestycyjne – powiedział Mieczysław Pastuszko, dyrektor Wydziału ProjektówStrukturalnych i Strategii Miasta w kieleckim magistracie.

Taki projekt w unii dobrze widziany

Podczas spotkania padła propozycja,by do uczestnictwa w projekcie zaprosić kielecki oddział Generalnej DyrekcjiDróg Krajowych i Autostrad. – Wówczas na wkład własny złoży się marszałek,prezydent, wójtowie i GDDKiA – zauważył Pastuszko.

Zdaniem Tomasza Zbocha istniejeszansa pozyskania dotacji z Unii Europejskiej na budowę tras. – Projektyrealizowane w ramach koalicji jednostek samorządowych są dobrze widziane wministerstwie i mogą otrzymać zgodę na dofinansowanie - powiedział. Kosztinwestycji nie jest na razie znany.

Jak się jednak okazuje, kwestia udziałuGDDKiA w projekcie jest mało realna. - Możemy realizować zadania w miarę pozyskiwanychśrodków z budżetu państwa w oparciu o aktualny program budowy dróg – zastrzegaMałgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału instytucji.

Tymczasem w najnowszym dokumencierządowym dotyczącym inwestycji drogowych za priorytet uznano dokończenie modernizacjikrajowej „siódemki" oraz „74". I właśnie na te przedsięwzięcia ma byćskierowany strumień unijnych pieniędzy.

Dodajmy, że budowa wschodniej orazpołudniowej obwodnicy Kielc pozwoliłaby domknąć wokół Kielc tak zwany ring.Dzięki temu z miasta całkowicie zniknąłby ruch tranzytowy. Byłby on obsługiwanywłaśnie przez te nowe trasy oraz zachodnią obwodnicę miasta w ciągu S7.

LINK

Mapka w artykule

Awatar użytkownika
Ahmed
Posty: 239
Rejestracja: 19 maja 2008, o 17:56

Re: Kielce w sieci obwodnic!

Post autor: Ahmed » 15 stycznia 2014, o 10:02

Lipa, już widzę ten tranzyt na linii Łódź-Lublin, jak wszyscy jadą od węzła Kostomłoty do Wiśniówki i dalej S73 dookoła miasta nadkładając wiele kilometrów. Wszystko będzie miało sens jak wywalimy całkowicie za miasto S74. Potrzebny łącznik pomiędzy planowaną S73 i S74 od Ćmińska do Wiśniówki. Inaczej i tak wszystko poleci przez Łódzką i Jesionową.
Mój kraj Polska, moja Ojczyzna Świętokrzyskie, mój Dom Kielce

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce w sieci obwodnic!

Post autor: ice » 15 stycznia 2014, o 13:57

S74 przez miasto traci sens. Może ktoś się zorientuje, żeby tego nie kontynuaować

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Kielce w sieci obwodnic!

Post autor: AR » 15 stycznia 2014, o 14:32

Ahmed pisze:Lipa, już widzę ten tranzyt na linii Łódź-Lublin, jak wszyscy jadą od węzła Kostomłoty do Wiśniówki i dalej S73 dookoła miasta nadkładając wiele kilometrów. Wszystko będzie miało sens jak wywalimy całkowicie za miasto S74. Potrzebny łącznik pomiędzy planowaną S73 i S74 od Ćmińska do Wiśniówki. Inaczej i tak wszystko poleci przez Łódzką i Jesionową.
Wcale nie. Jeśli masz do wyboru obwodnicę i przejazd przez miasto, to zawsze wybierasz obwodnicę i nie zastanawiasz się czy taka droga jest dłuższa.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Re: Kielce w sieci obwodnic!

Post autor: bender » 15 stycznia 2014, o 15:54

Głupoty opowiadasz. ;-) Przejazd przez Kraków Alejami jest zazwyczaj o niebo lepszym pomysłem niż wybór obwodnicy. :-)
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

Koz
Posty: 19
Rejestracja: 16 grudnia 2013, o 20:04
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce w sieci obwodnic!

Post autor: Koz » 15 stycznia 2014, o 21:57

Chyba jedynie w nocy.

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 915
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce Czarnów

Re: Kielce w sieci obwodnic!

Post autor: Petras » 26 lutego 2014, o 21:11

Zacznijmy od tego czym jest tranzyt. Tranzyt to na pewno nie mieszkańcy miasta. Tranzyt porusza się tak jak znaki pokazują. Np. [ŁÓDŹ, WARSZAWA, KRAKÓW - W PRAWO, TARNÓW - W LEWO, CENTRUM - PROSTO + OGR. 10t]. Więc większość tranzytu bez zastanowienia się pojedzie przez Wiśniówkę, ani na chwilę nie zdejmując nogi z pedału gazu. Na pewno jakaś część uprze się jechać przez miasto, ale nie wszyscy. A jeśli o połowę się ruch zmniejszy, to już będzie dobrze. Poza tym przez miasto - 50 (70) km/h, obwodnicą - 120km/h. O ruch na samej wschodniej obwodnicy nie ma się co martwić, 100% wykorzysta go kanał Tarnów-Warszawa.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

ODPOWIEDZ