MZD Kielce - Przebudowa ul. Grunwaldzkiej / Szajnowicza

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 13 lipca 2012, o 09:53

Nie, no mówię, żeby skręcały w lewo w Grunwaldzką w stronę szpitala, więc jak do likwidacji? "Bezautobusowy" byłby tylko odc. Grunwaldzkiej od Piekoszowskiej do Podklasztornej)
Ostatnio zmieniony 13 lipca 2012, o 09:54 przez michal_ck, łącznie zmieniany 1 raz.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

mp
Posty: 251
Rejestracja: 9 sierpnia 2010, o 21:16
Lokalizacja: Kraków/Kielce, Ślichowice

Post autor: mp » 13 lipca 2012, o 09:53

Powtórzę swój post (wykasowany) ws. przystanku pod estakadą. Otóż wydaje mi się, że wszystkie autobusy powinny jeździć nową estakadą (nawet 46, a potem część prosto Piekoszowską w stronę Jagiellońskiej, a część skręcać w Grunwaldzką w lewo przy skrzyżowaniu z Podklasztorną. Co o tym sądzicie?
Myślę, że przystanek pod Lidlem nie generuje, aż takich potoków żeby była potrzeba kierować tam wszystkie autobusy, które jakby nie patrzeć kilka sekund tam stracą (minuta różnicy?), a w dzisiejszych czasach wydaje się grube miliony (nie w Kielcach) na ITS, żeby w wielu miejscach urwać po kilka sekund z czasu przejazdu KZ, żeby w odniesieniu do całości uzyskać jakieś ciekawe wyniki. Dodatkowo przystanek przy estakadzie powinien funkcjonować jako przystanek na żądanie, dlatego jakieś oszczędności dla tej trasy będą, ale to właśnie będzie zaleć od tego czy to będzie przystanek NŻ czy nie.

Swoją drogą, w końcu może uda się zmniejszyć odległości między przystankami do przyzwoitych, a wtedy można by zacząć myśleć o liniach przyspieszonych.

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 13 lipca 2012, o 09:56

Chodzi o to, że jak czekam na autobus to mam większy wybór i częściej jeżdżą, a więc krócej czekam. A jak jeden pojedzie "tędy", drugi "tamtędy" to czas oczekiwania się wydłuża.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

mp
Posty: 251
Rejestracja: 9 sierpnia 2010, o 21:16
Lokalizacja: Kraków/Kielce, Ślichowice

Post autor: mp » 13 lipca 2012, o 10:13

No ciężko z tym faktem dyskutować, dlatego część linii może jeździć Piekoszowską, ale część (może to być jedna), np. 46 powinna pełnić funkcje linii przyspieszonej, która dowiezie mieszkańców Ślichowic jak najszybciej do centrum.

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 13 lipca 2012, o 10:23

W sumie, jak będzie rondo przy Podklasztornej, to rzeczywiscie linia 46 może wrócić na starą trasę i zachaczać o przystanek przy Lidlu. W końcu zmiana trasy tej linii była ponoć spowodowana trudnością wyjechania z Piekoszowkiej w Grunwaldzką (przy Podklasztornej). Ale jak będzie rondo, to problemów tych nie będzie. Ale w takim razie po co przystanek pod wiaduktem?
A linie przyśpieszone powinny zostać wprowadzone.

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 915
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce Czarnów

Post autor: Petras » 13 lipca 2012, o 20:51

michal_ck pisze:Powtórzę swój post (wykasowany) ws. przystanku pod estakadą. Otóż wydaje mi się, że wszystkie autobusy powinny jeździć nową estakadą (nawet 46, a potem część prosto Piekoszowską w stronę Jagiellońskiej, a część skręcać w Grunwaldzką w lewo przy skrzyżowaniu z Podklasztorną. Co o tym sądzicie?
Uwzględniając rondo-wkurzacz z Podklasztorną - rozsądne i sensowne rozwiązanie, autobusy nie czekałyby na włączenie się w Grunwaldzką, co było przyczyną obecnego rozdzielenia kursów między Piekoszowską i Grunwaldzką.
Masmix pisze:Generalnie idzie ku lepszemu, jeszcze z 2 etapy konsultacji i z 3 afery w mediach, a doczekamy się fajnego projektu
Obrazek
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

CKKarol
Posty: 195
Rejestracja: 11 grudnia 2009, o 18:07
Lokalizacja: Kielce

Post autor: CKKarol » 20 lipca 2012, o 21:45

Obrazek

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 20 lipca 2012, o 22:29

Chyba trzeba zmienić nazwę wątku, bo widzę, że wrzucane są tu informacje na temat nie tej części ul. Grunwaldzkiej, o której mowa w temacie. Zdjęcie z postu wyżej, bardziej podchodzi pod temat estakady na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Żelaznej. Choć i tego nie jestem pewien. Na pewno tunel pieszo-rowerowy podchodzi pod tamten temat. A sama Grunwaldzka na odcinku Jagiellońska-Żelazna... właściwie chyba powinna mieć osobny wątek. Wstępnie wątek dotyczył części od Podklasztornej do Masslaskiego. Nagle podczas budowy estakady okazało się, że robią też Grunwaldzką, czy też powstał bus-pas przy szpitalu i wszystko zaczęto wrzucać do jednego worka. Jakby na to spojrzeć z większej skali, to Galerię Echo można by podczepić pod Centrum Radomska, bo oba w końcu są w Kielcach, i to nawet do obu można się dostać od strony ulicy DK73 :? .

Awatar użytkownika
jaromlody
Posty: 482
Rejestracja: 25 grudnia 2008, o 11:34
Lokalizacja: Kielce

Post autor: jaromlody » 21 lipca 2012, o 10:26

aj tam marudzisz grunt że są postępy i pierwsza warstwę masy bitumicznej kładą. w końcu będzie przyzwoita droga bo przed remontem to droga wolała o pomstę do nieba

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 21 lipca 2012, o 10:46

Zbudują estakadę

Będzie nowa estakada dla kieleckich autobusów. Decyzja zapadła po konsultacjach społecznych, jakim poddano koncepcję budowy bus-pasów wzdłuż ul. Grunwaldzkiej i alei Szajnowicza-Iwanowa. - Szczególnie wnikliwie analizowano skrzyżowanie ulicy Piekoszowskiej z Grunwaldzką, ponieważ pokonuje je zdecydowana większość autobusów MPK jadących od strony Ślichowic - informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg. - Uznaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie zaprojektowanie bezkolizyjnej estakady z ulicy Grunwaldzkiej w Piekoszowską. Prace nad nią ruszą prawdopodobnie w przyszłym roku.

:arrow: http://www.um.kielce.pl/gfx/kielce2/use ... 8_2012.pdf

Boss
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1165
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Boss » 21 lipca 2012, o 11:13

czy ktoś z Was orientuje się moze czy na ul Grunwaldzkiej po stronie gdzie jest Społem i ścieżka rowerowa planowane są jakies nasadzenie drzew :?:
CK|PL|EU

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 21 lipca 2012, o 11:19

Zmieniłem temat, żeby się nie myliło.
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Boss
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1165
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Boss » 21 lipca 2012, o 11:24

moje zapytanie o nasadzenia drzew tez można by stad wyciać :P
CK|PL|EU

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 27 lipca 2012, o 00:37

Oto plan Grunwaldzkiej w PDF, w wysokiej rozdzielczości:
http://kieleckieinwestycje.org/pliki/Ro ... acyjny.pdf

Niestety, na tym planie widać jasno, że w ramach całej inwestycji powstaną tylko dwa przejazdy rowerowe. MZD znowu się pomyliły rowery z hulajnogami.
Ostatnio zmieniony 27 lipca 2012, o 08:11 przez grzebo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 27 lipca 2012, o 07:52

Szkoda, że z zakresu prac wyłączony jest krótki odcinek Piekoszowskiej - od Naruszewicza, do Działkowej.
Fatalny stan chodników i nawierzchni.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

ODPOWIEDZ