MZD Kielce - P+R, budowa łącznika Tarnowska-Rondo Czwartków

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 26 listopada 2012, o 12:49

Jak zwykle coś im się obija po głowie, ale sami nie bardzo wiedzą, o co chodzi.

Przy flocie autobusów niskopodłogowych, których podłoga jest praktycznie na równi z przystankiem, nie ma za bardzo potrzeby ani miejsca na jakieś "pochylnie". Ja podejrzewam, że chodziło im o tzw. "Kassel kerb", czyli specjalne krawężniki, które ułatwiają ustawienie autobusu równo z krawędzią przystanku i ułatwiają niepełnosprawnym dostanie się do autobusu bez konieczności rozkładania rampy.

Widać, że pieniądze ich palą w kieszeń. Zrobić byle co, byle wydać.

EDIT:
Ładniejsze ilustracje "Kassel kerb":
http://www.georgelines.co.uk/pdf/Kassel_Kerb.pdf

Niestety, takie rozwiązanie jest trudne do połączenia z zatokami przystankowymi, bo autobus musi móc jechać równolegle do krawędzi peronu.
Ostatnio zmieniony 26 listopada 2012, o 12:59 przez grzebo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11641
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 26 listopada 2012, o 12:55

Tak, wlasnie o to chodzi. Jest to jedno z marzen dyrektora ZTM.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 26 listopada 2012, o 13:30

...aaaa, perony :)
uffff... :) "Pochylnie" wyobraziłem sobie trochę inaczej ;)
grzebo pisze:Niestety, takie rozwiązanie jest trudne do połączenia z zatokami przystankowymi, bo autobus musi móc jechać równolegle do krawędzi peronu.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 26 listopada 2012, o 14:38

Lepiej by te pieniądze wykorzystać na porządne przystanki, choćby w centrum np coś ogrzewanego, Z bocznymi reklamami gdzie kasa by szła dodatkowo. I infrastrukturę w okół przystanków.( kostka plus żółty pas dla niewidomych przy krawężniku)
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Post autor: Petras » 26 listopada 2012, o 19:27

Najwyżej te płyty pancerne w Neoplanach. Obecne płyty są tak wygodne, że nawet kierowca nie musi wysiadać z szoferki ze specjalnym kluczem. Chociaż możliwe że jakieś przepisy mu to nakazują, bo kiedyś sam otworzyłem pochylnię, ale zostałem przez kierowcę opieprzony. Wracając do tematu: jedno słowo - szkoda. Trochę poczekamy na ósemkowe rondo, może międzyczasie coś nad ścieżkami rowerowymi pomyślą.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Michal80
Posty: 10
Rejestracja: 30 grudnia 2009, o 12:34
Lokalizacja: Kielce Bukówka

Post autor: Michal80 » 26 listopada 2012, o 19:51

Nie opłacalne.... A opłacalne dla miasta jest puszczanie Wrzosową pojazdów typu koparko-ładowarki lub inne nie przekraczające 15 km/h, które w godzinach porannego i popołudniowego szczytu potrafią spowodować ogromne korki na tej ulicy? Myśli ktoś tutaj o mieszkańcach tego rejonu miasta? Nie ma alternatywnej drogi dla Wrzosowej i jak widac długo nie powstanie.

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 26 listopada 2012, o 21:16

Obrazek
Podrzucam swoje zdjęcie ww. rozwiązania zrobione w Brugii. Załączyłem je m.in. do pisma, które wysłałem do MZD, w celu przebudowy przystanku Ściegiennego/Podlasie kierunek Dyminy. Jest tragedia, może się uda coś wylobbować.

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 1 grudnia 2012, o 01:27

Trzy kwestie:

1. Może trzeba wystosować do wiceprezydenta jakąś listę dobrych pomysłów na rzeczy, które by można sfinansować za tę kasę, a które są autentycznie potrzebne dla zbiorkomu (w odróżnieniu od zatok przystankowych)? Na przykład właśnie coś w stylu pokazanego wyżej peronu. Albo antyzatoki (tzn. perony przystankowe), które oprócz pozytywnych efektów dla zbiorkomu pozwalają także wytyczyć więcej miejsc postojowych, vide:
http://www.zm.org.pl/?a=zatoki_przystanki_2&img=2
Np. na ul. Barabasza by można w ten sposób uzyskać kilka dodatkowych miejsc, pewnie w innych miejscach też (Wesoła...).

2. Podejrzewam, że prawdziwym powodem rezygnacji z budowy Armii Ludowej było to, że WŚUK po raz pierwszy wyhodował sobie kręgosłup i wymusił na MZD przeprowadzenie właściwej procedury środowiskowej, co powoduje, że realizacja im się opóźni.

Mamy te dokumenty:
http://kieleckieinwestycje.org/pliki/Ro ... i_Ludowej/

Pozytywnym akcentem jest to, że przy nakładaniu obowiązku sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko prawidłowo nakazano wziąć pod uwagę nowe rozporządzenie o poziomach hałasu, czyli na pewno będzie mniej ekranów akustycznych.

3. Jeśli wierzyć UM Kielce, że to koszty wywłaszczeń przesądziły o rezygnacji, to nasuwa się prosty wniosek - może jakby zaprojektowano tę ulicę bez rezerwy na trzecie pasy ruchu na pasie rozdziału, to by wyszło taniej...

ODPOWIEDZ