MZD Kielce - P+R, budowa łącznika Tarnowska-Rondo Czwartków

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5641
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 3 kwietnia 2011, o 07:28

Coraz bardziej realne plany budowy drogi od Premy do ronda pod Telegrafem w Kielcach

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach przymierza się do budowy nowego łącznika między ulicą Wapiennikową z rondem Czwartaków na Bukówce. Nowa trasa odciążyłaby ulicę Wrzosową, na której panuje ogromne natężenie ruchu.

Ulica Wapiennikowa na skrzyżowaniu z drogą krajową 73, czyli ulicą Tarnowską i Popiełuszki kończy się ślepo. Jest wprawdzie krótka, gruntowa uliczka biegnąca koło Premy w kierunku wschodnim nosząca nazwę Armii Ludowej, jednak daleko nią nie zajedziemy. Wiele lat temu planowano w tym miejscu przedłużenie ulicy Wapiennikowej w kierunku Bukówki, tych zamierzeń jednak nigdy nie zrealizowano. Obecnie miasto wraca do tego pomysłu.

Zagospodarować oszczędności

- Zamierzamy aplikować o pieniądze z funduszy unijnych, by budowa tego brakującego fragmentu w układzie komunikacyjnym miasta mogła się rozpocząć - informuje Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

Dodaje, że miasto chciałoby na tę inwestycję przeznaczyć pieniądze, które zostały zaoszczędzone po przetargu na budowę węzła Żelazna, który realizowany jest z funduszy europejskich w ramach programu "Rozwój Polski Wschodniej”. W puli pozostało ponad 100 milionów złotych.

- Sądzę, że możliwe byłoby nie tylko przygotowanie dokumentacji projektowej i wszystkich innych potrzebnych opracowań, ale także całościowe zrealizowanie tej inwestycji - zauważa Piotr Wójcik. - Nie byłaby to inwestycja kolosalnie kosztowna, ponieważ teren, w którym ma przebiegać nowy łącznik od lat chroniony jest przed zabudową, są tam działki miejskie i prywatne. Jest bardzo niewiele budynków, które trzeba by wykupić i wyburzyć. Na trasie przebiegu planowanego łącznika nie ma też istotnych przeszkód terenowych, które wymagałyby budowy, mostów, estakad, czy wiaduktów, a to znacznie obniża koszty - podkreśla dyrektor Wójcik.

Realizacja inwestycji nie rozpocznie się oczywiście natychmiast. Konieczne będzie najpierw zgromadzenie niezbędnej dokumentacji - projektu, decyzji środowiskowej i zgody na realizację inwestycji drogowej. Dopiero potem będzie można przystąpić do ogłoszenia przetargu na wykonawstwo i rozpocząć budowę.

Przedłużenie śródmiejskiej obwodnicy

Nowy łącznik byłby przedłużeniem planowanej południowej, śródmiejskiej obwodnicy Kielc, która ma się rozpoczynać na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej z Jagiellońską i biec dalej na wschód przez Pakosz i skrzyżowanie z ulicą Ściegiennego aż do Popiełuszki. Nowa droga istotnie odciążyłaby także zatłoczoną ulicę Wrzosową, która wyprowadza ruch w kierunku gminy Daleszyce, a dalej Staszowa. Oczywiście istnieje jeszcze jeden szlak pozwalający ominąć Wrzosową jadąc od Bukówki w kierunku centrum. To brukowana ulica Wojska Polskiego. Tam jednak najlepiej sprawdzają się porządne samochody terenowe… Jak informuje dyrektor Piotr Wójcik w związku z planowaną budową łącznicy ulica Wojska Polskiego na razie nie będzie modernizowana. Wybudowany zostanie jedynie nowy odcinek ulicy Daleszyckiej, która krzyżuje się z Wojska Polskiego, ponieważ ta droga doprowadzać będzie do budowanego Centrum Geoedukacji na Wietrzni.

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /991534243
Precz z pieszymi i rowerzystami!

mp
Posty: 251
Rejestracja: 9 sierpnia 2010, o 21:16
Lokalizacja: Kraków/Kielce, Ślichowice

Post autor: mp » 3 kwietnia 2011, o 12:18

Niedługo w Kielcach powstanie tyle TRAS ODCIĄŻAJĄCYCH, że będzie trzeba samemu indukować ruch, bo ulice będą puste...

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11585
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 3 kwietnia 2011, o 18:48

Dobre! :lol:
Podobno z oszczednosci tego programu mozna budowac tylko i wylacznie infrastrukture dla transportu publicznego, zaraz sie zacznie kombinowanie, ze dzieki tej ulicy autobusy beda fruwac i robic inne cuda.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1785
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 3 kwietnia 2011, o 23:52

Można zbudować ulicę, która będzie posiadała tylko buspasy :lol:

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 10 kwietnia 2011, o 15:06

Ja optuję za przedłużeniem Wincentego z Kielc do Warszawskiej + budowa nowej pętli i zatok autobusowych.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 533
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Post autor: Sebastian » 18 kwietnia 2011, o 13:19

Kolejna miejska inwestycja drogowa. Połączenie Wapiennikowej z rondem Czwartaków

Kieleccy drogowcy planują kolejną inwestycję. Zastępca prezydenta Kielc- Tadeusz Sayor informuje, że chodzi o połączenie ulicy Wapiennikowej z rondem Czwartaków. Podkreśla, że dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uda się odciążyć ulicę Wrzosową, która obecnie jest mocno zatłoczona.
Zastępca prezydenta dodaje, że ta inwestycja była w planach już wiele lat temu. Jest szansa, że szybko znajdą się pieniądze na ten cel.
Zdaniem drogowców byłaby to mało skomplikowana inwestycja choć niewykluczone są wyburzenia. Konieczne byłyby także wykupy gruntów.

Anna Roży
anna.rozy@radio.kielce.pl

:arrow: http://www.radio.kielce.pl/page,,Kolejn ... 8c18c.html

Ciekawe na kiedy planują start inwestycji? 8) Kiedyś słyszałem,że przedłużenie Wapiennikowej ma być w kierunku Cedzyny z rondem na wysokości skrzyżowania ul. Wojska Polskiego z ul. Karskiego i szczerze mówiąc takie rozwiązanie miałoby jakiś sens bo ludzie z południa naszego miasta nie musieliby jechać aż do centrum,żeby dostać się na Lublin.Ale i tak jest to dobre rozwiazanie,bo przynajmniej pozbędziemy się krzaczorów i dzikich wysypisk na zapleczu Wietrzni :D

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11585
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 9 czerwca 2011, o 15:57

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej:
Termin wykonania: 30.09.2012
Termin i miejsce składania ofert: Oferty pisemne należy składać w siedzibie Zamawiającego do dnia 18.07.2011

Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie i opracowenie dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn:
„Budowa pętli autobusowej i parkingu przesiadkowego w rejonie ul. Tarnowskiej wraz z budową nowego połączenia ul. Tarnowskiej z Rondem "Czwartaków”, bus pasów i ścieżki rowerowej” polegającego na: budowie pętli autobusowej i parkingu przesiadkowego, budowie nowego połączenia - ulicy Armii Ludowej od ul. Tarnowskiej do Ronda „Czwartaków” wraz z przebudową ronda oraz skomunikowaniem terenów przyległych, budowie chodników oraz ścieżki rowerowej, wykonaniu oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej, kanału
technologicznego, niezbędnej przebudowie kolidującej infrastruktury technicznej oraz ewentualnych wyburzeniach.

Założenia:
• przekrój jezdni 2x2x3,5 (na skrzyżowaniach dodatkowe pasy dla relacji skrętnych)
• w ramach jezdni należy wydzielić bus pasy (szerokość 3,5m)
• pętla autobusowa (na min. 8 linii autobusowych) wraz z parkingiem przesiadkowym w rejonie skrzyżowania ulic: Wapiennikowej, Armii Ludowej i Tarnowskiej z uwzględnieniem obsługi komunikacyjnej innych uczestników ruchu (rowerzyści, piesi)

Zielony^
Posty: 42
Rejestracja: 6 kwietnia 2011, o 18:22
Lokalizacja: Kraków/Kielce
Kontakt:

Post autor: Zielony^ » 9 czerwca 2011, o 17:32

Założenia:
• przekrój jezdni 2x2x3,5 (na skrzyżowaniach dodatkowe pasy dla relacji skrętnych)
• w ramach jezdni należy wydzielić bus pasy (szerokość 3,5m)
Toście panowie wykrakali ;).
Z dwóch pasów jeden to buspas. 50% skuteczność to już dobry wynik.
Ciekawe czy im to przejdzie (z unią). Gorzej jak się okaże, że musi być >50%, wtedy trzeba będzie zrobić 2x3x3,5 w tym po dwa buspasy w każdym kierunku ;).

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11585
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 9 czerwca 2011, o 18:04

Już przeszło.

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Post autor: Petras » 14 czerwca 2011, o 13:32

Armii Ludowej, jeszcze się taki kawałek zachował :roll:
Obrazek
http://www.mzd.kielce.pl/index.php?opti ... &Itemid=29
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 533
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Post autor: Sebastian » 15 czerwca 2011, o 08:31

Myślałem,że stwierdzenie "...w rejonie ul.Tarnowskiej..." to okolice zakładu PREMA, a tu wg.planu wychodzi,że dopiero za ul.Karskiego :shock: Może chodzi o bliskość nowobudowanego Centrum Geoedukacji "Wietrznia". Ciekawe czy powstanie kolejny mini dworzec?

atomm
Posty: 21
Rejestracja: 10 listopada 2008, o 22:37
Lokalizacja: Kielce

Post autor: atomm » 6 lutego 2012, o 11:37

Świetna wiadomość dla kierowców i pasażerów kieleckiej komunikacji miejskiej. Jeśli potwierdzi się pozytywny sygnał z Brukseli, dostaniemy zgodę na wydanie pieniędzy zaoszczędzonych m.in. przy budowie węzła Żelazna. Dzięki temu zbudowana zostanie ul. Armii Ludowej, zmodernizowana Grunwaldzka, i szybciej wprowadzimy elektroniczną kartę miejską.

Chodzi o pieniądze zaoszczędzone przy okazji realizacji unijnego programu "Rozwój systemu komunikacji publicznej w Kieleckim Obszarze Metropolitalnym". W jego ramach powstaje węzeł Żelazna, kupiono także 40 nowych solarisów. Program pierwotnie wyceniano na ok. 300 mln zł, ale po przetargach okazało się, że kosztował będzie ok. 200 milionów. Dlatego już rok temu władze Kielc rozpoczęły starania, żeby resztę pieniędzy wykorzystać na kolejne inwestycje. Nie jest to jednak takie łatwe, bo musi się na to Komisja Europejska.

- Zaczęliśmy się już martwić, że tak długo to trwa. Ale nareszcie mamy pozytywny sygnał z Brukseli - cieszy się Tadeusz Sayor, wiceprezydent Kielc. W piątek zadzwonił do niego Maciej Berliński, dyrektor departamentu projektów infrastrukturalnych w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, która pośredniczy w przekazywaniu środków. - Poinformował, że dotarło do niego pismo od urzędnika odpowiedzialnego za nasz projekt w Brukseli. Zaznaczył on, że generalnie nie ma praktyki poszerzania projektów unijnych, ale w tym konkretnym przypadku będzie on rekomendował podjęcie takiej decyzji przez Komisję Europejską. W praktyce oznacza to, że nie ma jeszcze formalnej decyzji, ale chyba możemy już ostrożnie się cieszyć, bo ocena merytoryczna jest pozytywna - tłumaczy Sayor.

Projekt wart jest ok. 85 mln zł, a wkład własny miasta to 15 proc. Największą jego częścią jest budowa za 35 mln zł ulicy Armii Ludowej, która połączyć ma ul. Wapiennikową z przebudowanym rondem Czwartaków. Nowa droga ma być dwujezdniowa, z wyznaczonymi buspasami. Obok zostanie poprowadzona ścieżka rowerowa z asfaltową nawierzchnią, a w rejonie "Premy" zostanie wybudowana pętla autobusowa z miejscami postojowymi dla samochodów osobowych. - Dzięki temu z pozostawionych tam aut będzie się można przesiać do komunikacji miejskiej. Nowa droga pozwoli na odciążenie ulicy Wrzosowej i będzie częścią planowanej południowej obwodnicy śródmieścia Kielc - tłumaczy Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg.

Ponad 20 mln zł pójdzie na rozbudowę ulicy Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Podklasztornej do Massalskiego. Tam też powstanie druga jezdnia, buspas, oraz dwa ronda turbinowe na skrzyżowaniach z ul. Podklasztorną oraz Szajnowicza-Iwanowa.

Za blisko 3,7 mln zł powstać ma pętla autobusowa z parkingiem na Bukówce oraz pętla na ul. Sikorskiego. Kolejne 3 miliony miasto zamierza wydać na budowę buspasa na ul. Źródłowej i al. Solidarności. Na tych ulicach częściowo wymieniona zostanie nawierzchnia. - Każda z tych inwestycji jest na etapie projektowym, po konsultacjach społecznych. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, jeszcze w tym roku ogłosimy przetargi na realizację. Czasu nie ma więc zbyt wiele - podkreśla Skrzydło.

Pieniądze pójdą także na wprowadzenie elektronicznej karty miejskiej. - Będzie ją można wykorzystywać jako bilety okresowe i jednorazowe. System będzie jednak otwarty i nie wykluczone, że z czasem będzie można nią płacić także za inne usługi - mówi Barbara Damian, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach. Karta pozwolić ma m.in. na zmianę taryfy i płacenie tylko za przejechane przystanki. - Na pewno nie spowoduje ona podwyżek cen biletów - zapewnia Damian. Dodaje, że ZTM jest już przygotowany do ogłoszenia przetargu, a w autobusach są już odpowiednie kasowniki. - Z jego ogłoszeniem czekamy już tylko na formalną zgodę - podkreśla urzędniczka. Dodaje, że zaoszczędzone pieniądze pójdą też na ustawienie kolejnych elektronicznych tablic informacyjnych dla pasażerów.

marcin.sztandera@kielce.agora.pl

Więcej... http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... z1lb3z8JKe

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Post autor: Petras » 6 lutego 2012, o 15:34

Ciekawe czy zachowają nazwę Armii Ludowej?
powstać ma pętla autobusowa z parkingiem na Bukówce oraz pętla na ul. Sikorskiego
No i pętla koło pętli zamiast poprawić drogę do istniejącej pętli 35, jak to było mówione? Jak to w końcu jest?
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
Boss
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1160
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Boss » 6 lutego 2012, o 17:01

Petras pisze:Ciekawe czy zachowają nazwę Armii Ludowej?
a czemu mają nie zachować? była Armia Ludowa i Armia Krajowa i obie walczyły z niemieckim hitlerowskim okupantem - nieraz nawet wspólnie. (a to że obie armie konkurowały ze sobą o wpływy to już inna historia)
już był taki jeden "mądry" poseł - Wrzodak się nazywał - chciał zminiać nazwy ulic takich jak Gagarina i Robotnicza bo mu się jakoś źle kojarzyły

ps. nazwa rondo Czwartaków Ci nie przeszkadza a AL tak? :lol:

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3622
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 6 lutego 2012, o 17:56

To co piszesz to niestety pozostałość PRL-owskiej propagandy nie mająca wiele wspólnego z faktami... Wystarczy chwilę pogrzebać w internecie, żeby zobaczyć, że prawda była niestety zupełnie inna. Mam nadzieję, że zmienią nazwę ulicy.
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

ODPOWIEDZ