GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 3 listopada 2010, o 16:37

B@rteK pisze:Oby ktoś wziął pod uwagę najdroższą opcję, czyli tunel...
MZD rekomendował takie rozwiązanie, więc powinno być jako jedna z opcji.
Jezpir pisze:Czy w tych trzech jest wariant "zerowy"?
Jeśli pisząc "zerowy" masz na myśli stan obecny, to chyba nie, muszą być trzy warianty przebudowy. Ale jest też chyba taka możliwość, że będą się różnić od siebie minimalnie.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11636
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 3 listopada 2010, o 16:38

Dyrektor Wojcik jest bardzo zadowolony ze standardowej koncepcji i twierdzi, ze w zadnym stopniu nie wplynie to na podzial miasta.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 3 listopada 2010, o 16:40

To ja słyszałem co innego o zdaniu MZD, ale to było już kilka miesięcy temu i nie było przedstawiane jako osobiste zdanie dyrektora.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11636
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 3 listopada 2010, o 17:10

To jest opinia z wczoraj...

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 3 listopada 2010, o 19:23

Autor pisze:Dyrektor Wojcik jest bardzo zadowolony ze standardowej koncepcji i twierdzi, ze w zadnym stopniu nie wplynie to na podzial miasta.
To ja już się boję...
Jeżpir

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 3 listopada 2010, o 19:57

A ja nie jestem zadowolony z dyr. Wójcika i jestem pewny, że wywalenie go ze stołka w żadnym stopniu nie wpłynie źle na infrastrukturę drogową w mieście, a w znacznym stopniu ją poprawi 8)
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
MadMike
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1127
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Post autor: MadMike » 3 listopada 2010, o 20:06

Jeżeli chodzi o rozwiązania pod kątem czysto komunikacyjnym, to faktycznie są one poprawne i moje obawy o kompletnym zakorkowaniu miasta się raczej nie sprawdzą... Jest wystarczająco dużo dodatkowych dróg lokalnych... Stąd być może zadowolenie Wójcika.

Nie umniejsza to jednak dramatu mieszkańców bloków na odcinku Klonowa- Warszawska w przypadku rozwiązania z estakadą. Jak dla mnie jest ono niedopuszczalne ze względów estetycznych i przede wszystkim akustycznych. Nawet ekrany dźwiękochłonne mogą niewiele pomóc, bo hałas z mostów i estakad niesie się znacznie bardziej niż chociażby z poziomu terenu . Mieszkańcy Szydłówka i Sadów będą mieli kawał betonu przed oknami i mnóstwo hałasu... I mówimy tutaj o dużym natężeniu ruchu tranzytowego przy wysokich prędkościach.

Miasto w interesie sporej części mieszkańców powinno wymusić na GDDKiA poprowadzenie tego odcinka tunelem, lub chociaż w obniżeniu terenu z małym tunelem pod skrzyżowaniem Toporowskiego z drogami dojazdowymi i ewentualnie pod lewoskrętem w Klonową.

Co do formalnej konieczności przedstawienia trzech wariantów... Nigdzie nie jest powiedziane, że muszą się one różnić akurat na tym newralgicznym odcinku... Więc... Cała nadzieja w determinacji okolicznych mieszkańców i kieleckich mediów.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 3 listopada 2010, o 20:30

Dodatkowym plusem tunelu byłby fakt, że nie trzeba byłoby rozwalać świeżo wybudowanej dwupasmowej ulicy Łódzkiej... Podejrzewam, że w przypadku estakady pieniądze wydane przez miasto na tą ulicę parę lat temu można uznać za wyrzucone w błoto... czyli jawna niegospodarność...
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
MadMike
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1127
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Post autor: MadMike » 3 listopada 2010, o 20:32

Rozwalać i tak trzeba by było... Nie łudźmy się fantazjami... Byłby to tunel wykonywany metodą odkrywkową... Wiadomo już coś o konsultacjach??

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 3 listopada 2010, o 20:43

No właśnie, jeśli tak jak piszesz...to po kiego grzyba wyrzucano pieniądze w ul. Łódzką, zamiast zrobić za nie np Ściegiennego lub Radomską do granic miasta? Jak dla mnie to jest argument za tym, żeby tunel drążyć podobną metodą jak 2 linia metra w Warszawie lub metodą odkrywkową, ale obok Łódzkiej a nie bezpośrednio pionowo pod nią. Wydaje mi się, że jest na to miejsce.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
MadMike
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1127
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Post autor: MadMike » 3 listopada 2010, o 20:56

Nie ma na to miejsca... Poza tym odcinek Zagnańska- Olszewskiego też najpewniej będzie ryty i budowany od nowa... Włącznie z stosunkowo nowymi wiaduktami kolejowymi... Po kiego grzyba?? GDDKiA to autonomiczny podmiot finansowany z budżetu centralnego... Oni tutaj stawiają warunki i parametry, choć MZD ma prawo do dyktowania pewnych rozwiązań...

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 3 listopada 2010, o 21:03

Koronny argument dla kontrkandydatów Lubawskiego w kampanii... a dużo mniej kosztowne byłoby puszczenie S74 z Cedzyny do Węzła Północ, a potem do Kostomłotów (mielibyśmy na pewnym odcinku obwodnicę z min 3 pasami ruchu jak nie 4, tam gdzie nachodziłyby na siebie dwie eSki). Tylko, że wtedy przedłużenie Świętokrzyskiej musiałoby udźwignąć miasto. No ale skoro były plany puszczenia S74 przez miasto, to ktoś powinien "beknąć" za niepotrzebną przebudowę Łódzkiej.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
MadMike
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1127
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Post autor: MadMike » 3 listopada 2010, o 21:19

Miasto zawsze ma argument, że w momencie podejmowania decyzji o rozbudowie Łódzkiej nie miało ani potwierdzenia ze strony GDDKIA o budowie ekspresówki przez miasto, ani pieniędzy na inne rozwiązania... A problem był komunikacyjnie palący... Nikt nie myślał by czekać 10 lat i zdawać się na łaskę i niełaskę tych na górze... Można się z taką argumentacją zgodzić.

Był to mniej więcej okres, gdy wchodziliśmy do UE i nikt nawet jeszcze nie śnił o planie budowy dróg ekspresowych i autostrad na lata 2007-2013.

Co do wschodniej obwodnicy... Wygląda na to, że problemem jest Natura 2000, a tego się nie przeskoczy za żadne pieniądze... Polska chciałaby mieć ciastko i zjeść ciastko... Niestety... UE funduje nam drogi, ale na ich warunkach.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 3 listopada 2010, o 21:43

Fakt...ale nie zdziwię się jak Banaś wyleci z takim tekstem, że to było marnowanie pieniędzy itd, jak wyskoczył z pomysłem przywrócenia przejezdności Paderewskiego dla wszystkich i innymi podobnymi pomysłami, co w jego mniemaniu ma być bolączką na jak to nazwał "korki Lubawskiego". A ciemny lud to niestety może kupić...
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 3 listopada 2010, o 22:02

Autor pisze:Dyrektor Wojcik jest bardzo zadowolony ze standardowej koncepcji i twierdzi, ze w zadnym stopniu nie wplynie to na podzial miasta.
Jutro jest spotkanie z Panem Wójcikiem w Pałacyku: http://www.mtb.kielce.pl/index.php?opti ... wych-spraw
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

ODPOWIEDZ