Strona 4 z 15

: 16 lutego 2010, o 17:11
autor: Ahmed
Ja pamiętam czasy gdy Jesionowa była jednopasmówką, Świętokrzyska nazywała się Konopnickiej, a ruch na nich był taki jak na drogach osiedlowych wieczorem.
Miasto się rozwija, ludzie zamożnieją, samochodów przybywa - to jest koszt tego rozwoju.
Rozumiem tych którzy tam mieszkają, sam mieszkałem na Sadach i mają obawy - uzasadnione zresztą.
Droga przelotowa w tym rejonie projektowana była już w latach 70-tych (efektem budowa dwóch pasm Świętokrzyskiej) niestety pieniążków nie starczyło na realizację tych zamierzeń.
Jeśli ktoś myśli, że wybudowanie obwodnicy na osi Łódź - Lublin znacznie odciąży ruch w tym rejonie to głęboko się myli. Na uzasadnienie podam przykład Torunia. Jest wygodny objazd z DK1 przez S10 od wschodu - efekt 80% jadących nad morze (i z powrotem) i tak leci przez środek miasta -bo tak jest krócej - a czy szybciej szczerze wątpię nie próbowałem - wolę objazd S10.
Jedyne pocieszenie w przypadku naszego rozwiązania - to nie korkowanie skrzyżowania z DK73 przez tranzytowców.

: 16 lutego 2010, o 19:43
autor: MadMike
To skrzyżowanie w proponowanym przez GDDKiA kształcie może się okazać bardziej zakorkowane niż przed przebudową... Ruch tranzytowy to tylko część ruchu w tamtym miejscu. Największym nieszczęściem tego rozwiązania są zwężenia Świętokrzyskiej do 1 pasa na odcinku tych niby-łącznic. Najprawdopodobniej potok ruchu na łącznicach będzie porównywalny z potokiem wylotowym na Cedzynę, lub nawet znacznie większy... Ludzie dojeżdżający z zachodu w kierunku Reala, Galerii Echo, Centrum Biznesu, Castoramy, Tarnowa, czyli ogólnie w kierunku DK73 i odwrotnie, będą uderzać przez te zwężenia i może się okazać, że będzie gorzej niż jest. Do tego dochodzą zatoki autobusowe. Jednocześnie ruch zjazdowy w kierunku Cedzyny może okazać się przeciętny na odcinku Warszawska-Solidarności, bo gruba część ludzi wyjeżdżających z Kielc (poza tranzytem) będzie zjeżdżała po wschodniej stronie tunelu...

Dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby poprowadzenia S74 całkowicie bezkolizyjnie i niezależnie na całej długości miasta w wykopie, przy jednoczesnym zachowaniu dróg obsługujących ruch miejski 2 pasy ruchu po obu stronach wykopu z zachowaniem najistotniejszych skrzyżowań w formie krótkich tuneli... Wtedy wystarczyłyby praktycznie 2 zjazdy do Kielc w granicach miasta. Na węzłach z S7 i DK73. Niestety wiązałoby się to z niemałymi kosztami, zwłaszcza na odcinku Zagnańska-S7.

Problemem jest też kładka, której światło może okazać się zbyt wąskie, aby w przyszłości zlikwidować to wąskie gardło, bez jej wyburzania.

: 16 lutego 2010, o 20:15
autor: Ahmed
Jakie zwężenie Jesionowej? Jeśli już to Świętokrzyskiej - wjazd na S74 będzie za skrzyżowaniem z Warszawską, do Warszawskiej będzie to DK74.
Zgodnie z mapką początek projektowanego odcinka to Warszawska.
Całość drogi w wykopie - nierealne na odcinki Klonowa - Węzeł Skrzetle - Nie ma szans aby obniżyć koryto Silnicy + podczyszczalnia wód deszczowych + węzeł ciepłowniczy.
Co do zatkania skrzyżowania z DK73, to tylko estakada nad S74 - co spowoduje przełożenie tranzytu na osi Warszawa - Tarnów na górę.

: 16 lutego 2010, o 21:01
autor: MadMike
Ahmed pisze:Jakie zwężenie Jesionowej? Jeśli już to Świętokrzyskiej - wjazd na S74 będzie za skrzyżowaniem z Warszawską, do Warszawskiej będzie to DK74.
Już poprawiłem... To z rozpędu. Chodziło o Świętokrzyską.
Ahmed pisze: Całość drogi w wykopie - nierealne na odcinki Klonowa - Węzeł Skrzetle - Nie ma szans aby obniżyć koryto Silnicy + podczyszczalnia wód deszczowych + węzeł ciepłowniczy.
Między Zagnańską, a Klonową S74 musiałaby wyjść na poziom 0... Pisałem o tym wcześniej...
MadMike pisze:Wyglądałoby to schematycznie tak jak poniżej... Na czerwono zaznaczyłem mniej więcej wyście z wykopu na poziom dróg miejskich, dla przejścia nad ścieżką rowerową i tamą na Silnicy.
Pisząc "całkowicie" miałem w domyśle możliwie dużo. Może to mało precyzyjnie określiłem.

Droga 74 docelowo ma być na całej długości odcinka miejskiego klasy "S".
Ahmed pisze:Co do zatkania skrzyżowania z DK73, to tylko estakada nad S74 - co spowoduje przełożenie tranzytu na osi Warszawa - Tarnów na górę.
Po pierwsze nie będzie tam żadnej estakady, tylko tunel pod skrzyżowaniem. Po drugie przeceniasz wielkość tranzytu w tamtym miejscu, jednocześnie nie doceniając ruchu lokalnego wywoływanego przez największe centra handlowe w województwie... Ruch lokalny na Jesionowej/Świętokrzyskiej zostanie tylko spotęgowany po wybudowaniu korytarza Węzeł A. Krajowej-Węzeł Skrzetle, bo to będzie zdecydowanie najszybszy sposób na dostanie się do Reala i Galerii Echo z kierunku Krakowa i Ślichowic.

Jeżeli MZD nie wymusi na GDDKiA korzystnych dla miasta rozwiązań, to będziemy mieli paraliż.

: 16 lutego 2010, o 22:26
autor: Jezpir
Masmix - przedstawiasz czarną wizję. Ale prawdopodobną. Nie jestem zadowolony z planów S-74 przez miasto. Dla mnie dobre drogi w mieście, to pozwalające na bezpieczny, możliwie bezkolizyjny i płynny ruch (niekoniecznie od razu szybki).
Ahmed - w Toruniu zdaje się, że S10 jeszcze nie dokończona jest i jakimiś pipidówami trzeba się przedzierać z obwodnicy do DK 1. Poza tym ta S10 to jednopasmówka. Czy wygodniejsza? Miałem okazję przejechać się i nią i centrum miasta. Jakoś szybciej przez miasto mi się pojechało. Aby pozbyć się uciążliwego tranzytu wystarczyłoby postawić znak "zakaz wjazdu poj. o masie pow. 8T" i "nie dotyczy ..." lub tranzyt tamtędy. No i oczywiście egzekwować ten zakaz przez jakiś czas skrupulatnie, np. stosując kamery na wjeździe i wyjeździe z miasta.
MadMike - masz rację, ruch lokalny na skrzyżowaniu może korkować łącznice. Sporo go pomyka na kierunku DK 74-73.

: 16 lutego 2010, o 23:44
autor: Masmix
Dla mnie dobre drogi w mieście, to pozwalające na bezpieczny, możliwie bezkolizyjny i płynny ruch (niekoniecznie od razu szybki).
Od dobrych dróg, wole dobre ulice.

: 17 lutego 2010, o 18:09
autor: Ahmed
MadMike pisze: Po pierwsze nie będzie tam żadnej estakady, tylko tunel pod skrzyżowaniem. Po drugie przeceniasz wielkość tranzytu w tamtym miejscu, jednocześnie nie doceniając ruchu lokalnego wywoływanego przez największe centra handlowe w województwie... Ruch lokalny na Jesionowej/Świętokrzyskiej zostanie tylko spotęgowany po wybudowaniu korytarza Węzeł A. Krajowej-Węzeł Skrzetle, bo to będzie zdecydowanie najszybszy sposób na dostanie się do Reala i Galerii Echo z kierunku Krakowa i Ślichowic.

Jeżeli MZD nie wymusi na GDDKiA korzystnych dla miasta rozwiązań, to będziemy mieli paraliż.
Tunel będzie w ciągu S74, ja pisałem o estakadzie w ciągu DK73.
Nie przeceniam tranzytu w tym miejscu - przez tranzyt rozumiem ruch omijający CH Echo. Patrząc na to co dzieje się w kierunku centrum w godzinach szczytu od strony Świętokrzyskiego, estakada wyrzucająca wszystko na górę wydaje się niezbędna, również dla jadących od Barwinka do CH Real.
Estakada taka wydaje się logicznym przedłużeniem w przypadku wybudowania drugiej nitki Radomskiej od Reala w kierunku węzła Kielce - Północ.

: 17 lutego 2010, o 19:30
autor: MadMike
Estakada w ciągu DK73 nie zmieni sytuacji na korkujących się łącznicach między drogami 74 i 73, poprawi tylko komunikację na trasie Warszawa-Tarnów.

Przez słowo tranzyt, należy rozumieć pojazdy przejeżdżające przez Kielce w kierunku innych miejscowości, czyli przykładowo z Częstochowy do Lublina.

: 18 lutego 2010, o 13:38
autor: michal_ck
Masmix pisze:
...a i opinie miasta z dobrymi drogami zyskamy.
Jak już wszyscy będziemy mieszkać w Bilczy, Miedzianej Górze, Cedzynie itp, na pewno się to będzie dla nas liczyć :roll:
Mów za siebie, ja tam nigdzie się nie wyprowadzam.
MeehoweCK pisze: czy budowa wiaduktów nad trasą szybkiego ruchu (a będą one niezbędne) będzie mogła być częścią inwestycji budowy trasy, czy to już będzie w finansowej gestii miasta?
Nie wiem, ale wydaje mi się, że nie miasto, a GDDKiA.
Masmix pisze:Chciałbyś mieszkać w mieście, przy ruchliwej drodze ekspresowej (...) Czy może wybrałbyś dom pod miastem, otoczony zielenią i pięknym krajobrazem?
Ja mam i jedno i drugie, mieszkam w pobliżu ruchliwej DK 73, a i dom otoczony zielenią z pięknym widokiem na las mam :p
Masmix pisze:Coż z tego, że powiedzmy Kielce będą miały już te "dobre drogi", jak przy tych dobrych drogach nikt nie będzie chciał mieszkać (...) Będą się cieszyć taką opinią wśród kierowców, bo (po wybudowaniu S) przejazd przez Kielce zajmie kilka minut.
Przecież tymi drogami teraz i tak i tak przejeżdża masa samochodów, więc czy po obecnych czy po "dobrych" drogach będą jeździć to nic nie zmieni, poza pozytywną opinią o mieście, a i mieszkańcy zyskają lepsze warunki (ekrany, itd) jeśli to wynegocjują, jak mieszkańcy Szydłowca.

: 18 lutego 2010, o 17:21
autor: Masmix
Ty może i nie ale Kielce nie mają już 200 tys. mieszkańców, a czymś musi to być spowodowane...
michal_ck pisze:Ja mam i jedno i drugie, mieszkam w pobliżu ruchliwej DK 73, a i dom otoczony zielenią z pięknym widokiem na las mam :p
To fajnie masz... Widać ci co już się wyprowadzili nie mieli tyle szczęścia. :roll:
michal_ck pisze:Przecież tymi drogami teraz i tak i tak przejeżdża masa samochodów, więc czy po obecnych czy po "dobrych" drogach będą jeździć to nic nie zmieni, poza pozytywną opinią o mieście
... poza wzrostem natężenia ruchu, poza wzrostem uzyskiwanych prędkości. Wtopienie milionów złotych to też nic.
michal_ck pisze:a i mieszkańcy zyskają lepsze warunki (ekrany, itd)
Tak, ekrany na pewno urozmaicą mieszkańcom krajobraz. :roll:
michal_ck pisze:jeśli to wynegocjują, jak mieszkańcy Szydłowca.
W Szydłowcu akurat wywalczono chyba jednak trochę więcej.

: 24 lutego 2010, o 21:24
autor: Marcinus
Nie wiem, czy dobry temat (dużo gdybania i planowania na bliżej nieokreśloną przyszłość), ale praktycznie codziennie przejeżdżam przez skrzyżowanie o którym mowa. Według mnie najbardziej blokuje się przez skręcających w lewo z Radomskiej(?) w Świętokrzyską. Tego ani nie rozwiąże budowa Eski, ani raczej nie pogorszy...
Dzisiaj widziałem sporo ludzi w pomarańczowych kamizelkach, wycinających drzewa. Czy są już wydane wszystkie zezwolenia na budowę odcinka miejskiego, czy to tylko taki lekki faul start budowlańców?

: 24 lutego 2010, o 21:53
autor: Onio
Tam się blokuje, ponieważ coraz więcej ludzi jadących w stronie Woli Kopcowej/Cedzyny itd, wybiera właśnie Świętokrzyską>Żniwną>Poleską omijając al.Solidarności/ Sandomierska. Przejazd jest szybszy i krótszy.
Ponadto bardzo krótko na tym kierunku świeci się zielone.

: 25 lutego 2010, o 19:32
autor: jaromlody
drzewa już są tam wycinane od poniedziałku, także zabrali się już do rozbiórki tego drewnianego domku który tam stoi w samotności.

: 26 lutego 2010, o 16:28
autor: michau
Ale jak dużo przestrzeni się zrobiło po wycieciu wszystkich drzew i krzaków.

: 26 lutego 2010, o 19:55
autor: jaromlody
musieli tak dużo wyciąć bo tam ma być rondo z tego co pamiętam i drogi dojazdowe