Strona 15 z 15

: 15 kwietnia 2013, o 21:09
autor: grzebo
MeehoweCK pisze:Czy gdyby Stowarzyszenie wystąpiło z oficjalnym pytaniem do GDDKiA czy jest brana pod uwagę lokalizacja trasy na wschód od Kielc (i dlaczego nie), to mają obowiązek odpowiedzieć? Czy jest to informacja publiczna?
To już zostało zrobione. Tylko nie jako pytanie (bo wiem, że nie), tylko jako wniosek. Dokładniej pogadamy sobie z GDDKiA na etapie DŚU, kiedy będą musieli zrobić wariantowanie. Estakada to nie jest żadne wariantowanie.

: 16 kwietnia 2013, o 10:31
autor: MeehoweCK
Gdyby w ogóle nie brać pod uwagę kwestii finansowej, to osobiście wolałbym tunel zamiast północno-zachodniej obwodnicy. Ale należy pamiętać, że pieniądze publiczne to również nasze pieniądze. Jestem prawie pewien, że trasa do Wiśniówki byłaby tańsza.

: 16 kwietnia 2013, o 10:41
autor: grzebo
Trasa do Wiśniówki jest znacznie tańsza, bo ona i tak musi powstać. Jedyna inwestycja drogowa, która tak naprawdę jest w Kielcach potrzebna (w odróżnieniu od Węzła Żelazna, wylotu na Morawicę i innych cudów) to domknięcie obwodnicy. Więc szczerze powiedziawszy, to przejście S-74 przez Kielce może powstać za darmo - jako efekt uboczny budowy kawałka wschodniej obwodnicy Kielc.

Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

: 6 marca 2014, o 23:16
autor: dunhill
A właściwie to niech mnie ktoś oświeci, dlaczego nie tunel? I nie mam tu na myśli wykopu. Pełny zakryty tunel z możliwością zagospodarowania przestrzeni nad nim. Może nie drapaczami chmur ale jakąś przestrzenią publiczną; parki, alejki, usługi itp.
Według moich przemyśleń taka trasa usprawniłaby komunikację przez miasto. Nie mówię już nawet o tranzycie ale o ogólnym ruchu. I wcale nie musi to być trasa kategorii ekspresowej. Bo i chyba nawet nie może być tunel ekspresowy (nie wiem, wydaje mi się. W razie czego poprawcie). Skoro nie ekspess to można zrobić więcej wyjazdów i kwestia bezpieczeństwa i ew. ewakuacji rozwiązana. Jeśli się nie mylę to Wiedeń ma takie rozwiązanie.
Wtedy niczego nie dzielimy, a można by ładnie połączyć osiedle. Usprawniamy ruch, skracając czas i koszty dojazdów. A jak powstanie wschodnia obwodnica to i tak się połączy. Mało tego to co już wybudowali też powinni ukryć pod ziemią. Po co tracić tyle przestrzeni i dzielić miasto (i mieć problem, że za dużo ekranów, a przeźroczyste za drogie). Teraz nie ma planu zagospodarowania ale kto wie, czy niebawem nie powstaną i trzeba będzie rozwalać i robić od nowa.
Oczywiście można, by powiedzieć, że tu się usprawni ale pojawią się na wylotach wąskie gardła, do wąskich miejskich uliczek. Ale to właśnie plan zagospodarowania powinien to uwzględniać. Do licha ciężkiego tylu jest zdolnych ludzi. Choćby z tego forum. Jak się czyta i ogląda ich plany, to aż się miło robi, że ktoś myśli i chce mu się za darmo nad tym zastanawiać, bo leży mu na sercu "życie" miasta i regionu. Wystarczy zatrudnić odpowiednich ludzi, a nie dawać pracę kumotrom i kumoszkom.

Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

: 13 marca 2014, o 23:07
autor: grzebo
usprawniłaby komunikację przez miasto
Komunikacja samochodowa w Kielcach i bez gigantycznych "inwestycji" Lubawskiego miała się całkiem nieźle. Zwalczenie do zera jakichkolwiek chwilowych postojów samochodów to mrzonka (a w Kielcach prawdziwych korków to nigdy nie było, jak ktoś nie wierzy, to proszę się przejechać Puławską do Warszawy i potem mówić o korkach).

Tunel to są kosmiczne koszty. Tunel na tyle głęboki, żeby się dało na nim coś zbudować to są kosmiczne koszty razy dwa. Nic nie uzasadnia pakowania dróg w środek miasta, gdy obwodnica jest niedomknięta, a miejsca na nią nie brakuje.

Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

: 22 listopada 2014, o 22:56
autor: kowalskijohn
Obrazek
Chcą przebudowy świętokrzyskiego odcinka krajowej "74"

Dodano: 22 listopada 2014, 18:00 Autor: Bartłomiej Bitner
Zbigniew Meducki, przewodniczący Rady Gminy w Łagowie, namawia do działania na rzecz przebudowy drogi S-74 w województwie świętokrzyskim.

Meducki stanął na czele powołanego specjalnego komitetu, którego zadaniem jest doprowadzenie do rozpoczęcia modernizacji drogi ekspresowej S-74 na odcinku od granicy z województwem łódzkim aż do Niska na Podkarpaciu. - Remont tej szosy jest niezbędny. Pozwoli on na lepsze, bezpieczniejsze skomunikowanie województwa i ma szansę wpłynąć na poprawę transportu samochodów ciężarowych. Dlatego namawiamy burmistrzów i wójtów gmin, przez które droga przebiega, a także posłów z naszego regionu, by forsowali w rządzie za jak najszybszym doprowadzeniem do realizacji tej inwestycji - mówi Zbigniew Meducki.

Na razie jednak o modernizacji S-74 słychać niewiele. - Aktualnie prowadzimy przygotowania do budowy poszczególnych fragmentów tej drogi od granicy województwa świętokrzyskiego z łódzkim do Opatowa - mówi Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak dowiedzieliśmy się od Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, droga S-74 została wpisana na listę projektów drogowych, które w najbliższych latach powinny być zrealizowane. Na razie jednak wciąż nie wiadomo, czy szosa zostanie zmodernizowana w ciągu najbliższych kilku lat.
:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /141129762

Re:

: 24 listopada 2014, o 14:26
autor: weni
grzebo pisze:Trasa do Wiśniówki jest znacznie tańsza, bo ona i tak musi powstać. Jedyna inwestycja drogowa, która tak naprawdę jest w Kielcach potrzebna (w odróżnieniu od Węzła Żelazna, wylotu na Morawicę i innych cudów) to domknięcie obwodnicy.
z całym szacunkiem dla Ciebie ale chyba nie wiesz sam co piszesz o wylocie na Morawicę. Zapomniałeś chyba o firmach i terenach inwestycyjnych na granicy z gminą Morawica, kto tam zainwestuje skoro dojazd od Castoramy zajmuje 30 - 40 minut ( to jest 6 - 7 km).

Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

: 24 listopada 2014, o 17:10
autor: kamil
weni pisze:z całym szacunkiem dla Ciebie ale chyba nie wiesz sam co piszesz o wylocie na Morawicę. Zapomniałeś chyba o firmach i terenach inwestycyjnych na granicy z gminą Morawica, kto tam zainwestuje skoro dojazd od Castoramy zajmuje 30 - 40 minut ( to jest 6 - 7 km).
No to właśnie po to potrzeba jest obwodnica - by jadąc z północy Kielc jechać obwodnicą a nie przez centrum miasta. A spod Castoramy to max 40 minut to zajmuje dojechanie do Chmielnika.

Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

: 25 listopada 2014, o 17:44
autor: weni
nie rozśmieszaj mnie, 40 minut do Chmielnika ?? Chyba w sobotę albo niedzielę, widać że nie jeździsz tą drogą a miasto Kielce kończy się dla Ciebie na Castoramie.

Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

: 26 listopada 2014, o 11:00
autor: bender
Też uważam, że przesadził. Trasa Castorama-Chmielnik nie zajmuje więcej niż pół godziny.

Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

: 8 sierpnia 2018, o 13:46
autor: j'k
za ok. 1,5 roku będzie dokumentacja projektowa... potem przetarg na Wykonawcę.... czyli pojedziemy nie wcześniej niż w 2024

Otwarcie ofert w przetargu na:
Opracowanie dokumentacji projektowej - stadium: Koncepcji Programowej dla zadania: Budowa drogi ekspresowej S 74 Sulejów - Przełom/Mniów na odcinku: granica woj. łódzkiego/świętokrzyskiego – Przełom/Mniów

https://www.gddkia.gov.pl/pl/d/58c9c...849f8e34e799dc

Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

: 5 marca 2022, o 15:14
autor: ZappeR
Ogłaszamy przetarg na realizację przejścia przez Kielce w ciągu drogi ekspresowej S74

Odcinek drogi ekspresowej S74, o długości około 5 km, połączy węzeł Kielce Zachód na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S7 z węzłem Bocianek wybudowanym w ramach S74 Kielce - Cedzyna. Inwestycja zapewni pełne oddzielenie ruchu tranzytowego od lokalnego dzięki przeprowadzeniu ciągu głównego S74 na przeważającym odcinku na poziomie minus 1, czyli w wykopie.

TIR-y w tunelach - mieszkańcy odetchną

Trasę będzie można pokonać drogą ekspresową w około trzy minuty. Dla ruchu lokalnego zachowane zostaną wszystkie dotychczasowe połączenia komunikacyjne północ-południe, z uwzględnieniem ruchu pieszego. Lokalne skrzyżowania usytuowane będą nad trasą ekspresową, w przeważającej części na dotychczasowym poziomie. 

W ramach inwestycji planowana jest budowa dwóch węzłów drogowych (Hubalczyków, Zagnańska) i dwóch tuneli. Dłuższy z nich, około półkilometrowy, planowany jest na odcinku sąsiadującym z zabudową osiedlową między ulicami Klonową a Warszawską. To odpowiedź na postulaty mieszkańców miasta. Planowana jest również m.in. budowa wiaduktu nad S74 w ciągu ulicy Transportowców i ronda nad tunelem pod ulicą Olszewskiego. Wzdłuż odcinka drogi ekspresowej wybudowana zostanie też droga rowerowa.
S74 przejście przez Kielce - orientacja:
:arrow: https://www.gov.pl/attachment/b9af1027- ... 912f68b439

Pełne info:
:arrow: https://www.gov.pl/web/gddkia-kielce/og ... esowej-s74

Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

: 21 listopada 2023, o 13:11
autor: Petras
Oto nasze kieleckie trzęsienie ziemi - wschodnia obwodnica, która jest bardzo wyczekiwana, a jej realne już powstanie ostatecznie podważa sens budowy S74 przez centrum, gdyż właśnie TYM śladem ruch powinien być doprowadzony od S74 (węzeł między Kielcami a Cedzyną) przez DK73 do S7 w Wiśniówce. Ekspresówka przez miasto od pierwszej wizji jest bez sensu, ale teraz jeszcze bardziej to widać:
https://wok.apps.kielce.eu/?fbclid=IwAR ... kbjJ58qTg

O tej obwodnicy nie od wczoraj się mówi. W kieleckim studium uwarunkowań przestrzennych już od 2000 roku korytarz ruchu był już zarezerwowany ale ościenne gminy miały to w głębokim poważaniu i wolały ściągać kasę za decyzje na budowy domów i z podatków od ich nowych mieszkańców, a teraz nagle są protesty i trzy różne warianty omijania włości, co i tak jest niewykonalne.

Idąc dalej, kolejnym nieporozumieniem staje się budowa wiaduktów w ciągu Al. Solidarności nad istniejącym tunelem koło Galerii Echo w kontekście budowy wschodniej obwodnicy. Jeżeli prawie cały ruch tranzytowy przeniesie się na obwodnicę, natężenie na Solidarności spadnie nieporównywalnie, czyniąc z niej ulicę miejską.

Ponadto konsultacje odcinka Wiśniówka-Auchan prowadzone były już w 2009 roku (pamiętne dwa warianty, zielony i niebieski), to powinien być kolejny bodziec żeby ruszyć prace z ustaleniem korytarza WOK i zastopowaniem S74 przez miasto. https://www.mzd.kielce.pl/index.php?opt ... temid=101)

Na to wszystko należy nałożyć zdrowy rozsądek i uwzględnić niż demograficzny, który na razie jest zupełnie nieobecny w prognozach rozwoju motoryzacji. Również argument o skróceniu trasy przejazdu jest słaby - co to jest zrobić 8 km więcej dla kierowcy który pokonuje setki, tysiące kilometrów.

Ktoś może powiedzieć, że w Gliwicach powstała DTŚ przez miasto i jest dobrze. To jest zupełnie nieporównywalny przykład - Śląsk ma obwodnicę w postaci A1 i A4, a DTŚ pełni funkcję wewnętrznej komunikacji i nie jest tak rozlana przestrzennie jak planowana S74 której rozpiętość na wysokości 16-piętrowców przy Zagnańskiej będzie miała prawie 100 m, 4 jezdnie (a z łącznicami to 6), 14 pasów ruchu, skarpy i mury oporowe, zaś sama ulica Jesionowa nie będzie miała ani jednego drzewa.

Re: GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

: 27 listopada 2023, o 22:07
autor: Petras
Dodam jeszcze, że żadna z zaprezentowanych koncepcji nie odpowiada szkicowi z etapu przetargu na ich opracowanie, gdzie ogródki działkowe
omijane byłyby ze wschodniej strony:

Obrazek

Co więcej, jest artykuł, w którym właśnie nieopracowany wariant zyskiwał najwięcej przychylnych głosów, cytuję:
Po trzecie biorąc pod uwagę wariant II, gmina Masłów otrzymałaby dostęp do S74, prawdopodobnie zlikwidowana byłaby wtedy droga wojewódzka 745 przez Masłów i Mąchocice Kapitulne (przypominamy, że jej modernizacja nie doszła do skutku), a dalszy przebieg wschodniej obwodnicy od wiaduktu w Cedzynie Góra w kierunku południowym mniej by ingerował w zabudowania.
https://www.maslow.info.pl/serwis/info/ ... 38-53.html

Co takiego stało się "po drodze", na etapie projektowania koncepcji przez Neotrans, że nie poznaliśmy tego wariantu, który nawet sporne nowe osiedle deweloperskie by ominął? Czyżby ciśnienie władz Kielc, żeby koniecznie rozbudować ul. Radomską cudzym kosztem, tak jak Świętokrzyską 10 lat temu, a Jesionową i Łódzką obecnie?