Strona 13 z 15

: 21 lutego 2012, o 18:52
autor: Marcinus
wolę od razu 2 metry :D

: 2 kwietnia 2012, o 18:32
autor: sueno
Obrazek
Krok w stronę przedłużenia S74
marc
02.04.2012 , aktualizacja: 02.04.2012 13:24

Jeszcze w tym roku powinniśmy poznać przebieg przyszłej drogi ekspresowej S74 między Kielcami a Opatowem. Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, a w opracowaniu są kolejne

Decyzję wyda Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska. Na mocy decyzji zostanie wybrany jeden z czterech proponowanych wariantów drogi. 50-kilometrowy odcinek S74 Cedzyna - Łagów - Jałowęsy ma połączyć wybudowany w roku 2011 wylot wschodni z Kielc S74 z planowaną obwodnicą Opatowa. Nowa trasa zlokalizowana będzie na terenie powiatów kieleckiego i opatowskiego. - Projektanci zaproponowali cztery warianty przebiegu drogi. Po ich analizie komisja oceny projektów inwestycyjnych GDDKiA uznała za najkorzystniejszy ze względów technicznych, środowiskowych i ekonomicznych, wariant biegnący na odcinku od Cedzyny do Woli Jachowej po północnej stronie obecnej drogi 74, następnie do Napękowa po śladzie zbliżonym do obecnej trasy, dalej do Piórkowa Kolonii po północnej stronie drogi 74, następnie do Jałowęsów po stronie południowej - informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału GDDKIA.

W rekomendowanym wariancie zakładana jest budowa pięciu węzłów drogowych: Radlin (na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 745), Wola Jachowa (na skrzyżowaniu z obecna drogą krajową 74), Makoszyn (na skrzyżowaniu z drogą powiatową Makoszyn - Bieliny) , Łagów (na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 756) i Baćkowice (na skrzyżowaniu z drogą powiatową Baćkowice - Iwaniska). - Ostateczny wariant drogi zostanie wybrany przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska na mocy decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia. Po wybraniu wariantu będzie można przystąpić do projektowania trasy - mówi Małgorzata Pawelec.

Kielecki oddział GDDKIE przygotowuje również dokumentację dla pozostałych odcinków S74 przez region świętokrzyskich. Kilka dni temu wysłano do RDOŚ wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla odcinka od Mniowa do granicy województwa łódzkiego. - Nieco mniej zaawansowane są prace nad wnioskami o decyzje dla odcinka Mniów - Niewachlów oraz od Kielce (od ul. Warszawskiej - red.) do Niewachlowa. One też będą złożone w tym roku - zapowiada rzeczniczka.

Zgodnie z rządowym planem budowy dróg krajowych, świętokrzyskie odcinki drogi S74 mają być realizowane po 2013 roku.

źródło: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... a_S74.html

: 20 czerwca 2012, o 19:26
autor: michal_ck
Chyba nie było na Forum, a znalazłem przypadkowo:
Raport z konsultacji społecznych S-74 przejście przez Kielce:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... fyfFUlqGyg

: 9 sierpnia 2012, o 23:02
autor: Tommy
Fotki z wiaduktu w ciągu ulicy Nowomalików

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: 16 sierpnia 2012, o 10:23
autor: Clavius
Z tego samego wiaduktu krótki film z wczoraj ( 15.08 ), w sumie niewiele się zmieniło. Po łącznicach samochody jeżdżą mimo zakazu

http://www.youtube.com/watch?v=PfaW8Yi7eHw

: 12 września 2012, o 14:03
autor: AR
Nie wiedziałem gdzie wkleić.

Koniec plagi ekranów? Ministerstwo zmieni prawo
http://biznes.onet.pl/koniec-plagi-ekra ... rasa-detal

: 1 października 2012, o 21:47
autor: =CK=
Na "skaju" wywiązała się dyskusja na temat S74 po śladzie miejskim:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 51&page=60

: 13 kwietnia 2013, o 08:55
autor: Clavius
Sukces mieszkańców. Nową drogą ekspresową pojedziemy dołem

Mieszkańcy postawili na swoim. Kolejny kielecki odcinek modernizowanej drogi S74 zakłada budowę wykopu na ul. Jesionowej. - To także efekt konsultacji społecznych - przyznają urzędnicy.

Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... z2QKND0mby
Jak dla mnie jest to wciąż wybór między kiłą a rzeżączką, ale może to się da mimo wszystko przykryć od Warszawskiej do zalewu?

: 13 kwietnia 2013, o 17:34
autor: RZ
Czyli próbują to sprzedawać jako "sukces". Coś czuję, że znowu będziemy czarnymi owcami :|

: 13 kwietnia 2013, o 19:02
autor: jaromlody
dobrze że wybrali mniejsze zło. nie wyobrażam sobie w tamtym miejscu estakady, wykop będzie ok.

: 13 kwietnia 2013, o 19:35
autor: CKfan
Do tej pory Marcin Sztandera wydawał mi się być bystrzejszym dziennikarzem, który nie uzna takiego rozwalenia miasta za sukces. Ale komentarze na GW tym razem jednak adekwatne do sytuacji.

: 13 kwietnia 2013, o 20:04
autor: Autor
To nie jest mniejsze zło. Do wycięcia pojdzie cala istniejaca zielen, bo inaczej nie uda się wcisnąć drog lokalnych. Do kompletu od Warszawskiej jezdnia będzie zaczynać się kilka metrow od blokow.

: 13 kwietnia 2013, o 20:21
autor: andrzeej
Mam nadzieję, że jednak nie uda się zbudować tej drogi. Całe dzieciństwo spędziłem na Sadach - pięknym, cichym zielonym osiedlu. Nie wyobrażam sobie podzielenia go (a w zasadzie oddzielenia od Szydłówka) ekspresówką...

: 14 kwietnia 2013, o 18:42
autor: Ahmed
Andrzeju, moje młode (jakieś 27 z obecnych) lata również upłynęły na Sadach. Niestety cichość i spokojność tego osiedla już się skończyła wiele lat temu. Miasta mają to do siebie że się rozrastają, a ich centra zmieniają wielkość. Kiedyś Sady były na uboczu, obecnie po wybudowaniu Galerii Echo budynków sądu i zmianie przebiegu DK 74 już niestety nie są nad czy również ubolewam.
Ale nie o tym chciałem.
Sam przebieg S74 przez miasto to nie jest aż taki problem (niedługo na wys Malikowa S7 również będzie biegła przez miast. Problemem jest jej zaprojektowanie i wykonanie. Wykop - porażka jeśli nie zostanie przykryty tworząc tunel. Dlaczego - właśnie poprzez umiejscowienie dróg lokalnych - przesuniecie po kilkanaście a nawet kilkadziesiąt metrów na boki - tworząc asfaltową i znając maniakalność projektantów wyekranowaną na kilka metrów do góry przestrzeń.
Jest to zabranie właściwie wielu hektarów terenu.
Estakada - wadą jest trwałość takiej konstrukcji - i problemy z konserwacją i remontami, pozwala jednak na umiejscowienie np. handlu w lekkiej zabudowie pod jezdniami (coś takiego widziałem w Kanadzie) tworząc pasaż handlowy wraz z miejscami parkingowymi. Sama estetyka to juz inna sprawa.
W tej sytuacji ja byłbym raczej skłonny zaakceptować przykryty wykop z drogami lokalnymi poprowadzonymi nad jezdniami głównymi. Na dobrą sprawę wygląd Jesionowej mało co uległby zmianie.
Co do zieleni na Jesionowej. Panowie i Panie ja przy ulewach i silnym wietrze unikam Jesionowej jak ognia, drzewa które tam są mają już po kilkadziesiąt lat, wszystkie je pamiętam (co do jednego) z czasów gdy Jesionowa miała tylko jedną jezdnię. Są kruche i slabe, co zresztą widać po każdej burzy.
A teraz czas na chłostę ;)

: 14 kwietnia 2013, o 20:27
autor: andrzeej
Z dwojga złego też wolałbym estakadę niż wykop, bo na tunel szanse są zerowe. To już lepiej zrezygnować z tej drogi w tym miejscu i od skrzyżowania Świętokrzyska/Solidarności zrobić ekspresową S73 do Wiśniówki.