Strona 12 z 15

: 12 lutego 2012, o 14:33
autor: grzebo
Ja nie rozumiem takiego postawienia sprawy przez GDDKiA: upieramy się, że droga ma iść akurat tędy, ale tunel nie wchodzi w grę. Jeśli im zależy na oszczędzaniu, to niech robią wariant Domaszowice - Wiśniówka (który moim zdaniem jest tak znacząco lepszy, że nawet jakby był dużo droższy, to by się opłacał - przecież to by był kawał wschodniej obwodnicy).

A jak się upierają przez miasto, to albo tunel, albo nic.

Zgadzam się z Jerzym, że wykop jest niewiele lepszy od estakady. Z jednej strony wizualnie wygląda nieco lepiej (chyba - bo mogą na górze też ekrany dostawić), ale z drugiej strony tworzy większą barierę. Pod estakadą można przejść w każdym miejscu, a przez wykop tylko po kładkach.

: 12 lutego 2012, o 14:52
autor: boogie
Autor pisze:Nie, dla jaj. Poza bezczelna ingerencja w przestrzen i gwaltem terenu na lata?
dziwny tok rozumowania, estakada jest super i wcale nie ingeruje w otocznie?

: 12 lutego 2012, o 16:19
autor: Autor
Nie, nie. Prowadzenie tej drogi w jakiejkolwiek formie jest nieporozumieniem. Pelny tunel i tak mocno bedzie ingerowal w otoczenie. Mimo to, warto dodac, ze fragment poludniowej obwodnicy Warszawy, ktory ma realizowac GDDKiA ma w dezycji srodowiskowej tylko wariant tunelu o dlugosci 4 km!!! Tam mozna?

: 12 lutego 2012, o 21:09
autor: michal_ck
O s-74 przez Kielce mówi się od lat (kilkudziesięciu), droga i tak tamtędy pójdzie czy się to komuś podoba czy nie. My jedynie możemy starać się wpłynąć na to, jak ona ma wyglądać. Jeśli pójdzie tunelem to powtórki ze Świętokrzyską nie będzie (ekrany akustyczne). Naiwnie jest myśleć, że zrezygnują z budowy planowanej od bardzo dawna.

: 12 lutego 2012, o 21:27
autor: Autor
Beda, bo drogi ruchu lokalnego tez generuja halas. Jesli bedzie finansowana z funduszy unijnych, to jest szansa. Z budzetu centralnego juz gorzej, ale czasem kryzys ma pozytywne strony, bo na takie finansowanie nie ma co liczyc.

Taka argumentacja, ze byla planowana od lat, to zadne uzasadnienie. Sztechman sie tego uparcie trzyma, ale odkad wczoraj przeczytalem jego opinie na temat tramwaju i transportu publicznego, to nie mam pytan.

: 13 lutego 2012, o 14:20
autor: Jezpir
grzebo pisze:Pod estakadą można przejść w każdym miejscu...
No nie w każdym miejscu. Chyba, że zakładamy brak stosowania się pieszych do rpzepisów ruchu drogowego :wink:. Ale w obu przypadkach nie da się rpzejść w każdym miejscu - przecież bądą ekrany akustyczne, gdyż (jak wspomniał Jurek) drogi rozprowadzające i lokalne również generuja ruch, a w przypadku budowy bądź przebudowy należy już projektować rozwiązania niwelujące hałas. Chyba, że GDDKiA zakłada, że istniejące pasy ul. Jesionowej nie będą przebudowywane, a jedynie "remontowane" - to wtedy ekranów może nie będzie.
Oczywiście zgadzam się - o czym już dawno pisałem - że budowa drogi tej klasy nie powinna mieć miejsca przez środek miasta i że w zamian powinien być zrealizowany fragment wschodniej obwodnicy, który nota bene byłby pewnie tańszy. Ale uważam, że droga we wkopie byłaby mniej ingerująca w otoczenie niż półkilometrowa estakada.

: 16 lutego 2012, o 21:53
autor: =CK=
Apeluję do Was, nie idźcie tą drogą!
Żaden wykop i żadna estakada.
To połączenie będzie raczej robione za hajsiwo unijne, czyli tak naprawdę za moje i Wasze podatki, bo trzeba będzie spłacić kredyt.
Co mnie to obchodzi, że tunel droższy. W innych miastach można, a u nas nie?
Ktosie robiący byznesy doprowadzili do sytuacji, że S74 można było wziąć w wariancie przez miasto albo w ogóle. I pewnie ci sami dążą do tego, żeby odpuścić Zalew Kielecki, przejąć teren, wysuszyć i wbić drapacze chmur. Ale to inna bajka.
Teraz czas gra na naszą korzyść. Można się organizować, sondy, referenda, komitety etc. Strzelić jakieś wizualki, pogadać z projektantami jak oni widzą wariant tunelowy i dotrzeć do jak największej liczby mieszkańców uświadamiając ich, że należy pogodzić się z realizacją inwestycji, ale powinno się walczyć o jak najmniej inwazyjny wariant.

: 16 lutego 2012, o 23:27
autor: grzebo
Ja się z apelem zgadzam. Mam także konstruktywny wniosek: monitoruj BIPy odpowiednich organów i daj znać, jak się coś będzie działo. Ja daję radę regularnie sprawdzać BIP miasta Kielce, ale nic więcej. A żeby coś działać, to trzeba wiedzieć kiedy będą konsultacje, kiedy DŚU itd.

: 17 lutego 2012, o 08:47
autor: ColinCk
Sam pomysł poprowadzenia S74 przez miasto - chory.

Czy na prawdę przekopanie całego miasta jest tańsze/lepsze/łatwiejsze niż poprowadzenie obwodnicy Cedzyna - Wiśniówka?

: 17 lutego 2012, o 08:59
autor: sueno
ten pomysł pochodzi z czasów, kiedy S74 była prawdziwą północną obwodnicą miasta. Potem powstał Bocianek i dalsze osiedla.

: 17 lutego 2012, o 14:43
autor: MeehoweCK
Odkąd mój umysł myśli i sięgam pamięcią, to te klapy zawsze opadały. A dlaczego? Bo przez dziesiątki lat jedni bezmyślni kretyni pod kierunkiem innych bezmyślnych kretynów umieszczają muszle klozetowe w pociągach tak blisko ściany, że klapa po podniesieniu nachylona jest ku muszli i puszczona musi opaść. Dziesiątki lat, Jezu Chryste przenajświętszy. A jeśli Polska to właśnie ta oszczana klapa?
Od razu mi się skojarzył ten cytat. Bo do jakiego stopnia trzeba być bezmyślnym, aby nie wziąć pod uwagę, że w ciągu kilkudziesięciu lat od powstania koncepcji warunki się zmieniły i że taki kształt inwestycji jest bez sensu? Czy jeśli dałbym temu komuś teren na wybudowanie domu, a potem obok wybudował autostradę z lotniskiem, to on dalej uważałby, że jest to teren mieszkalny i budowałby tam dom?

: 18 lutego 2012, o 18:44
autor: ColinCk
Masakra.

Nie widzę żadnych pozytywów poprowadzeniem drogi w ten sposób.

Z ciekawości policzyłem ile dłuższa byłaby droga gdyby zamiast przez miasto zrobić drogę Wiśniówka - Cedzyna. Koło 8km! (w. Kostomłoty - Cedzyna - ok. 15 km; Kostomłoty - Wiśniówka 7km. + ewentualna Wiśniówka - Cedzyna - ok. 16).

Czy dla 8 km opłaca się przekopywać całe miasto?

: 18 lutego 2012, o 20:35
autor: andrzeej
Też tego nie rozumiem, tym bardziej, że w przypadku obwodnicy poza miastem odpadłby kosztowny problem przekładania instalacji i paraliżowania ruchu w mieście podczas prac.

: 19 lutego 2012, o 11:19
autor: jaromlody
jak dla mnie może być tunel ale porządny wydrążony za pomocą TBM żeby nie było na górze po nim żadnego śladu

: 21 lutego 2012, o 14:28
autor: Ahmed
jak zaczną drążyć TBM-em to może sie okazać ze metro powstanie :)