: 6 maja 2011, o 10:34
W Kielcach nie ma ekologów. Gdyby byli, wycinka paru tysięcy drzew nie przeszłaby bez echa!Marcinus pisze:Może ekolodzy by się przyłączyli?
forum serwisu www.inwestycje.kielce.pl
http://inwestycje.kielce.pl/forum/
W Kielcach nie ma ekologów. Gdyby byli, wycinka paru tysięcy drzew nie przeszłaby bez echa!Marcinus pisze:Może ekolodzy by się przyłączyli?
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /303957538Przebudowa Łódzkiej w Kielcach nie w tym roku. Inwestycja czeka na pieniądze
Dodano: 8 lutego 2012, 11:15 Autor: /pawie/
Jeszcze w tym roku drogowcy złożą wniosek o wydanie decyzji środowiskowej na budowę przejścia trasy S74 przez Kielce. Wiadomo jednak, że w związku z dziurą w budżecie państwa inwestycja nie ruszy przed 2013 rokiem. Bez niej ulica Łódzka wciąż będzie się korkować.
Krajowa "74” łączy Piotrków Trybunalski z Zamościem. Trasa na sporym odcinku (ulice Łódzka, Jesionowa i Świętokrzyska) przecina Kielce - wchodzi do miasta w Kostomłotach i wychodzi w Cedzynie. Według danych kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w tych dwóch punktach panuje największe natężenie ruchu spośród wszystkich "wylotówek” z Kielc (na Rzeszów, Kraków czy Warszawę). Ma to związek między innymi z faktem, że "74” obsługuje Targi Kielce.
Dwie jezdnie z Kostomłotów
W zeszłym roku kielecki oddział GDDKiA oddał do użytku 7-kilometrowy wschodni wylot trasy w kierunku Cedzyny. W tym roku, po zakończeniu rozbudowy obwodnicy Kielc w ciągu ekspresowej S7, poprawie ulegnie sytuacja na zachodniej stronie "74”. Jej odcinek od węzła w Kostomłotach do ulicy Zakładowej będzie dwujezdniowy. Zapewni to bezpieczny i wygodny dojazd do Targów Kielce.
Jednak obie inwestycje nie rozładują ogromnego natężenia ruchu na miejskim odcinku trasy. Problemem pozostanie 5-kilometrowy fragment od ulicy Zakładowej do Warszawskiej, a zwłaszcza półtorakilometrowe wąskie gardło między ulicami Zakładową i Hubalczyków, gdzie jest obecnie jedna jezdnia.
GDDKiA w Kielcach ma w planach przebudowę tego odcinka. Inwestycja, która zepnie węzeł w Kostomłotach ze wschodnim wylotem, jest właśnie w przygotowaniu. – Opracowujemy materiały do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Wniosek planujemy złożyć jeszcze w tym roku. Jeśli go dostaniemy, rozpoczniemy etap projektowania – informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKiA. Przyszła trasa będzie dwujezdniowa w obu kierunkach, a wzdłuż niej pobiegną drogi dla ruchu lokalnego.
Pieniądze po 2013 roku
Wszystko wygląda na to, że inwestycja szybko nie ruszy. Na przeszkodzie stoi oczywiście brak pieniędzy. Zgodnie z rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 przejście S74 przez Kielce przewidziane jest do realizacji po 2013, niestety - bez określenia górnej granicy.
a według mnie stetyniestety - bez określenia górnej granicy.