Strona 10 z 15

: 11 kwietnia 2011, o 12:22
autor: CKfan
Wybiera się ktoś z forumowiczów na "eskapadę" na konsultacje społeczne?

: 11 kwietnia 2011, o 12:30
autor: Autor
Bede.

: 11 kwietnia 2011, o 17:37
autor: baux
A czy Stowarzyszenie KI ma jeden poglad w sprawie?

: 11 kwietnia 2011, o 18:40
autor: Adasiek CK
Na stronie Wyborczej pojawiła się sonda w tej sprawie

: 12 kwietnia 2011, o 00:17
autor: CKfan
Chciałem się wybrać, ale dziś chyba nie dam niestety rady. Liczę jednak, że nasz głos będzie usłyszany :)

: 12 kwietnia 2011, o 00:41
autor: Autor
Z racji braku wypracowanego stanowiska wszelkie wypowiedzi beda z ramienia portalu, a nie stowarzyszenia.

: 12 kwietnia 2011, o 13:23
autor: tomasz2719

: 12 kwietnia 2011, o 15:15
autor: inwestor
http://naforum.zapodaj.net/a6393cda655a.jpg.html
skrzyżowanie Łódzkiej z obwodnicą, praca wre, wszysko dookoła rozkopane

: 14 kwietnia 2011, o 09:52
autor: Adasiek CK
To robi wrażenie. Wizualizacja przejazdu trasą S74 przez Kielce (video)

Po roku 2013 może się rozpocząć budowa trasy ekspresowej S74 przez Kielce od węzła Niewachlów do Alei Solidarności. Prezentujemy wizualizację przejazdu planowaną "ekspresówką”. To robi wrażenie.

Planiści przygotowali dwa warianty nowej trasy – w wykopie oraz na estakadzie na odcinku od kieleckiego zalewu aż do ulicy Świętokrzyskiej.

Wariant pierwszy – wykop

Odcinek trasy ekspresowej o długości 5 kilometrów, na którym zaprojektowano węzły Hubalczyków, Zagnańska oraz węzeł Kielce (to obecnie przebudowywane skrzyżowanie koło galerii "Echo”). Na całym odcinku trasy ruch lokalny wydzielony jest z trasy ekspresowej. Przewiduje się budowę 23 obiektów inżynierskich oraz wykopu w murach oporowych o długości jednego kilometra. Drogi lokalne rozprowadzające ruch z "ekspresówki” mają mieć długość 7,5 kilometra, zaplanowano budowę lub przebudowę dróg poprzecznych o łącznej długości 10 kilometrów. Projekt zakłada budowę zabezpieczeń akustycznych oraz przebudowę wiaduktów kolejowych nad ulicą Łódzką.

Wariant drugi – estakada

Odcinek trasy ekspresowej o długości 5 kilometrów, na którym zaplanowano duży węzeł zintegrowany Olszewskiego - Zagnańska oraz węzeł Kielce (ten sam, co w poprzednim wariancie). Tutaj także wydzielony jest ruch lokalny poprzez budowę jezdni rozprowadzających o długości 5,5 kilometra. Wariant przewiduje budowę 21 obiektów inżynierskich w tym estakady o długości 830 metrów od zalewu do ulicy Warszawskiej. Przewidziano budowę ekranów akustycznych oraz wiaduktów kolejowych.

We wtorek odbyły się społeczne konsultacje z mieszkańcami, którzy mogli wyrazić swoje opinie na temat proponowanych rozwiązań komunikacyjnych.

film :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=5exi96HU ... r_embedded

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /733872349

: 14 kwietnia 2011, o 10:18
autor: Petras
Coś mi się wydaje że ja już laską się będę podpierał jak to zaczną budować. A już na pewno nie w tej dekadzie. Zwłaszcza że powoli będzie się kończyło dofinansowanie z Unii.

: 14 kwietnia 2011, o 21:06
autor: =CK=
Po ch..ju wybór.
Moja propozycja to tunel (z prawdziwego zdarzenia) na odcinku GE-Zagnańska (węzeł), a reszta wykop + poziom 0.

To i tak daleka bajka. Teraz przydałoby się 2x2 (nawet o statusie G) od Hubalczyków do Zakładowej scalone z tym co ma być po przebudowie węzła Niewachlów i dróg okołotargowych.

: 14 kwietnia 2011, o 21:22
autor: inwestor
moim zdaniem zdecydowanie estakada odpada, zrobi sie centrum żulersko dresiarskie pod spodem, poza domy dookoła zdecydowanie na tym stracą, to jest dobre tam gdzie nie ma zabudowy blisko, przypominają mi się amerykańskie filmy i widoki pociągów kursujących w miastach nad ulicą, straszne

: 5 maja 2011, o 23:56
autor: Autor
Mozna?
Obwodnica przetnie Ursynów w tunelu. Most bez pylonów

Południowa obwodnica Warszawy przetnie Ursynów w 2,5-kilometrowym tunelu, a most między Wilanowem i Wawrem nie może mieć pylonów - wynika z wydanej właśnie decyzji środowiskowej. Na razie nie ma jednak pieniędzy na budowę trasy.
Starania o wydanie decyzje środowiskowej dla południowej obwodnicy od Puławskiej do trasy lubelskiej trwały od kilku lat. W 2008 r. zostały zahamowane po protestach ekologów, którzy w sądzie doprowadzili do uchylenia postanowienia ministra środowiska. Jednym z powodów był brak porównania różnych przebiegów trasy. Zaczęto więc porównywać sposoby przecięcia Ursynowa, Wilanowa i Wawra. W jednym z wariantów trasa biegłaby w tunelu pod Wisłą, co miałoby wykluczyć negatywny wpływ arterii na dziką rzekę. To byłoby jednak rekordowo drogie rozwiązanie.

Wydana właśnie przez regionalną dyrekcję ochrony środowiska decyzja rozwiewa wątpliwości. Na Ursynowie trasa ma biec wzdłuż ul. Płaskowickiej w tunelu, także pod linią metra. Będzie miał on 2650 m długości i będzie się zaczynał kilkaset metrów przed skrzyżowaniem Płaskowickiej i Pileckiego, a kończył na skarpie. Wisłę ekspresówka przetnie mostem - płaską konstrukcją bez pylonów, by umożliwić migrację ptaków.

Na razie nie wiadomo jednak, kiedy ten odcinek południowej obwodnicy Warszawy może być budowany. W Generalnej Dyrekcji Dróg mówią ogólnie o drugiej połowie tego dziesięciolecia. Tunel na Ursynowie, most na Wiśle, długie estakady w Mazowieckim Parku Krajobrazowym sprawią, że to będzie rekordowy drogi odcinek. Może kosztować co najmniej 4-5 mld zł.

Biegnąca od autostrady południowa obwodnica długo będzie się urywać przy ul. Puławskiej. Na drugą stronę Wisły trzeba będzie się przedzierać w ogromnych korkach m.in. w Dolinie Służewieckiej

: 6 maja 2011, o 00:33
autor: Marcinus
Można!
Szkoda tylko, ze nie u nas :cry: , ale może jeszcze nie wszystko stracone :?
Tylko potrzebne są działania zarówno na poziomie lokalnym (lobbowanie za pełnym tunelem), jak i na stopniu centralnym (negatywna decyzja środowiskowa na budowę czegokolwiek innego jak pełen tunel). Może ekolodzy by się przyłączyli?

: 6 maja 2011, o 09:57
autor: MeehoweCK
I to jest właśnie pytanie (retoryczne) - dlaczego nie u nas? Przecież te drogi są finansowane z tego samego źródła.