GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce
: 8 lutego 2010, o 10:47
Powinni od razu pomyśleć o takim tunelu pod Warszawską, to bardzo ruchliwe skrzyżowanie. Czy są na tym odcinku jakieś plany?
forum serwisu www.inwestycje.kielce.pl
http://inwestycje.kielce.pl/forum/
Wobec czego można wybić sobie z głowy wszelkie skrzyżowania z dostępem do S74 ulic Klonowej, Toporowskiego, Olszewskiego, Skrzetlewską, Hubalczyków, Transportowców, Zakładowej, Żelaznogórskiej, Przęsłowej, Smolaka i Kruszelnickiego. Węzły drogowe jakie powstaną to zapewne z ul. Zagnańską (Skrzetle) i może z 1 Maja (oprócz węzła z S7 i z Al. Solidarności).droga klasy S powinna mieć powiązania z drogami klasy G (wyjątkowo klasy Z) i drogami wyższych klas, odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 5 km, a na terenie zabudowy w granicach lub sąsiedztwie dużego oraz średniego miasta - nie mniejsze niż 3 km; dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) nie mniejsze niż 3 km poza terenem zabudowy, a na terenie zabudowy - nie mniejsze niż 1,5 km, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy uzasadniają, przy czym stosowanie zjazdów na drodze klasy S jest zabronione
Tak mówią przepisy. I taki jest plan GDDKiA. Ale wcale niekoniecznie tak musi być. Pozostają konsultacje społeczne, które dopiero przed nami. I jak sam Wiesz może być różnie. Ja optuję za czymś na kształt DTS. Jest to trasa praktycznie przez miasto i nie może dezorganizować ruchu przez nie.Jezpir pisze:No niestety savage Twój plan pozostana ino w sferze życzeń. Głównie z powodu Warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi i ich usytuowanie:
To jak sobie wyobrażasz ruch lokalny - nie można go "zabić" kosztem S'ki.Jezpir pisze:Wobec czego można wybić sobie z głowy wszelkie skrzyżowania z dostępem do S74 ulic Klonowej, Toporowskiego, Olszewskiego, Skrzetlewską, Hubalczyków, Transportowców, Zakładowej, Żelaznogórskiej, Przęsłowej, Smolaka i Kruszelnickiego. Węzły drogowe jakie powstaną to zapewne z ul. Zagnańską (Skrzetle) i może z 1 Maja (oprócz węzła z S7 i z Al. Solidarności).
Jezpir pisze:Bardzo mnie ciekawi sposób rozwiązania komukacyjnego przez Silnicę, bo obecne mosty będą pracować dla potrzeb S74. Czy może powstanie nowy most dla ruchu miejskiego? Może dałoby się go wykorzystać dla ruchu z Plazy?
Ja sobie tego nie wyobrażam. Sporo osób w tej chwili omijając Warszawską jeździ właśnie tędy - Toporowskiego i Klonową. To byłaby katastrofa gdyby te ulice nie były przelotowe.Jezpir pisze: I skończy się na:
- skrzyżowanie Warszawska - wiadukt nad S74 (w najlepszym razie tunel w ciągu S74),
- skrzyżowanie z Toporowskiego - zaślepiony przejazd na wprost, dojazd do Warszawskiej i Klonowej wzdłuż Jesionowej "serwisówką",
- skrzyżowanie z Klonową - zaślepiony przejazd na wprost, dojazd do Toporowskiego i Klonowej wzdłuż Jesionowej "serwisówką",
Tu to pasuje ale 3-poziomowyJezpir pisze:- skrzyżowanie z Zagnańską - węzeł dwupoziomowy z wiaduktami (w najlepszym razie tunel, choć to mało prawdopodobne),
Tu się zgodzę/Jezpir pisze:- skrzyżowanie z Olszewskiego i Skrzetlewską - wiadukt w ciągu ulic miejskich lub zaślepiony przejazd podobnie jak z Toporowskiego i Klonową,
- skrzyzowanie z Hubalczyków - zaślepiony przejazd, komunikacja serwisówkami,
Niemożliwe - musi być dobry dojazd do Targów.Jezpir pisze:- skrzyżowanie z 1 Maja - może węzeł z wiaduktami (o tunelu zapomnijmy),
- skrzyżowanie z Transportowców, Zakładową itd - zaślepione przejazdy (wloty), komunikacja serwisówkami lub przez Batalionów Chłopskich i ew. nowymi ulicami w okolicy Targów.
Jezpir pisze:Nie jest to moje spełnienie marzeń. To tylko "typy" jakie obstawiam.
Jezpir pisze:Efektem czego będzie całkowite zakorkowanie Al. IX Wieków i ul. Witosa, bo będą to jedyne ulice w tej części miasta, którymi da się przejechać na drugą stronę "rzeki". Oby jak najszybciej (w tym kontekście) zbudowano przedłużenie Klonowej do Witosa i Pocieszki do Okrzei. Inaczej "cienko" to widzę. Oby ktoś w MZD o tym myślał, bo Gdaki ten aspekt pewnie wogóle nie interesuje. Możliwe nawet, że pogląd "niech się cieszą, że reontujemy dla nich drogę, bo bidoków nie stać" nie jest wcale odosobniony.
W przypadku Al. Solidarności, to oczywiście nie jest to żaden węzeł, tylko po prostu tunel pod skrzyżowaniem. Wątpię, aby na odcinku Warszawska-Solidarności dało się zjechać z S74 (która będzie w wykopie) na Świętokrzyską.Jezpir pisze:Węzły drogowe jakie powstaną to zapewne z ul. Zagnańską (Skrzetle) i może z 1 Maja (oprócz węzła z S7 i z Al. Solidarności).
Zdaje się, że połączenie z Targami zostało zaprojektowane razem z węzłem Niewachlów.savage pisze:Niemożliwe - musi być dobry dojazd do Targów.
Chyba już jest nawet zaprojektowany łącznik skrzyżowania Orkana/Klonowa z Witosa tuż przy Zagnańskiej. Jeżeli nie, to napewno jest w planach MZD na najbliższe lata.savage pisze:A Klonowa do Witosa to niby jak ?
To jest pełny węzeł.MadMike pisze: W przypadku Al. Solidarności, to oczywiście nie jest to żaden węzeł, tylko po prostu tunel pod skrzyżowaniem. Wątpię, aby na odcinku Warszawska-Solidarności dało się zjechać z S74 (która będzie w wykopie) na Świętokrzyską.
Tego jeszcze nie wie nikt.MadMike pisze: Wygląda na to, że zjazd z S74 do Kielc będzie możliwy tylko w okolicach Targów i być może na węźle Skrzetle. Ulica 1 Maja ma być za to podobno tylko drogą lokalną.
Nie ma takich planów - oficjalnie.MadMike pisze:Chyba już jest nawet zaprojektowany łącznik skrzyżowania Orkana/Klonowa z Witosa tuż przy Zagnańskiej. Jeżeli nie, to napewno jest w planach MZD na najbliższe lata.savage pisze:A Klonowa do Witosa to niby jak ?
MadMike pisze:Jedno jest pewne... Jeżeli nie ma dobrego dialogu miedzy projektantami, GDDKiA i MZD, to po wybudowaniu S74 przez Kielce, ruch w Kielcach znacznie się skomplikuje i pogorszy zamiast polepszyć.
savage pisze:Nie ma takich planów - oficjalnie.
Jeżeli nie ma się rozeznania w temacie proponuję nie zabierać głosu w sposób autorytatywny.Joanna Gergont Gazeta Wyborcza pisze: W planie ujęto przedłużenie ulicy Orkana do Witosa i otwarcie dla inwestycji dzielnicy Piaski. Tam zabudowa może być teraz trzykrotnie większa niż dotychczas, szczególnie że zaprojektowano nową ulicę, która prowadzić będzie także wzdłuż budynków między Klonową a zalewem.
Z drugiej strony, od ul. Zagnańskiej, wiele się nie zmieni. To, co najważniejsze, to zgoda na wybudowanie u zbiegu Jesionowej i Zagnańskiej budynków świadczących usługi hotelarskie. - Ponieważ obszar jest niewielki, to dopuściliśmy bardzo wysoką zabudowę - do 20 metrów. Nie będzie tu konfliktu, bo obok jest wysoki budynek Kolportera, a gdyby jeszcze Plaza Centers wybudowała galerię, to powstanie ciekawy fragment miasta - podkreśla dyrektor Hajdorowicz.
O tym pisałem zarówno ja jak i Jezpir... Wystarczy czytać ze zrozumieniem.savage pisze:Z jakiego powodu wysnuwasz takie wnioski ?
Pokaż mi taki Plan. Że Pani z GW napisała taki tekst i dla Ciebie jest to autorytatywne gratuluję poczucia humoru. Nie obraź się , my tylko rozmawiamy o przyszłej drodze ! Nie wiemy jak będzie wyglądać a tym bardzie nie znamy koncepcji projektowych !MadMike pisze:savage pisze:Nie ma takich planów - oficjalnie.Jeżeli nie ma się rozeznania w temacie proponuję nie zabierać głosu w sposób autorytatywny.Joanna Gergont Gazeta Wyborcza pisze:....
O tym pisałem zarówno ja jak i Jezpir... Wystarczy czytać ze zrozumieniem.[/quote]savage pisze:Z jakiego powodu wysnuwasz takie wnioski ?