GDDKiA - [S74] Niewachlów - Kielce

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 14 kwietnia 2013, o 20:43

Jeżeli nie tunel to oby w ogóle nie powstał ten idiotyzm.

Awatar użytkownika
Michał
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1258
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 01:09

Post autor: Michał » 14 kwietnia 2013, o 21:00

Z dwojga złego na dłuższą metę chyba lepszy wykop niż estakada, bo łatwiej zakryć w przyszłości wykop, niż burzyć estakadę.

Oskar
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1330
Rejestracja: 19 marca 2006, o 14:34
Lokalizacja: Śródmieście
Kontakt:

Post autor: Oskar » 14 kwietnia 2013, o 21:16

Ale dlaczego mamy wybierać z dwojga złego? Czy ktoś nam nakazuje? Dostaniemy za to nagrodę? UE z chęcią da też kasę na obwodnicę zamiast tego debilnego przecinania miasta.

Szczerze to liczyłem, że jak już oddadzą Świętokrzyską i zobaczą, że tak naprawdę jest więcej strat niż zysków to się opamiętają, ale ja młody jestem i naiwny.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 14 kwietnia 2013, o 23:08

Michał pisze:Z dwojga złego na dłuższą metę chyba lepszy wykop niż estakada, bo łatwiej zakryć w przyszłości wykop, niż burzyć estakadę.
Jeśli powstanie wykop i obok niego drogi lokalne, to nikt nigdy nie będzie miał żadnej motywacji, żeby to zakryć - bo "po co"?

Awatar użytkownika
Michał
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1258
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 01:09

Post autor: Michał » 14 kwietnia 2013, o 23:33

Co to za argument... przecież w wariancie estakadowym drogi lokalne też są obok, a nie pod estakadą, więc motywacja w tej kwestii ta sama.
Nadal uważam, że łatwiej cokolwiek w przyszłości zrobić z wykopem, nawet zaorać, albo i metro puścić zamiast ekspresówki ;)

Oczywiście pomijając to wszystko, uważam, że jak nie ma pieniędzy na tunel z prawdziwego zdarzenia to należy inwestycję wstrzymać nawet i na 20 lat zamiast robić coś byle zrobić.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 15 kwietnia 2013, o 00:10

Tu się nie zgodzę. Przy wykopie pewnie powstaną ze 2 skrzyżowania na powierzchni (z Warszawską i Zagnańską), na których będzie można przejechać i przejść przez ekspresówkę. W przypadku estakady, skrzyżowania i przejścia dla pieszych mogą znaleźć się pod nią, mogą też zostać zbudowane później.

Pomijając jednak to wszystko - mam nadzieję, że ta droga jednak nie powstanie w tym miejscu.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 15 kwietnia 2013, o 01:11

Szczerze to wkurzają mnie jakiekolwiek informacje o tej trasie, bo nie wróży to nic dobrego. Wolałbym, żeby najpierw zbudowali resztę trasy w województwie. W międzyczasie może zmieni się władza i będziemy mieli do czynienia z kimś dla kogo autostrada w centrum nie jest aspektem wielkomiejskości.

Za komuny były 2 warianty powstania S7. Estakada i obwodnica. Jakoś wtedy umiano podjąć dobrą decyzję, a obecnie cofamy się o jakieś 50 lat. Jeśli nas nie posłuchają, to trzeba będzie użyć wszystkich możliwości aby tę inwestycję zablokować. Mieszkańcy tamtych okolic przejrzeli już na oczy i widzą, że S74 przez miasto to samo zło, więc nie będziemy sami.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 15 kwietnia 2013, o 11:55

Nie znam się na tym, ale zawsze wydawało mi się, że budowa autostrady czy trasy ekspresowej w mieście jest znacznie droższa niż w szczerym polu. Czy w związku z tym poprowadzenie drogi pomiędzy północną częścią Kielc a Wolą Kopcową (do węzła Kielce-Północ) nie byłoby tańsze? Przecież to nie jest tak, że podwaliny pod eskę na Jesionowej i Łódzkiej już istnieją. Nie czarujmy się - w obu przypadkach ta droga musiałaby powstać od zera. Nie rozumiem dlaczego komuś tak bardzo zależy by za wszelką cenę budować tę drogę przez miasto.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 535
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Post autor: Sebastian » 15 kwietnia 2013, o 12:57

Własńie nad tym samym os dawna się zastanawiam.Czy nie łatwiej byłoby poprowaszić "S" przez Wolę Kopcową,gdzieś za Real-em,albo w najgorszym przypadku do Exbud-u i dalej połączyć z Węzłem Wiśniówka?To "zboczenie" ominęłoby miasto i bez problemu typu tunel czy estakada :?
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Post autor: cm » 15 kwietnia 2013, o 13:11

B@rteK pisze:Wolałbym, żeby najpierw zbudowali resztę trasy w województwie.
Dla Kielc najpilniejszy byłby odcinek wylotowy na zachód, ale w pierwszej kolejności brakujący kawałek drogi dwujezdniowej między Zakładową a 1 Maja.

Największe moje obawy związane z drogą ekspresową przez Kielce wiążą się z tym, jak beztrosko podchodzi się u nas do powiązania jej z lokalnym układem komunikacyjnym. Przepięknie widać to na przykładzie dojazdu do UJK przez wszystkie możliwe zadupia, zamiast najbardziej oczywistą drogą. Jeżeli tak samo zostaną potraktowane pozostałe ciągi związane z obecnym przebiegiem ul. Łódzkiej i Jesionowej, to marnie to widzę.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 15 kwietnia 2013, o 13:43

Sebastian pisze:Własńie nad tym samym os dawna się zastanawiam.Czy nie łatwiej byłoby poprowaszić "S" przez Wolę Kopcową,gdzieś za Real-em,albo w najgorszym przypadku do Exbud-u i dalej połączyć z Węzłem Wiśniówka?To "zboczenie" ominęłoby miasto i bez problemu typu tunel czy estakada :?
Też się dziwię, że nikt nie bierze pod uwagę takiego rozwiązania, tym bardziej, że jeszcze nie jest na to za późno. Dziwi mnie upór w pakowaniu dróg tranzytowych w środek miasta. Jestem przeciwnikiem teorii spiskowych, ale nie wiem czy tu nie chodzi o ekrany, których poza miastem potrzeba dużo mniej.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 15 kwietnia 2013, o 14:25

Czy gdyby Stowarzyszenie wystąpiło z oficjalnym pytaniem do GDDKiA czy jest brana pod uwagę lokalizacja trasy na wschód od Kielc (i dlaczego nie), to mają obowiązek odpowiedzieć? Czy jest to informacja publiczna?
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
Robert-Kowal
Posty: 152
Rejestracja: 28 listopada 2009, o 18:16
Lokalizacja: Jędrzejów/Kielce
Kontakt:

Post autor: Robert-Kowal » 15 kwietnia 2013, o 16:37

dla mnie pozwolenie na wybudowanie świętokrzyskiej jako S74 zamknęło inne możliwości puszczenia tej drogi niż po jesionowej.
Także moim zdaniem jest już pozamiatane.

Awatar użytkownika
Ahmed
Posty: 239
Rejestracja: 19 maja 2008, o 17:56

Post autor: Ahmed » 15 kwietnia 2013, o 17:03

Dlatego najlepszym w tej sytuacji jest ukrycie tego draństwa pod ziemią, oszczędzi sie terenu na powierzchni. Dało się schować Wisłostradę to czemu nie kawałek S74., z tą różnicą że metro nam nie grozi więc tunelu nie zaleje :)
Powiedzmy sobie również że droga ta może w przyszłości podzielić los trasy E7 która biegła Krakowską - Bieruta - Żelazną - Czarnowską - IX Wieków - Rewolucji Październikowej. T tylko kwestia czasu. Wybudowanie ringu naokoło miasta stanie się po prostu koniecznością.
Mój kraj Polska, moja Ojczyzna Świętokrzyskie, mój Dom Kielce

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 15 kwietnia 2013, o 19:04

Przypominam tylko, ze w Warszawie uda się schować prawie 5km w tunelu przez Ursynow. Zrodlo finansowania identyczne, rozwój intelektualny urzednikow na innym poziomie.

ODPOWIEDZ