GDDKiA Kielce - [S7] Jędrzejów - Chęciny

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor, MeehoweCK, Masmix

maciej
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 534
Rejestracja: 28 sierpnia 2006, o 17:41
Lokalizacja: Kielce

GDDKiA Kielce - [S7] Jędrzejów - Chęciny

Post autor: maciej » 10 lutego 2010, o 12:28

Obrazek
Ekspresowa S7 formalnie cofnięta
Marcin Sztandera
2010-02-10

Ekspresowa "siódemka" z Chęcin do Jędrzejowa najwcześniej w 2013 roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po 18 miesiącach oczekiwania wycofuje wniosek o decyzję środowiskową. - Nie możemy w nieskończoność uzupełniać dokumentacji - tłumaczą bezprecedensową decyzję drogowcy.

To pierwszy taki przypadek przy okazji inwestycji drogowych GDDKIA w regionie. - Taka męska decyzja była potrzebna, bo od początku prac tak często się zmieniały zapisy dotyczące obszarów objętych "Naturą 2000", że kolejne dorabianie dokumentów straciło sens. Lepiej złożyć nowy wniosek - mówi Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKIA.

Drogowcy chcą wycofać swój wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, który złożyli w maju 2008 roku. Pierwotnie spodziewali się, że decyzja będzie gotowa na koniec 2008 roku, a sama inwestycja zakończy się przed Euro 2012.

Ale do tego nie doszło, bo zmieniały się zapisy dotyczące obszarów chronionych. Na tym fragmencie to szczególnie istotne, bo droga miała przechodzić przez obszar "Natura 2000". Chodziło m.in. o ochronę siedlisk ptaków, takich jak bocian czarny, błotniak stawowy, zimorodek i bączek na Nidzie w rejonie Brzegów. W praktyce m.in. oznaczało to, że drogowcy musieli przygotować raport wpływu na środowisko, a potem go uzupełniać. Co z kolei wiązało się z obserwacją zmian przyrodniczych w ciągu roku. W efekcie już na przełomie 2008 i 2009 roku było wiadomo, że na Euro 2012 nie zdążą. - Jesienią ubiegłego roku rząd zatwierdził ostatecznie obszary objęte Naturą 2000. Okazało się, że w przypadku tej inwestycji jest konieczne dalsze uzupełnianie dokumentów, bo wpływ na obszar chroniony będzie jednak większy niż pierwotnie się spodziewaliśmy. Bez gwarancji, że opinia będzie pozytywna, bo przecież pierwotny raport wpływu był przygotowany w latach 2006-2008 - tłumaczy rzeczniczka.

Potwierdza to na swojej stronie internetowej centrala GDDKIA. "Trasowanie dróg ekspresowych prowadzone było przed wysłaniem ostatecznej propozycji Natury 2000 do Komisji Europejskiej w październiku 2009 r. i w wielu przypadkach pojawiły się kolizje nie wynikające ze złego wytrasowania drogi, lecz z wyznaczenie nowych obszarów Natura 2000. W takich przypadkach, a dotyczy to również m.in. drogi ekspresowej S7 Chęciny - Jędrzejów, wnioski o wydanie decyzji środowiskowych muszą zostać wycofane i zostaną złożone nowe wnioski na nowe przebiegi tych ciągów ekspresowych" - czytamy w komunikacie.

Nowy wniosek ma trafić do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w połowie 2010 roku. Drogowcy nie ukrywają, że zamierzają tylko nieco zmienić przebieg już wcześniej preferowanego wariantu nowej drogi. - Chcemy, żeby w rejonie Brzegów droga S7 przebiegała obecnym śladem. To będzie też ingerencja w obszary chronione, ale niewiele większa niż teraz - tłumaczy rzeczniczka. Tym razem GDDKIA spodziewa się decyzji środowiskowej na koniec 2010 roku. - To oznacza, że prace finansowane ze środków Unii Europejskiej mogłyby być prowadzone w latach 2012-2013 - dodaje Pawelec.

- Otrzymanie decyzji środowiskowej pod koniec 2010 roku jest realne. Ale pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna - mówi Waldemar Pietrasik, regionalny dyrektor ochrony środowiska. Decyzji drogowców nie chce oceniać. - Formalnego wniosku jeszcze nie widziałem. Ale rzeczywiście zapisy dotyczące m.in. obszarów objętych ochroną w ramach "Natury 2000" były dynamiczne. Faktycznie może się okazać, że łatwiej będzie uzyskać nową decyzję niż uzupełnić już złożony wniosek - dodaje Pietrasik.

Co ciekawe, jeszcze w listopadzie 2009, podsumowując dwa lata rządu premiera Donalda Tuska, świętokrzyscy posłowie PO zapewniali, że inwestycje drogowe są nie zagrożone. - Nie ma żadnego zagrożenia, żeby "siódemka" nie została zrealizowana do 2012 roku na terenie województw mazowieckiego, świętokrzyskiego i małopolskiego - podkreślał na konferencji prasowej poseł Artur Gierada.

- Jestem zaskoczony informacją, że drogi nie będzie. Jeszcze w listopadzie pytałem o "siódemkę" ministra infrastruktury i nikt nie zdradzał takiego zagrożenia. Teraz najważniejsze, żeby drogowcy jak najszybciej złożyli nowy wniosek i został on szybko rozpatrzony - mówi teraz Gierada.

Źródło: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... nieta.html

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 10 lutego 2010, o 23:40

No, patrz, jakie zaskoczenie! :D Ech Panie Gierada... Przynajmniej od półroku trąbi się i jest jasne, że Chęciny - Jędrzejów nie powstanie przez 2012r. Nawet podawany 2013r jest wątpliwy.
Jeżpir

Awatar użytkownika
Krzysiek Kielce
Posty: 283
Rejestracja: 2 grudnia 2008, o 16:11
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Krzysiek Kielce » 16 września 2010, o 16:45

Echo Dnia:
Przełom w sprawie "siódemki”! Jest decyzja przed budową trasy ekspresowej między Chęcinami a Jędrzejowem
Po wielu perturbacjach wreszcie została wydana decyzją środowiskowa przed budową trasy ekspresowej numer 7 między Chęcinami a Jędrzejowem. To kolosalnie ważny dokument, teraz prace przygotowawcze powinny pójść "z górki”.
Budowę trasy ekspresowej "siódemki” w województwie świętokrzyskim podzielono na kilka etapów. Najbardziej skomplikowany do realizacji to właśnie ten między Chęcinami a Jędrzejowem. Tam planowana trasa przebiega przez obszary chronione "Natura 2000”. Inwestor, czyli kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po wielu latach pracy miał już przygotowany jeden raport oddziaływania inwestycji na środowisko. Okazało się jednak, że pod koniec ubiegłego roku rozszerzono obszary chronione, co wymuszało konieczność uzupełnienia raportu. GDDKiA zdecydowała się jednak na inne rozwiązanie - stworzenie zupełnie nowego dokumentu, który został ostatecznie przedłożony Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Wczoraj na jego podstawie została wydana decyzja środowiskowa!
- Teraz będą trwać prace nad projektowaniem. Następnie wystąpimy do wojewody o zgodę na realizację inwestycji drogowej oraz ogłosimy przetarg na wykonawstwo - informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa drogi mogłaby się rozpocząć pod koniec przyszłego roku i zakończyć w roku 2013.
Jeśli chodzi o pozostałe fragmenty siódemki, to trwa przetarg na budowę drogi od granicy z Małopolską do Jędrzejowa. Pod koniec września rozpocznie się budowa drugiej nitki obwodnicy Kielc. Na ukończeniu jest realizacja inwestycji między węzłem Kielce – Północ a Skarżyskiem. Koczy się procedura przetargowa na kolejny fragment między Skarżyskiem a granicą z Mazowszem. Budowa tego odcinka ruszy w tym roku.

mp
Posty: 251
Rejestracja: 9 sierpnia 2010, o 21:16
Lokalizacja: Kraków/Kielce, Ślichowice

Post autor: mp » 16 września 2010, o 16:59

Link do pdfa z wariantami

:arrow: http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php ... ca290d8064

Wybrano wariant VIa (niebieski) + VIa bis (brązowy).

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 16 września 2010, o 19:50

"Siódemka" nareszcie z decyzją środowiskową
Przygotowania do budowy drogi ekspresowej S7 z Chęcin do Jędrzejowa znów nabrały tempa. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał długo wyczekiwaną decyzję środowiskową.
Drogowcy pierwotnie planowali, że ok. 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej będzie gotowy na Euro 2012. Opracowali sześć wariantów, a dwa lata temu wskazali nawet wariant preferowany. Potem jednak zmieniły się przepisy dotyczące ochrony środowiska i w lutym tego roku rozpoczeto procedurę wydania decyzji środowiskowej od nowa. Opłaciło się, bo RDOŚ ledwie w kilka miesięcy wydał decyzję. Wczoraj ukazało się obwieszczenie w tej sprawie.

- Skorygowaliśmy preferowany wcześniej wariant drogi tak, by w obszary chronione ingerował w jak najmniejszym stopniu - tłumaczy Małgorzata Pawelec, rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ogłoszono już przetarg na wykonanie projektu, ale mimo to będzie to jedyny odcinek "siódemki", którego budowa zakończy się dopiero w 2013 roku.

To nie koniec dobrych wiadomości dla kierowców. Wczoraj otwarto oferty w przetargu na budowę północnej obwodnicy Jędrzejowa. Propozycje złożyło 12 firm - najtańszą, 185,8 mln zł, złożył warszawski warszawski Budimex.
:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... skowa.html
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 17 września 2010, o 11:46

pymic pisze:Link do pdfa z wariantami
Wybrano wariant VIa (niebieski) + VIa bis (brązowy).
Na www GDDKiA jest napisane, że 1 wybrano, to który ? Każdy inny niż niebieski byłby nierozsądny :wink:

mp
Posty: 251
Rejestracja: 9 sierpnia 2010, o 21:16
Lokalizacja: Kraków/Kielce, Ślichowice

Post autor: mp » 17 września 2010, o 12:04

Ja trochę zamotałem jednak. Wybrano VIa bis (brązowy), który w w większości pokrywa się z VIa (niebieski) - tylko w okolicach Brzegów (miejscowości Brzegi?) biegnie równolegle do istniejącej jezdni w celu jak najmniejszej ingerencji w obszar Natura 2000.
Planowana inwestycja zlokalizowana będzie w granicach administracyjnych gmin: Chęciny (powiat kielecki), Sobków i Jędrzejów (powiat jędrzejowski). Projektowana droga została zakwalifikowana do dróg klasy ekspresowej. W zakresie przedsięwzięcia zaproponowano osiem wariantów przebiegu (w tym wariant bezinwestycyjny). Według rekomendowanego przez Inwestora wariantu VIA BIS inwestycja przebiegać będzie po istniejącym śladzie na odcinku od węzła Chęciny do skrzyżowania z drogą nr 763 Chęciny – Morawica, dalej przewidziano budowę obwodnicy miejscowości Tokarnia po stronie wschodniej drogi DK7 na odcinku od miejscowości Wrzosy do miejscowości Brzegi. W wariancie tym poprowadzono trasę na odcinku Tokarnia – Brzegi przez kompleks leśny, która w rejonie stacji benzynowej dochodzi do śladu istniejącej drogi DK7 (gdzie przekracza rzekę Nidę) biegnąc równolegle do niej po stronie wschodniej aż do węzła Brzegi. Za węzłem Brzegi trasa projektowanej drogi S-7 odgina się w kierunku wschodnim i przechodzi obrzeżem lasu Szczotki, a następnie lekko skręca w kierunku zachodnim. Następnie za skrzyżowaniem z linią kolejową trasa biegnie w kierunku zachodnim przecinając drogę DP 0158T do Mnichowa oraz drogę DP 0161T tworząc na przecięciu z nią węzeł Mnichów. Za cmentarzem w Podlesiu skręca na południe i wchodzi w ślad istniejącej drogi na wysokości mostu w Mnichowie przez rzekę Rudkę.
Na rozpatrywanym odcinku drogi przewiduje się budowę 3 węzłów drogowych:
węzeł Tokarnia – zapewnia dojazd do trasy S-7 dla mieszkańców Tokarni i Wolicy, oraz dla Starochęcin i Podzamcza poprzez istniejącą drogę nr 7. Węzeł zlokalizowany na drodze powiatowej 0382T klasy G,
węzeł Brzegi – zapewnia połączenie dla mieszkańców gminy Sobków w tym miejscowości Brzegi, Sokołów, Szczepanów i Sobków leżących wzdłuż dróg powiatowych na kierunku wsch. – zach. z drogą S-7. Węzeł zlokalizowany na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 0153T klasy Z oraz nr 0155T klasy G oraz drogą gminną miejscowości Brzeźno,
węzeł Mnichów – zapewnia powiązanie trasy z drogą powiatową 0161T klasy Z, zachowując istniejące powiązanie komunikacyjne z miejscowościami: Mnichów, Miąsowa i Ossowa.

Planowana inwestycja zalicza się do kategorii przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, dla których przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko jest wymagane tj. o których mowa w art. 59 ust.1 pkt 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, wymienione jest w § 2 ust.1 pkt. 29 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz. 2573 ze zm.) w/w przedsięwzięcie podlega postępowaniu w sprawie oceny oddziaływania na środowisko.
:arrow: http://www.komunikaty.pl/komunikaty/0,7 ... un=2516661

Awatar użytkownika
MadMike
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1127
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Post autor: MadMike » 14 stycznia 2011, o 21:06

Świętokrzyskie. S7 Chęciny-Jędrzejów zaprojektuje Transprojekt
PAP - 14-01-2011 20:04

Transprojekt Warszawa wygrał przetarg na zaprojektowanie drogi ekspresowej S7 Chęciny-Jędrzejów w Świętokrzyskiem. Projekt za 3,8 mln zł powinien być gotowy za około dwa lata - poinformował w piątek kielecki oddział GDDKiA.

Oferty w ogłoszonym w zeszłym roku przetargu na zaprojektowanie 22-kilometrowego odcinka Chęciny-Jędrzejów złożyło 15 firm. Najdroższa propozycja opiewała na około 8,4 mln zł. "Komisja przetargowa uznała za najkorzystniejszą ofertę najtańszą, złożoną przez biuro projektowo-badawcze dróg i mostów Transprojekt Warszawa" - powiedziała Małgorzata Pawelec z oddziału GDDKiA w Kielcach.

Zgodnie ze specyfikacją przetargową, wykonawca projektu będzie miał 735 dni - od podpisania umowy z inwestorem - na wykonanie pełnej dokumentacji projektowej, niezbędnej do uzyskania decyzji zgody na realizację inwestycji - dodała Pawelec.

Projekt odcinka Chęciny-Jędrzejów powstanie w oparciu o wariant przebiegu drogi, wybrany na podstawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji, wydanej w 2010 roku. Wariant ten uwzględnia obszary chronione przyrodniczo - zaznaczyła Pawelec.

Dwujezdniowa "siódemka" Chęciny-Jędrzejów ma biec na przeważającej długości po wschodniej stronie istniejącej trasy; tylko w okolicy mostu w Brzegach i przed samym Jędrzejowem przebieg dotychczasowej i nowej drogi S7 będzie się pokrywał.

22-kilometrowy odcinek drogi S7, który połączy węzeł Chęciny z obwodnicą Jędrzejowa, będzie miał trzy węzły - w Tokarni, Brzegach i Mnichowie - oraz inne obiekty inżynieryjne, które stworzą bezkolizyjny układ komunikacyjny.

emilus08
Posty: 193
Rejestracja: 4 kwietnia 2010, o 13:59

Post autor: emilus08 » 11 stycznia 2012, o 15:51

W nowej petycji stworzonej przez inicjatywę na rzecz budowy wschodniej obwodnicy Krakowa (droga S7) pojawiła się następując informacja:
http://www.petycje.pl/petycja/8284/ pisze:2,7 mld zł oszczędności (oficjalne dane GDDKiA) na przetargach zakończonych (143 z 151
podzadań załącznika 1, na ostatnie 7 potrzeba 0,6-1,1 mld zl) z Projektu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015
Jako, że walczą o pieniądze z tej samej puli, z której może być sfinansowana budowa drogi S7 na odcinkach Chęciny-Jędrzejów oraz Jędrzejów-granica województwa świętokrzyskiego (wszystkie trzy projekty znajdują się w załączniku 1A do programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015), to może czas także na jakieś działania w naszym regionie, aby budowy ruszyły.

Ktoś już słyszał o jakiś nowych inicjatywach? Może stowarzyszenie ma jakieś plany? Może potrzebna jest jakaś pomoc?

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 11 stycznia 2012, o 18:10

Cóż z tego, że walczą jak my nie mamy "gotowych papierów" na Jędrzejów-Chęciny bo cały proces ich wydawania dla ww. odcinka toczy się od nowa i wstępnie można przyjąć, że zakończy się w 2013.

emilus08
Posty: 193
Rejestracja: 4 kwietnia 2010, o 13:59

Post autor: emilus08 » 11 stycznia 2012, o 22:36

OK, na odcinku Chęciny-Jędrzejów faktycznie teraz się nic nie powalczy. Ale na tym drugim odcinku już chyba był ogłoszony nawet przetarg na budowę z tego co pamiętam. Tutaj chyba obecnie po za brakiem kasy nie stoi nic innego na przeszkodzie??

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 12 stycznia 2012, o 00:24

Skoro [S7] Chęciny - Jędrzejów utknęło w papierach to w zamian powinno się obudzić odcinek Skarżysko - Radom.

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 533
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Post autor: Sebastian » 12 stycznia 2012, o 10:10

Popieram!I wtedy jak fajnie byłoby śmignąć do W-wy,bez korków,ograniczeń itp...Rozmarzyłem się :D
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 28 września 2013, o 07:28

Kolejny przetarg na S7! Teraz od Chęcin do Jędrzejowa

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła wczoraj przetarg na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7 od Chęcin do Jędrzejowa. I co ważne, przy wyborze ofert nie będzie decydowała tylko cena.
Z ogłoszenia umieszczonego na stronie kieleckiego oddziału GDDKiA wynika, że zwycięzca przetargu wybuduje m.in. ok. 21,5 km drogi ekspresowej, trzy węzły drogowe i 11 wiaduktów. O wyborze najlepszej oferty decydować ma nie tylko cena, ale też termin wykonania oraz okres gwarancji. Prace mają potrwać od 22 do 25 miesięcy od daty podpisania umowy. Firmy mogą składać oferty do końca października.

To kolejny odcinek krajowej siódemki, na który ogłoszono przetarg. Na rozstrzygnięcie czeka postępowanie na budowę 21 km od Jędrzejowa do granicy z Małopolską. Zgłosiły się do niego 23 firmy i konsorcja. Najmniej zaawansowane są prace przy budowie ostatniego fragmentu, pomiędzy Skarżyskiem a Mazowszem. Po protestach ekologów drogowcy złożyli nowy wniosek o decyzję środowiskową dla tego fragmentu.


Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z2gAN1RGTk

Awatar użytkownika
inwestor
Posty: 168
Rejestracja: 9 marca 2009, o 22:25
Lokalizacja: Kielce

Post autor: inwestor » 30 września 2013, o 12:55

Sirek1 pisze: Po protestach ekologów..
bycie ekologiem to teraz chyba dobry biznes :)
pionki są w pionie, a poziomki w poziomie

ODPOWIEDZ