GDDKiA Kielce - [S7] Skarżysko - granica województwa
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
- KamilEm
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 639
- Rejestracja: 18 września 2006, o 16:23
- Lokalizacja: Kielce - Świętokrzyskie
- Kontakt:
Wklejam dość marnej jakości filmik. Zrobiony wczoraj na siódemce, telefonem zamontowanym na mało stabilnym uchwycie więc strasznie trzęsie. Jest to moja pierwsza produkcja - nie krytykować!!! najlepiej oglądać bez głosu:
http://www.youtube.com/watch?v=m1NZxI8mTSE
6:35 - początek wycinki drzew
7:25 - fajnie jakby zostawili ten pas drzew między jezdniami (tak jak przed tunelem pod Białobrzegami)
7:55 - granica województw
13:55 - budowa estakady
14:25 - kładka dla pieszych
14:50 - wiadukt
16:20 - przejście dla dużych zwierząt
17:10 - miejsce gdzie s7 zmieni przebieg względem obecnej dk7
17:26 - na tym nasypie widziałem w piątek pierwszą warstwę asfaltu
Nauka na przyszłość: zamontować aparat (nie telefon) stabilnie i wyłączyć nawiew na szybe
http://www.youtube.com/watch?v=m1NZxI8mTSE
6:35 - początek wycinki drzew
7:25 - fajnie jakby zostawili ten pas drzew między jezdniami (tak jak przed tunelem pod Białobrzegami)
7:55 - granica województw
13:55 - budowa estakady
14:25 - kładka dla pieszych
14:50 - wiadukt
16:20 - przejście dla dużych zwierząt
17:10 - miejsce gdzie s7 zmieni przebieg względem obecnej dk7
17:26 - na tym nasypie widziałem w piątek pierwszą warstwę asfaltu
Nauka na przyszłość: zamontować aparat (nie telefon) stabilnie i wyłączyć nawiew na szybe
- KamilEm
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 639
- Rejestracja: 18 września 2006, o 16:23
- Lokalizacja: Kielce - Świętokrzyskie
- Kontakt:
Sebastian: Faktycznie dziwny traf wczoraj sprawdzałem i jeszcze się wyświetlał. Postaram się na przyszłość robić je krótsze. Nie wiedziałem że muszą być do 10 min - ten miał ich ok. 14. Nie mam żadnego programu do obróbki więc filmik ten idzie do kosza.
AR: pozostawiono je tam ze względów ekologicznych mnie się podobają takie zarośnięte drogi. np Opolska w Krakowie. Tam akurat mają pnącza na ekranach dźwiękochłonnych, ale droga też wygląda na starą.
Wrzucę w takim razie okolice Występy:
http://www.youtube.com/watch?v=P3PvNZeuYUU
0:29 - zapowiedź węzła Barcza (jeszcze na zwykłej krajówce)
1:12 - wiadukt nad drogą lokalną w Występie
1:39 - kładka dla pieszych (taka sama jak przed Skarżyskiem)
2:00 - cywilizacja
AR: pozostawiono je tam ze względów ekologicznych mnie się podobają takie zarośnięte drogi. np Opolska w Krakowie. Tam akurat mają pnącza na ekranach dźwiękochłonnych, ale droga też wygląda na starą.
Wrzucę w takim razie okolice Występy:
http://www.youtube.com/watch?v=P3PvNZeuYUU
0:29 - zapowiedź węzła Barcza (jeszcze na zwykłej krajówce)
1:12 - wiadukt nad drogą lokalną w Występie
1:39 - kładka dla pieszych (taka sama jak przed Skarżyskiem)
2:00 - cywilizacja
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
Lista zakwalifikowanych do II etapu:
Proszę, proszę. Już 5 firm może samodzielnie wystartować do 8km S-ki.
edit: Pomyliłem się, pomyliłem się... 6 firm samodzielnie.
źrodło jhaken1. NDI S.A. Sopot
2. Skanska S.A. Warszawa
3. Konsorcjum : Dragados S.A. & REM-WOD sp. z o.o. Kielce
4. J&P AVAX S.A.
5. Budimex S.A.
6. Konsorcjum : ŚPRD TRAKT sp. z o.o. & DTP TERRASSEMENT SS.A. & KARMAR S.A.
7. Konsorcjum : EUROVIA POLSKA S.A. & WARBUD S.A. & EUROVIA VERKHERSBAU UNION Gmbh & EUROVIA CS A.S. (Czechy) & INTOP Tarnobrzeg sp. z o.o.
8. Konsorcjum : Polimex-Mostostal S.A. & DOPRASTAV a.s. Bratysława
9. STRABAG sp. z o.o. Warszawa
10. Konsorcjum : HYDROGEO-POLSKA S.A. Warszawa & ALPINE bau GmbH (Austria)
11. Konsorcjum : SRB Civil Engineering Ltd. (Irlandia) & John Sisk&Son Ltd (Irlandia) & Roadbridge (Irlandia)
12. Konsorcjum : SANDO BUDOWNICTWO Polska sp. z o.o. & CONSTRUCCIONES SANCHEZ DOMINGUEZ - SANDO S.A. (Hiszpania)
13. Konsorcjum : Mota Engil Central Europe S.A. Kraków & Mota Engil Engenharia e Construcao S.A. (Portugalia)
14. Konsorcjum : POLDIM S.A. Tarnów & AB Kauno Tiltai (Litwa)
15. Konsorcjum : PRI FART sp. z o.o. Kielce & ERBUD S.A. & PRM MOSTY-ŁÓDŹ S.A. & Budromost-Starachowice sp. z o.o. & INTERCOR sp. z o.o. Zawiercie
16. Konsorcjum : Mostostal Warszawa S.A. & ACCIONA INFRAESTRUCTURAS S.A. (Hiszpania)
17. Konsorcjum : MSF Moniz Da Maia (Portugalia) & Bordalo Piheiro (Portugalia) & MSF Polska sp. z o.o. & BOGL&KRYSL k.s. (Czechy) & Bogl&Krysl Polska sp. z o.o. Cieszyn
18. Konsorcjum : SIAC Construction Ltd (Irlandia) & APRIVIA S.A. Przeźmierowo & HYDROBUDOWA POLSKA S.A. & PBG S.A.
19. Bilfinger Berger Budownictwo S.A.
20 Konsorcjum PBDiM sp. z o.o. Mińsk Maz. & Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych sp. z o.o. Kielce & Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A. Lubartów.
w konsorcjach jako pierwsza firma jest Lider. Lista w kolejności uzyskanych punktów
Proszę, proszę. Już 5 firm może samodzielnie wystartować do 8km S-ki.
edit: Pomyliłem się, pomyliłem się... 6 firm samodzielnie.
Ostatnio zmieniony 24 marca 2010, o 07:49 przez Jezpir, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżpir
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1330
- Rejestracja: 19 marca 2006, o 14:34
- Lokalizacja: Śródmieście
- Kontakt:
Modernizacja kolejnego odcinka "siódemki"
Drogowcy mają pozwolenie na budowę drogi ekspresowej S7 od Skarżyska-Kamiennej do granicy województwa. Inwestycja rozpocznie się w tym roku.
Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, bo to pełna nazwa decyzji, wydał wojewoda świętokrzyski. Około ośmiokilometrowy odcinek będzie przebiegał po zachodniej stronie istniejącej drogi nr 7. W jego ramach powstaną m.in. 4 wiadukty i 2 mosty. Co ciekawe, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, żeby przyspieszyć prace, jeszcze przed otrzymaniem zezwolenia ogłosiła przetarg na ich wykonanie. Przystąpiło do niego aż 27 firm i konsorcjów. Po analizie do dalszego postępowania dopuszczono 20 firm, które na początku września złożą oferty cenowe.
- tomasz2719
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 867
- Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
- Lokalizacja: Kielce
Jest zgoda na budowę "siódemki”
Wojewoda świętokrzyski Bożentyna Pałka-Koruba wydała zgodę na realizację inwestycji drogowej, jaką jest budowa ekspresowej "siódemki” od Skarżyska do granicy z Mazowszem. Budowa ma się rozpocząć w tym roku.
W tej chwili trwa drugi etap przetargu, którego celem jest wyłonienie wykonawcy prac budowlanych. Do tego postępowania zakwalifikowało się dwadzieścia firm i konsorcjów.
Ośmiokilometrowy odcinek trasy ekspresowej będzie przebiegał na zachód od istniejącej trasy. Na początku i końcu nowego odcinka dwupasmówki powstaną dwa węzły drogowe - Skarżysko-centrum i Skarżysko-północ. W ramach inwestycji wybudowane zostaną cztery wiadukty i dwa mosty, ponadto powstaną jedno przejście dla zwierząt średnich i sześć przejść dla zwierząt małych.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /600055208
Motyle, wilki, łosie. Ekolodzy oprotestowali budowę "siódemki"
Marcin Sztandera2010-09-21, ostatnia aktualizacja 2010-09-20 19:41
Budowa ekspresowej "siódemki" ze Skarżyska do granicy województwa poważnie zagrożona. Na drodze stanęli ekolodzy, którzy twierdzą, że zaszkodzi to m.in. trzem gatunkom motyli i przecina trasę wędrówek wilków oraz łosi.
Siedmiokilometrowy odcinek drogi ekspresowej ma być gotowy na Euro 2012. Drogowcy byli nawet mile zaskoczeni wynikami przetargu, bo zgosiło się aż 15 firm. I oferty były przyzwoite - najtańszą wycenioną na 233 mln zł złożyło przedsiębiorstwo NDI z Sopotu.
Ale okazuje się, że inwestycja jest zagrożona z innego powodu. Zgodę wojewody jej na realizacje oprotestowało m.in. Stowarzyszenie "Pracownia na rzecz Wszystkich Istot".
- Stowarzyszenie jest stroną postępowania. W odwołaniu twierdzi, że obecna lokalizacja węzła Skarżysko Północ spowoduje nieodwracalne zmiany środowiskowe i zagraża siedliskom trzech gatunków chronionych motyli. To przeplatka aurinia, modraszek telejus i modraszek alkon - informuje Agata Wojda, rzecznik prasowy wojewody świętokrzyskiego.
Wyjaśnia, że odwołanie przekazano już Ministrowi Infrastruktury. - Zgoda na realizację inwestycji drogowej ma rygor natychmiastowej wykonalności, więc teoretycznie możną ją rozpoczynać. Ale decyzja czy to zrobić, czy poczekać na ostateczne rozstrzygnięcie w tej sprawie należy do inwestora - dodaje rzeczniczka.
- To tylko wierzchołek góry lodowej. Sprawą zajmujemy się od lat - mówi Radosław Ślusarczyk, prezes Stowarzyszenia "Pracownia na rzecz Wszystkich Istot".
Podkreśla, że nie chcą zablokować inwestycji, ale chronić tereny cenne przyrodniczo. - Ale już raport środowiskowy, czyli dokument poprzedzający wydanie decyzji środowiskowej, był wadliwy. Nie uwzględniał w dostateczny sposób faktu, że "siódemka" na tym odcinku przecina paneuropejski korytarz migracyjny dla wilków i łosi, które wędrują ze wschodu w stronę Niemiec. Zdaniem naukowców z Zakładu Badania Ssaków Polskiej Akademii Nauk to najważniejszy taki korytarz pomiędzy Warszawą i Krakowem. Kolejne oceny ekspertów wykazują, że żyje tam wiele innych cennych gatunków - podkreśla Ślusarczyk.
Wylicza, że gdy stowarzyszenie oprotestowało przebieg drogi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała porozumienia i zobowiązała się, że zastosuje dodatkowe zabezpieczenia ekologiczne dla tego obszaru.
- Wycofaliśmy więc nasz protest. Ale, niestety, GDDKiA zignorowała ustalenia ekspertów i na miejscu przejścia dla zwierząt zaprojektowała węzeł drogowy Skarżysko-Północ. To praktycznie blokuje korytarz migracyjny i niszczy tereny, które bogactwem można porównywać z doliną Rospudy - przekonuje Ślusarczyk.
GDDKiA twierdzi, że nie złamała ustaleń i przypomina, że raport wpływu, na podstawie którego wydano decyzje środowiskową był przygotowany przez niezależnych ekspertów.
- Dopełniliśmy wszystkich wymogów. Sama sprawa toczy się od 2008 roku. Stowarzyszenie argumentowało wtedy, że konieczne jest zrobienie przejścia dla dużych zwierząt na terenie województwa mazowieckiego, oraz dostosowanie mostu na rzece Oleśnicy na potrzeby zwierząt średnich. Oba wymogi spełniono. W efekcie na siedmiokilometrowym odcinku w naszym regionie drogi jest siedem przejść dla zwierząt. Teraz pojawiają się nieoczekiwanie kolejne żądania w sytuacji, gdy inwestycja jest bardzo zaawansowana - podkreśla Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKIA.
- To nie jest kwestia liczby przejść, ale ich lokalizacji - odpowiada Ślusarczyk. Zapowiada, że jeżeli nie pomoże odwołanie do wojewody, stowarzyszenie będzie interweniowało w Komisji Europejskiej. - To inwestycja realizowana ze środków unijnych, a oni nie dają pieniędzy na prace łamiące ich przepisy. Myślę, że w tym przypadku łatwo będzie to udowodnić - dodaje.
Węzeł Skarżysko-Północ to jeden z dwóch takich obiektów na odcinku "siódemki" w okolicach Skarżyska. Powstał na wniosek samorządu miasta. - To zapewni sprawną komunikację dla rejonów przemysłowych w tym mieście i odblokuje tereny inwestycyjne. Inaczej tiry będą musiały jeździć przez miasto - mówi Roman Wojcieszek, prezydent Skarżyska. Na ekologach nie zostawia suchej nitki. - Kocham przyrodę, ale to smutne i żałosne, że człowiek jest dla nich tak mało ważny - podkreśla.
Czy inwestycja będzie wstrzymana? - Na razie mamy tylko informację o odwołaniu, nie znam jej treści. Na rozstrzygnięcie przetargu mamy 90 dni i na razie trudno powiedzieć jakie mogą być konsekwencje tego odwołania - odpowiada Małgorzata Pawelec.
źródło: gazeta wyborcza Rozumiem ochrona przyrody ale w taki sposób to nigdy nic sie u nas nei zmieni. Ciekawi mnie jak budowano autostrady na zachodzie, bo tyle ich jest ale jakoś przyroda nie wyglada by na tym ucierpiała jak sie jedzie. A u nas tylko protesty.
Marcin Sztandera2010-09-21, ostatnia aktualizacja 2010-09-20 19:41
Budowa ekspresowej "siódemki" ze Skarżyska do granicy województwa poważnie zagrożona. Na drodze stanęli ekolodzy, którzy twierdzą, że zaszkodzi to m.in. trzem gatunkom motyli i przecina trasę wędrówek wilków oraz łosi.
Siedmiokilometrowy odcinek drogi ekspresowej ma być gotowy na Euro 2012. Drogowcy byli nawet mile zaskoczeni wynikami przetargu, bo zgosiło się aż 15 firm. I oferty były przyzwoite - najtańszą wycenioną na 233 mln zł złożyło przedsiębiorstwo NDI z Sopotu.
Ale okazuje się, że inwestycja jest zagrożona z innego powodu. Zgodę wojewody jej na realizacje oprotestowało m.in. Stowarzyszenie "Pracownia na rzecz Wszystkich Istot".
- Stowarzyszenie jest stroną postępowania. W odwołaniu twierdzi, że obecna lokalizacja węzła Skarżysko Północ spowoduje nieodwracalne zmiany środowiskowe i zagraża siedliskom trzech gatunków chronionych motyli. To przeplatka aurinia, modraszek telejus i modraszek alkon - informuje Agata Wojda, rzecznik prasowy wojewody świętokrzyskiego.
Wyjaśnia, że odwołanie przekazano już Ministrowi Infrastruktury. - Zgoda na realizację inwestycji drogowej ma rygor natychmiastowej wykonalności, więc teoretycznie możną ją rozpoczynać. Ale decyzja czy to zrobić, czy poczekać na ostateczne rozstrzygnięcie w tej sprawie należy do inwestora - dodaje rzeczniczka.
- To tylko wierzchołek góry lodowej. Sprawą zajmujemy się od lat - mówi Radosław Ślusarczyk, prezes Stowarzyszenia "Pracownia na rzecz Wszystkich Istot".
Podkreśla, że nie chcą zablokować inwestycji, ale chronić tereny cenne przyrodniczo. - Ale już raport środowiskowy, czyli dokument poprzedzający wydanie decyzji środowiskowej, był wadliwy. Nie uwzględniał w dostateczny sposób faktu, że "siódemka" na tym odcinku przecina paneuropejski korytarz migracyjny dla wilków i łosi, które wędrują ze wschodu w stronę Niemiec. Zdaniem naukowców z Zakładu Badania Ssaków Polskiej Akademii Nauk to najważniejszy taki korytarz pomiędzy Warszawą i Krakowem. Kolejne oceny ekspertów wykazują, że żyje tam wiele innych cennych gatunków - podkreśla Ślusarczyk.
Wylicza, że gdy stowarzyszenie oprotestowało przebieg drogi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała porozumienia i zobowiązała się, że zastosuje dodatkowe zabezpieczenia ekologiczne dla tego obszaru.
- Wycofaliśmy więc nasz protest. Ale, niestety, GDDKiA zignorowała ustalenia ekspertów i na miejscu przejścia dla zwierząt zaprojektowała węzeł drogowy Skarżysko-Północ. To praktycznie blokuje korytarz migracyjny i niszczy tereny, które bogactwem można porównywać z doliną Rospudy - przekonuje Ślusarczyk.
GDDKiA twierdzi, że nie złamała ustaleń i przypomina, że raport wpływu, na podstawie którego wydano decyzje środowiskową był przygotowany przez niezależnych ekspertów.
- Dopełniliśmy wszystkich wymogów. Sama sprawa toczy się od 2008 roku. Stowarzyszenie argumentowało wtedy, że konieczne jest zrobienie przejścia dla dużych zwierząt na terenie województwa mazowieckiego, oraz dostosowanie mostu na rzece Oleśnicy na potrzeby zwierząt średnich. Oba wymogi spełniono. W efekcie na siedmiokilometrowym odcinku w naszym regionie drogi jest siedem przejść dla zwierząt. Teraz pojawiają się nieoczekiwanie kolejne żądania w sytuacji, gdy inwestycja jest bardzo zaawansowana - podkreśla Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKIA.
- To nie jest kwestia liczby przejść, ale ich lokalizacji - odpowiada Ślusarczyk. Zapowiada, że jeżeli nie pomoże odwołanie do wojewody, stowarzyszenie będzie interweniowało w Komisji Europejskiej. - To inwestycja realizowana ze środków unijnych, a oni nie dają pieniędzy na prace łamiące ich przepisy. Myślę, że w tym przypadku łatwo będzie to udowodnić - dodaje.
Węzeł Skarżysko-Północ to jeden z dwóch takich obiektów na odcinku "siódemki" w okolicach Skarżyska. Powstał na wniosek samorządu miasta. - To zapewni sprawną komunikację dla rejonów przemysłowych w tym mieście i odblokuje tereny inwestycyjne. Inaczej tiry będą musiały jeździć przez miasto - mówi Roman Wojcieszek, prezydent Skarżyska. Na ekologach nie zostawia suchej nitki. - Kocham przyrodę, ale to smutne i żałosne, że człowiek jest dla nich tak mało ważny - podkreśla.
Czy inwestycja będzie wstrzymana? - Na razie mamy tylko informację o odwołaniu, nie znam jej treści. Na rozstrzygnięcie przetargu mamy 90 dni i na razie trudno powiedzieć jakie mogą być konsekwencje tego odwołania - odpowiada Małgorzata Pawelec.
źródło: gazeta wyborcza Rozumiem ochrona przyrody ale w taki sposób to nigdy nic sie u nas nei zmieni. Ciekawi mnie jak budowano autostrady na zachodzie, bo tyle ich jest ale jakoś przyroda nie wyglada by na tym ucierpiała jak sie jedzie. A u nas tylko protesty.
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
Z artykułu nie wynika, w czym jest problem - dlaczego przejścia dla zwierząt są w innych miejscach niz było to uzgadniane. Jedno jest pewne - Pracownia Na Rzecz Wszystkich Istot nie jest jakąś pseudoorganizacyjką ekologiczną. Dla mnie w sprawie ochrony dzikiej przyrody są oni autorytetem od ponad 15 lat - jeśli coś mówią, mam do nich pełne zaufanie i przyjmuje to "w ciemno". Jakby ktoś był zainteresowany tematem, to Empikach jest dostępne ich czasopismo "Dzikie życie".
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)