GDDKiA Kielce - [S7] Skarżysko - granica województwa
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
- Adasiek CK
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1141
- Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
- Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa
- tomasz2719
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 867
- Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
- Lokalizacja: Kielce
Motyle, wilki, łosie. Ekolodzy oprotestowali budowę "siódemki"
Budowa ekspresowej "siódemki" ze Skarżyska do granicy województwa poważnie zagrożona. Na drodze stanęli ekolodzy, którzy twierdzą, że zaszkodzi to m.in. trzem gatunkom motyli i przecina trasę wędrówek wilków oraz łosi.
Siedmiokilometrowy odcinek drogi ekspresowej ma być gotowy na Euro 2012. Drogowcy byli nawet mile zaskoczeni wynikami przetargu, bo zgłosiło się aż 15 firm. I oferty były przyzwoite - najtańszą wycenioną na 233 mln zł złożyło przedsiębiorstwo NDI z Sopotu.
Ale okazuje się, że inwestycja jest zagrożona z innego powodu. Zgodę wojewody jej na realizacje oprotestowało m.in. Stowarzyszenie "Pracownia na rzecz Wszystkich Istot".
- Stowarzyszenie jest stroną postępowania. W odwołaniu twierdzi, że obecna lokalizacja węzła Skarżysko Północ spowoduje nieodwracalne zmiany środowiskowe i zagraża siedliskom trzech gatunków chronionych motyli. To przeplatka aurinia, modraszek telejus i modraszek alkon - informuje Agata Wojda, rzecznik prasowy wojewody świętokrzyskiego.
Wyjaśnia, że odwołanie przekazano już Ministrowi Infrastruktury. - Zgoda na realizację inwestycji drogowej ma rygor natychmiastowej wykonalności, więc teoretycznie możną ją rozpoczynać. Ale decyzja czy to zrobić, czy poczekać na ostateczne rozstrzygnięcie w tej sprawie należy do inwestora - dodaje rzeczniczka.
- To tylko wierzchołek góry lodowej. Sprawą zajmujemy się od lat - mówi Radosław Ślusarczyk, prezes Stowarzyszenia "Pracownia na rzecz Wszystkich Istot".
Podkreśla, że nie chcą zablokować inwestycji, ale chronić tereny cenne przyrodniczo. - Ale już raport środowiskowy, czyli dokument poprzedzający wydanie decyzji środowiskowej, był wadliwy. Nie uwzględniał w dostateczny sposób faktu, że "siódemka" na tym odcinku przecina paneuropejski korytarz migracyjny dla wilków i łosi, które wędrują ze wschodu w stronę Niemiec. Zdaniem naukowców z Zakładu Badania Ssaków Polskiej Akademii Nauk to najważniejszy taki korytarz pomiędzy Warszawą i Krakowem. Kolejne oceny ekspertów wykazują, że żyje tam wiele innych cennych gatunków - podkreśla Ślusarczyk.
Wylicza, że gdy stowarzyszenie oprotestowało przebieg drogi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała porozumienia i zobowiązała się, że zastosuje dodatkowe zabezpieczenia ekologiczne dla tego obszaru.
- Wycofaliśmy więc nasz protest. Ale, niestety, GDDKiA zignorowała ustalenia ekspertów i na miejscu przejścia dla zwierząt zaprojektowała węzeł drogowy Skarżysko-Północ. To praktycznie blokuje korytarz migracyjny i niszczy tereny, które bogactwem można porównywać z doliną Rospudy - przekonuje Ślusarczyk.
GDDKiA twierdzi, że nie złamała ustaleń i przypomina, że raport wpływu, na podstawie którego wydano decyzje środowiskową był przygotowany przez niezależnych ekspertów.
- Dopełniliśmy wszystkich wymogów. Sama sprawa toczy się od 2008 roku. Stowarzyszenie argumentowało wtedy, że konieczne jest zrobienie przejścia dla dużych zwierząt na terenie województwa mazowieckiego, oraz dostosowanie mostu na rzece Oleśnicy na potrzeby zwierząt średnich. Oba wymogi spełniono. W efekcie na siedmiokilometrowym odcinku w naszym regionie drogi jest siedem przejść dla zwierząt. Teraz pojawiają się nieoczekiwanie kolejne żądania w sytuacji, gdy inwestycja jest bardzo zaawansowana - podkreśla Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKIA.
- To nie jest kwestia liczby przejść, ale ich lokalizacji - odpowiada Ślusarczyk. Zapowiada, że jeżeli nie pomoże odwołanie do wojewody, stowarzyszenie będzie interweniowało w Komisji Europejskiej. - To inwestycja realizowana ze środków unijnych, a oni nie dają pieniędzy na prace łamiące ich przepisy. Myślę, że w tym przypadku łatwo będzie to udowodnić - dodaje.
Węzeł Skarżysko-Północ to jeden z dwóch takich obiektów na odcinku "siódemki" w okolicach Skarżyska. Powstał na wniosek samorządu miasta. - To zapewni sprawną komunikację dla rejonów przemysłowych w tym mieście i odblokuje tereny inwestycyjne. Inaczej tiry będą musiały jeździć przez miasto - mówi Roman Wojcieszek, prezydent Skarżyska. Na ekologach nie zostawia suchej nitki. - Kocham przyrodę, ale to smutne i żałosne, że człowiek jest dla nich tak mało ważny - podkreśla.
Czy inwestycja będzie wstrzymana? - Na razie mamy tylko informację o odwołaniu, nie znam jej treści. Na rozstrzygnięcie przetargu mamy 90 dni i na razie trudno powiedzieć jakie mogą być konsekwencje tego odwołania - odpowiada Małgorzata Pawelec.
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,88614, ... udowe.html
Czy nie powinno być E77, albo DK7?Uwaga kierowcy! Trwa protest na "siódemce” w Skarżysku. Tworzą się korki!
JaS
Grupa około 100 osób, mieszkańców osiedla Pogorzałe w Skarżysku zablokowała trasę E7. Tworzą się korki.
Protestujący trzymają wiele transparentów. Czytamy na nich: "Nie róbcie polityki budujcie drogi”, "Grabarczyk grabarzem inwestycji drogowych”, "Chcemy obwodnicy a nie obietnicy”. Mieszkańcy protestują przeciw wstrzymaniu budowy trasy E7 ze Skarżyska do granicy z Mazowszem. Chodzą po przejściu dla pieszych blokując ruch. Jak mówią organizatorzy protestu ma on potrwać pół godziny. Na trasie E7 tworzą się korki.
Wkrótce kolejne informacje
Już po "siódemce”. Anulowano przetargi
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad unieważniła dwa trwające przetargi na budowę ekspresowej "siódemki” od Skarżyska do granicy z Mazowszem oraz od Jędrzejowa do granicy z Małopolską. Nie wiadomo kiedy rozpocznie się budowa drogi.
To już koniec. Przetargi zostały anulowane, choć były w końcowe fazie a budowa dwóch fragmentów "siódemki” miałam się rozpocząć jeszcze w tym roku. Zaniechanie budowy to rezultat ogłoszonego przez rząd Programu Budowy Dróg i Autostrad na lata 2011 – 15. Dwa newralgiczne odcinki "siódemki” znalazły się w załączniku 1a, czyli w inwestycjach, które "mogą się rozpocząć do 2013 roku”. Jak wiadomo "mogą” wcale nie oznacza, że "muszą”. Jakie jest uzasadnienie?
"Zgodnie z informacjami zawartymi w Programie realizacja zadań wymienionych w załączniku 1a może być uruchamiana jedynie w wyniku uzyskania oszczędności na skutek kolejnych rozstrzygnięć przetargów. Z uwagi na obecną sytuację budżetową państwa zaangażowanie środków przewyższające ustalony.
Programem limit będzie możliwe w przypadku wyższego od zakładanego tempa wzrostu gospodarczego oraz w sytuacji kiedy deficyt będzie malał w tempie szybszym niż zakładano. W momencie wszczęcia postępowania przetargowego nie można było przewidzieć, że zmienią się okoliczności, w tym okoliczności finansowe Państwa. W wyniku zmiany w/w okoliczności kontynuowanie postępowania nie będzie leżało w interesie publicznym, gdyż w interesie publicznym nie leży zaciąganie zobowiązań, które wykraczałyby poza środki finansowe oraz zdolności pożyczkowe Państwa” – czytamy w uzasadnieniu."
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /525021163
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad unieważniła dwa trwające przetargi na budowę ekspresowej "siódemki” od Skarżyska do granicy z Mazowszem oraz od Jędrzejowa do granicy z Małopolską. Nie wiadomo kiedy rozpocznie się budowa drogi.
To już koniec. Przetargi zostały anulowane, choć były w końcowe fazie a budowa dwóch fragmentów "siódemki” miałam się rozpocząć jeszcze w tym roku. Zaniechanie budowy to rezultat ogłoszonego przez rząd Programu Budowy Dróg i Autostrad na lata 2011 – 15. Dwa newralgiczne odcinki "siódemki” znalazły się w załączniku 1a, czyli w inwestycjach, które "mogą się rozpocząć do 2013 roku”. Jak wiadomo "mogą” wcale nie oznacza, że "muszą”. Jakie jest uzasadnienie?
"Zgodnie z informacjami zawartymi w Programie realizacja zadań wymienionych w załączniku 1a może być uruchamiana jedynie w wyniku uzyskania oszczędności na skutek kolejnych rozstrzygnięć przetargów. Z uwagi na obecną sytuację budżetową państwa zaangażowanie środków przewyższające ustalony.
Programem limit będzie możliwe w przypadku wyższego od zakładanego tempa wzrostu gospodarczego oraz w sytuacji kiedy deficyt będzie malał w tempie szybszym niż zakładano. W momencie wszczęcia postępowania przetargowego nie można było przewidzieć, że zmienią się okoliczności, w tym okoliczności finansowe Państwa. W wyniku zmiany w/w okoliczności kontynuowanie postępowania nie będzie leżało w interesie publicznym, gdyż w interesie publicznym nie leży zaciąganie zobowiązań, które wykraczałyby poza środki finansowe oraz zdolności pożyczkowe Państwa” – czytamy w uzasadnieniu."
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /525021163
- MAŁY
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1664
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
- Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie
Koniec marzeń o szybkiej modernizacji S7
Drogowcy oficjalnie anulowali trwające przetargi na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 - Skarżysko-Kamienna - granica województwa mazowieckiego oraz Jędrzejów - granica województwa małopolskiego.
To oznacza, koniec marzeń o szybkiej modernizacji krajowej "siódemki". Taka decyzja to konsekwencja nowelizacji "Krajowego programu budowy dróg krajowych". Obie inwestycje miały rozpocząć się w tym roku.
Więcej szczegółów w czwartek na kieleckich stronach "Gazety Wyborczej"
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ji_S7.html
...
Drogowcy oficjalnie anulowali trwające przetargi na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 - Skarżysko-Kamienna - granica województwa mazowieckiego oraz Jędrzejów - granica województwa małopolskiego.
To oznacza, koniec marzeń o szybkiej modernizacji krajowej "siódemki". Taka decyzja to konsekwencja nowelizacji "Krajowego programu budowy dróg krajowych". Obie inwestycje miały rozpocząć się w tym roku.
Więcej szczegółów w czwartek na kieleckich stronach "Gazety Wyborczej"
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ji_S7.html
...
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Nie róbmy polityki. Budujmy drogi.MAŁY pisze:Koniec marzeń o szybkiej modernizacji S7
Drogowcy oficjalnie anulowali trwające przetargi na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 - Skarżysko-Kamienna - granica województwa mazowieckiego oraz Jędrzejów - granica województwa małopolskiego.
To oznacza, koniec marzeń o szybkiej modernizacji krajowej "siódemki". Taka decyzja to konsekwencja nowelizacji "Krajowego programu budowy dróg krajowych". Obie inwestycje miały rozpocząć się w tym roku.
Więcej szczegółów w czwartek na kieleckich stronach "Gazety Wyborczej"
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ji_S7.html
...
niekoniecznie. Ciekawy artykuł...andrzeej pisze:Nie pracujmy na czarno. Płaćmy podatki.
(Wtedy będą pieniądze na drogi)
http://moto.onet.pl/1638123,1,lepsze-dr ... ml?node=15
jesli to prawda to gdzie sie podziały te pieniądze rzekomo na budowe dróg z podatku na paliwo
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1330
- Rejestracja: 19 marca 2006, o 14:34
- Lokalizacja: Śródmieście
- Kontakt:
Informacja z forum ssc:
"Dostałem pismo od Ministra Infrastruktury, że protest Orlenu i jakiegoś stowarzyszenia "Wszystkie Istoty" został odrzucony i droga będzie realizowana, na odcinku granica województwa świętokrzyskiego/mazowieckiego a węzłem kolejowym w Skarżysku-Kamiennej. Co to oznacza w praktyce?"
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 39&page=50
"Dostałem pismo od Ministra Infrastruktury, że protest Orlenu i jakiegoś stowarzyszenia "Wszystkie Istoty" został odrzucony i droga będzie realizowana, na odcinku granica województwa świętokrzyskiego/mazowieckiego a węzłem kolejowym w Skarżysku-Kamiennej. Co to oznacza w praktyce?"
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 39&page=50
Likwidacja Stacji Paliw w Skarżysku - Kamiennej przy ulicy Krakowskiej 255 w ramach robót przygotowawczych do Budowy drogi ekspresowej S-7 na odcinku granica województwa mazowieckiego/świętokrzyskiego – węzeł drogowo-kolejowy w Skarżysku- Kamiennej
Roboty obejmują fizyczną likwidację Stacji Paliw poprzez wykonanie robót rozbiórkowych i wyburzeniowych obejmujących w szczególności:
1. Demontaż dystrybutorów,
2. Rozbiórkę budynku handlowo usługowego Stacji Paliw wraz z rozbiórką fundamentów i wypełnieniem powstałego wykopu gruntem zagęszczonym warstwami,
3. Rozbiórkę wiaty wraz z likwidacją fundamentów,
4. Rozbiórkę nawierzchni z betonowej kostki brukowej wraz z jej utylizacją,
5. Rozbiórkę konstrukcji podbudowy wraz z jej utylizacją
6. Demontaż 5 stalowych zbiorników magazynowych paliw wraz z fundamentami oraz wypompowaniem i utylizacją wody, którą są zalane,
7. Wykonanie badań przez akredytowane laboratorium gruntu podłoża na ewentualność skażenia ziemi substancjami ropopochodnymi,
8. Wykonanie ewentualnej, w przypadku stwierdzenia w wykonanych badaniach zanieczyszczenia gruntu substancjami ropopochodnymi, wymiany gruntu z jego utylizacją,
9. Wypełnienie gruntem miejsc po zbiornikach z zagęszczeniem warstwami,
10. Wykonanie niwelacji terenu po likwidacji Stacji Paliw do poziomu przyległego terenu.
żródło: GDDKiA
Roboty obejmują fizyczną likwidację Stacji Paliw poprzez wykonanie robót rozbiórkowych i wyburzeniowych obejmujących w szczególności:
1. Demontaż dystrybutorów,
2. Rozbiórkę budynku handlowo usługowego Stacji Paliw wraz z rozbiórką fundamentów i wypełnieniem powstałego wykopu gruntem zagęszczonym warstwami,
3. Rozbiórkę wiaty wraz z likwidacją fundamentów,
4. Rozbiórkę nawierzchni z betonowej kostki brukowej wraz z jej utylizacją,
5. Rozbiórkę konstrukcji podbudowy wraz z jej utylizacją
6. Demontaż 5 stalowych zbiorników magazynowych paliw wraz z fundamentami oraz wypompowaniem i utylizacją wody, którą są zalane,
7. Wykonanie badań przez akredytowane laboratorium gruntu podłoża na ewentualność skażenia ziemi substancjami ropopochodnymi,
8. Wykonanie ewentualnej, w przypadku stwierdzenia w wykonanych badaniach zanieczyszczenia gruntu substancjami ropopochodnymi, wymiany gruntu z jego utylizacją,
9. Wypełnienie gruntem miejsc po zbiornikach z zagęszczeniem warstwami,
10. Wykonanie niwelacji terenu po likwidacji Stacji Paliw do poziomu przyległego terenu.
żródło: GDDKiA