Kielce - Chodniki i trakty piesze
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Powstanie kładka nad Aleją Solidarności
Pod koniec przyszłego roku zostanie zbudowana kładka dla pieszych i rowerzystów nad aleją Solidarności. Zastąpi niebezpieczne przejście przez ulicę, między osiedlem Bocianek, a Centrum Biznesu i budynkami Uniwersytetu Jana Kochanowskiego. Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji kładki.
Przejście zostanie zlokalizowane nieco powyżej istniejącej zebry, tak aby ułatwić poruszanie się osobom korzystającym z pobliskich przystanków. Rowerzyści dostana się na kładkę, dzięki specjalnym pochylniom.
Rzecznik MZD - Jarosław Skrzydło wyjaśnia, że istniejące przejście jest bardzo niebezpieczne. Zdarzały się tam wypadki śmiertelne z udziałem pieszych. Częste są też kolizje, ponieważ niektórzy kierowcy jeżdżą zbyt szybko, a widząc ludzi wchodzących na przejście gwałtownie hamują, zaskakując innych prowadzących.
MZD szacuje, że budowa kładki będzie kosztować od dwóch, do trzech milionów złotych. Konkretną kwotę poznamy, po przygotowaniu kosztorysu. Drogowcy chcieliby, żeby połowę kosztów inwestycji pokryło Ministerstwo Transportu. Prace budowlane mają się rozpocząć w połowie przyszłego roku.
Zarząd dróg MZD rozważa też budowę kolejnej kładki. Miałaby powstać przy skrzyżowaniu z ulicą Niską i Leszczyńską. Decyzja w tej sprawie ma zapaść do połowy przyszłego roku.
http://www.radio.kielce.pl/pl/post-17443
Pod koniec przyszłego roku zostanie zbudowana kładka dla pieszych i rowerzystów nad aleją Solidarności. Zastąpi niebezpieczne przejście przez ulicę, między osiedlem Bocianek, a Centrum Biznesu i budynkami Uniwersytetu Jana Kochanowskiego. Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji kładki.
Przejście zostanie zlokalizowane nieco powyżej istniejącej zebry, tak aby ułatwić poruszanie się osobom korzystającym z pobliskich przystanków. Rowerzyści dostana się na kładkę, dzięki specjalnym pochylniom.
Rzecznik MZD - Jarosław Skrzydło wyjaśnia, że istniejące przejście jest bardzo niebezpieczne. Zdarzały się tam wypadki śmiertelne z udziałem pieszych. Częste są też kolizje, ponieważ niektórzy kierowcy jeżdżą zbyt szybko, a widząc ludzi wchodzących na przejście gwałtownie hamują, zaskakując innych prowadzących.
MZD szacuje, że budowa kładki będzie kosztować od dwóch, do trzech milionów złotych. Konkretną kwotę poznamy, po przygotowaniu kosztorysu. Drogowcy chcieliby, żeby połowę kosztów inwestycji pokryło Ministerstwo Transportu. Prace budowlane mają się rozpocząć w połowie przyszłego roku.
Zarząd dróg MZD rozważa też budowę kolejnej kładki. Miałaby powstać przy skrzyżowaniu z ulicą Niską i Leszczyńską. Decyzja w tej sprawie ma zapaść do połowy przyszłego roku.
http://www.radio.kielce.pl/pl/post-17443
Sam nie wiem co o tym myśleć...z reguły kładki w miastach wywołują u mnie mdłości, rozbijają całkowicie miasta, stawiają w uprzywilejowanej pozycji samochody zamiast pieszych. I tak o ile jeszcze koncepcja z kładką przy Exbudzie nie jest dla mnie aż taki beznadziejny ( nie w centrum, faktycznie trasa dość szybka i szeroka), o tyle w okolicy Niskiej zdecydowanie widziałbym sygnalizację a nie wpychanie jakiejś konstrukcji nad drogą
W Kielcach nad Aleją Solidarności powstanie kładka dla pieszych
W Kielcach powstanie kolejna kładka dla pieszych i rowerzystów. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na jej zaprojektowanie nad aleją Solidarności, na wysokości hotelu Kongresowego (dawnego Exbudu).
- Niespodziewanie pojawiła się możliwość otrzymania dofinansowania inwestycji drogowej z rezerwy budżetowej Ministerstwa Transportu. Pieniądze możemy otrzymać na budowę obiektu inżynierskiego a nie drogi. Zdecydowaliśmy się na postawienie kładki dla pieszych i rowerzystów nad drogą krajową numer 73 na wysokości hotelu Kongresowego. Jest to jedno z najniebezpieczniejszych przejść w mieście, dochodzi tu do wielu wypadków z udziałem pieszych, kolizji i stłuczek, bo kierowcy gwałtownie hamują przed pasami. Były też ofiary śmiertelne. Policja i Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wielokrotnie wnioskowała o dodatkowe zabezpieczenie tego miejsca - wyjaśnia rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach, Jarosław Skrzydło.
Kładka będzie przeznaczona dla pieszych i rowerzystów, więc zostanie wyposażona w pochylnie umożliwiające wjazd jednośladem czy wózkiem z dzieckiem. Stanie powyżej obecnego przejścia, bliżej przystanku autobusowego i na przedłużeniu ścieżki rowerowej znajdującej się w parku imienia Adolfa Dygasińskiego, która kończy się przy alei Solidarności. Kładka będzie miała 60 metrów długości i 4,5 metra szerokości.
Miasto otrzyma 50 procent dofinansowania kosztów budowy kładki. Właśnie ogłoszono konkurs na jej projekt a w przyszłym roku konstrukcja zostanie postawiona.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /131019833
W Kielcach powstanie kolejna kładka dla pieszych i rowerzystów. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na jej zaprojektowanie nad aleją Solidarności, na wysokości hotelu Kongresowego (dawnego Exbudu).
- Niespodziewanie pojawiła się możliwość otrzymania dofinansowania inwestycji drogowej z rezerwy budżetowej Ministerstwa Transportu. Pieniądze możemy otrzymać na budowę obiektu inżynierskiego a nie drogi. Zdecydowaliśmy się na postawienie kładki dla pieszych i rowerzystów nad drogą krajową numer 73 na wysokości hotelu Kongresowego. Jest to jedno z najniebezpieczniejszych przejść w mieście, dochodzi tu do wielu wypadków z udziałem pieszych, kolizji i stłuczek, bo kierowcy gwałtownie hamują przed pasami. Były też ofiary śmiertelne. Policja i Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wielokrotnie wnioskowała o dodatkowe zabezpieczenie tego miejsca - wyjaśnia rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach, Jarosław Skrzydło.
Kładka będzie przeznaczona dla pieszych i rowerzystów, więc zostanie wyposażona w pochylnie umożliwiające wjazd jednośladem czy wózkiem z dzieckiem. Stanie powyżej obecnego przejścia, bliżej przystanku autobusowego i na przedłużeniu ścieżki rowerowej znajdującej się w parku imienia Adolfa Dygasińskiego, która kończy się przy alei Solidarności. Kładka będzie miała 60 metrów długości i 4,5 metra szerokości.
Miasto otrzyma 50 procent dofinansowania kosztów budowy kładki. Właśnie ogłoszono konkurs na jej projekt a w przyszłym roku konstrukcja zostanie postawiona.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /131019833
Na stonie www.mzd.kielce.pl ogłoszono przetarg na "Budowa kładki pieszo-rowerowej nad Al. Solidarności (droga krajowa nr 73) w Kielcach"
Ma ona znajdować się w tym miejscu: MAPA
Ma ona znajdować się w tym miejscu: MAPA
Pięć firm chce zbudować kładkę nad aleją Solidarności
Pięć firm chce zaprojektować kładkę dla pieszych i rowerzystów, która w przyszłym roku ma powstać nad aleją Solidarności. Zastąpi ona niebezpieczne przejście przez jezdnie pomiędzy ulicą Kasprowicza na osiedlu Bocianek a Centrum Biznesu i budynkami Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.
Kładka ma mieć 60 metrów długości i 4,5 metra szerokości. Wyposażona będzie w pochylnie dla rowerzystów i osób poruszających się na wózkach.
Rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg Jarosław Skrzydło informuje, że najtańszą ofertę złożyło biuro projektowe ProtechniCon. Przygotowanie projektu krakowska firma wyceniła na niespełna 50 tysięcy złotych.
Projekt ma być gotowy do końca kwietnia przyszłego roku. Wkrótce potem ogłoszony ma zostać przetarg na budowę przeprawy. MZD zakłada, że inwestycja zakończy się w przyszłym roku i będzie kosztowała od dwóch do trzech milionów złotych. Liczy, że połowę kosztów, pokryje Ministerstwo Transportu.
Zarząd dróg rozważa też budowę kładki przy skrzyżowaniu ulic Niskiej i Leszczyńskiej. Decyzja w tej sprawie ma zapaść do połowy przyszłego roku. W listopadzie ma się natomiast zakończyć modernizacja kładki nad torami oraz ulicami Armii Krajowej i Mielczarskiego.
http://www.radio.kielce.pl/pl/post-17763
Pięć firm chce zaprojektować kładkę dla pieszych i rowerzystów, która w przyszłym roku ma powstać nad aleją Solidarności. Zastąpi ona niebezpieczne przejście przez jezdnie pomiędzy ulicą Kasprowicza na osiedlu Bocianek a Centrum Biznesu i budynkami Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.
Kładka ma mieć 60 metrów długości i 4,5 metra szerokości. Wyposażona będzie w pochylnie dla rowerzystów i osób poruszających się na wózkach.
Rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg Jarosław Skrzydło informuje, że najtańszą ofertę złożyło biuro projektowe ProtechniCon. Przygotowanie projektu krakowska firma wyceniła na niespełna 50 tysięcy złotych.
Projekt ma być gotowy do końca kwietnia przyszłego roku. Wkrótce potem ogłoszony ma zostać przetarg na budowę przeprawy. MZD zakłada, że inwestycja zakończy się w przyszłym roku i będzie kosztowała od dwóch do trzech milionów złotych. Liczy, że połowę kosztów, pokryje Ministerstwo Transportu.
Zarząd dróg rozważa też budowę kładki przy skrzyżowaniu ulic Niskiej i Leszczyńskiej. Decyzja w tej sprawie ma zapaść do połowy przyszłego roku. W listopadzie ma się natomiast zakończyć modernizacja kładki nad torami oraz ulicami Armii Krajowej i Mielczarskiego.
http://www.radio.kielce.pl/pl/post-17763
chyba czegoś nie zrozumiałem z tego artykułu:
to chce zbudować czy zaprojektować? Bo ZiZ to raczej nie jest... chybaPięć firm chce zbudować kładkę nad aleją Solidarności
Pięć firm chce zaprojektować kładkę...
Projekt ma być gotowy do końca kwietnia przyszłego roku. Wkrótce potem ogłoszony ma zostać przetarg na budowę przeprawy
Wolałbym powstanie wschodniej obwodnicy miasta, mniej więcej na wysokości Cedzyny, przez co aleja Solidarności stałaby się bardziej miejska a nie tranzytowa i żadna kładka nie byłaby potrzebna...
Rozwinięte miasta pozbywają się kładek i przejść podziemnych dla pieszych, tranzyt jest poza miastem (kładki i przejścia podziemne nad/pod autostradami i drogami ekspresowymi jak już to daleko od centrum miasta), a jak już muszą być ruchliwe trasy samochodowe to są pod ziemią. W samym mieście przywileje mają piesi i rowerzyści, wjazd własnym pojazdem do centrum jest płatny, nieopłacalny, komunikacja miejska tak zsynchronizowana, że nie trzeba zaglądać w rozkład jazdy, bo wszędzie dojedzie się co kilka/kilkanaście minut. W Kielcach na odwrót...
Rozwinięte miasta pozbywają się kładek i przejść podziemnych dla pieszych, tranzyt jest poza miastem (kładki i przejścia podziemne nad/pod autostradami i drogami ekspresowymi jak już to daleko od centrum miasta), a jak już muszą być ruchliwe trasy samochodowe to są pod ziemią. W samym mieście przywileje mają piesi i rowerzyści, wjazd własnym pojazdem do centrum jest płatny, nieopłacalny, komunikacja miejska tak zsynchronizowana, że nie trzeba zaglądać w rozkład jazdy, bo wszędzie dojedzie się co kilka/kilkanaście minut. W Kielcach na odwrót...
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
W większości przypadków jesteśmy dopiero w latach 60/70-tych Zachodniej Europy.
Szkoda, że wszyscy wolą się uczyć na swoich błędach, zamiast czerpać ze współczesnych zachodnich wypracowanych wzorców.
Zamiast przeskoczyć przejściowe etapy, bo wg mnie była lub jest taka szansa, marnuje się czas i pieniądze.
Szkoda, że wszyscy wolą się uczyć na swoich błędach, zamiast czerpać ze współczesnych zachodnich wypracowanych wzorców.
Zamiast przeskoczyć przejściowe etapy, bo wg mnie była lub jest taka szansa, marnuje się czas i pieniądze.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- Petras
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 915
- Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
- Lokalizacja: Kielce Czarnów
Za to będzie wypasiony widok na Galerię, a nawet całą okolicę Jeżeli to nie będzie monstrum jak na Źródłowej, to niech powstaje, skoro trzeba kasę wykorzystać. Najwyżej za 20 lat się rozbierze. Mnie od dziecka bawiły straszące kładki w Częstochowie, teraz to się chyba zmieniło.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."