MZD Kielce - [DK73] ul. Radomska Real - granica miasta
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
- T0MIKE
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1375
- Rejestracja: 25 marca 2007, o 19:35
- Lokalizacja: ni stąd ni z owąd
- Kontakt:
Nieco OT, ale nie mogę się powstrzymać... Czytam te dwa ostatnie posty i pomyśałem sobie, że gdybym było gospodarzem tego miasta i/lub województwa to stworzyłbym ciało doradcze, złożone z takich ludzi jak Wy. Póki co jest tam jakaś rada biznesu, w której się mieli udzielać najwięksi biznesmeni tego województwa, ale niewiele z tego (dla nich?) wynika. Jeśli przeanalizuje się te wnioski do projektu rozbudowy, widać jak na dłoni, że nie dość tego, że ludzie z pasją, to jeszcze wiedzą, o czym piszą. To samo dotyczy np. wątku o archiktekturze w o Ogólnym, nie wiedziałem, że Przemyśl ma takie muzeum... Może jakoś należałoby polobbować, żeby członkowie forum (właściwie ich reprezentacja, a propos, jak tam Stowarzyszenie?) stanowili jakąś formę tworu doradzającego, a przy tym zwracającego uwagę na nieścisłości, bądź brak powiązań między planami poszczególnych poziomów samorządu i władzy centralnej? Muszę powiedzieć, że dzięki Wam staram się pilnować, żeby nie dostać porządnej bury za jakieś badziewie, jakie można nieuważnie wybudować... Właściwie, z tego powodu zleciliśmy przeprojektowanie Solnej, choć nie było wielu głosów przeciw, a większość chwaliła. Zastanawiam się tylko, czy taka wiedza nie ma natury komercyjnej...
- michal_ck
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2682
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
- Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa
Wynik z konsultacji społecznych - ul. Radomska
Wynik z konsultacji społecznych dotyczących "Przebudowy i rozbudowy ul. Radomskiej w Kielcach w ciągu drogi krajowej nr 73 na odcinku od granicy miasta (włączenie do drogi klasy GP na odcinku zamiejskim) do węzła na włączeniu ul.Krasickiego"
RAPORT Z KONSULTACJI SPOŁECZNYCH
Po analizie wszystkich wniosków i uwag przedłożonych przez mieszkańców stwierdzono, że najwięcej osób opowiedziało się za Wariantem B (niebieskim). Najwięcej głosów przeciwnych było również dla Wariantu B (niebieskiego). Część wnioskujących była również za wariantem D (tzw. społecznym), który polega na rezygnacji z budowy odcinka ul. WS1 i rozbudowie ul. Sikorskiego do klasy G na odcinku od ul. Warszawskiej do ul. Radomskiej.
Rada techniczna z zamawiającym
Po przeanalizowaniu danych uzyskanych w procesie konsultacji społecznych oraz po przeprowadzeniu szeregu narad technicznych z udziałem przedstawicieli władz miasta, Biura Planowania Przestrzennego, Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach uzgodniono, że do dalszych analiz przechodzi Wariant A (zielony) oraz Wariant B (niebieski). Wariant D (społeczny) nie uzyskał akceptacji. Jako rekomendowany uznaje się Wariant B (niebieski).
Pełna wersja raportu dostępna jest w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach ul. Prendowskiej 7 pokój 4.
Wynik z konsultacji społecznych dotyczących "Przebudowy i rozbudowy ul. Radomskiej w Kielcach w ciągu drogi krajowej nr 73 na odcinku od granicy miasta (włączenie do drogi klasy GP na odcinku zamiejskim) do węzła na włączeniu ul.Krasickiego"
RAPORT Z KONSULTACJI SPOŁECZNYCH
Po analizie wszystkich wniosków i uwag przedłożonych przez mieszkańców stwierdzono, że najwięcej osób opowiedziało się za Wariantem B (niebieskim). Najwięcej głosów przeciwnych było również dla Wariantu B (niebieskiego). Część wnioskujących była również za wariantem D (tzw. społecznym), który polega na rezygnacji z budowy odcinka ul. WS1 i rozbudowie ul. Sikorskiego do klasy G na odcinku od ul. Warszawskiej do ul. Radomskiej.
Rada techniczna z zamawiającym
Po przeanalizowaniu danych uzyskanych w procesie konsultacji społecznych oraz po przeprowadzeniu szeregu narad technicznych z udziałem przedstawicieli władz miasta, Biura Planowania Przestrzennego, Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach uzgodniono, że do dalszych analiz przechodzi Wariant A (zielony) oraz Wariant B (niebieski). Wariant D (społeczny) nie uzyskał akceptacji. Jako rekomendowany uznaje się Wariant B (niebieski).
Pełna wersja raportu dostępna jest w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach ul. Prendowskiej 7 pokój 4.
michal_ck pisze:Przygotowałem kilka uwag do projektu, które dziś mam zamiar złożyć w siedzibie MZD.
UWAGI DOTYCZĄCE PROJEKTU
Wnioskujemy za niebieskim przebiegiem drogi krajowej nr 73 (wariant B) oraz o uwzględnienie w projekcie następujących wniosków i uwag:
1. odcinek ul. Warszawskiej od skrzyżowania z ul. Radomską do projektowanego ronda dla zawracających w rejonie mostu przez rzekę Silnicę zaprojektowano jako jednojezdniowy, DWUKIERUNKOWY, klasy L (dł. ok. 0,3 km) i krzyżował się z istniejącą drogą zbiorczą, powstałą w ramach inwestycji „Węzeł Północ”. Po zachodniej stronie łącznika (ulicy) powinien znajdować się ciąg pieszo-rowerowy, ponieważ w planach miasta jest utworzenie wzdłuż ul. Warszawskiej ścieżki rowerowej, a chodnik w tym miejscu jest bardzo potrzebny, aby można było dostać się z ul. Warszawskiej do przejścia dla pieszych na wysokości ul. Barczańskiej, a stamtąd do pozostałej- północnej części Dąbrowy. PRIORYTET I - to jest dla nas najważniejsze.
Całkowite zamknięcie ul. Warszawskiej spowoduje upadek nowopowstałych przedsiębiorstw, a tym samym miejsc pracy przy tym fragmencie ulicy, m.in. stacji auto-gaz;
wg mnie nie będzie zamknięta, będzie możliwy wjazd od strony Wiśniówki
miejscowość Dąbrowa, która niegdyś stanowiła integralną całość zostanie podzielona na dwie części- nie będzie można się swobodnie przemieszczać;
tego nie unikniemy przy budowie drogi
2. zlokalizowanie przystanków autobusowych w rejonie: dz. ew. nr 272 (ul. Radomska)- PRIORYTET II i ok. 521 (łącznik Radomska-Witosa) koło kościoła;
OK
3. powstanie kładki dla pieszych nad projektowaną ul. Radomską na wysokości m. Dąbrowa Kolonia (gm. Masłów) a ul. Starogórską (ok. dz. ew. nr 484). Ulica Radomska już w tym momencie odcina niejako miejscowość Dąbrowę Kolonię od pozostałej części Dąbrowy, a tym samym od kościoła parafialnego, do której miejscowość należy, dzieląc parafię na dwie części, a który to kościół znajduje się po zachodniej stronie ul. Radomskiej (p. w. NMP Matki Kościoła). Dąbrowa Kolonia liczy ok.1.000 mieszkańców, więc kładka jest tam bardzo potrzebna, szczególnie, że obecnie powstaje w tej miejscowości cztero gwiazdkowy hotel wraz z centrum odnowy biologicznej, a więc dostępność do tego obiektu powinna być dogodniejsza. Niegdyś Dąbrowa Kolonia i ul. Starogórska (Stara Góra) tworzyły jedną wieś, a więc ul. Radomska nie powinna być przeszkodą przy przemieszczaniu się mieszkańców obu tych ulic- PRIORYTET III;
Kładka raczej nie z powodu wiaduktu drogowego. Musiałby mieć znaczną wysokość . Tunel tak. Choć pod wiaduktem mogą być przejscia dla pieszych , nie powinien panować tam duży ruch ( lokalny).
4. budowa ekranów akustycznych obrośniętych zielenią i nasadzenia zieleni izolacyjnej przy ul. Radomskiej- dz. ew. nr 348 - 374 oraz dz. ew. nr 292 – 309;
OK
5. nasadzenia drzew –(dębów lub klonów) przy ul. Radomskiej wzdłuż rzeki Sinicy na odcinku od dz. ew. nr 292 lub 295 do dz. ew. nr 322 po wschodnim brzegu rzeki (pomiędzy rzeką a ul. Radomską);
OK
6. budowa chodnika i ścieżki rowerowej po obu stronach projektowanej drogi łączącej ul. Witosa z ul. Radomską lub rezerwa pod chodnik i ścieżkę rowerową;
7. budowa chodnika wzdłuż ul. Warszawskiej po obu stronach na projektowanym odcinku (od dz. ew. nr 613/5 do 257) i rezerwa terenu pod ścieżkę rowerową wzdłuż tej ulicy;
Jak najbardziej
8. budowa parkingu miejskiego, ogólnie dostępnego na dz. ew. nr 521/1, 520 i 519. Po przeciwnej stronie znajduje się kościół parafialny, a więc parking służyłby przede wszystkim mieszkańcom. Na terenie obecnego parkingu należącego do parafii zaprojektowano drogę (dz. ew. nr 480,483), co uniemożliwi mieszkańcom parkowanie w obrębie kościoła. Przy projektowaniu parkingu należy uwzględnić możliwość wjazdu na parking mieszkańcom m. Dąbrowa Kolonia;
OK
9. budowa ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Radomskiej na odc. od CH Real do ul. Szybowcowej po wschodniej stronie ulicy (wzdłuż drogi zbiorczej)- trasa pięknego widoku + ścieżka rowerowa na fragm. ul. Sikorskiego- połączenie z ul. Radomską (przy Sikorskiego ścieżka już istnieje);
Oczywiście, że tak.
10. powstanie terenów zielnych ogólnie dostępnych na dz. ew. nr 484, 485, 486, 487, 488, fragm. ul. Szybowcowej). W tym miejscu znajdowało by się wejście/zejście z kładki dla pieszych nad Radomską, a której mowa w pkt. 3. Miejsce to pełniłoby funkcje skweru miejskiego z alejkami, ławkami i zielenią;
Hmmm, ok.
11. przedłużenie ul. Sikorskiego w kierunku Masłowa do skrzyżowania z ul. Radomską posiadające parametry drogi dwujezdniowej, a nie jednojezdniowej, a przy ul. zaprojektowana była ścieżka rowerowa.
Właśnie, planowana była tu wcześniej droga ? Bo gdyby powstała spora część ruchu poszłaby właśnie nią odciążając skrzyżowanie Radomska?Szybowcowa.
Ogólnie podoba mi się to rozwiązanie mając oczywiście na uwadze późniejsze przekwalifikowanie tej drogi na wschodnią obwodnicę Kielc i co za tym idzie znaczne zwiększenie ruchu. Myślę, że w następnym etapie powinno zostać zbudowane połączenie tej drogi ze wschodnim wylotem ( gdzieś w rejonie Domaszowic.
- michal_ck
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2682
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
- Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa
Byłem dziś w MZD ws raportu z konsultacji społecznych:
Co uwzględniono, a czego nie?
Na czerwono to czego nie uwzględniono (zwykła czcionka- wniosek; pogrubienie- odpowiedź)
Na zielono to co uwzględniono (zwykła czcionka- wniosek; pogrubienie- odpowiedź)
1. odcinek ul. Warszawskiej od skrzyżowania z ul. Radomską do projektowanego ronda dla zawracających w rejonie mostu przez rzekę Silnicę zaprojektowano jako jednojezdniowy, DWUKIERUNKOWY, klasy L (dł. ok. 0,3 km) i krzyżował się z istniejącą drogą zbiorczą, powstałą w ramach inwestycji „Węzeł Północ”.
Po zachodniej stronie łącznika (ulicy) powinien znajdować się ciąg pieszo-rowerowy, ponieważ w planach miasta jest utworzenie wzdłuż ul. Warszawskiej ścieżki rowerowej, a chodnik w tym miejscu jest bardzo potrzebny, aby można było dostać się z ul. Warszawskiej do przejścia dla pieszych na wysokości ul. Barczańskiej, a stamtąd do pozostałej- północnej części Dąbrowy. PRIORYTET I - to jest dla nas najważniejsze + prawoskręt z ul. Warszawskiej w ul. Radomską
Odp.:
Prawoskęt z ul. Warszawskiej w ul. Radomską przy skanalizowaniu wylotu skrzyżowania- do rozpatrzenia
Chodnik wraz ze ścieżką rowerową przewidziany jest w projekcie w granicach opracowania, więc będzie realizowany- informacja z MZD
2. zlokalizowanie przystanków autobusowych w rejonie: dz. ew. nr 272 (ul. Radomska)- PRIORYTET II i ok. 521 (łącznik Radomska-Witosa) koło kościoła;
Odp.:
Projekt przewiduje wybudowanie przystanków autobusowych na odc. ul. WS1, po stronie północnej w rejonie dz. ew. nr 521/1, po stronie południowej na działce 530/1, w rejonie dz. 542.
Wniosek częściowo uwzględniony, ale Pani w MZD uzasadniła wystarczająco ideę takiego rozmieszczenia przystanków (+przepisy), więc akceptuję takie rozwiązanie.
3. powstanie kładki dla pieszych nad projektowaną ul. Radomską na wysokości m. Dąbrowa Kolonia (gm. Masłów) a ul. Starogórską (ok. dz. ew. nr 484). Ulica Radomska już w tym momencie odcina niejako miejscowość Dąbrowę Kolonię od pozostałej części Dąbrowy, a tym samym od kościoła parafialnego, do której miejscowość należy, dzieląc parafię na dwie części, a który to kościół znajduje się po zachodniej stronie ul. Radomskiej (p. w. NMP Matki Kościoła). Dąbrowa Kolonia liczy ok.1.000 mieszkańców, więc kładka jest tam bardzo potrzebna, szczególnie, że obecnie powstaje w tej miejscowości cztero gwiazdkowy hotel wraz z centrum odnowy biologicznej, a więc dostępność do tego obiektu powinna być dogodniejsza. Niegdyś Dąbrowa Kolonia i ul. Starogórska (Stara Góra) tworzyły jedną wieś, a więc ul. Radomska nie powinna być przeszkodą przy przemieszczaniu się mieszkańców obu tych ulic- PRIORYTET III;
Odp.:
Projekt kładki w proponowanym miejscu jest przedsięwzięciem niewłaściwym, ponieważ kładka musiałaby pokonać znaczną wysokość- wymagane 4.7 m + wyniesienie projektowanej estakady w tym miejscu, z kładki nie mogliby korzystać rowerzyści
Zaproponowano inne - LEPSZE rozwiązanie, które w całości mnie satysfakcjonuje. A mianowicie tunel pod ulicą łączący miejscowości ze sobą.
4. budowa ekranów akustycznych obrośniętych zielenią i nasadzenia zieleni izolacyjnej przy ul. Radomskiej- dz. ew. nr 348 - 374 oraz dz. ew. nr 292 – 309;
Odp.:
Wniosek rekomendowany do pozytywnego rozpatrzenia.
5. nasadzenia drzew –(dębów lub klonów) przy ul. Radomskiej wzdłuż rzeki Sinicy na odcinku od dz. ew. nr 292 lub 295 do dz. ew. nr 322 po wschodnim brzegu rzeki (pomiędzy rzeką a ul. Radomską);
Odp.:
Nasadzenie proponowanych gatunków drzrew w pasie drogowym nie jest wskazane z uwagi na bezpieczeństwo użytkowników drogi.
Nie do końca się z tym zgadzam- drzewa można posadzić za ekranami akustycznymi bliżej rzeki- tam by nikomu nie przeszkadzały, a przynajmniej "wyłapywałyby" spaliny z powietrza atmosferycznego, ale z uwagi na realizację ekranów akustycznych jestem w stanie zaakceptować to rozwiązanie.
6. budowa chodnika i ścieżki rowerowej po obu stronach projektowanej drogi łączącej ul. Witosa z ul. Radomską lub rezerwa pod chodnik i ścieżkę rowerową;
Odp.:
Projektowany odc. drogi WS1wymagać będzie wykonania wykopów. Zaprojektowanie chodników i ścieżek rowerowych wymagałoby dodatkowego poszerzenia granicy robót ziemnych o ok. 14 m. Byłoby to w kolizji z MPZPT.
To jest skandal. Droga miejska- w zamyśle na wzór Warszawskiej (mają stać przy niej bloki, usługi, itd.) nie będzie miała chodników. Bardzo mi się nie podoba to rozwiązanie. Podejrzewam, że w przyszłości sytuacja i tak wymusi zaprojektowanie tam chodników (droga ma "iść" wykopem).
7. budowa chodnika wzdłuż ul. Warszawskiej po obu stronach na projektowanym odcinku (od dz. ew. nr 613/5 do 257) i rezerwa terenu pod ścieżkę rowerową wzdłuż tej ulicy;
Odp.:
wskazany odcinek poza granicą opracowania objęty jest projektem MPZPT
8. budowa parkingu miejskiego, ogólnie dostępnego na dz. ew. nr 521/1, 520 i 519. Po przeciwnej stronie znajduje się kościół parafialny, a więc parking służyłby przede wszystkim mieszkańcom. Na terenie obecnego parkingu należącego do parafii zaprojektowano drogę (dz. ew. nr 480,483), co uniemożliwi mieszkańcom parkowanie w obrębie kościoła. Przy projektowaniu parkingu należy uwzględnić możliwość wjazdu na parking mieszkańcom m. Dąbrowa Kolonia;
Odp.:
Teren objęty projektem MPZPT
9. budowa ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Radomskiej na odc. od CH Real do ul. Szybowcowej po wschodniej stronie ulicy (wzdłuż drogi zbiorczej)- trasa pięknego widoku + ścieżka rowerowa na fragm. ul. Sikorskiego- połączenie z ul. Radomską (przy Sikorskiego ścieżka już istnieje);
Odp.:
Wniosek rekomendowany do pozytywnego rozpatrzenia.
Projekt zakładał jedynie ścieżkę przy Radomskiej na odc. Szybowcowa-Węzeł Północ (TOYOTA), a teraz bardzo możliwe, że udało mi się wynegocjować ścieżkę od Dąbrowy do Real-a
10. powstanie terenów zielnych ogólnie dostępnych na dz. ew. nr 484, 485, 486, 487, 488, fragm. ul. Szybowcowej). W tym miejscu znajdowało by się wejście/zejście z kładki dla pieszych nad Radomską, a której mowa w pkt. 3. Miejsce to pełniłoby funkcje skweru miejskiego z alejkami, ławkami i zielenią;
Odp.:
Teren w projekcie przewidziany na usytuowanie parkingu.
Ale tylko w jednym z wariantów. Gdyby parking miał powstać przy kościele, ten teren idealnie nadawałby się na skwer (żadna inwestycja tu nie powstanie bo działka jest mała i niekształtna, z każdej strony ograniczona drogą).
11. przedłużenie ul. Sikorskiego w kierunku Masłowa do skrzyżowania z ul. Radomską posiadające parametry drogi dwujezdniowej, a nie jednojezdniowej, a przy ul. zaprojektowana była ścieżka rowerowa.
Odp.:
Inwestycja nie objęta niniejszym opracowaniem, odcinka tego nie ma również w SUiKZP m. Kielce.
Poza tym dowiedziałem się jeszcze, że będzie realizowane m.in.:
- budowa ekranów akustycznych przy KS Orlęta (ul. WS1- Nowo-Witosa);
- skrzyżowanie Warszawska- Witosa o ruchu okrężnym będzie miało charakter ronda turbinowego;
- budowa podczyszczalni wód deszczowych koło SP nr 4 (ul. Szybowcowa);
- budowa 3 tuneli: jeden łączący ul. Starogórską z kościołem (Szybowcową), drugi łączący Dąbrowę Kolonię z Szybowcową (kościołem) i trzeci w ciągu WS1 (Nowo-Witosa) za boiskami KS Orlęta;
- budowa parkingu na dz. ew. nr. 486, 487, 488.
Za wariantem A opowiedziało się 8 os. a przeciw 38 os.
Za wariantem B opowiedziało się 33 os. a przeciw 44 os.
Inwestycja będzie realizowana najwcześniej za 5 lat!!
Co uwzględniono, a czego nie?
Na czerwono to czego nie uwzględniono (zwykła czcionka- wniosek; pogrubienie- odpowiedź)
Na zielono to co uwzględniono (zwykła czcionka- wniosek; pogrubienie- odpowiedź)
1. odcinek ul. Warszawskiej od skrzyżowania z ul. Radomską do projektowanego ronda dla zawracających w rejonie mostu przez rzekę Silnicę zaprojektowano jako jednojezdniowy, DWUKIERUNKOWY, klasy L (dł. ok. 0,3 km) i krzyżował się z istniejącą drogą zbiorczą, powstałą w ramach inwestycji „Węzeł Północ”.
Po zachodniej stronie łącznika (ulicy) powinien znajdować się ciąg pieszo-rowerowy, ponieważ w planach miasta jest utworzenie wzdłuż ul. Warszawskiej ścieżki rowerowej, a chodnik w tym miejscu jest bardzo potrzebny, aby można było dostać się z ul. Warszawskiej do przejścia dla pieszych na wysokości ul. Barczańskiej, a stamtąd do pozostałej- północnej części Dąbrowy. PRIORYTET I - to jest dla nas najważniejsze + prawoskręt z ul. Warszawskiej w ul. Radomską
Odp.:
Prawoskęt z ul. Warszawskiej w ul. Radomską przy skanalizowaniu wylotu skrzyżowania- do rozpatrzenia
Chodnik wraz ze ścieżką rowerową przewidziany jest w projekcie w granicach opracowania, więc będzie realizowany- informacja z MZD
2. zlokalizowanie przystanków autobusowych w rejonie: dz. ew. nr 272 (ul. Radomska)- PRIORYTET II i ok. 521 (łącznik Radomska-Witosa) koło kościoła;
Odp.:
Projekt przewiduje wybudowanie przystanków autobusowych na odc. ul. WS1, po stronie północnej w rejonie dz. ew. nr 521/1, po stronie południowej na działce 530/1, w rejonie dz. 542.
Wniosek częściowo uwzględniony, ale Pani w MZD uzasadniła wystarczająco ideę takiego rozmieszczenia przystanków (+przepisy), więc akceptuję takie rozwiązanie.
3. powstanie kładki dla pieszych nad projektowaną ul. Radomską na wysokości m. Dąbrowa Kolonia (gm. Masłów) a ul. Starogórską (ok. dz. ew. nr 484). Ulica Radomska już w tym momencie odcina niejako miejscowość Dąbrowę Kolonię od pozostałej części Dąbrowy, a tym samym od kościoła parafialnego, do której miejscowość należy, dzieląc parafię na dwie części, a który to kościół znajduje się po zachodniej stronie ul. Radomskiej (p. w. NMP Matki Kościoła). Dąbrowa Kolonia liczy ok.1.000 mieszkańców, więc kładka jest tam bardzo potrzebna, szczególnie, że obecnie powstaje w tej miejscowości cztero gwiazdkowy hotel wraz z centrum odnowy biologicznej, a więc dostępność do tego obiektu powinna być dogodniejsza. Niegdyś Dąbrowa Kolonia i ul. Starogórska (Stara Góra) tworzyły jedną wieś, a więc ul. Radomska nie powinna być przeszkodą przy przemieszczaniu się mieszkańców obu tych ulic- PRIORYTET III;
Odp.:
Projekt kładki w proponowanym miejscu jest przedsięwzięciem niewłaściwym, ponieważ kładka musiałaby pokonać znaczną wysokość- wymagane 4.7 m + wyniesienie projektowanej estakady w tym miejscu, z kładki nie mogliby korzystać rowerzyści
Zaproponowano inne - LEPSZE rozwiązanie, które w całości mnie satysfakcjonuje. A mianowicie tunel pod ulicą łączący miejscowości ze sobą.
4. budowa ekranów akustycznych obrośniętych zielenią i nasadzenia zieleni izolacyjnej przy ul. Radomskiej- dz. ew. nr 348 - 374 oraz dz. ew. nr 292 – 309;
Odp.:
Wniosek rekomendowany do pozytywnego rozpatrzenia.
5. nasadzenia drzew –(dębów lub klonów) przy ul. Radomskiej wzdłuż rzeki Sinicy na odcinku od dz. ew. nr 292 lub 295 do dz. ew. nr 322 po wschodnim brzegu rzeki (pomiędzy rzeką a ul. Radomską);
Odp.:
Nasadzenie proponowanych gatunków drzrew w pasie drogowym nie jest wskazane z uwagi na bezpieczeństwo użytkowników drogi.
Nie do końca się z tym zgadzam- drzewa można posadzić za ekranami akustycznymi bliżej rzeki- tam by nikomu nie przeszkadzały, a przynajmniej "wyłapywałyby" spaliny z powietrza atmosferycznego, ale z uwagi na realizację ekranów akustycznych jestem w stanie zaakceptować to rozwiązanie.
6. budowa chodnika i ścieżki rowerowej po obu stronach projektowanej drogi łączącej ul. Witosa z ul. Radomską lub rezerwa pod chodnik i ścieżkę rowerową;
Odp.:
Projektowany odc. drogi WS1wymagać będzie wykonania wykopów. Zaprojektowanie chodników i ścieżek rowerowych wymagałoby dodatkowego poszerzenia granicy robót ziemnych o ok. 14 m. Byłoby to w kolizji z MPZPT.
To jest skandal. Droga miejska- w zamyśle na wzór Warszawskiej (mają stać przy niej bloki, usługi, itd.) nie będzie miała chodników. Bardzo mi się nie podoba to rozwiązanie. Podejrzewam, że w przyszłości sytuacja i tak wymusi zaprojektowanie tam chodników (droga ma "iść" wykopem).
7. budowa chodnika wzdłuż ul. Warszawskiej po obu stronach na projektowanym odcinku (od dz. ew. nr 613/5 do 257) i rezerwa terenu pod ścieżkę rowerową wzdłuż tej ulicy;
Odp.:
wskazany odcinek poza granicą opracowania objęty jest projektem MPZPT
8. budowa parkingu miejskiego, ogólnie dostępnego na dz. ew. nr 521/1, 520 i 519. Po przeciwnej stronie znajduje się kościół parafialny, a więc parking służyłby przede wszystkim mieszkańcom. Na terenie obecnego parkingu należącego do parafii zaprojektowano drogę (dz. ew. nr 480,483), co uniemożliwi mieszkańcom parkowanie w obrębie kościoła. Przy projektowaniu parkingu należy uwzględnić możliwość wjazdu na parking mieszkańcom m. Dąbrowa Kolonia;
Odp.:
Teren objęty projektem MPZPT
9. budowa ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Radomskiej na odc. od CH Real do ul. Szybowcowej po wschodniej stronie ulicy (wzdłuż drogi zbiorczej)- trasa pięknego widoku + ścieżka rowerowa na fragm. ul. Sikorskiego- połączenie z ul. Radomską (przy Sikorskiego ścieżka już istnieje);
Odp.:
Wniosek rekomendowany do pozytywnego rozpatrzenia.
Projekt zakładał jedynie ścieżkę przy Radomskiej na odc. Szybowcowa-Węzeł Północ (TOYOTA), a teraz bardzo możliwe, że udało mi się wynegocjować ścieżkę od Dąbrowy do Real-a
10. powstanie terenów zielnych ogólnie dostępnych na dz. ew. nr 484, 485, 486, 487, 488, fragm. ul. Szybowcowej). W tym miejscu znajdowało by się wejście/zejście z kładki dla pieszych nad Radomską, a której mowa w pkt. 3. Miejsce to pełniłoby funkcje skweru miejskiego z alejkami, ławkami i zielenią;
Odp.:
Teren w projekcie przewidziany na usytuowanie parkingu.
Ale tylko w jednym z wariantów. Gdyby parking miał powstać przy kościele, ten teren idealnie nadawałby się na skwer (żadna inwestycja tu nie powstanie bo działka jest mała i niekształtna, z każdej strony ograniczona drogą).
11. przedłużenie ul. Sikorskiego w kierunku Masłowa do skrzyżowania z ul. Radomską posiadające parametry drogi dwujezdniowej, a nie jednojezdniowej, a przy ul. zaprojektowana była ścieżka rowerowa.
Odp.:
Inwestycja nie objęta niniejszym opracowaniem, odcinka tego nie ma również w SUiKZP m. Kielce.
Poza tym dowiedziałem się jeszcze, że będzie realizowane m.in.:
- budowa ekranów akustycznych przy KS Orlęta (ul. WS1- Nowo-Witosa);
- skrzyżowanie Warszawska- Witosa o ruchu okrężnym będzie miało charakter ronda turbinowego;
- budowa podczyszczalni wód deszczowych koło SP nr 4 (ul. Szybowcowa);
- budowa 3 tuneli: jeden łączący ul. Starogórską z kościołem (Szybowcową), drugi łączący Dąbrowę Kolonię z Szybowcową (kościołem) i trzeci w ciągu WS1 (Nowo-Witosa) za boiskami KS Orlęta;
- budowa parkingu na dz. ew. nr. 486, 487, 488.
Za wariantem A opowiedziało się 8 os. a przeciw 38 os.
Za wariantem B opowiedziało się 33 os. a przeciw 44 os.
Inwestycja będzie realizowana najwcześniej za 5 lat!!
Szczerze mówiąc na obecna chwile to mało potrzebna inwestycja, wylot na Warszawę jest bardzo dobry. Mamy 2 duże ulice Warszawska i Radomska dodatkowo obwodnice Kielc. Lepiej by się wzięli za wylot na Łódź bo tam jest tragedia. Międzynarodowe Targi Kielce a droga jak na wsi. nawet chodników nie ma. Nawiązując do tej inwestycji to znając życie najwcześniej będzie za 10 lat.
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
Przede wszystkim fazeusz myli inwestorów. Inwestorem Radomskiej jest MZD, a Łódzkiej - GDDKiA. Napisał o tym Autor, ale przypadkiem skasowałem jego post za co bardzo przepraszam To są inwestycje finansowane z niezależnych budżetów, a więc odstąpienie od jednej nie przyspieszy drugiej i odwrotnie.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
- Lokalizacja: Kielce
Nie za bardzo wiesz o czym piszesz.fazeusz pisze:Szczerze mówiąc na obecna chwile to mało potrzebna inwestycja, wylot na Warszawę jest bardzo dobry. Mamy 2 duże ulice Warszawska i Radomska dodatkowo obwodnice Kielc. Lepiej by się wzięli za wylot na Łódź bo tam jest tragedia. Międzynarodowe Targi Kielce a droga jak na wsi. nawet chodników nie ma. Nawiązując do tej inwestycji to znając życie najwcześniej będzie za 10 lat.
Wiem o czym pisze, poprostu uwzam ze sa duzo bardziej potrzebne inne inwestycje chociazby przedluzenie zelaznej do zagnanskiej. Niech sie skupia tam gdzie rzeczywiscie sa korki, bo na wylocie na warszawe nigdy ich nie bylo i dlugo jeszcze nie bedzie korkow. Moze i ladnie to bedzie wygladac bo bedzie zachowana ciagłosc ale przede wszystkim trzeba inwestowac tam gdzie jest najwieksza potrzeba. Mogli by np wyremontowac nawierzchnie na radomskiej i przy okazji odnowic tez zagnanska i witosa, nie widze sensu robic na radomskiej az taka przebudowe. Moze kiedys tak ale nie w najblizszym czasie.
[Moderator - nie cytujemy całej wypowiedzi bezpośrednio nad naszą. Dziękuję ]
Na inwestycje Żelazna-Zagnańska środki są już zarezerwowane, co do korków na wylocie na Warszawę to chyba lepiej zapobiegać niż leczyć? Patrząc na to co dzieje się w kierunku centrum na Al. Solidarności już na wysokości Exbudu, to druga nitka potrzebna jest w przeciągu jednego góra 2 lat, za pięć czy 10-sięć będzie za późno.
Ponadto jak to wygląda, lecisz sobie elegancką dwujezdniówką od węzła północ, i nagle wpadasz na "super drogę" miejską, wizerunek i reklama dla miasta jak należy. Chcemy przyciągnąć kapitał do nas to zbudujmy najpierw drogi na każdym krańcu miasta takie aby się nie wstydzić.
Na inwestycje Żelazna-Zagnańska środki są już zarezerwowane, co do korków na wylocie na Warszawę to chyba lepiej zapobiegać niż leczyć? Patrząc na to co dzieje się w kierunku centrum na Al. Solidarności już na wysokości Exbudu, to druga nitka potrzebna jest w przeciągu jednego góra 2 lat, za pięć czy 10-sięć będzie za późno.
Ponadto jak to wygląda, lecisz sobie elegancką dwujezdniówką od węzła północ, i nagle wpadasz na "super drogę" miejską, wizerunek i reklama dla miasta jak należy. Chcemy przyciągnąć kapitał do nas to zbudujmy najpierw drogi na każdym krańcu miasta takie aby się nie wstydzić.
Mój kraj Polska, moja Ojczyzna Świętokrzyskie, mój Dom Kielce
hey pisze:Na Sienkiewicza wśród tablic prezentujących przyszłe inwestycje w Kielcach jest wizualizacja połączenia Warszawskiej (od Witosa) z Radomską...
http://www.mmkielce.eu/artykul/sienkiew ... 63989.html