Budowa południowo - zachodniej obwodnicy śródmieścia Kielc

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
Baranówczanin
Posty: 91
Rejestracja: 14 listopada 2012, o 18:12

Post autor: Baranówczanin » 27 lutego 2013, o 07:50

Oj tam, spokojnie, inwestycja ma kosztować 200 mln PLN , więc zanim to realnie wybudują, to będziemy na emeryturach. 8) Całe szczęście, że nie ma w planach orania lasu tą trasą i terenów zielonych zaraz obok nowego hotelu w lesie. Gdy trasa będzie budowana, to hotel trzeba będzie i tak wuburzyć ze starości. Więc się wyluzujmy.
Baranówek od 1929 roku w Kielcach. :-)

Awatar użytkownika
pawel_ŚLV
Posty: 300
Rejestracja: 14 marca 2008, o 22:44
Lokalizacja: Kielce\Skarżysko
Kontakt:

Post autor: pawel_ŚLV » 27 lutego 2013, o 12:58

B@rteK pisze:2 ring to obecna S7, a do tego ta droga która miałaby przecinać się ze Ściegiennego w okolicach dawnego browaru, dalej między Sukowem a Kielcami, skrzyżowanie z S74 w okolicach Cedzyny i dalej włączająca się w okolicach Wiśniówki do obecnej DK73. Taki ring poza S7 mógłby mieć klasę GP, choć w obecnych trendach ringi wokół miast buduje się raczej autostradowe (u nas nie przydarzy się) lub ekspresowe.
Nie potrzebny jest ten "ring" dla Kielc i wystarczyłoby się spytać ludzi z branży dla których są tworzone takie obwodnice a mianowicie kierowców tranzytu. Przelot Radom-Kraków jest oczywisty i omija Kielce. Jadąc "73" od małopolski/podkarpacia (Tarnów/Rzeszów) w kierunku Łodzi i Warszawy wystarczy skręcić w Morawicy na Chęciny i jesteśmy na ekspresówce. Zawsze tak doradzam na CB po co się pchać Ściegiennego i dalej w kierunku Manifestu jak można nadrobić 12 km jadąc drogą wojewódzką "763". Od Lublina to wiadomo że jest ekspresówka i dalej będzie pociągnięte do Targów. O czym my mówimy, stolica Polski nie ma obwodnic dla tranzytu tylko trzeba nadrabiać "50" a my chcemy pod Kielcami robić "ringi"??? Fajnie jest pomarzyć ale jeszcze lepiej przejechać się prawdziwymi, trzypasmowymi autostradami pod Berlinem a pieniądze wydawać na lepszą jakość dróg a nie tanim kosztem.
Waleczne Serce Korona Kielce

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 27 lutego 2013, o 13:18

Mnie też się wydaje, że ring zewnętrzny nie jest potrzebny. Wybudować drugą obwodnicę dla S73 (i puścić nią też S74) i jedynie ucywilizować przejazd z Morawicy do Chęcin - to by wystarczyło. Obwodnica Śródmieścia to już bardziej skomplikowany temat. Podobnie jak B@rtek, moim zdaniem taka droga powinna mieć 2x2 (więcej nie potrzeba, ale jedna jezdnia to moim zdaniem za mało jeśli ma zachęcić kierowców do omijania centrum). I prawdę mówiąc nie potrafię sobie wyobrazić optymalnego jej poprowadzenia. Obawiam się, że planowanie naszego miasta jest do tego stopnia zaniedbane przez całe dziesięciolecia, że ciężko będzie teraz zrobić cokolwiek...
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 27 lutego 2013, o 16:47

Autor pisze:Ale w jakim celu? To nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego, a chciejstwo już nie powinno być podstawą do wydatkowania pieniędzy.
W celu udrożnienia przepływu aut przez miasto. Auto będzie jechać, nie stać w korku i truć okolicę. Inwestycje drogowe rzadko mają uzasadnienie ekonomiczne a porządna infrastruktura kosztuje dużo.

W przyszłości Jagiellońska wchodzi w tunel w okolicy Hali Legionów aż po wylot za skrzyżowaniem ze Ściegiennego, jako nowa Wapiennikowa. To jedyne rozwiązanie, które udrożni miasto nie niszcząc południowych, cichych, zielonych terenów. Koszt inwestycji sięgnie i 300 mln, ale lepsze to niż 200 mln wydane na zdemolowanie kilku dzielnic. Ale to melodia przyszłości. Natomiast jeżeli trasa 2x2 ma być prowadzona przez Pakosz i Marmurową to jest to zwykły kretynizm.

W obecnej sytuacji należy wykonać przedłużenie Jagiellońskiej (czyli budowy ul. Jagodowej) jako 1x1 do skrzyżowania z ulicami Pakosz,Biesak,Kusocińskiego i ewentualnie łącznika 1x1 między Jagodową i Armii Krajowej. Do tego zmodernizować ulice Pakosz, Marmurową. Starczy to na 20 lat, a przez te dwie dekady odłożyć pieniądze na tunel.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 27 lutego 2013, o 17:47

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przejechały płynnie do węzła Krakowska-Armii Krajowej i nowej trasy.

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 28 lutego 2013, o 11:47

Musi być alternatywna droga dla ul. Pakosz i skrzyżowania Pakosz/Krakowska, nawet droga po jednym pasie w każdą stronę. Niestety i tak wszystko stanie na skrzyżowaniu Husarskiej/Ściegiennego, ale przynajmniej okolice Pakosz/Krakowska będą rozkorkowane (jadący obecnie przez Pakosz do Krakowskiej i w stronę Krakowa - pojadą przez Pakosz-ale odcinek prowadzący do ul. Biesak, nową Jagodową i wyjadą na skryżowaniu z Jagiellońską). Starym szlakiem pojadą tylko auta zjeżdżające do Armii Krajowej albo w stronę Krakowskiej Rogatki. Przy budowie łącznika Armii Krajowej z nową Jagodową ruch na skrzyżowaniu Pakosz/Krakowska jescze się zmniejszy. Problem pozostanie w kwestii rozkorkowania skrzyżowania Husarska/Ściegiennego/Wapiennikowa.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 28 lutego 2013, o 12:08

Musi to zostać zrobiona analiza ruchu i wtedy można dyskutować, bo dotychczas wszystko było robione na zasadzie gdybania i efekty tego będą zaraz widoczne.

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 18 listopada 2013, o 14:50

Nowy wariant dla Pakosza. Miasto wie, jaka ma być obwodnica centrum Kielc

Duży pierścień rozdzielczy, dwujezdniowa ulica Ściegiennego i łącznik do ul. Jagiellońskiej - tak prawdopodobnie będzie wyglądała nowa droga przez kielecki Pakosz. - To priorytetowa inwestycja na nowy okres programowania unijnego - podkreśla prezydent Kielc


Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z2l0Mr4yxf

Awatar użytkownika
Baranówczanin
Posty: 91
Rejestracja: 14 listopada 2012, o 18:12

Post autor: Baranówczanin » 18 listopada 2013, o 23:52

Nie rozumiem! Czyli zamiast wązkiej ul Hurarskiej i Marmurowej będzie taka sama ,,z modernizowana" szerokość? Żeby to poszerzyć to trzeba rozwalic budynki po którejś stronie, nie ma bata we wsi.
Baranówek od 1929 roku w Kielcach. :-)

Awatar użytkownika
Tomasso
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 578
Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
Lokalizacja: Kielce - Sieje
Kontakt:

Post autor: Tomasso » 19 listopada 2013, o 07:55

Przecież wyraźnie pisze, że do wyburzenia idzie 20 budynków prawdopodobnie od strony południowej, tam jest ich mniej. Moim zdaniem to najlepszy wariant bez wycinki lasu jak to miało być w pierwotnych planach. Tam się nie da inaczej. Chyba nie chciałbyś aby droga przechodziła za stadionem i przecinała park?

Awatar użytkownika
Baranówczanin
Posty: 91
Rejestracja: 14 listopada 2012, o 18:12

Post autor: Baranówczanin » 19 listopada 2013, o 16:23

Obawiam się, że wyjdzie więcej niż 20. :twisted:
Baranówek od 1929 roku w Kielcach. :-)

Awatar użytkownika
spidimarcin
Posty: 208
Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Budowa południowo - zachodniej obwodnicy śródmieścia Kie

Post autor: spidimarcin » 9 kwietnia 2014, o 14:26

Południowa obwodnica śródmieścia Kielc coraz bliżej

Południowa obwodnica śródmieścia Kielc, od ulicy Wapiennikowej do Krakowskiej zostanie poprowadzona istniejącymi drogami Husarską, Marmurową i Pakosz, które zostaną przebudowane na dwujezdniowe.

Ten wariant uchroni kilkadziesiąt domów przed wyburzeniem. Wybrano go po 6 latach konsultacji.

Kierowcy, którzy chcą się dostać z ulicy Wapiennikowej na Krakowskiej, muszą jechać wąską, zatłoczoną jezdnią w złym stanie technicznym.

O budowie tego brakującego fragmentu obwodnicy śródmieścia Kielc mówi się od lat siedemdziesiątych. Wtedy już zablokowano działki, uniemożliwiając właścicielom ich zabudowę czy remont istniejących domów.

Jednak do poważnych prac nad przygotowaniem inwestycji przystąpiono dopiero 6 lat temu. Wówczas przygotowano 5 wariantów przebiegu obwodnicy, trasy wytyczono innym korytarzem niż obecne ulice Husarska, Marmurowa i Pakosz. Żaden z nich nie zyskał akceptacji społecznej, ponieważ każdy wiązał się z wyburzeniem blisko 100 domów.

PO ISTNIEJĄCYCH DROGACH

- Obecny wariant zakłada poprowadzenie obwodnicy po istniejących drogach, ale zostaną one przebudowane na dwujezdniowe, z wyjątkiem odcinka między ulicą Osobną a Jagiellońską, który będzie jednojezdniowy – informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

– Realizacja tego wariantu także wymaga wyburzeń, pod nową jezdnię oraz drogi dojazdowe, ale przejmiemy około 30 działek z domami. Wcześniejsze koncepcje przewidywały przynajmniej 80 wyburzeń. Nie znamy jeszcze dokładnej liczby działek i numerów nieruchomości, to będzie wiadomo, gdy powstanie projekt inwestycji.

„JAJO” NA SKRZYŻOWANIU

Wraz z powstaniem obwodnicy zostanie przebudowane skrzyżowanie ulicy Jagiellońskiej i Krakowskiej, które jest niebezpieczne. – Zastosowano tu wyjątkowo niefortunne rozwiązania. Brakuje też między innymi połączenia ulicy Armii Krajowej z Pakoszem, a ten kierunek jest bardzo potrzebny - dodaje rzecznik.

- Planujemy wybudować rozległe rondo w kształcie jaja na skrzyżowaniu ulicy Krakowskiej, Pakosz i Armii Krajowej. Zapewni ono bezpieczny wjazd ze wszystkich kierunków. „Jajo” o średnicy wynoszącej 500 metrów (ta dłuższa) będzie miało jeden koniec na wysokości skate parku a drugi na początku zjazdu z wiaduktu w ulicy Krakowskiej (zaraz za torami kolejowymi).

BEZ UNII NIE RUSZĄ

Przygotowania do inwestycji są na etapie studium techniczno – środowiskowego. Wkrótce Miejski Zarząd Dróg w Kielcach wystąpi o decyzję środowiskową, która będzie podstawą do ubiegania się o pozwolenie na budowę.

– Mamy nadzieję, że decyzja zostanie wydana jeszcze w tym roku. Dla właścicieli działek to dobra wiadomość, ponieważ odblokujemy tereny pod zabudowę, które były zamrożone od lat 70-tych - tłumaczy Jarosław Skrzydło.

Przyznaje, że na inwestycję potrzeba gigantycznych pieniędzy, ponad 100 milionów złotych. – Jest to przedsięwzięcie porównywalne z węzłem „Żelazna”. Miasto samo go nie udźwignie, musimy zdobyć unijne dofinansowanie w latach 2014-2020, bo inaczej ta potrzebna trasa nie powstanie – informuje rzecznik.

Artykuł

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Re: Budowa południowo - zachodniej obwodnicy śródmieścia Kie

Post autor: Petras » 3 maja 2014, o 09:15

Będzie obwodnica?

Jest szansa na kolejną dużą inwestycję drogową w Kielcach. – Jeżeli uda się doprowadzić do jej realizacji, rozmachem będzie odpowiadać węzłowi Żelazna - twierdzi Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg. Mowa o południowej obwodnicy miasta, czyli lepszym połączeniu Barwinka z ulicą Krakowską.

- Pojawiło się kilka propozycji, jak powinna wyglądać taka droga. Większość nie spotkała się z akceptacją mieszkańców ze względu na konieczność licznych wyburzeń. Ostatecznie wybraliśmy koncepcję najmniej inwazyjną - wyjaśnia Skrzydło.

Chodzi o dwujezdniową obwodnicę w ciągu ulic Pakosz - Marmurowa - Husarska. Drogowcy planują również wybudowanie jednojezdniowego tzw. "sięgacza", prowadzącego od ul. Osobnej do skrzyżowania z ul. Jagiellońską. Dzięki niemu można by infrastrukturalnie ożywić Pakosz. W fazie planów jest także budowa węzła rozdzielczego, czyli wielkiego skrzyżowania o owalnym kształcie, które spinałoby wszystkie drogi dolotowe, a także doprowadziło do połączenia ulic Armii Krajowej i Pakosz.

Obecnie trwają prace nad zakończeniem projektu inwestycji, potem MZD wystąpi o decyzję środowiskową. Później wszystko będzie zależało od funduszy. - To ogromny projekt, którego miasto nie udźwignie samodzielnie. Zamierzamy jednak aplikować o środki z nowej perspektywy unijnej, jak w przypadku węzła Żelazna. Gdybyśmy je uzyskali, budowa mogłaby się rozpocząć nawet w 2017 roku - dodaje Skrzydło.

Tomasz Porębski, Tygodnik Kielce

###
Pakosz - Marmurowa - Husarska. Jakby nie można było tak od razu. Sam tak z resztą kiedyś pisałem (01 cze, 2009):
Petras pisze:Popatrzcie na mapę satelitarną Google: czy nie można puścić tej obwodnicy stricte Wapiennikową, Husarską, Marmurową i Pakosz i zrobić porządny ślimak? Najwięcej emocji budzą wyburzenia, a w tym przypadku byłoby ich najmniej.
Drugie pasmo:
1) Wapiennikowa - po stronie południowej, kawałek przy parkingu po północnej - 1 dom do wyburzenia, skrócenie kilku podwórek;
2) Husarska - po stronie południowej - ok. 5 domów do wyburzenia;
3) Marmurowa - jadąc na północ najpierw po stronie zachodniej, a od Pakosza po wschodniej - ok. 11 domów do wyburzenia;
4) Pakosz - po wschodniej - budynek dawnego kina do wyburzenia.
W sumie - ze 20
PS. To jajo-rondo wpisywałoby się w istniejące wiadukty, czy to raczej oznacza likwidację węzła w obecnej postaci, niedawno z resztą remontowanego?
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
Baranówczanin
Posty: 91
Rejestracja: 14 listopada 2012, o 18:12

Re: Budowa południowo - zachodniej obwodnicy śródmieścia Kie

Post autor: Baranówczanin » 3 maja 2014, o 18:31

Ki cort wi. W sumie można to poprowadzić pod wiaduktem obok ul. Armii Krajowej, dalej trzeba by było pod oknem bloku na Chęcińskiej, potem już gładko do skateparku, nad Silnicą i z powotem pod wiadukt. Oczywiście biały budynek do rozwałki. Dobrze wymyśliłem?
Baranówek od 1929 roku w Kielcach. :-)

Awatar użytkownika
weni
Posty: 23
Rejestracja: 6 stycznia 2011, o 13:41

Re: Budowa południowo - zachodniej obwodnicy śródmieścia Kie

Post autor: weni » 22 maja 2014, o 08:50

wychodzi na to że wiadukt w stronę Krakowa do wyburzenia idzie plus kilka domów i dwie firmy z początku Pakosza. Jestem ciekaw czy MZD zdaje sobie sprawę jakie to będą koszty za same domy i budynki pod działalność gospodarczą ?

ODPOWIEDZ