Budowa południowo - zachodniej obwodnicy śródmieścia Kielc

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Budowa południowo - zachodniej obwodnicy śródmieścia Kielc

Post autor: sueno » 18 września 2008, o 23:10

Kielce > Jest pierwszy krok do budowy obwodnicy śródmieścia

Obrazek

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach ogłosił przetarg na wykonanie projektu dotyczącego budowy dwupasmowej ulicy Wapiennikowej. Jest możliwe, że inwestycja ruszy za półtora roku.

Na razie jest tylko ogólna koncepcja przebiegu nowej drogi na odcinku między ulicą Tarnowską a Ściegiennego, wkrótce będzie sporządzony dokładny projekt. To jeden z podstawowych dokumentów niezbędnych do realizacji inwestycji.

- Koncepcja jest już zrobiona, teraz jest potrzebny projekt, aby uporządkować teren – informuje Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. – Dysponując projektem możemy uzyskać zgodę na realizację inwestycji i pozyskać tereny pod budowę. Będziemy działać na mocy tak zwanej specustawy, czyli mieszkańcom będą wypłacane odszkodowania za nieruchomości. W przyszłym roku planujemy przygotować dokumentację niezbędną do procedury odszkodowawczej. Jest możliwe, że inwestycja rozpocznie się na przełomie 2010 i 11 roku – zapowiada dyrektor Wójcik.

Miejski Zarząd Dróg liczy na dofinansowanie budowy nowej ulicy Wapiennikowej z funduszy unijnych. – Wystartujemy w konkursach, które będzie ogłaszał marszałek, na pewno będziemy się dobijać o unijne pieniądze – mówi Piotr Wójcik.

Ulica Wapiennikowa po przebudowie będzie miała po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, ruch po niej będzie się odbywał z dopuszczalną prędkością 60 kilometrów na godzinę. Zaplanowano przebudowę skrzyżowań z ulicą Ściegiennego oraz Tarnowską, budowę ścieżek rowerowych oraz tak zwanych dróg zbiorczych, które „obsługiwać” będą ruch lokalny przy istniejących posesjach mieszkańców.

Budowa nowej ulicy Wapiennikowej jest pierwszym i zarazem najbardziej zaawansowanym etapem inwestycji, jaką jest budowa południowej obwodnicy śródmieścia Kielc. Docelowo nowa Wapiennikowa połączona będzie z zupełnie nową trasą, która przebiegać ma w ciągu istniejącej ulicy Husarskiej aż do skrzyżowania z ulicą Krakowską nieopodal wiaduktów. Jednak realizacja tego właśnie fragmentu to na razie kwestia bliżej niesprecyzowanej przyszłości.

źródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /939955996
Ostatnio zmieniony 30 września 2008, o 20:35 przez sueno, łącznie zmieniany 1 raz.
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 19 września 2008, o 11:37

Bardzo się cieszę na tę informację (znaną mi skąd-inąd). To bardzo potrzebna inwestycja. Jeszcze dopisałbym do tego przedłużenie ul. Wapiennikowej na "wschód", choćby tylko do Wojska Polskiego, żeby odciążyć Wrzosową, której rozbudować się nie da.
Jeżpir

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 19 września 2008, o 17:13

Przedluzenie jest w planach i nie wiem czy nie powinno sie zaczać rozbudowe od odciażenia Wrzosowej i rozbudowac Wojs-Pol do skrzyzowania kolo PREMY. Teren jest zarezerwowany, widać ladnie na mapach satelitatnych, a potem kolejno odcinkami Wapiennikowa i Marmurowa az do nowoprojektowanego wezla na Pakoszu, co ciekawe to slyszalem ze niektorzy juz maja decyzje o "przeprowadzce" (z Marmurowej- przedluzenie Husarskiej) a przeciez wstepna koncepcja mowi o nie naruszeniu Marmurowej a zabraniu zieleni kolo stadionu i "wpuszczeniu" prosto w domki..

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 30 września 2008, o 19:57

Prośba do Ciebie Sueno tudzież innego moderatora skoro już założyłeś nowy temat to abyś zmienił jego nazwę na "Budowa południowo-zachodniej obwodnicy śródmieścia Kielc" i tu będziemy wrzucać różne informacje z etapów bo panuje bałagan i mnożenie tematów jest niewskazane. Na początek wrzucę jakieś projekty a później więcej info.
ObrazekObrazek

Rozbudowa Wapiennikowej i Husarskiej:

ObrazekObrazek

1) remont jezdni północnej
2) dobudowę jezdni południowej ulicy Wapiennikowej oraz ul. Husarskiej na odcinku koniecznym do przebudowy skrzyŜowania z ul. Ściegiennego;
3) przebudowa skrzyżowań z ulicą Ściegiennego ( skrzyżowanie skanalizowane) oraz z ulicami Czachowskiego, Skalistą, Kochanowskiego, Paska i Barwinek;
4) budowę dróg dojazdowych:
a) z zamknięciem wlotu ulicy Chodkiewicza do ulicy Husarskiej wraz wybudowaniem drogi zbiorczej;
b) z zamknięciem wlotów ulicy Czachowskiego - dojazd do ul. Wapiennikowej po stronie południowej od strony południowej ulicą Starowapiennikową, a następnie ulicą Barwinek, po stronie północnej – dojazd do ulicy Wapiennikowej drogą zbiorczą do ul. Kochanowskiego;
c) z zamknięciem wlotu bezpośredniego ulicy Skalistej po stronie północnej ul. Wapiennikowej
5) dojazd poprzez drogę zbiorczą włączoną do ulicy Kochanowskiego.
Po stronie południowej wyjazd z ulicy Skalistej do ul. Wapiennikowej odbywał się będzie ulicą Starowapiennikową;
a) zamknięciem wlotu ulicy Kochanowskiego po stronie południowej ulicy Wapiennikowej;
b) z wydzieleniem prawoskrętu do ulicy Starowapiennikowej;
c) wyjazd z ul. Barwinek odbywał się będzie wyłącznie przez prawoskręt do ulicy Wapiennikowej;
d) z zaprojektowaniem zawrotki w pasie rozdziału ulicy Wapiennikowej na dojeździe do ul. Popiełuszki;
6) budowę obustronnych chodników wzdłuż projektowanych ulic oddzielonych od jezdni pasem zieleni;
7) budowę ścieżki rowerowej po stronie południowej ulic Wapiennikowej i Husarskiej;
8) budowę zatok autobusowych o nawierzchni z kostki betonowej w ul. Ściegiennego,
Husarskiej i Wapiennikowej w rejonie skrzyżowania;
9) budowę kanalizacji deszczowej w ulicy Wapiennikowej na odcinku od ulicy Ściegiennego do ul. Tarnowskiej zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Wydział Kanalizacji Deszczowej tut. MZD
10) budowę oświetlenia ulicznego wzdłuż ulic Husarskiej i Wapiennikowej zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Referat Oświetlenia tut. MZD
Ostatnio zmieniony 30 września 2008, o 20:50 przez Nowak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 30 września 2008, o 20:39

zrobione ;) sformatowałem też twój tekst ale zmień go jeszcze bo nie wiem jakie to punktowanie miałoby mieć format :)
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5706
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 30 września 2008, o 20:41

Już się nie mogę doczekać tej inwestycji.
Mogli by Husarską jeszcze przedłużyć do Wojska Polskiego jak narazie a w późniejszym czasie dalej na wschód.

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 535
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Post autor: Sebastian » 13 marca 2009, o 14:02

Ul. Wapiennikowa doczekała się remontu
Miejski Zarząd Dróg w Kielcach rozpoczął przygotowania do przebudowy ulicy Wapiennikowej.
Dyrektor MZD Piotr Wójcik informuje, że przygotowano już wstępną koncepcję, która pokazuje jak ta ulica będzie wyglądała za kilka lat.
Piotr Wójcik informuje, że część gruntów pod rozbudowę jest niezabudowana i należy do miasta, ale jak dodaje trzeba będzie wykupić kilka nieruchomości. Wiadomo też, że konieczne będzie wyburzenie jednego z domów. Prace remontowe mają rozpocząć się w 2011 roku. W tym roku władze miasta mają zarezerwowane pieniądze na przygotowanie dokumentacji i ewentualne wyburzenia.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Ul-Wap ... 5911f.html

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 13 marca 2009, o 17:10

Przebudowa Wapiennikowej - rozpoczęte przygotowania
Artykuł dodany: 2009-03-13 13:26:16, ostatnia aktualizacja: 2009-03-13 14:30:35

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach rozpoczął przygotowania do przebudowy ulicy Wapiennikowej. Dyrektor MZD Piotr Wójcik informuje, że przygotowano już wstępną koncepcję, która pokazuje jak ta ulica będzie wyglądała za kilka lat.
Głównym celem przebudowy jest rozszerzenie ulicy o drugi pas. Ale to nie wszystko, plan zakłada również ograniczenie możliwości wjazdu na tę ulice bezpośrednio z posesji znajdujących się w pobliżu. MZD zamierza przygotować kilka dróg zbiorczych dla okolicznych mieszkańców.
Dyrektor MZD zapewnia, że dzięki tym zmianom, ulicą Wapiennikową, będzie jeździć się znacznie płynniej. Piotr Wójcik mówi, że część gruntów pod rozbudowę jest niezabudowana i należy do miasta, ale jak dodaje trzeba będzie wykupić kilka nieruchomości. Wiadomo też, że konieczne będzie wyburzenie jednego z domów. Prace remontowe mają rozpocząć się w 2011 roku. W tym roku władze miasta mają zarezerwowane pieniądze na przygotowanie dokumentacji i ewentualne wyburzenia.

źródło: http://www.radio.kielce.pl/page,,Przebu ... 5911f.html
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 23 kwietnia 2009, o 11:43

http://www.um.kielce.pl/pl/biuro_prasow ... t2685.html
Biuro Ekspertyz i Projektów Budownictwa Komunikacyjnego „EKKOM” Sp. z o.o. w porozumieniu z Miejskim Zarządem Dróg w Kielcach zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących opracowania dokumentacji projektowej dla inwestycji: "Budowa południowej obwodnicy śródmieścia miasta Kielce - I etap - odcinek od ul. Krakowskiej do ul. Ściegiennego”.

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 23 kwietnia 2009, o 12:00

Warianty przebiegu drogi:

żółty:
Obrazek

niebieski:
Obrazek

zielony: :?
Obrazek

czerwony: :shock:
Obrazek

Boss
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1162
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 21:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Boss » 23 kwietnia 2009, o 12:41

moim subiektywnym niefachowym politologicznym okiem stwierdzam ze zielony najgorsszy :? :!:

pozostale warianty bardzo mi sie podobają.

to tak w skrócie i na szybko :P
CK|PL|EU

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5706
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 23 kwietnia 2009, o 12:55

Według mnie czerwony to jakieś nieporozumienie.

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 23 kwietnia 2009, o 12:59

Powiem więcej - czerwony to jakaś chora wizja.

Zielony przechodzi za blisko Kadzielni.

Wybór między żółtym a niebieskim jest jedynym rozsądnym w tym wypadku. Osobiście stawiam na źółty.

andrzej
Posty: 259
Rejestracja: 28 maja 2007, o 18:43

Post autor: andrzej » 23 kwietnia 2009, o 13:15

Żółty jest zdecydowanie najlepszy - najkrótszy (3,8 km) i przedłużenie Armii Krajowej nie wygina się bezsensownie na zachód, tworząc logiczny i funkcjonalny układ.
Czerwony z obwodnicą śródmieścia nie ma nic wspólnego, ale nie ma co się przejmować bo zaproponowany jest pewnie tylko po to, żeby uspokoić nieco mieszkańców, którzy go zgłosili, i pewnie po to, żeby uniemożliwić uwalenie decyzji, w przypadku zarzutów o niedostateczne wariantowanie.
Ciekawe czy zostawią jakąś rezerwę pod rozszerzenie do 2x3 i miejsce na ewentualną budowę obiektów mających na celu uczynienie trasy bezkolizyjną, bo jeśli samochodów będzie przybywać cały czas w takim samym tempie to już całkiem niedługo może to być przydatne.
Tak czy siak, plus dla władz, że coś się dzieje, jednak ze względu na protesty i dużą ilość wyburzeń, nieprędko zobaczymy ruch na budowie.

Awatar użytkownika
MadMike
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1127
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Post autor: MadMike » 23 kwietnia 2009, o 13:30

Co by nie mówić, czerwony z pewnością jest najtańszy i najłatwiejszy... Im mniejsza liczba wyburzeń, tym mniejsze koszty i krótszy czas procesu inwestycyjnego.

Najlepsze z komunikacyjnego punktu widzenia są dwa pierwsze warianty, ale na ich realizację poczekalibyśmy pewnie kilkanaście lat. Nie zazdroszcze mieszkańcom tamtych rejonów... Będą pewnie przypadki wywłaszczeń, i niektórzy z domów wartych milion będą się musieli przeprowadzić do sporo tańszego miszkania z niepewnym sąsiedztwem...

ODPOWIEDZ