GDDKiA Kielce - [S74] Odcinek pozamiejski (zachód)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

GDDKiA Kielce - [S74] Odcinek pozamiejski (zachód)

Post autor: =CK= » 7 sierpnia 2008, o 20:10

Jak ogólnie wiadomo przebieg tej drogi przez nasze woj. będzie podzielony na odcinki. Najwięcej pisze się o miejskim, który ma już swój temat. Natomiast przyda się temat zbiorczy, bo jednak "coś" dzieję się w tej kwestii.

Ze strony kieleckiego oddziału GDDKiA:
7.08.08r

Cztery warianty odcinka Przełom/Mniów - węzeł Niewachlów drogi 74 u wojewody

"Postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację budowy drogi ekspresowej 74 na odcinku Przełom/Mniów – węzeł Niewachlów wszczął wojewoda świętokrzyski. Na mocy decyzji środowiskowej, która powinna być wydana do końca roku, określony będzie ostatecznie przebieg tego odcinka. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła we wniosku do wojewody aż cztery warianty przebiegu drogi 74 od węzła Niewachlów do Mniowa, w tym jeden tzw. społeczny, który powstał po wysłuchaniu stanowiska mieszkańców gmin, na terenie których budowana będzie nowa trasa. Każdy z czerech wariantów został z taką samą dokładnością zanalizowany w raporcie oddziaływania na środowisko.
Około 17-kilometrowy nowy dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej 74 Kielce – Sulejów w kierunku Łodzi i Piotrkowa Trybunalskiego będzie przebiegał przez tereny gmin Miedziana Góra, Mniów i Strawczyn. Na nową drogę dostaniemy się w przyszłości poprzez planowany do rozbudowy węzeł Niewachlów na kieleckiej obwodnicy. Nowa droga na terenie gminy Miedziana Góra przebiegać będzie na południe od istniejącej obecnie trasy 74, a w zależności od tego, jaki wariant zostanie wybrany, na południe lub na północ od Mniowa.
Opracowywanie wariantów przebiegu nowej trasy trwało dwa lata ze względu na to, że na terenie gmin, na którym ma być realizowana inwestycja oraz na terenach sąsiadujących, znajdują się obszary chronione przyrodniczo, obszar projektowanego zbiornika wodnego, lasy, ujęcia wody, zabytki typu cmentarz czy góra Raszówka. To wszystko wzięli pod uwagę projektanci wariantów drogi. Dodatkowo kielecki odział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zorganizował spotkania projektantów z mieszkańcami gmin Mniów, Miedziana Góra i Strawczyn, aby poznać stanowisko osób zainteresowanych inwestycją. Należy dodać, że nie ma wymogu prowadzenia konsultacji społecznych na tym etapie przygotowania inwestycji, mimo to GDDKiA uznała za konieczne poznanie stanowiska właścicieli działek, które w przyszłości mogą znaleźć się w strefie oddziaływania nowej drogi. Po tych spotkaniach wypracowano tak zwany wariant społeczny przebiegu odcinka Przełom/Mniów – węzeł Niewachlów, który miałby omijać Miedzianą Górę od południa, a Mniów od północy.
Zgodnie z prawem przedkładając propozycje wariantów przebiegu trasy we wniosku do wojewody o decyzję Środowiskową Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma obowiązek zarekomendowania tego wariantu, który uznaje za najkorzystniejszy ze względów technologicznych, ekonomicznych, środowiskowych, mając przy tym na uwadze konieczność zapewnienia odpowiednich parametrów drodze ekspresowej. Z tych względów za najkorzystniejszy uznany został wariat trasy, która omijałaby po stronie południowej zarówno Mniów jak i Miedzianą Górę z węzłami w Bugaju i Mniowie. Stanowisko takie wypracowano po spotkaniu Zespołu Oceny Projektów Inwestycyjnych w Kielcach oraz Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych w centrali GDDKiA w Warszawie z udziałem przedstawicieli inwestora i projektanta. Na oba spotkania zaproszeni byli również przedstawiciel gmin Miedziana Góra, Mniów i Strawczyn. Wniosek o decyzje środowiskową złożony został w czerwcu br.
Rekomendowanie wariantu przez GDDKiA nie jest jednoznaczne z jego wyborem. Trzeba przy tym wiedzieć, ze uznany przez inwestora za najkorzystniejszy wariant przebiegu drogi w przeciwieństwie do pozostałych wariantów, omija obszary chronione, tereny pod planowany zbiornik wodny, obszary ujęć wody oraz zabytki. Najkorzystniejszy zdaniem GDDKiA wariant nie wymaga również wbicia się w skały góry Raszówki na głębokość około 20 metrów i tym samym dewastacji krajobrazu. Konieczność przecięcia góry Raszówki zakłada na przykład tak zwany wariant społeczny przebiegu drogi, która w tym miejscu ze względów technologicznych musiałaby utrzymywać się na granicy parametrów bezpieczeństwa.
Wszczynając postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej wojewoda świętokrzyski zwrócił się o opinie w sprawie przedstawionych wariantów do Ministra Środowiska i Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego. Termin wydania decyzji środowiskowej przewidywany jest do 31 grudnia 2008. W międzyczasie strony, które biorą udział w postępowaniu czyli między innymi właściciele gruntów będą powiadamiani o kolejnych etapach postępowania poprzez stosowane obwieszczenia. Zgodnie z prawem wojewoda zorganizuje również rozprawę administracyjną z udziałem przedstawicieli inwestora i projektanta, w której będą mogli wziąć udział wszyscy zainteresowani budową nowej drogi. Termin rozprawy podany zostanie w osobnym obwieszczeniu."

EDIT:
Warianty przebiegu drogi 74 od Cedzyny do Jałowęsów

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 8 sierpnia 2008, o 07:01

Warianty przebiegu trasy S-74 są dostępne na stronie GDDKiA Kielce w zakładce konsultacje społeczne. Trzeba tylko przebić się przez treść pdf-ów z raportami z konsultacji. Zawsze gdzieś są mniej lub bardziej szczegółowe mapki z przebiegiem wariantów trasy.
Odcinki (poza miastem Kielce) S74 w naszym województwie, a raczej pod opieką kieleckiej gdaki, to:
Przełom-Niewachlów tu wystarczy otworzyć plik konsult.pdf
Cedzyna-Łagów trzeba przejrzeć raport
Łagów-Jałowęsy warianty są w oddzielnych plikach pdf, zbiorcze zestawienie w raporcie
No i oczywiście jeszcze obwodnica Opatowa i odcinek Opatów-Nisko, ale tu nie ma jeszcze materiałów udostępnionych.

No i oczywiście jeszcze Sulejów-Przełom. Na ten odcinek zlecono już studialne prace dokumentacyjne.
Ostatnio zmieniony 13 sierpnia 2008, o 09:37 przez Jezpir, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżpir

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 10 sierpnia 2008, o 22:41

Konflikt wokół budowy drogi krajowej nr 74

Konflikt wokół budowy drogi krajowej nr 74. Chodzi o odcinek Mniów - Niewachlów. Mieszkańcy okolicznych wsi już zapowiadają, że oprotestują wariant preferowany przez drogowców.

Odcinek drogi nr 74 pomiędzy Przełomem/Mniowem a węzłem w Niewachlowie ma około 17 km. To fragment drogi ekspresowej z Kielc do Sulejowa, jednej ze strategicznych tras w regionie, która ma ułatwić m.in. szybki dojazd do autostrady A1. Inwestycja jest na liście rezerwowej unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.

Kilka dni temu wojewoda świętokrzyski wszczął procedurę wydawania decyzji środowiskowej. Ma ona być gotowa do końca roku i określi ostateczny przebieg przyszłej drogi w tym rejonie. Urzędników czeka trudne zadanie, bo w ciągu dwóch lat na zlecenie drogowców opracowano aż cztery różne warianty nowej trasy. - To dlatego, że na tym terenie znajdują się m.in. obszary chronione, cmentarz, jest też ujęcie wody pitnej. Poza tym zaprojektowano zbiornik wodny, a i sam teren jest dosyć wymagający, bo w grę wchodziło obejście góry Raszówka - wylicza Małgorzata Pawelec, rzeczniczka prasowa kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dodatkowo sama budowa wywoływała wiele kontrowersji wśród mieszkańców okolicznych wsi, którzy nie zgadzają się na wyburzenia domów. - Sygnałów było bardzo dużo i chociaż przepisy tego nie wymagają, to zorganizowaliśmy spotkanie projektantów z mieszkańcami gmin Mniów, Miedziana Góra i Strawczyn. Chodziło o poznanie ich stanowiska - mówi rzeczniczka drogowców.

To właśnie na podstawie spotkań z mieszkańcami opracowano czwarty, tzw. społeczny wariant przebiegu drogi S74. Zakłada on ominięcie Mniowa od północy, a Miedzianej Góry od południa.

To jednak nie uspokoiło nastrojów, bo drogowcy zgodnie z prawem musieli wskazać wojewodzie wariant preferowany do realizacji. I wskazali inny, niż proponowany przez mieszkańców. - To efekt analiz możliwości technologicznych, ekonomicznych i wymogów środowiskowych. Uznano, że najlepszy jest wariant, który ominie od południa i Mniów, i Miedzianą Górę - tłumaczy Pawelec. Podkreśla, że tego samego zdania byli eksperci z centrali GDDKiA. Dodaje, że wariant wybrany przez drogowców, w odróżnieniu od innych propozycji, omija obszary chronione, planowany zbiornik wodny i ujęcie wody pitnej oraz zabytki. - W przeciwieństwie do wariantu społecznego nie wymaga wbicia się w skały góry Raszówki na głębokość około 20 metrów. A byłoby to konieczne ze względów technologicznych i wymogów bezpieczeństwa - mówi rzeczniczka. Wariant preferowany przez drogowców zakłada wyburzenie budynków, które stoją przy przyszłych skrzyżowaniach. - Nie ma ich zbyt wiele, ale dokładna liczba jest nieznana - stwierdza Pawelec.

Te argumenty nie przekonują mieszkańców Mniowa. - W wariancie proponowanym przez mieszkańców w sumie tych budynków będzie kilka. W wersji drogowców mówi się o 37 budynkach - wylicza Leonard Świerczyński, wójt gminy Mniów. Twierdzi, że wszystkie cztery projekty są w porównywalnej cenie. - To szacunkowo kwota ponad 600 mln zł. Wariant społeczny ma być tylko około 40 mln zł droższy od wersji drogowców - mówi Świerczyński.

Inaczej o kosztach mówią drogowcy. - Oczywiście wariant tzw. społeczny też można zrealizować. Ale jakim kosztem? Najlepszym rozwiązaniem w tej wersji byłaby budowa estakady, a wtedy koszt całości jest w granicach 1,2 mld zł - odpowiada Pawelec.

Wójt Świerczyński podkreśla, że mieszkańcy są zdeterminowani. - Podjęliśmy uchwałę popierającą budowę wariantu społecznego. Napisaliśmy list do premiera Tuska. O interwencję poprosiliśmy już parlamentarzystów, a poseł Henryk Milcarz wystosował interpelację w tej sprawie - wylicza wójt i zapowiada, że będą podejmować kolejne kroki. - Na pewno się nie poddamy. Obawiam się tylko, że wojewoda przychyli się do wariantu preferowanego przez drogowców bez wsłuchania się w głosy mieszkańców - mówi wójt.

- Pod uwagę będą brane wszystkie warianty proponowane przez drogowców. Oczywiście najdokładniej zostanie przeanalizowany wariant preferowany przez GDDKIA, ale decyzja nie ograniczy się tylko do automatycznej akceptacji jej wersji - uspokaja Agata Wojda, rzeczniczka prasowa wojewody świętokrzyskiego.

Źródło: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... nr_74.html
Marcin Sztandera
2008-08-10
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 25 września 2008, o 20:00

Kolejny wariant ekspresowej 74
Obrazek
marc
2008-09-25, ostatnia aktualizacja 2008-09-25 19:37

Drogowcy przygotują nie trzy, ale cztery warianty przyszłego przebiegu drogi ekspresowej nr 74 z Mniowa do Sulejowa. W czwartek poprosili ich o to leśnicy.
Chodzi o 27-kilometrowy odcinek między Mniowem a granicą z województwem łódzkim. Projektanci opracowali już trzy warianty jego przebiegu: dwa pierwsze zakładają ominięcie Smykowa od strony południowo-zachodniej i dobudowanie drugiej jezdni na pozostałym odcinku. Trzeci wariant mówi o drugiej jezdni na całym odcinku.

Wczoraj zapadła decyzja, że projektanci opracują jeszcze czwarty wariant. - To wynik rozmów z samorządowcami i leśnikami, którzy poprosili, żeby droga nie wnikała zbyt głęboko w las, ale w miarę możliwości przeszła jego skrajem - mówi Małgorzata Pawelec, rzeczniczka prasowa kieleckiego oddziału GDDKiA. Pod koniec roku drogowcy przedstawią warianty przebiegu drogi nr 74 mieszkańcom gmin Ruda Maleniecka, Smyków, Radoszyce i Mniów, aby mogli wnosić uwagi. - Według ostrożnych szacunków inwestycja mogłaby ruszyć na przełomie 2010 i 2011 roku - twierdzi rzeczniczka.

Źródło: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ej_74.html
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 26 września 2008, o 08:04

Ominąć las? To tylko tędy:
Obrazek
Ale czy jest sens? W końcu nie w jednym miejscu wycina się las, np. S7 na odcinku Skarżysko-Występa wycięto ponad 30ha lasu. Ciekawe czy sugestia leśników nie wynika z faktu, że specustawa drogowa nakłada na Lasy Państwowe obowiązek wycinki i uprzątnięcia drewna na trasie drogi. Oczywiście na koszt Lasów P.
Jeżpir

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 26 września 2008, o 08:44

Drugi etap przetargu na wylot wschodni z Kielc drogi 74

Dziesięć firm i konsorcjów zostało zakwalifikowanych do drugiego etapu przetargu na budowę odcinka wylotu wschodniego drogi ekspresowej nr 74 z Kielc do Cedzyny. Inwestycja realizowana będzie częściowo w nowoczesnym systemie „Zaprojektuj i zbuduj’.
W pierwszym etapie ogłoszonego pod koniec lipca dwustopniowego przetargu wnioski o dopuszczenie do drugiego etapu postępowania przetargowego złożyło 10 firm i konsorcjów. Komisja przetargowa w kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozpatrzyła pozytywnie wszystkie wnioski i zaprosiła wszystkie firmy i konsorcja do złożenia ofert cenowych w terminie do 7 listopada.(...):arrow: GDDKiA

Studium przebiegu drogi 74 od Mniowa do Sulejowa
Trzy warianty nowego przebiegu drogi ekspresowej nr 74 na odcinku Sulejów – Przełom/Mniów omawiali na spotkaniu w kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad projektanci, drogowcy, leśnicy i samorządowcy.
Warianty drogi powstały w ramach pierwszego etapu opracowania Studium Ekonomiczno-Techniczno-Środowiskowego jej przebiegu. Nowa trasa 74 na ponad 27-kilometrowym odcinku Przełom/Mniów – Sulejów będzie miała dwie jezdnie. W przeważającej części na terenie województwa świętokrzyskiego nowa trasa biec będzie po śladzie już istniejącej drogi 74. Dwa pierwsze warianty nowej drogi zakładają poprowadzenie jej zupełnie nowym torem jedynie na odcinku omijającym Smyków po stronie południowo-zachodniej. Trzeci wariant dobudowę drugiej jezdni do drogi już istniejącej na całym odcinku od Mniowa do granicy województwa świętokrzyskiego z niewielkim korektami łuków. We wszystkich wariantach przewidziano węzły na skrzyżowaniach drogi 74 z drogą krajową 42 w Rudzie Malenieckiej oraz z drogą wojewódzką do Końskich. W zależności od wariantu będzie jeszcze węzeł w Smykowie albo w Królewcu.
Po spotkaniu w kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowany zostanie czwarty wariant przebiegu drogi 74 na wniosek leśników. Pierwsze dwa warianty, które oszczędzają zabudowę Smykowa, wiążą się bowiem z koniecznością wycinki pokaźnej części lasów. Pod koniec roku kielecki oddział GDDKiA przedstawi warianty przebiegu drogi nr 74 mieszkańcom gmin Ruda Maleniecka, Smyków, Radoszyce i Mniów, aby i oni mieli możliwość wniesienia swoich uwag.

Awatar użytkownika
Sz.J.
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1113
Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sz.J. » 2 października 2008, o 20:00

Marzy się ekspresowa 74, a po tym co pokazali drogowcy na odcinku od Raszówki w stronę Kielc to ręce się załamują.

Do tej pory były dwa pasy w kierunku Kielc i jeden w kierunku Łodzi, ale wspaniali drogowcy zamalowali cały lewy pas (5km!) w kierunku Kielc. Po co było w ogóle wymieniać asfalt? :evil:

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 2 października 2008, o 22:54

Gdzies tam czytalem uzasadnienie, z ktorego wynikalo, ze ruch nalezy uspokoic, a dwa pasy sa zostawione tylko przed i na Raszowce, zeby wyprzedzac tiry itp.

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 3 października 2008, o 11:09

A jechałeś tamtędy? Piękna sprawa. Aż się scyzoryk otwiera w kieszeni. Pas do wyprzedzania na Raszówce ma 200-300m i kończy się tuż przed szczytem. Ile samochodów osobowych wyprzedzi tira z naczepą? Dwa albo trzy. Uspokoją ruch przed Raszówką, a nerwowość wprowadzą na Raszówce czy 3 km dalej. To jest bez sensu. Choć to nie chodzi o uspokojenie ruchu, a zapewnienie rolnikom dojazdu do pól uprawnych, tak by nie przekraczali podwójnej linii ciągłej. Te pasy to w rzeczywistości częste lewoskręty.
Jeżpir

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 4 października 2008, o 15:08

Obrazek
KIELCE
4 października 2008 - 0:01

Jak pobiegnie droga ekspresowa?
Projektanci trasy ekspresowej 74 i mieszkańcy gminy Mniów mają inne koncepcje przebiegu trasy.
ObrazekObrazek
Drogowcy proponują wariant zaznaczony na mapie na kolor ciemnoniebieski, wariant społeczny oznaczony jest kolorem bladoniebieskim.

O tym, że droga ekspresowa w kierunku Piotrkowa musi powstać wszyscy są przekonani. Spory budzi tylko przebieg trasy w rejonie Mniowa. Mieszkańcy nie zgadzają się z opinia projektantów.

Swoje racje obie strony przedstawiły podczas otwartej rozprawy administracyjnej z udziałem społeczeństwa w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim.

RACJE DROGOWCÓW

Projektanci przedstawili cztery warianty przebiegu drogi, w tym wariant społeczny, w tym jeden tak zwany społeczny, który powstał po wysłuchaniu stanowiska mieszkańców gmin, na terenie których budowana będzie nowa trasa. Zostały przeanalizowane, przygotowano raport o ich wpływie na środowisko. Za najlepszy uznali swój wariant rekomendowany wcześniej także przez Komitet Opiniujący Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Agnieszka Hausman z firmy "Transprojekt” uzasadniała, że wariant projektantów najmniej ingeruje w środowisko.

NIE WSZYSTKO PRAWDA

Doktor Józef Szajn, geolog i projektant zarzucił autorom raportu błędy i nieścisłości, które mogą mieć znaczenie przy wydawaniu decyzji, między innymi nieuwzględnienie przebiegu trasy projektantów przez teren lessowe, co utrudni parce drogowe, czy wskazywanie iż wariant społeczny koliduje z cmentarzem w Mniowie, co nie jest prawdą, a wynika tylko z przekłamania mapy.

- Raport nie jest obiektywny, a ma na celu uzasadnić wybór wariantu forsowanego przez drogowców - mówił dr Józef Szajn.

CO KORZYSTNE?

Z zarzutami nie zgodził się inżynier Stefan Czajka.
- Bierzemy pod uwagę wszystkie uwarunkowania. Wariant rekomendowany jest najkorzystniejszy i najmniej wpłynie na środowisko.

- Należy brać też pod uwagę wpływ na środowisko społeczne. W gminie był przygotowany przebieg obwodnicy od strony północnej Mniowa, przygotowany w 1995 roku też zresztą przez Transprojekt - mówi wójt Mniowa Leonard Świerczyński. Według tych koncepcji planowaliśmy rozwój gminy.

W 2006 Transprojekt stworzył nową koncepcję z obwodnicą od południa. Tak poprowadzona droga staje się barierą rozwoju gminy, burzy plan zabudowy, pozbawia gminę terenów budowlanych i inwestycyjnych.
Obecni na rozprawie mieszkańcy Pępic i Węgrzynowa wystosowali protesty przeciwko wariantowi drogowców.

Dyskusja trwała kilka godzin. Publiczna rozprawa miała posłużyć wysłuchaniu argumentów obu stron, co ma być pomocne w podjęciu decyzji środowiskowej przez wojewodę.

Marek Maciągowski

źródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /615189422
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 14 listopada 2008, o 01:57

Pozytywna opinia Sanepidu w sprawie drogi 74
Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny pozytywnie zaopiniował rekomendowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wariant przebiegu drogi ekspresowej nr 74 Sulejów – Kielce – Kraśnik na odcinku Przełom/Mniów - węzeł Niewachlów. Opinia Sanepidu i ministra środowiska jest niezbędna do wydania przez wojewodę świętokrzyskiego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji. Minister środowiska nie wydał jeszcze opinii w tej sprawie.
12.11.2008 GDDKiA

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 26 listopada 2008, o 23:26

Obrazek
AKTUALNOŚCI
26 listopada 2008 - 21:15
Mniów > Kamera już działa

Nowa kamera zamontowana w Mniowie przy trasie krajowej nr 74 Sulejów - Kielce - Kraśnik, dzięki której można podglądać na bieżąco w Internecie, co się dzieje na drodze, już działa. Przy drogach krajowych w Świętokrzyskiem, działa już siedem takich urządzeń.
Zdjęcia z kamer można zobaczyć na stronie internetowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad: www.gddkia.gov.pl. Dane aktualizowane są co 10 minut.

JaS/

źródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /426210603

EDYTA: A dokładniej to kamerki są tutaj ;) http://www.gddkia.gov.pl./article/serwi ... /index.php
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 8 grudnia 2008, o 14:59

Otwarcie ofert na wylot wschodni z Kielc

Pięć firm i konsorcjów stanęło do przetargu na budowę wylotu wschodniego dogi nr 74 z Kielc do Cedzyny. Dzisiaj komisja przetargowa w kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty. Najtańszą opiewającą na 284,9 miliona złotych złożyło konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Fart”.
Dwustopniowy przetarg na zaprojektowanie i budowę wylotu wschodniego drogi nr 74 z Kielc na odcinku miejskim oraz budowę nowej drogi na odcinku pozamiejskim z włączeniem do istniejącej drogi 74 w Cedzynie ogłoszono w lipcu 2008 roku. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym złożyło wtedy 10 firm i konsorcjów. Wszystkie zostały zaproszone do udziału w drugim etapie przetargu. Oferty cenowe złożyło jednak pięć firm i konsorcjów. Do drugiego etapu przetargu stanęły firmy Strabag, Budimex-Dromex oraz konsorcja, których liderami są firmy: PRI „Fart”, Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „Trakt” oraz Polimex-Mostostal. Najdroższa oferta złożona przez Budimex-Dromex opiewa na 361 mln złotych. Komisja przetargowa rozpoczęła sprawdzanie ofert, aby wybrać tę najkorzystniejszą.
GDDKiA ma już projekt odcinka pozamiejskiego wylotu wschodniego i decyzję lokalizacyjną na całą inwestycję. Złożony został również wniosek o pozwolenie na budowę. Odcinek miejski realizowany będzie w systemie „Zaprojektuj i zbuduj”, w ramach którego jeden wykonawca robi projekt i jednocześnie realizuje inwestycję. To skraca czas jej trwania. Zwycięzca przetargu zaprojektuje zatem odcinek miejski wylotu wschodniego, a wybuduje odcinek miejski oraz pozamiejski. Inwestycja ruszy po rozstrzygnięciu przetargu i uzyskaniu pozwolenia na budowę.
Nowy wylot drogi ekspresowej nr 74 z Kielc w kierunku Lublina i Rzeszowa odciąży wąską i ciasną kielecką ulicę Sandomierską. Inwestycja realizowana będzie na odcinku blisko 7 kilometrów (w granicach miasta - 2,6 km, poza granicami Kielc – 4,2 km). Przedsięwzięcie zakłada budowę węzła z tunelem w ciągu kieleckiej ulicy Świętokrzyskiej czyli drogi 74 pod Aleją Solidarności czyli pod drogą krajową 73. W ramach inwestycji powstanie również nowa dwujezdniowa droga będąca przedłużeniem ulicy Świętokrzyskiej w kierunku Cedzyny. Cały wylot wschodni będzie miał parametry drogi ekspresowej, dlatego nie przewidziano na tym odcinku jednopoziomowych skrzyżowań. W ramach inwestycji powstanie kładka dla pieszych nad ulicą Świętokrzyską, wiadukt nad drogą 74 łączący ulicę Żniwną z Akademią Świętokrzyską, wiadukt w ciągu drogi 74 nad drogą powiatową do Woli Kopcowej, wiadukt w ciągu drogi gminnej stanowiącej dojazd do pól nad drogą 74, most na rzece Lubrzance i rondo w Cedzynie w miejscu włączenia nowego wylotu do istniejącej drogi 74.
źródło

Podkreśliłem fragment tekstu - jest to dowód na moje (dawne) spostrzeżenie, że ogłaszanie przetargów ograniczonych w formie, w jakiej robi to GDDKiA (czyli z ostrymi "warunkami brzegowymi"), nie ma sensu. Szybciej od razu jest ogłosić przetarg nieograniczony. Przyspiesza na pewno ogłaszanie przetargu na projekt i wykonanie. Odpada okres oferowania i protestowania w jednym przetargu. Czy jest taniej? Nie wiem. Sądząc po cenie w tym przetargu - chyba nie ma to wielkiego wpływu.
Jeżpir

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 9 grudnia 2008, o 00:19

Obrazek
Pięciu chętnych na budowę ul. Świętokrzyskiej

284,9 mln złotych ma kosztować budowa wschodniego wylotu dogi nr 74 z Kielc do Cedzyny. To najtańsza oferta zgłoszona do przetargu przez konsorcjum, którego liderem jest kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "Fart".
284,9 mln złotych ma kosztować budowa wylotu dogi nr 74 z Kielc do Cedzyny. To najtańsza oferta zgłoszona do przetargu przez konsorcjum, którego liderem jest kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "Fart"

Wczoraj otwarto oferty w przetargu ogłoszonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Wpłynęło pięć propozycji. Złożyli je m.in. firma Strabag oraz konsorcja, których liderami są firmy: Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych "Trakt" i Polimex-Mostostal. Najdroższą ofertę, opiewającą na 361 mln zł złożyło konsorcjum stworzone przez Budimex-Dromex. - Trwa analizowanie wszystkich ofert. Wygra najtańsza i spełniająca wszystkie wymogi. W wersji optymistycznej - za kilka tygodni podpiszemy umowę - mówi Małgorzata Pawelec, rzeczniczka prasowa kieleckiego oddziału GDDKiA.

GDDKiA ma już projekt odcinka pozamiejskiego wylotu wschodniego i decyzję lokalizacyjną na całą inwestycję. Złożony został również wniosek o pozwolenie na budowę. - Ale odcinek miejski, czyli ul. Świętokrzyska, realizowany będzie w systemie "zaprojektuj i zbuduj", w ramach którego jeden wykonawca robi projekt i jednocześnie realizuje inwestycję. Zwycięzca zaprojektuje miejski odcinek wylotu, wybuduje także odcinek miejski oraz pozamiejski - mówi rzeczniczka. Cała inwestycja będzie miała około 7 km długości i zakłada m.in. budowę węzła z tunelem pod Aleją Solidarności.

Na tym etapie nie wiadomo, jak będzie wyglądał zjazd do Galerii Echo. GDDKiA twierdzi, że obecny zjazd od strony ul. Świętokrzyskiej, jako drogi ekspresowej, nie może pozostać. - Ale projektant ma wystąpić do ministerstwa o zgodę na odstąpienie od tej zasady. Czekamy na wynik, bo opcjonalnie jest rozpatrywana koncepcja doprowadzenia ruchu od strony ul. Warszawskiej w rejonie stacji Lukoil - mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
:arrow: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... l?skad=rss
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Kiba69
Posty: 230
Rejestracja: 30 października 2005, o 22:58
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kiba69 » 9 grudnia 2008, o 00:24

Bardzo dobra wiadomosc! Trzymam mocno kciuki za to, zeby Fart dostal ten kontrakt.
Kupując Świętokrzyskie produkty tworzysz miejsca pracy dla siebie i swojej rodziny.

ODPOWIEDZ