Kielce - Budowa linii tramwajowej

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
Tomasso
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 589
Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
Lokalizacja: Kielce - Sieje
Kontakt:

Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej

Post autor: Tomasso » 23 lutego 2015, o 07:39

A skąd Ty Leo masz takie kosmiczne wiadomości? Z Masłowa przez Dąbrowę i gdzie niby dalej? Tramwaje łączą raczej blokowiska-sypialnie a nie dzielnice willowe, gdzie każdy ma swój samochód. Kielce to nie taka znów metropolia jak się niektórym wydaje (patrz pętla przesiadkowa na Bukówce, ciekawe ilu będzie chętnych?).

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej

Post autor: AR » 23 lutego 2015, o 09:21

Może nie zrozumieliśmy żartu? ;)
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

kamil
Posty: 132
Rejestracja: 8 stycznia 2013, o 14:49

Przyszłość komunikacji. Autobus czy tramwaj przez Focha?

Post autor: kamil » 5 marca 2015, o 23:10

Zdaniem autorów rewolucji komunikacyjnej w Radomiu, musimy ją wdrożyć w całości albo w ogóle. Problem w tym, że w różnych dokumentach pojawiają się różne pomysły, które się wzajemnie wykluczają.

Specjaliści ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji z Krakowa, pracując nad Radomskim Obszarem Funkcjonalnym, przygotowali koncepcję transportu w mieście i okolicach. Najpierw przeprowadzili szeroko zakrojone badania, sprawdzali, ilu pasażerów jeździ konkretnymi liniami autobusowymi, pytali radomian o ich zachowania komunikacyjne, a w niemal stu miejscach liczyli przejeżdżające samochody.

Na tej podstawie przygotowali koncepcję, która zakłada rozwój komunikacji miejskiej i rowerowej. Ruch samochodowy w centrum, ich zdaniem, powinniśmy ograniczać. Specjaliści z Krakowa warianty przygotowali dwa i, jak zaznaczali, nie chcą rozstrzygać, który z nich powinniśmy zrealizować.

Oba warianty zakładają stworzenie "korytarzy wysokiej jakości" na głównych ulicach miasta. Warianty różnią się tym, że według pierwszego powinny po nich jeździć tramwaje, według drugiego - nowoczesne, elektryczne autobusy. W obu przypadkach torowisko lub jezdnia powinny być oddzielone od ruchu samochodowego, a komunikacja publiczna powinna mieć pełny priorytet. Jak usłyszeliśmy w środę podczas zorganizowanego przez Miejską Pracownię Urbanistyczną spotkania, dzięki temu komunikacja miejska może stać się szybsza i na tyle atrakcyjna, żeby zachęcić radomian do zamiany samochodu na autobus lub tramwaj. - Musimy sobie powiedzieć jasno, że nie ma tu wariantów pośrednich. Albo wprowadzamy zmiany w całości, albo nie róbmy ich w ogóle - zaznaczali autorzy planu.

Kontrowersje wzbudziła część planowanej trasy tramwaju albo szybkich autobusów, która ma przebiegać przez Piłsudskiego, plac Konstytucji 3 Maja i Focha, a między ulicami Focha i Kelles-Krauza zaplanowano węzeł przesiadkowy. Radomianie zauważyli, że ten pomysł koliduje z koncepcją przebudowy placu Jagiellońskiego. O planach remontu placu autorzy dokumentu komunikacyjnego w ogóle nie wiedzieli. Nie wszystkim obecnym na spotkaniu podobało się też, że przez wąską ul. Focha mają pojechać tramwaje lub autobusy. - To jest nowy i bardzo dobry trend w Europie, żeby komunikację publiczną wprowadzać jak najbliżej ścisłego śródmieścia i rozumiem zamysł autorów - mówił Łukasz Zaborowski. Ale jak dodał, planowana trasa tramwaju lub autobusu przez plac Konstytucji 3 Maja i Focha ingeruje za bardzo w zabudowę i lepsza trasa dla komunikacji to ul. Mickiewicza i dalej obok urzędu miejskiego.

W czasie konsultacji zwrócono uwagę także na brak konkretów dotyczących komunikacji Radomia z okolicznymi miejscowościami. - Opracowanie kończy się tak naprawdę na węźle przy torach kolejowych na Gołębiowie, brakuje tu rozwiązań dla gminy Jedlnia. Mało się mówi o pociągach na tej trasie, o ewentualnym przedłużeniu np. linii 17 czy o komunikacji rowerowej i planowanej ścieżce między Radomiem a Jedlnią - zauważyła Bożena Grad, przewodnicząca Rady Gminy w Jedlni-Letnisku.
http://radom.gazeta.pl/radom/1,35219,17 ... przez.html

Być może niedługo w Radomiu powstanie tramwaj, a u nas nadal będą same przelotówki z ekranami akustycznymi przez centrum...

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 915
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce Czarnów

Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej

Post autor: Petras » 23 maja 2015, o 16:06

Czytałem taki artykuł o Olsztynie z wyd. specjalnego Polityki "Miasta i ludzie", ale fragment pasować może i do kieleckiego spojrzenia, wstawiając w odpowiednie miejsca Kielce:
Miał socjalizm swoją pierwotną gomułkowską wersję, ma też i ponowoczesność stolicy Warmii i Mazur. Miał socjalizm swoje wielkie budowy i pięciolatki, ma też i Olsztyn swoje plany inwestycyjne i rewitalizacje. Miasto dostało bzika na punkcie modernizacji - wymiernej, kanciastej jak kostka polbruku, gdzie 10, 20, 30m nowego chodnika układa się w łuk tryumfalny cywilizacyjnego awansu, zaś plany wskrzeszenia linii tramwajowych okazują się uwspółcześnioną utopią równą szklanym domom z Przedwiośnia.
Drugi fragment pasujący do Kielc tutaj :)
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

sabotage
Posty: 42
Rejestracja: 28 czerwca 2007, o 08:45

Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej

Post autor: sabotage » 30 lipca 2015, o 15:29

Co to za "grupa tramwajowa" działa w Kielcach od 10 lat? :roll: Kielce nie są miastem które potrzebuje takiej inwestycji. Tym bardziej że nie mają w miarę przewidywalnych planów rozwoju, ani jakiś spektakularnych perspektyw do tego rozwoju. Lepiej, zamiast wywalać pieniądze na kosztowną infrastrukturę, postawić na bus pasy i ekologiczny tabor autobusowy. Drogi są i jedyne co należy zrobić to systematycznie i etapami ograniczać ruch samochodów w ścisłym centrum. Po drugie postawienie na ekotabor autobusowy, który można łatwo dobierać do zapotrzebowania (mniejsze/większe autobusy). No i lepiej systematycznie remontować drogi. Tramwaje to tak jak lotnisko, pieniądze wywalone w błoto. Kielczanie ogarnijcie się. :idea:

maruda
Posty: 54
Rejestracja: 27 lipca 2014, o 09:02
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej

Post autor: maruda » 16 sierpnia 2015, o 12:55

Wybudować linię,włączyć w sieć kolejową,powołać jedno regionalne przedsiębiorstwo organizujące przewozy kolejowe i komunikację tramwajową np."Koleje Świętokrzyskie" albo coś w tym guście.Są już na świecie protoplaści takich pomysłów...
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50151.html
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)

ODPOWIEDZ