Kielce - Budowa linii tramwajowej
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
- kamilkw
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1458
- Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
- Lokalizacja: Morawica/Kielce
Nie do końca tak jest. Parę takich miejsc widziałem w życiu na żywo. Przez to, że dane miejsce staje się trudne do dotarcia ( poprzez brak dojazdu i absolutną zależność od komunikacji miejskiej ), ruch na nich się zmniejsza. Wystarczy spojrzeć na te zdjęcia, by stwierdzić, że śródmieście pełni funkcję czysto mieszkalną. Świat nie jest idealny a wiedza teoretyczna sprawdza się w książkach. Często pomijany jest fakt, że miasta na całym świecie mają kilku pasmowe obwodnice śródmieścia, bądź całego miasta. U nas tego nie ma więc ciężko oczekiwać, że nasze ulice będą tak wyglądały. Inną sprawą jest, że nie każdy chciałby mieszkać w takim mieście.
pletwa
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
@kamilkw
Bo to nie jest centrum Miluzy. "Porte" oznacza bramę do miasta (albo miejsce, gdzie się kiedyś znajdowała, a gdzie obecnie często lokowane są punkty przesiadkowe. Zatem pokazywane Porte Jeune jest odpowiednikiem kieleckiego rogu al. IX Wieków i ul. Warszawskiej, a nie centrum (które w Miluzie jest wokół Place de la Reunion).
@andrzeej
Pisałem o przyzwyczajeniu do parkingowego chaosu w kontekście Polski. Owszem, w Kielcach jest pod tym względem o wiele lepiej niż w Łodzi czy Warszawie, ale niestety zmierzamy w tamtym kierunku i niewiele robi się, by to zmienić.
@Michał
Samochód Google StreetView najwięcej jeździ wtedy, kiedy jest mały ruch (rano, w weekendy), więc zdjęcia stamtąd często rzeczywiście wychodzą bardziej opustoszałe.
Bo to nie jest centrum Miluzy. "Porte" oznacza bramę do miasta (albo miejsce, gdzie się kiedyś znajdowała, a gdzie obecnie często lokowane są punkty przesiadkowe. Zatem pokazywane Porte Jeune jest odpowiednikiem kieleckiego rogu al. IX Wieków i ul. Warszawskiej, a nie centrum (które w Miluzie jest wokół Place de la Reunion).
@andrzeej
Pisałem o przyzwyczajeniu do parkingowego chaosu w kontekście Polski. Owszem, w Kielcach jest pod tym względem o wiele lepiej niż w Łodzi czy Warszawie, ale niestety zmierzamy w tamtym kierunku i niewiele robi się, by to zmienić.
@Michał
Samochód Google StreetView najwięcej jeździ wtedy, kiedy jest mały ruch (rano, w weekendy), więc zdjęcia stamtąd często rzeczywiście wychodzą bardziej opustoszałe.
- kamilkw
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1458
- Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
- Lokalizacja: Morawica/Kielce
Grzebo podstawowa sprawa. Miluza nie jest wielkości Kielc. Bliżej jej do Ostrowca Św. Więc natężenie ruchu jest podobne jak w Ostrowcu. I patrząc na Google Maps, na obrzeżach miasta przechodzą dwie autostrady. Pokaż mi miasto w Polsce w podobnej sytuacji. Gwarantuje Ci, że gdybyśmy mieli w Kielcach taką sytuację, zamykanie centrum dla ruchu byłoby praktycznie nieodczuwalne.
pletwa
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Ja rozumiem, że rozmawialiśmy o tym, czy centrum jest uczęszczane przez ludzi, a nie o tranzycie. W Kielcach (i w Polsce w ogóle) nie mamy czasu, by z czymkolwiek zwlekać. Gdyby centrum już teraz nie było odnowione i zamknięte dla ruchu, to centra handlowe wyssałyby z niego już całkiem wszystkich ludzi. Dopuszczenie tranzytu (choćby międzydzielnicowego) przez centrum byłoby więc de facto zabiciem śródmieścia. Zatem nie można było z nim czekać, aż domknięta zostanie obwodnica.
Moim zdaniem ważniejsze jest ocalenie centrum (choćby dlatego, że im bardziej by się je zapuściło, tym trudniej i kosztowniej by je było odtworzyć) niż wygoda tranzytu. Jak ktoś chce mieszkać przy skrzyżowaniu dwóch autostrad, to i w Polsce ma już takie dwie (wkrótce trzy) możliwości. Ja bym jednak wolał, żeby Kielce się wyróżniały czymś pozytywnym, zachowały swoją tożsamość miejską. A do tego potrzebne jest centrum, a nie tranzyt.
Moim zdaniem ważniejsze jest ocalenie centrum (choćby dlatego, że im bardziej by się je zapuściło, tym trudniej i kosztowniej by je było odtworzyć) niż wygoda tranzytu. Jak ktoś chce mieszkać przy skrzyżowaniu dwóch autostrad, to i w Polsce ma już takie dwie (wkrótce trzy) możliwości. Ja bym jednak wolał, żeby Kielce się wyróżniały czymś pozytywnym, zachowały swoją tożsamość miejską. A do tego potrzebne jest centrum, a nie tranzyt.
- kamilkw
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1458
- Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
- Lokalizacja: Morawica/Kielce
Dokładnie. Ale, żeby nie było w centrum tranzytu, trzeba go przenieść gdzieś dalej. Jakoś nie słyszę, żeby go przenoszono. I w takiej sytuacji na forum pojawiały się głosy, żeby zwęzić IX wieków. Przecież to jest niepoważne. Centra handlowe wysysają ludzi, bo centra większości miast są nieciekawe. Pod względem handlowym centrum Kielc nie ma startu do galerii. Bardzo mi się podoba, że na Sienkiewicza czy na Rynku nie ma samochodów. Uwielbiam teraz tam spacerować. Ale żebym mógł tam spacerować, najpierw muszę tam dojechać i zaparkować. Uspokajajmy ruch itd. Ale nie róbmy tego pomijając kilka najważniejszych etapów.
pletwa
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Kiecu pisze:Tramwaj w Radomiu: Inwestycja warta 350 mln złotych realna?!
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /131119633
AR pisze:Niestety nasi "specjaliści", z prezydentem na czele, twierdzą że nie ma miejsca na wybudowanie torowisk, co jest oczywiście śmieszne.
Wszyscy żyją schematem torowisk pomiędzy jezdniami i nie są w stanie wyobrazić sobie nic ponad takie rozwiązanie.
Nasze miasto gardzi tramwajem, uznając go za przestarzały, niektórym przeszkadzają druty nad torowiskiem.
Poza tym dużo ulic zostało przebudowanych z pieniędzy UE i nie można ich przebudować przez jakiś czas.
Oczywiście, wg mnie nie wykorzystanie środków UE na budowę linii tramwajowej, to kolejna stracona kielecka szansa.
Samochód zaparkowany pod wejściem do sklepu rządzi.
Szkoda, że mamy takie władze jakie mamy...
ice pisze:Kielce zainwestują od razu w metro, które będzie kursowało na lotnisko w Obicach
A nieco wcześniej ma powstać BRT ze Ślichowic na Stok.
AR pisze:Na pewno oczywiście, można byłoby tak poprowadzić linię, aby nie ingerować w te ulice. Najwyżej mogłyby być tylko przecięte torowiskiem.AR pisze:Poza tym dużo ulic zostało przebudowanych z pieniędzy UE i nie można ich przebudować przez jakiś czas.
No ale do tego trzeba zaangażowania miasta, a na takie nie liczę. Zupełny brak zainteresowania.
Ten tramwaj dałby miastu więcej korzyści, niż puste lotnisko.
AR pisze:Leniwy, niedzielny poranek.
Tramwaj linii T2 wjeżdża na przystanek przy ul. Paderewskiego.
To jego pierwszy kurs na Os. Świętokrzyskie tego dnia
http://img335.imageshack.us/img335/5518/paderpoht4.jpg
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- cm
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1665
- Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
- Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)
Co ja bym dał, żeby zobaczyć taki widoczek na żywo!AR pisze:Leniwy, niedzielny poranek.
Tramwaj linii T2 wjeżdża na przystanek przy ul. Paderewskiego.
To jego pierwszy kurs na Os. Świętokrzyskie tego dnia
http://img335.imageshack.us/img335/5518/paderpoht4.jpg
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
Kandydat na prezydenta Kielc chciałby wybudować linię tramwajową do Skarżyska, i to w dodatku wzdłuż istniejących torów kolejowych?leonard pisze:Szanowni Panstwo nie jest tak zle aby nie moglo byc gorzej ,sa pewne plany naszych wolnomyslicieli -mianowicie pewni kandydaci na prezydentow mysla ,ze tramwaj mozna poprowadzic od Reala az do Skarzyska po starej trasie 7 a z drugiej strony od Nowin lub dalej do Kielc ale od strony zachodniej i doprowadzic do Targow Kielce i nowego centrum handlowego.Koszt inwestycji oceniono na 300_350 milionow zl. Niedlugo to publicznie przedstawia i mozna wierzyc ,ze byloby to rozwiazanie pewniejsze niz lotnisko ,ktore jak powstanie to chyba w 22 wieku.Sa i ci co chca zainwestowac swoje fundusze aby pozniej zarabiac i miec satysfakcje ze cos zrobili dla Kielc
Dobre!
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- Gandalf
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 703
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:11
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
Cokolwiek co pokonuję tą trasę w czasie powyżej 25 minut nie ma racji bytu w sąsiedztwie drogi ekspresowej. Już teraz pociąg pokonując tę trasę w circa 40 minut wywołuje jedynie uśmiech politowania.
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
U mnie uśmiech politowania wywołują właśnie tacy mundrale,nb.jak się rżnie 140-150 sam.osobowym to można w 25 min dojechać do S-ka,tyle że pewnie nocą w dzień nie ma szans...my tu mówimy jednak o innym rodzaju transportu,zwanym publicznym,gdzie bus np.jedzie godz.z okładem.Gandalf pisze:Cokolwiek co pokonuję tą trasę w czasie powyżej 25 minut nie ma racji bytu w sąsiedztwie drogi ekspresowej. Już teraz pociąg pokonując tę trasę w circa 40 minut wywołuje jedynie uśmiech politowania.
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
Już pisałem na ten temat,ciekawi mnie jednak jak nazywa się ten ewentualny mądrala który nie tylko chce poprowadzić tory obok już istniejących,ale też jako prezydent Kielc chce wybudować tramwaj...Skarżysku Ten pomysł jest tak głupi,że trudno uwierzyć aby ktoś poważny mógł na to wpaść,to chyba jakaś kaczka jest.AR pisze:Kandydat na prezydenta Kielc chciałby wybudować linię tramwajową do Skarżyska, i to w dodatku wzdłuż istniejących torów kolejowych?leonard pisze:Szanowni Panstwo nie jest tak zle aby nie moglo byc gorzej ,sa pewne plany naszych wolnomyslicieli -mianowicie pewni kandydaci na prezydentow mysla ,ze tramwaj mozna poprowadzic od Reala az do Skarzyska po starej trasie 7 a z drugiej strony od Nowin lub dalej do Kielc ale od strony zachodniej i doprowadzic do Targow Kielce i nowego centrum handlowego.Koszt inwestycji oceniono na 300_350 milionow zl. Niedlugo to publicznie przedstawia i mozna wierzyc ,ze byloby to rozwiazanie pewniejsze niz lotnisko ,ktore jak powstanie to chyba w 22 wieku.Sa i ci co chca zainwestowac swoje fundusze aby pozniej zarabiac i miec satysfakcje ze cos zrobili dla Kielc
Dobre!
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)