Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
-
Autor
- Site Admin
- Posty: 11713
- Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
- Lokalizacja: Bilbało!
-
Kontakt:
Post
autor: Autor » 3 listopada 2005, o 22:59
za malo mam konkretow...z checia bym zamiescil ten temat. A co bylo w TV? :] informacje pozadane w priorytecie pilnym
Ostatnio zmieniony 1 listopada 2009, o 02:37 przez
Autor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
halny
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1807
- Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: halny » 3 listopada 2005, o 23:03
Słyszałem ma być tramwaj / z placu KCK za TV3 / zabrany przez firmę z Radomia
-
Sz.J.
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1113
- Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Sz.J. » 3 listopada 2005, o 23:07
W naszej regionalnej telewizji. Głównie wypowiadali się ludzie z NOT. Koszt ok. 80 mln. 2/3 z Unii. Pierwsza przejażdżka na trasie Dąbrowa- Ślichowice już 2009(chyba). Budowę trakcji i podłączenie do sieci "sponsorować" na ZEORK.
Po szczegóły trzeba się udać do NOTu.
-
halny
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1807
- Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: halny » 3 listopada 2005, o 23:10
To super ! Zatrzymac tych z Radomia ! Tramwaj się przyda !
-
Autor
- Site Admin
- Posty: 11713
- Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
- Lokalizacja: Bilbało!
-
Kontakt:
Post
autor: Autor » 3 listopada 2005, o 23:12
czyli caly czas trzymaja temat
ciekawe czy maja jakis adres mejlowy do tego NOTu
-
qbasck
- Posty: 135
- Rejestracja: 22 września 2005, o 13:13
Post
autor: qbasck » 3 listopada 2005, o 23:14
Widziałem fragment tylko. Dodam, że pierwsza linia może być oddana w 2009 ale tylko fragment: Dąbrowa- Dworzec PKP. Może ktoś odwazny wydobył by informacje z notu ?:)
-
Autor
- Site Admin
- Posty: 11713
- Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
- Lokalizacja: Bilbało!
-
Kontakt:
Post
autor: Autor » 3 listopada 2005, o 23:15
Kielce na szynach
O powstaniu w Kielcach linii tramwajowej mówiło się już bardzo dawno temu. Odpowiednie wnioski lądowały w szufladach urzędników. Teraz projekt nabiera realnych kształtów, rośnie też grono osób starających się o budowę torów.
W kwietniu tego roku władze Kielc zdecydowały się szczegółowo opracować politykę transportową dla tak zwanego kieleckiego obszaru metropolitalnego. Ofertę skierowano do Politechniki Krakowskiej.
Chodzi tu o pieniądze, a te zdaniem pomysłodawców utworzenia w Kielcach linii tramwajowej można otrzymać z Unii Europejskiej. W grę wchodziłoby nawet miliard euro dla regionu. A budowa pierwszej nitki łączącej dwie dzielnice: Dąbrowę i Ślichowice kosztowałyby około 80 mln zł.
W ciągu tygodnia ma dojść do kolejnego spotkania pomysłodawców budowy linii tramwajowej i powołanego do opracowania strategii transportowej specjalnego zespołu miejskich urzędników.
TVP3 KIELCE
-
Sz.J.
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1113
- Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Sz.J. » 3 listopada 2005, o 23:25
Ja ciągle nie wiem jak chcą rozwiązać problem przejścia przez skrzyżowania Warszawska/IX Wieków i Żelazna/Grunwaldzka. Tunele?
-
Autor
- Site Admin
- Posty: 11713
- Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
- Lokalizacja: Bilbało!
-
Kontakt:
Post
autor: Autor » 3 listopada 2005, o 23:27
A dobrze skoordynowana sygnalizacja nie wystarczy?
-
halny
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1807
- Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: halny » 3 listopada 2005, o 23:27
Pewnie tak jak w Wawie i Krakowie - sygnalizacja świetlna i Grunwaldzkąpod torami /podobnie jest w Krakowie obok dworca PKP/
-
Sz.J.
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1113
- Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Sz.J. » 3 listopada 2005, o 23:34
Na Grunwaldzkiej pod torami nie ma już miejsca. Musieliby się przebijać w nowym miejscu, a później ciężko będzie wrócić na pas zieleni. A na skrzyżowaniu Wa-ska/ IX Wieków tory musiałyby prowadzić po jezdni. Bo co z kamienicą między ulicami i bożnicą?
-
Autor
- Site Admin
- Posty: 11713
- Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
- Lokalizacja: Bilbało!
-
Kontakt:
Post
autor: Autor » 3 listopada 2005, o 23:36
zdecydowanie wolalbym takie rozwiazanie, ze nitki tramwajowe biegną pojedynczo maksymalnie przy prawej krawedzi i maja wspolne przystanki z autobusami.
-
Sz.J.
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1113
- Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Sz.J. » 3 listopada 2005, o 23:41
A ja bym wolał aby cała trasa była w pasie zieleni a na większych skrzyżowaniach tunele (ale drogo). Jak najmniej kontaktu z ruchem samochodowym, jak najmniej kolizyjnie.
-
Autor
- Site Admin
- Posty: 11713
- Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
- Lokalizacja: Bilbało!
-
Kontakt:
Post
autor: Autor » 3 listopada 2005, o 23:44
Z tego co ja zauwazam to jak jest dobrze ustawiona sygnalizacja to kolizyjnosc jest wykluczona...
-
Sz.J.
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1113
- Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Sz.J. » 3 listopada 2005, o 23:49
Ale sygnalizacja zawsze spowalnia ruch. Poza tym torowisko wzdłuż krawężnika kolidowałoby z wyjeżdżającymi z podporządkowanych ( zawsze to niebezpiczeństwo) i do tego piesi za blisko torów.