Kielce - Budowa linii tramwajowej
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
Też jestem zwolennikiem transportu tramwajowego i uważam ,że w Kielcach by się sprawdził.Ale cóż obecnie panujacy nam prezydent woli stawiać pomniki niż inwestować w komunikację.Olsztyn z tego korzysta,a jest mniejszy.Obecnie UE wspomaga takie projekty,a u nas cóż kolejne pomniki ku chwale.....
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 9 września 2014, o 09:42
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
No ja też jestem za tramwajami, jednak jeżdżą szybciej i nie stoją w korkach, no ale jak zwykle w Pl, moze się kiedyś doczekamy
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
Póki co proponujesz zastosowanie technologii która jest jeszcze w fazie badań,prób i błedów,ja optuję za technologią prostszą i sprawdzoną,dostępną od zaraz.Co do infrastruktury,uważasz że autobusy,nawet te hybrydowe,nie potrzebują jej?Kelso pisze:Pytania są dwa czy uważacie, że w perspektywie 30 lat nie lepiej będzie uzywać autobusów na prąd/hybryd ( moim zdaniem tylko i wyłącznie producenci ropy w zmowie z koncernami powoduja ze w dalszym ciagu sa benzyniaki i diesle ) zamiast tworzyć kosztowna infrastrukturę ?
Kilka postów wstecz jest zamieszczony link z"gazety katowickiej"opisujący zalety kom.tramwajowej,polecam dokładne przeczytanie w/w.Co do opłacalności,to po głębokim zastanowieniu się uważam,że ekonomicznie tramwaj bije na głowę autobus,tramwaj jest po prostu tańszy w eksploatacji.Co do reszty wywodów"Kelso"pozwolę sobie spuścić zasłonę milczeniaKelso pisze:Ponieważ tramwaje nie oznaczają rozwoju gospodarczego, to czy przy starzejącym się społeczeństwie, które jest zwolnione z opłat za przejazd trzeba się zastanowić, czy takie rozwiązanie jest opłacalne ?
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
Tak sobie ostatnio przypadkiem oglądałem program o największych fabrykach świata i pojawiła się tam fabryka VW w Wolfsburg'u (miasto o ludności Ostrowca) gdzie istnieją linie tramwajowe i co ciekawsze liniami tymi kursują również tramwaje towarowe dostarczające podzespoły z magazynów umieszczonych na obrzeżu do fabryki. Można? Można
Mój kraj Polska, moja Ojczyzna Świętokrzyskie, mój Dom Kielce
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
...- Bo szyna jest podstawą! Badania z Europy i USA pokazują, że transport szynowy wpływa na wzrost cen nieruchomości. To ważny miernik. Linię autobusową można zlikwidować w każdej chwili, a puste, rdzewiejące tory tramwajowe byłyby niemym krzykiem przeciw władzom. Kolejna sprawa to wygoda dla pasażera: lepszy układ siedzeń, brak drgań znanych z autobusów, brak zapachu spalin. Mój kolega z Kaiserslautern wcześniej pracował w Monachium, w dziale rozwoju BMW. Tam dojeżdżał do pracy metrem i tramwajem. W Kaiserslautern kupił auto. Spytałem go, skąd ta zmiana. Odpowiedział, że autobus jeździ rzadko, zimą jest niepewny. Powiedzmy to wprost: autobus to dużo gorszy samochód. Tymczasem tramwaj to coś lepszego, szlachetniejszego. Generalnie w Europie obserwujemy renesans tramwajów. One mogą być dłużej eksploatowane, nawet 30, 40 lat. Dzięki kolejnemu budżetowi UE naszym miastom uda się wymienić 80-90 proc. taboru tramwajowego na niskopodłogowy, w miarę nowoczesny. Ludzie to docenią...
Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,138327,16699317,Ju ... z3EJ80ZSI3
Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,138327,16699317,Ju ... z3EJ80ZSI3
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
Tramwaj jako jednostka taborowa jest w znacznie tańsza w eksploatacji od autobusu, nie wymaga wymian ogumienia, płynów eksploatacyjnych których utylizacja jest kosztowna, jest o wiele bardziej żywotny i mniej awaryjny.To tyle jeśli chodzi, o ogólniki, czy ktoś coś chciałby dodać?
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
Przecież nikt tutaj nie powiedział nawet słowa nt. tego, że tramwaje w eksploatacji są droższe. Tak naprawdę mają same zalety - wygoda, ww. koszty, szybkość, ALE nie bierzecie pod uwagę tego, jakie są koszty stworzenia całej infrastruktury OD PODSTAW. Pewnie, że tam, gdzie od n-lat jeżdżą tramwaje, wymiana nawet na najnowszy tabor nie jest jakimś wielkim relatywnie kosztem, ale już budowa linii w mieście, gdzie nie ma nawet 10 metrów torów tramwajowych, w mieście, w którym zamiast rozwoju jest zastój, a ludzie uciekają, jest pomysłem delikatnie mówiąc ryzykownym. Aaale, no przecież. Będą przyjeżdżać ludzie, żeby się przejechać takim wynalazkiem, podobnie jak będą z całego świata przyjeżdżać turyści, żeby obejrzeć synagogę wg. pomysłu Zumthora.
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
Ja od siebie mogę dodać, że wozokilometr tramwajowy jest około 2,5 raza droższy od autobusowego. Prawdą jest również, że może zabrać drugie tyle pasażerów.
Myślę, że możemy zacząć na poważnie rozmowę o tramwaju w momencie jak staniemy się potęgą gospodarczą i zamiast wyludniać zaczniemy się zaludniać Bo wprowadzenie zupełnie nowego środka transportu do miasta jest bardzo bardzo kosztowne (tramwaje i tory to pół biedy..). A że w poprzedniej perspektywie budżetowej tego nie zrobiliśmy, w tej też nie zrobimy, to prędko tego nie zrobimy. Ale podyskutować zawsze można!
Myślę, że możemy zacząć na poważnie rozmowę o tramwaju w momencie jak staniemy się potęgą gospodarczą i zamiast wyludniać zaczniemy się zaludniać Bo wprowadzenie zupełnie nowego środka transportu do miasta jest bardzo bardzo kosztowne (tramwaje i tory to pół biedy..). A że w poprzedniej perspektywie budżetowej tego nie zrobiliśmy, w tej też nie zrobimy, to prędko tego nie zrobimy. Ale podyskutować zawsze można!
Kielce dostaną 300 mln.na inwestycje terytorialne
To chyba ostatnia okazja aby"uszczknąć"trochę tej kasy i podłączyć pod to plan budowy linii tramwajowych,jak myślicie?
"...w toku wspólnych prac samorządów skupionych w ramach KOF udało się określić pięć priorytetów inwestycyjnych, czyli w co gminy tego obszaru chcą zainwestować pieniądze dostępne w ramach ZIT.
Pierwszy z nich dotyczy "efektywności energetycznej w sektorze publicznych", w który wchodzą między innymi inwestycje dotyczące ociepleń budynków instytucji, zmiany ich elewacji oraz montaż nowego oszczędnego oświetlenia. Drugi obszar wymieniony przez gminy z KOF dotyczy działań na rzecz niskoemisyjności, takich jak zrównoważony transport publiczny, centra przesiadkowe, ścieżki rowerowe itp."
http://www.propertynews.pl/tereny-inwes ... 29895.html
"...w toku wspólnych prac samorządów skupionych w ramach KOF udało się określić pięć priorytetów inwestycyjnych, czyli w co gminy tego obszaru chcą zainwestować pieniądze dostępne w ramach ZIT.
Pierwszy z nich dotyczy "efektywności energetycznej w sektorze publicznych", w który wchodzą między innymi inwestycje dotyczące ociepleń budynków instytucji, zmiany ich elewacji oraz montaż nowego oszczędnego oświetlenia. Drugi obszar wymieniony przez gminy z KOF dotyczy działań na rzecz niskoemisyjności, takich jak zrównoważony transport publiczny, centra przesiadkowe, ścieżki rowerowe itp."
http://www.propertynews.pl/tereny-inwes ... 29895.html
Lubię bywać w miejscach gdzie flaszki są pełne a kobiety puste;)
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
"W wygłoszonym dziś expose premier Ewy Kopacz było niewiele nowych informacji na temat transportu szynowego. Dowiedzieliśmy się, że producenci taboru aglomeracyjnego mogą liczyć na dobrą passę, bo do 2020 r. na linie tramwajowe i autobusy będzie przeznaczona z funduszy UE kwota 13,5 mld zł.
Premier Kopacz poinformowała, że kwota ta w perspektywie finansowej 2014-2020 będzie przeznaczona na transport miejski, głównie na linie tramwajowe i autobusy. Skorzystają na tych inwestycjach polscy producenci taboru."
Szkoda że Kielce,podobno za sprawą W.L. praktycznie wyautowały się z lwiej części tej kasy,rezygnując z budowy linii tramwajowych
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... ld-zl.html
Premier Kopacz poinformowała, że kwota ta w perspektywie finansowej 2014-2020 będzie przeznaczona na transport miejski, głównie na linie tramwajowe i autobusy. Skorzystają na tych inwestycjach polscy producenci taboru."
Szkoda że Kielce,podobno za sprawą W.L. praktycznie wyautowały się z lwiej części tej kasy,rezygnując z budowy linii tramwajowych
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... ld-zl.html
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
Brak wyobraźni i tyle. ..a niby wizjoner...
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
Miliardy złotych na sieci tramwajowe
Samorządy już dokonały bardzo dużych inwestycji w tramwaje – mówi Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – Prawie 40 proc. sieci tramwajowych zostało zmodernizowane, a 40 proc. taboru wymienione. Teraz stoją niejako pod przymusem Unii Europejskiej wydatkowania co najmniej 13 mld zł wyłącznie na tramwaje. Już w tej chwili są projekty i plany na około 11 mld.
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transp ... jowe/j0hdl
Samorządy już dokonały bardzo dużych inwestycji w tramwaje – mówi Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – Prawie 40 proc. sieci tramwajowych zostało zmodernizowane, a 40 proc. taboru wymienione. Teraz stoją niejako pod przymusem Unii Europejskiej wydatkowania co najmniej 13 mld zł wyłącznie na tramwaje. Już w tej chwili są projekty i plany na około 11 mld.
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transp ... jowe/j0hdl
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA TRANSPORTOWA (alokacja 916 mln euro)
Środki zostaną zainwestowane w poprawę efektywności układów transportowych oraz zrównoważonego transportu miast wojewódzkich i ich obszarów funkcjonalnych. Możliwe będzie wsparcie transportu miejskiego i infrastruktury drogowej w miastach wojewódzkich Polski Wschodniej i ich obszarach funkcjonalnych.
http://www.mir.gov.pl/aktualnosci/fundu ... 22014.aspx
Może wreszcie główny magistracki urzednik zrozumie,że aby wykorzystać taką kasę,trzeba zacząć budować linie tramwajowe.
Środki zostaną zainwestowane w poprawę efektywności układów transportowych oraz zrównoważonego transportu miast wojewódzkich i ich obszarów funkcjonalnych. Możliwe będzie wsparcie transportu miejskiego i infrastruktury drogowej w miastach wojewódzkich Polski Wschodniej i ich obszarach funkcjonalnych.
http://www.mir.gov.pl/aktualnosci/fundu ... 22014.aspx
Może wreszcie główny magistracki urzednik zrozumie,że aby wykorzystać taką kasę,trzeba zacząć budować linie tramwajowe.
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
Przy obecnej częstotliwości ruchu pociągów, wydaje się, że organizacja nie byłaby trudna.AR pisze:może lepiej byłoby wybudować linie obsługujące tramwaj dwusystemowy (mogący poruszać się zarówno po torowiskach kolejowych, jak i tramwajowych).
Do obecnych linii kolejowych należałoby wybudować wtedy kilka odnóg.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaj_dwusystemowy
Infrastruktura na lata, a nowe autobusy za 15 lat będą złomem.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Re: Kielce - Budowa linii tramwajowej
Fundusze zasilą też transport miejski – miasta będą mogły uzyskać dofinansowanie np. do zakupu nowych pojazdów czy systemów transportowej informacji miejskiej. Na uprzywilejowanej pozycji będą najbardziej ekologiczne środki transportu, czyli np. kolejki elektryczne i tramwaje...
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... F150129365
To już nie są żarty,zmarnowanie takiej okazji,moim skromnym zdaniem,ocierać się będzie o kryminał...
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... F150129365
To już nie są żarty,zmarnowanie takiej okazji,moim skromnym zdaniem,ocierać się będzie o kryminał...