Kielce - Sygnalizacje świetlne

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

reed
Posty: 82
Rejestracja: 30 listopada 2006, o 15:28
Lokalizacja: Kielce

Post autor: reed » 22 kwietnia 2010, o 15:05

Uruchomili światła na Warszawska/Świętokrzyska. heh takich korków to tam nawet w piątek po południu nie było. Jadąc Warszawską od miasta staliśmy już na wysokości domu rzemiosła. Najlepsze jest to że dla jadących warszawską prosto zielone swieciło przez ok 10 s. Zapewne jest to kwestia ustawień cykli, mimo to jestem zwolennikiem tradycyjnych świateł.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 22 kwietnia 2010, o 15:10

reed pisze:Zapewne jest to kwestia ustawień cykli, mimo to jestem zwolennikiem tradycyjnych świateł.
Tradycyjnych to znaczy jakich?
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

reed
Posty: 82
Rejestracja: 30 listopada 2006, o 15:28
Lokalizacja: Kielce

Post autor: reed » 22 kwietnia 2010, o 15:45

Nie wyraziłem się jasno. Tradycyjne, standardowe to dla mnie takie jakie były tam do tej pory.

Na skrzyżowaniu Warszawskiej z Orkana też dziś uruchamiali nową sygnalizację.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 22 kwietnia 2010, o 16:14

Ale takie jak były do tej pory są niezgodne z prawem więc nie ma sensu się zastanawiać czy takie woleliśmy czy nie.

To że powinna być sygnalizacja kierunkowa nie budzi mojej wątpliwości. Pozostaje tylko zastanowić się jak powinna być zaprogramowana, by działała jak najpłynniej.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 22 kwietnia 2010, o 16:41

Chyba wazniejsze jest bezpieczenstwo, nawet jesli odbywa sie kosztem ograniczen plynnosci ruchu.

reed
Posty: 82
Rejestracja: 30 listopada 2006, o 15:28
Lokalizacja: Kielce

Post autor: reed » 22 kwietnia 2010, o 17:22

MeehoweCK pisze:Ale takie jak były do tej pory są niezgodne z prawem
z jakim prawem? Podasz proszę link gdzie można o tym poczytać? Czy chodzi tylko o te konkretne światła, czy zdecydowana większość świateł w Kielcach jest niezgodnie z prawem?
Autor pisze:Chyba wazniejsze jest bezpieczenstwo, nawet jesli odbywa sie kosztem ograniczen plynnosci ruchu
Zdecydowanie tak. Dyskutować moglibyśmy natomiast jak sygnalizacja kierunkowa na to bezpieczeństwo wpływa, bo jak na płynność ruchu to już wiemy.

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 22 kwietnia 2010, o 17:39

Ogólnie przez te światła dzisiaj całe Kielce zakorkowane...
pletwa

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 22 kwietnia 2010, o 22:42

reed pisze:z jakim prawem? Podasz proszę link gdzie można o tym poczytać? Czy chodzi tylko o te konkretne światła, czy zdecydowana większość świateł w Kielcach jest niezgodnie z prawem?
Z rozporządzeniem ministra (rozporządzenie to też akt prawny). Zgodnie z nim, sygnalizacja kierunkowa ma być zamontowana tam, gdzie skręcając w lewo przecina się co najmniej dwa pasy dla samochodów jadących z naprzeciwka. Jakbyś zauważył, wszystkie tego rodzaju skrzyżowania są właśnie teraz w Kielcach przebudowywane (lub ich przebudowa skończyła się niedawno). Postaram się dotrzeć do tego rozporządzenia i Ci je wyślę w oryginale na PW.
reed pisze:Dyskutować moglibyśmy natomiast jak sygnalizacja kierunkowa na to bezpieczeństwo wpływa, bo jak na płynność ruchu to już wiemy.
No akurat wydaje mi się, że o tym nie ma co dyskutować... Poprawa bezpieczeństwa jest chyba w tym przypadku ewidentna...
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Tam91
Posty: 245
Rejestracja: 12 sierpnia 2006, o 15:51
Lokalizacja: Kielce/Lublin

Post autor: Tam91 » 22 kwietnia 2010, o 23:11

Autor pisze:Chyba wazniejsze jest bezpieczenstwo, nawet jesli odbywa sie kosztem ograniczen plynnosci ruchu.
chyba jednak nie... to myślenie socjaluchów... idąc tym tokiem rozumowania, należy montować w samochodach fabryczne ograniczenie prędkości do 30km/h... jakże wówczas byłoby bezpiecznie... ech

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11590
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 22 kwietnia 2010, o 23:52

Idac Twoim tokiem rozumowania wypadki naturalnie nie powinny miec miejsca.

Kwasek
Posty: 218
Rejestracja: 15 lutego 2009, o 13:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kwasek » 23 kwietnia 2010, o 06:40

Dla poprawy bezpieczenstwa poiwnni postawic tam narazie policje. Wczoraj wracacjac i skercajac z Jesionowej w Warszawska w lewo stalem 4 cykle swiatel (sic wyrabialy sie 2-4 samochody) w tym czasie w prawo na czerwnoym swietle przjechalo przyanjmniej 5 aut (olewali czerwone swiatlo). Naotmiast dzisiaj rano jadac Warszawska i skercajac w jesionowa(w prawo) to juz byl poezaja. Jak jezdze tamtedy bardzo dlugo naprawwde nie pamietam zebym stal na swiatlach dluzej niz jeden cykl. Dzisiaj 4 a byla godzina 7. Dla mnie odczucia pierwsze sa slabe ale moze z czasem sie cos poprawi.

Tam91
Posty: 245
Rejestracja: 12 sierpnia 2006, o 15:51
Lokalizacja: Kielce/Lublin

Post autor: Tam91 » 23 kwietnia 2010, o 07:41

Autor pisze:Idac Twoim tokiem rozumowania wypadki naturalnie nie powinny miec miejsca.
powinny mieć miejsce... wypadki to naturalny element jazdy samochodem i nigdy sie ich nie wyeliminuje!

Awatar użytkownika
Inżynier
Posty: 8
Rejestracja: 6 października 2005, o 08:19
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Inżynier » 23 kwietnia 2010, o 07:53

Co do przepisów:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 3 lipca 2003 r.
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z dnia 23 grudnia 2003 r.)
gdzie mamy:
4. (1) Sygnały drogowe nadawane przez sygnalizatory niespełniające warunków określonych niniejszym rozporządzeniem, umieszczone na drogach przed dniem jego wejścia w życie, zostaną zastąpione sygnalizatorami spełniającymi warunki niniejszego rozporządzenia w terminie do dnia 31 grudnia 2008 r., z zastrzeżeniem ust. 7.
a ustępik siódmy mówi nam:
7. (3) Sygnalizatory świetlne i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego niespełniające warunków określonych niniejszym rozporządzeniem, umieszczone na przejazdach kolejowych przed dniem jego wejścia w życie, zostaną zastąpione sygnalizatorami i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego spełniającymi warunki niniejszego rozporządzenia w terminie do dnia 31 grudnia 2011 r.
W załącznikach do rozporządzenia, a konkretnie w zał. Nr 3, a konkretnie w punkcie 6.2.1.2 czytamy, że
"Na wylotach o trzech lub więcej pasach ruchu, należy w przypadku ruchu z kierunku przeciwnego, wydzielić dla pojazdów skręcających w lewo co najmniej jeden pas ruchu i obowiązkowo zastosować sygnalizator kierunkowy dla tego pasa (pasów) ruchu. Na wylotach o dwóch pasach ruchu przy min. 20% udziale pojazdów skręcających w lewo należy dla tych pojazdów zastosować sygnalizator kierunkowy"
Tak więc przepis jest dość jednoznaczny i nakazuje przebudowę tego typu skrzyżowań.

Inną sprawą jest to czy przy mentalności polskich kierowców wpłynie to na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Dzisiaj 7 rano koreczek na pół Świętokrzyskiej (co o tej porze nigdy się nie zdarzało) - skręt w Warszawską w kierunku centrum max. 4 samochody osobowe lub jeden airforce one komunikacji miejskiej. Oczywiście kierowcy zniecierpliwieni czekaniem (bo nigdy o tej porze nie było tam korków, a w lewo zjeżdżało za jednym zamachem nawet 8 samochodów) przejeżdżali na czerwonym.
Z niecierpliwością czekam na przejazd tamtędy w godzinach szczytu. Będzie wiele zabawy i klaksony się przydadzą.
Czyli bilans był taki że 4 osobowe poprawnie skręcały + 3 kamikadze.

Aktualizacja:
przejazd na trasie IX Wieków - Bocianek dzisiaj o 16-tej: 25 minut. Ostatnio tak jechałem w zimie jak była śnieżyca. Teraz wystarczyły źle wyregulowane światła na jednym skrzyżowaniu.

http://www.mmkielce.eu/artykul/nowe-swi ... 06567.html
Świadectwa charakterystyki energetycznej. Zobacz! www.certyfikaty-kielce.eu

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 23 kwietnia 2010, o 18:21

Czy rozporządzenie to nakazuje montowanie sygnalizacji świetlnej na też pasie do jazdy w prawo? Np. w takiej sytuacji jak na Warszawska/Jesionowa, gdy pas w prawo prowadzi przed wysepką dla pieszych?
Jeżpir

jasiek
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 508
Rejestracja: 21 maja 2006, o 23:10

Post autor: jasiek » 23 kwietnia 2010, o 19:11

Strzalki potrzebne jak najbardziej ale kuzwa jakis debil to wszystko ustawial. Godz. 17 bylem na swiatlach aleja/warszawska, godz 17:20 minalem skrzyzowanie swietokrzyska/warszawska. Zielone swieci sie ~13sekund, czerwone ~50s. Rozumiem bezpieczenstwo ale swiatla powinny rowniez uplynniac ruch, a tego teraz nie robia.

ODPOWIEDZ