moze 1,49zl? zawsze sie cos przyoszczedzi... nie Limp? :pLimp pisze:A ile rabatu dla forumowiczów?
Kielce - Parkowanie w centrum
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Parking działał testowo od wtorku do piątku,bez żadnej reklamy, tylko nieduża tabliczka od ulicy.Codziennie po 10-15 samochodów przez cały dzień,czyli lipa.Większość klientów to goście z TBU,TSK,TST,TOS...Niektórzy parkując dziwili się,że jest płatne...Najlepszy był jakiś burak TKI,pokazał mi jakąś legitymację inwalidzką i mówi,że na prywatnych parkingach to też obowiązuje,jak mu powiedziałem żeby wyjechał to rzucił tekst :"a to spier...".
Od poniedziałku super promocja - tylko 1złoty za godzinę.
Myślicie,że będą chętni?
Od poniedziałku super promocja - tylko 1złoty za godzinę.
Myślicie,że będą chętni?
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1231
- Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
- Lokalizacja: KIELCE
Coraz bliżej do powstania w Kielcach polsko - chińskiej spółki
(...)
Radni z komisji wysłuchali także wystąpienia dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg m. in. na temat planów dotyczących budowy parkingów w Kielcach. Dyrektor przypomniał, że mają one powstać na Placu Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wesołej, przy Kieleckim Centrum Kultury oraz Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim. Z danych zaprezentowanych dziś radnym wynika, że najbliższe realizacji są parkingi na Placu Konstytucji oraz przy Urzędzie Wojewódzkim.
Przewodniczący Komisji Władysław Burzawa powiedział, że radnych zmroziła cena, którą prawdopodobnie trzeba będzie płacić w przyszłości za korzystanie z tych parkingów. Pojawiają się informacje, że może to być równowartość 2 euro za godzinę postoju.
2008-03-03 19:56:18
http://www.radio.kielce.pl/index.php?bL ... id_k=11541
P.S. Mocno przesadzają z tą ceną. Kto im zapłaci 2 euro za godzinę postoju. Chyba, że chcą mieć puste parkingi. To rabunek w biały dzień.
(...)
Radni z komisji wysłuchali także wystąpienia dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg m. in. na temat planów dotyczących budowy parkingów w Kielcach. Dyrektor przypomniał, że mają one powstać na Placu Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wesołej, przy Kieleckim Centrum Kultury oraz Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim. Z danych zaprezentowanych dziś radnym wynika, że najbliższe realizacji są parkingi na Placu Konstytucji oraz przy Urzędzie Wojewódzkim.
Przewodniczący Komisji Władysław Burzawa powiedział, że radnych zmroziła cena, którą prawdopodobnie trzeba będzie płacić w przyszłości za korzystanie z tych parkingów. Pojawiają się informacje, że może to być równowartość 2 euro za godzinę postoju.
2008-03-03 19:56:18
http://www.radio.kielce.pl/index.php?bL ... id_k=11541
P.S. Mocno przesadzają z tą ceną. Kto im zapłaci 2 euro za godzinę postoju. Chyba, że chcą mieć puste parkingi. To rabunek w biały dzień.
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1231
- Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
- Lokalizacja: KIELCE
MZD: Siedem parkingów w centrum Kielc!
Plan budowy w Kielcach siedmiu parkingów wielopoziomowych przedstawił w poniedziałek radnym komisji gospodarki komunalnej dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg
Pretekstem do spotkania radnych z dyrektorem Piotrem Wójcikiem były zaawansowane przygotowania do budowy parkingu na pl. Konstytucji, między ratuszem a budynkiem ZUS. Jak pisaliśmy w sobotę, miasto przygotowało nową wizualizację tej inwestycji, a 12 marca w ratuszu odbędzie się jej publiczna prezentacja połączona z dyskusją mieszkańców.
Najnowsze plany miasta są zgodne z koncepcją strefy ruchu uspokojonego, opracowaną w 2006 roku przez krakowskie Biuro Ekspertyz i Projektów Budownictwa Komunikacyjnego "Ekkom". Miejskie parkingi, wpisane do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego do 2020 roku, mają w sumie pomieścić od 2 do 2,3 tys. pojazdów. - Da to zapas ponad 500 miejsc w stosunku do obecnego zapotrzebowania - mówił wczoraj Wójcik.
Nowe parkingi wielopoziomowe powstaną w miejscach, gdzie już parkują auta: na pl. Wolności, obok biurowca Nida, przy ul. Kopernika (obok KCK), przy ul. Czarnowskiej (między dawnym kinem Romantica a hotelem Łysogóry), na placu przy ul. Solnej (tu jednak ostatnio zdanie zmienił właściciel gruntu, czyli PKP) i obok urzędu wojewódzkiego. Największy, na ok. 380 aut, będzie ten na pl. Konstytucji. Pozostałe będą miały od 200 do 350 miejsc.
Władze mają nadzieję, że ruch pojazdów w centrum Kielc nie będzie już tak gwałtownie rósł. Ma go powstrzymać sztuczne jego uspokojenie i zachęcanie mieszkańców do korzystania z transportu publicznego.
Radni nie zadawali wielu pytań. - Jestem tu chyba najstarszy, mam 62 lata. Czy doczekam się budowy tych parkingów? - dociekał Jan Gierada. - Tego na pl. Konstytucji na pewno - uspokajał Wójcik.
Gierada zauważył, że gdyby w centrum można było wygodnie parkować, na obrady komisji nie przyjechałby zadrapanym autem. Spóźnił się, bo miał stłuczkę z poszukującym miejsca parkingowego autem, które uszkodziło mu przedni zderzak.
Źródło: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4985935.html
Ziemowit Nowak
2008-03-03
P.S. Jeśli chodzi o lokalizacje tych parkingów to nie mam większych zastrzeżeń. Zresztą pokrywają się one w większości z już istniejącymi. Mam nadzieję, że ich budowa nie będzie zbytnio odwlekana.
Plan budowy w Kielcach siedmiu parkingów wielopoziomowych przedstawił w poniedziałek radnym komisji gospodarki komunalnej dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg
Pretekstem do spotkania radnych z dyrektorem Piotrem Wójcikiem były zaawansowane przygotowania do budowy parkingu na pl. Konstytucji, między ratuszem a budynkiem ZUS. Jak pisaliśmy w sobotę, miasto przygotowało nową wizualizację tej inwestycji, a 12 marca w ratuszu odbędzie się jej publiczna prezentacja połączona z dyskusją mieszkańców.
Najnowsze plany miasta są zgodne z koncepcją strefy ruchu uspokojonego, opracowaną w 2006 roku przez krakowskie Biuro Ekspertyz i Projektów Budownictwa Komunikacyjnego "Ekkom". Miejskie parkingi, wpisane do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego do 2020 roku, mają w sumie pomieścić od 2 do 2,3 tys. pojazdów. - Da to zapas ponad 500 miejsc w stosunku do obecnego zapotrzebowania - mówił wczoraj Wójcik.
Nowe parkingi wielopoziomowe powstaną w miejscach, gdzie już parkują auta: na pl. Wolności, obok biurowca Nida, przy ul. Kopernika (obok KCK), przy ul. Czarnowskiej (między dawnym kinem Romantica a hotelem Łysogóry), na placu przy ul. Solnej (tu jednak ostatnio zdanie zmienił właściciel gruntu, czyli PKP) i obok urzędu wojewódzkiego. Największy, na ok. 380 aut, będzie ten na pl. Konstytucji. Pozostałe będą miały od 200 do 350 miejsc.
Władze mają nadzieję, że ruch pojazdów w centrum Kielc nie będzie już tak gwałtownie rósł. Ma go powstrzymać sztuczne jego uspokojenie i zachęcanie mieszkańców do korzystania z transportu publicznego.
Radni nie zadawali wielu pytań. - Jestem tu chyba najstarszy, mam 62 lata. Czy doczekam się budowy tych parkingów? - dociekał Jan Gierada. - Tego na pl. Konstytucji na pewno - uspokajał Wójcik.
Gierada zauważył, że gdyby w centrum można było wygodnie parkować, na obrady komisji nie przyjechałby zadrapanym autem. Spóźnił się, bo miał stłuczkę z poszukującym miejsca parkingowego autem, które uszkodziło mu przedni zderzak.
Źródło: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4985935.html
Ziemowit Nowak
2008-03-03
P.S. Jeśli chodzi o lokalizacje tych parkingów to nie mam większych zastrzeżeń. Zresztą pokrywają się one w większości z już istniejącymi. Mam nadzieję, że ich budowa nie będzie zbytnio odwlekana.
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.
- Michel2
- Posty: 383
- Rejestracja: 20 marca 2006, o 10:21
- Lokalizacja: Ziemia Swietokrzyska :*
- Kontakt:
ice pisze:Ale na Placu Wolnosci maja raczej na mysli parking podziemny.
Ale przecież tam nie można drążyć zbyt głęboko w ziemie. Czy dobrze słyszałem ze tam są dość płytko wody gruntowe(czy jakoś tak to sie nazywa ).
www.nowiny.com.pl - serwis internetowy gminy Sitkówka-Nowiny
Kocham Świętokrzyskie :*
Kocham Świętokrzyskie :*
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
No to zamiast parkingu będzie basen. A jakby miał być wielopoziomowy, to i miejscem dla treningu dla nurków.Michel2 pisze:ice pisze:Ale na Placu Wolnosci maja raczej na mysli parking podziemny.
Ale przecież tam nie można drążyć zbyt głęboko w ziemie. Czy dobrze słyszałem ze tam są dość płytko wody gruntowe(czy jakoś tak to sie nazywa ).
Jeżpir
- MadMike
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1127
- Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 13:09
- Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Co do parkingu pod Placem Wolności... To mam nadzieje, że nie powstanie ale ze względu na charakter tego miejsca... Z wodami gruntowymi mozna sobie poradzić, ale to znacznie pomnaża koszty... Dlatego między innymi, na Placu Konstytucji parking nie będzie podziemny, choc taki rozważano i tam według mnie by on pasował bardziej... Będzie naziemny... Ale nie nie trzeba z tego robić tragedii...
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1231
- Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
- Lokalizacja: KIELCE
Nie ma gdzie parkować w mieście
Sieć wielopoziomowych parkingów to na razie wspaniałe plany. A co mamy już? Coraz to nowe biurowce, urzędy i sklepy w centrum, wokół których nie powstają miejsca parkingowe. Czy tak musi być?
Brak miejsc parkingowych obok nowych budynków to spory problem
- Rzeczywiście, to problem. Najgorzej jest z deweloperami, choć trudno im się dziwić. Starają się na jak najmniejszej przestrzeni zbudować jak najwięcej mieszkań. A samochodów nie ma gdzie zostawić. Te plomby w centrum to prawdziwa zmora - mówi Zbigniew Czekaj, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
Przepisy są nieprecyzyjne. Mówią, że inwestor musi na etapie starania się o warunki zabudowy wskazać "właściwą" liczbę miejsc parkingowych. Przy czym nie muszą to być wcale miejsca na jego działce, ale w sąsiedztwie. Jaka jest "właściwa" liczba miejsc dla apartamentowca z usługami na parterze, jaka dla salonu samochodowego, jaka dla apteki - za każdym razem wskazują architekci, a potem zatwierdzają to miejscy urzędnicy. Architekt projektujący biurowiec wybudowany niedawno przez firmę Beher przy ul. Leonarda wskazał, że klienci firm usługowych z parteru będą parkować... obok KCK. Skutek: samochody zaczęły się zatrzymywać na ul. Leonarda - mimo zakazu - oraz na zatłoczonej Hipotecznej.
Podobne historie kieleccy kierowcy znają z przeszłości. Przy ul. Warszawskiej powstał największy w województwie sąd okręgowy, z kilkunastoma własnymi miejscami parkingowymi. Nawet samochody policyjne parkują tam nieprawidłowo, bo notorycznie brakuje miejsca. To samo było z przeniesionym I Urzędem Skarbowym przy ul. Wróblej czy utworzonym Świętokrzyskim Urzędem Skarbowym przy Sandomierskiej.
Sprawę utrudnia jeszcze jeden przepis. - Do liczby miejsc parkingowych można doliczać te w garażach. A przecież one raczej nie odciążają miejskich parkingów, bo samochód w garażu stoi nocą, a w dzień staje w mieście - zauważa Czekaj.
Może da się uchwalić odpowiednie przepisy miejscowe? Tak zrobiono na przykład w Rzeszowie. W 2002 roku tamtejsi radni uchwalili miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla obszaru między ulicami Wetlińską i Bieszczadzką, z zabudową "usługi nauki, usługi komercyjne oraz budynki mieszkaniowo-usługowe". Stawiając budynek, trzeba tam teraz zapewnić dwa miejsca parkingowe na własnej działce, w tym jedno dla osoby niepełnosprawnej, dla lokalu o pow. usługowej do 10 m kw., a w przypadku większego - jedno miejsce na każde kolejne 10 m kw. - Rzeczywiście, każdy, kto otwiera tu jakiś zakład, przewiduje odpowiednią liczbę miejsc. Nie istnieje problem z parkowaniem. My mamy 50 samochodów służbowych, zapewniliśmy parking na 48 miejsc dla pracowników i gości - mówi Tadeusz Gratkowski, współwłaściciel firmy budowlanej Inżynieria Rzeszów.
Rzeszowski pomysł podoba się radnemu Władysławowi Burzawie. - Nie słyszałem, aby tak dokładne zapisy były w naszych uchwałach. A warto je wprowadzić. Mam rodzinę w Chicago. Tam nie otworzy się nowego sklepu bez zapewnienia parkingu. Dochodzi do tego, że właściciel sklepu musi wykupić sąsiednią działkę na parking albo wyburzyć część swojej nieruchomości - mówi Burzawa.
Optymistą jest wiceprezydent Kielc Czesław Gruszewski. - Mamy coraz większe obłożenia miasta planami zagospodarowania, więc będzie łatwiej egzekwować na inwestorach obowiązek wykazania się możliwością parkowania. Myślę, że z czasem sytuacja w centrum się poprawi, tym bardziej że niektóre urzędy zmieniają lokalizację i odciążają parkingi - mówi Gruszewski.
Źródło: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4989869.html
Ziemowit Nowak
2008-03-04
Sieć wielopoziomowych parkingów to na razie wspaniałe plany. A co mamy już? Coraz to nowe biurowce, urzędy i sklepy w centrum, wokół których nie powstają miejsca parkingowe. Czy tak musi być?
Brak miejsc parkingowych obok nowych budynków to spory problem
- Rzeczywiście, to problem. Najgorzej jest z deweloperami, choć trudno im się dziwić. Starają się na jak najmniejszej przestrzeni zbudować jak najwięcej mieszkań. A samochodów nie ma gdzie zostawić. Te plomby w centrum to prawdziwa zmora - mówi Zbigniew Czekaj, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
Przepisy są nieprecyzyjne. Mówią, że inwestor musi na etapie starania się o warunki zabudowy wskazać "właściwą" liczbę miejsc parkingowych. Przy czym nie muszą to być wcale miejsca na jego działce, ale w sąsiedztwie. Jaka jest "właściwa" liczba miejsc dla apartamentowca z usługami na parterze, jaka dla salonu samochodowego, jaka dla apteki - za każdym razem wskazują architekci, a potem zatwierdzają to miejscy urzędnicy. Architekt projektujący biurowiec wybudowany niedawno przez firmę Beher przy ul. Leonarda wskazał, że klienci firm usługowych z parteru będą parkować... obok KCK. Skutek: samochody zaczęły się zatrzymywać na ul. Leonarda - mimo zakazu - oraz na zatłoczonej Hipotecznej.
Podobne historie kieleccy kierowcy znają z przeszłości. Przy ul. Warszawskiej powstał największy w województwie sąd okręgowy, z kilkunastoma własnymi miejscami parkingowymi. Nawet samochody policyjne parkują tam nieprawidłowo, bo notorycznie brakuje miejsca. To samo było z przeniesionym I Urzędem Skarbowym przy ul. Wróblej czy utworzonym Świętokrzyskim Urzędem Skarbowym przy Sandomierskiej.
Sprawę utrudnia jeszcze jeden przepis. - Do liczby miejsc parkingowych można doliczać te w garażach. A przecież one raczej nie odciążają miejskich parkingów, bo samochód w garażu stoi nocą, a w dzień staje w mieście - zauważa Czekaj.
Może da się uchwalić odpowiednie przepisy miejscowe? Tak zrobiono na przykład w Rzeszowie. W 2002 roku tamtejsi radni uchwalili miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla obszaru między ulicami Wetlińską i Bieszczadzką, z zabudową "usługi nauki, usługi komercyjne oraz budynki mieszkaniowo-usługowe". Stawiając budynek, trzeba tam teraz zapewnić dwa miejsca parkingowe na własnej działce, w tym jedno dla osoby niepełnosprawnej, dla lokalu o pow. usługowej do 10 m kw., a w przypadku większego - jedno miejsce na każde kolejne 10 m kw. - Rzeczywiście, każdy, kto otwiera tu jakiś zakład, przewiduje odpowiednią liczbę miejsc. Nie istnieje problem z parkowaniem. My mamy 50 samochodów służbowych, zapewniliśmy parking na 48 miejsc dla pracowników i gości - mówi Tadeusz Gratkowski, współwłaściciel firmy budowlanej Inżynieria Rzeszów.
Rzeszowski pomysł podoba się radnemu Władysławowi Burzawie. - Nie słyszałem, aby tak dokładne zapisy były w naszych uchwałach. A warto je wprowadzić. Mam rodzinę w Chicago. Tam nie otworzy się nowego sklepu bez zapewnienia parkingu. Dochodzi do tego, że właściciel sklepu musi wykupić sąsiednią działkę na parking albo wyburzyć część swojej nieruchomości - mówi Burzawa.
Optymistą jest wiceprezydent Kielc Czesław Gruszewski. - Mamy coraz większe obłożenia miasta planami zagospodarowania, więc będzie łatwiej egzekwować na inwestorach obowiązek wykazania się możliwością parkowania. Myślę, że z czasem sytuacja w centrum się poprawi, tym bardziej że niektóre urzędy zmieniają lokalizację i odciążają parkingi - mówi Gruszewski.
Źródło: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4989869.html
Ziemowit Nowak
2008-03-04
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.