Region - Inwestycje drogowe

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
BziQ76
Posty: 174
Rejestracja: 8 października 2005, o 11:21
Lokalizacja: Kielce - Sieje
Kontakt:

Region - Inwestycje drogowe

Post autor: BziQ76 » 31 października 2005, o 11:34

1. Dobiega końca węzeł drogowo-kolejowy w Skarżysku Kam.
2. Gdzieś czytałem, że droga od Skarżyska do Ostrowca ma być dwujezdniowa

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Węzeł drogowo-kolejowy Skarzysko Kam.

Post autor: halny » 31 października 2005, o 17:05

Otwarcie ruchu na całości miało nastąpić w nocy z piątku na sobotę . Węzeł ten ma drugi etap czyli wyprowadzenie dr. krajowej nr.42 /dwie jezdnie do nowego ronda przed wiaduktami koło Mesko - dł około1, 2km. /. Jezdnie te będą bezkolizyjne w stosunku do trasy kolejowej. W tej chwili 42. dochodzi do dawnego przebiegu dr.7 i się kończy Projekt jest gotowy i wszystko zależy od tego czy GDDKiA dostanie fundusze na realizacje tego obiektu. Jeszcze w połowie roku temat był pewny ale teraz połowa budżetu planowanego na inwestycje ma w przyszłym roku iść na PKP. Jak zwykle na drogach najłatwiej oszczędzać :!:
Ostatnio zmieniony 1 listopada 2005, o 09:43 przez halny, łącznie zmieniany 1 raz.

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

42

Post autor: halny » 31 października 2005, o 17:07

p.s w dalekich planach większość dróg ma być dwujezdniowa tylko kieeeddyyyy :?: :lol:

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Nowe inwestycje drogowe

Post autor: halny » 31 października 2005, o 17:34

W tym roku trochę się posuneło -- 1.Obwodnica Jędrzejowa 2.Węzeł drogowo-kolejowy Skarzysko Kam 3. Obwodowa m. Kije /zakończenie w listopadzie/ 4.Obwodowa Ożarowa / własnie się rozpoczyna budowa/ 5.Węzeł Kielce północ / obejscie Kajetanowa + dwie jezdnie z Wisniówki do Kielc w ciagu drogi 73 - miał byc przetarg na budowę jeszcze w tym roku - oby !

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: halny » 21 listopada 2005, o 23:35

Rozpoczęto prace przy obwodnicy Ożarowa /Trakt / Pierwsi są archeolodzy którzy sprawdzająteren :D Na terenach przez nich sprawdzonych rozpoczną się prace ziemne.

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 8 października 2006, o 09:03

Obwodnica Ożarowa

Mapy lokalizacyjne:
Obrazek Obrazek

Stan na 30 września 2006:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Przygotował MutaTom, ze strony http://www.skyscrapercity.com/
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 8 października 2006, o 10:22

czemu od razu nie po dwa pasy w jedna strone? :x
cochi

Awatar użytkownika
kaggy
Posty: 265
Rejestracja: 2 marca 2006, o 21:13
Lokalizacja: Kielce - Barwinek

Post autor: kaggy » 8 października 2006, o 11:32

kolejna pseudo-obwodnica jak wokół Jędrzejowa? Naprawdę nie rozumiem jaki to ma sens, wprawdzie przyspiesza przejazd i odciąża centrum ale potencjał takiego rozwiązania na przyszłość jest żaden. Pewnie pojawi się argument że lepsze po 1 pasie niż nic, ale chyba naprawdę nie o to chodzi żeby budować dla budowania tylko żeby to miało sens także za 20 lat.

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 8 października 2006, o 18:58

Wiecie mniej więcej jakie jest natężenie ruchu na tej drodze? Być może nie opłacało się budować dwujezdniowej. Niedaleko wkrótce powstanie S74 w nowym przebiegu.
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
kaggy
Posty: 265
Rejestracja: 2 marca 2006, o 21:13
Lokalizacja: Kielce - Barwinek

Post autor: kaggy » 8 października 2006, o 21:10

tylko że takie obliczenia nie powinny być robione "na dziś" tylko uwzględniać przyrost ruchu przez następne min 10 lat

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3940
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 11 października 2006, o 19:32

Obrazek
W Glinianach wybudowano betonową drogę

Nowa, piękna droga powstała w rekordowym tempie. To wielkie ułatwienie dla mieszkańców Glinian i okolicznych wiosek. Wreszcie skończy się jazda po polnych, często nieprzejezdnych drogach.

Po pięciu kilometrach betonowej drogi mogą już jeździć mieszkańcy Glinian (gmina Ożarów). Drogę budowano pięć miesięcy.

Wieś Gliniany graniczy z Teofilowem, wsią w gminie Tarłów. Polna, czasami niedostępna polna droga, prowadząca przez piaszczyste lasy łącząca niegdyś te dwie miejscowości przeszła do historii.

SUPERTRWAŁA
Potrzeba wykonania drogi była bardzo pilna. Wybierano pomiędzy masą asfaltową, a cementową. Koszt jednej i drugiej niemalże podobny, betonu może nieco większy. Kazimierz Kotowski, starosta opatowski, przekonuje o znacznie większej trwałości betonu niż asfaltu.

- O remoncie drogi porozmawiamy dopiero za pięćdziesiąt lat - mówi całkiem poważnie starosta.

Trwałość asfaltu jest ograniczona. Nawierzchnię trzeba zmieniać lub remontować co kilka lat. Przykładem może być ulica Sienkiewicza w Opatowie, gdzie w 1999 roku położono nową, po to aby w tym roku ją zedrzeć i wylać z powrotem. Do kosztu drogi asfaltowej należy dodać drożejącą ropę naftową, jako półprodukt i koszty transportu, nieraz z odległych miejsc.

PROSTO Z CEMENTOWNI
Koszt transportu materiałów w przypadku drogi betonowej Gliniany - Teofilów był niewielki, ponieważ cementownia w prostej linii znajduje się w odległości niecałych trzech kilometrów. Prace nad wylewaniem masy trwały zaledwie pięć miesięcy. To zawrotne tempo było możliwe dzięki sprzyjającej pogodzie. (Kładzenie betonu nie może się odbywać w zbyt wysokiej i zbyt niskiej temperaturze. Cement albo nie schnie wcale, albo schnie za szybko). Nad jakością produktu czuwały laboratoria.

Nowa droga znacznie ułatwiła komunikację mieszkańcom wiosek. Do parafii w Glinianach należą miejscowości: Teofilów, Brzozowa, Duranów, Wiktoryn. Teraz wierni będą mieli około 10 kilometrów krócej do kościoła, wcześniej musieli jeździć naokoło. To także krótsza droga do Ostrowca Świętokrzyskiego czy innych miejscowości. Pojawiła się też możliwość zorganizowania regularnych kursów PKS.

DRUGA Z BETONU
W powiecie opatowskim to już druga betonowa droga. Pierwszą, kilometrowej długości w Przybysławicach (gmina Ożarów) wybudowano w zeszłym roku i do tej pory nie odnotowano żadnych problemów związanych z jej użytkowaniem.

Półwieczna trwałość drogi jest niezwykle istotna. W przypadku tradycyjnych, asfaltowych traktów największą zmorą są dziury i ich łatanie. Dla powiatu opatowskiego oszczędności wynikające z dróg są niezwykle ważne.

- Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznaczymy na przykład na oświatę - mówi starosta Kotowski.
:arrow: http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/?cat=10&id=37392

voodoo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1224
Rejestracja: 5 września 2006, o 12:28
Lokalizacja: Kielce/Ślichowice

Post autor: voodoo » 17 października 2006, o 11:11

Obrazek
Jeszcze dwa tygodnie w korkach
REGION. Największe remonty na najważniejszych świętokrzyskich drogach krajowych mają się zakończyć przed listopadem. To szczególnie ważne dla kierowców podróżujących trasą nr 7 Kielce - Warszawa.


W kilku miejscach na „siódemce” w okolicach Skarżyska i Ostojowa obowiązuje z powodu remontów ruch wahadłowy sterowany przez drogowców albo przez światła. To sprawia, że kierowcy podróżujący na trasie Kielce - Warszawa w godzinach komunikacyjnego szczytu tracą ponad godzinę na stanie w gigantycznych korkach.

Podobna sytuacja miała miejsce na odcinku drogi 74 z Kielc w stronę Piotrkowa, gdzie remontowano trzy położone blisko siebie fragmenty. Teraz drogowcy pracują tam tylko na odcinku Barak - Salata.

- Prawie wszystkie remonty w regionie powinny zakończyć się za dwa tygodnie, ponieważ w umowach z wykonawcami robót termin ustalony jest na koniec października - mówi Ewa Sayor, dyrektor kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wszystko wskazuje na to, że terminy będą dotrzymane jeśli tylko pogoda nie spłata nam figla. Na przykład w Skarżysku już układana jest ostatnia warstwa nawierzchni, w Ostojowie jej układanie powinno się zacząć w poniedziałek.

Staniem w korkach kierowcy okupują generalny remont prawie czterokilometrowego odcinka drogi nr 7 w Ostojowie oraz prawie pięciokilometrowego w Skarżysku. Oba odcinki będą miały nową nawierzchnię, nowe oznakowanie, wysepki i przejścia dla pieszych oraz chodniki. Pod Skarżyskiem od strony Warszawy wyremontowany będzie również most.

- Planujemy natomiast udostępnienie dla ruchu przed ustalonym terminem obwodnicy Ożarowa na trasie nr 74 Kielce - Lublin - mówi dyrektor Sayor. - Prace końcowe potrwają tam do 20 grudnia, ale otworzymy nowy odcinek wtedy, gdy okaże się, że będzie można po nim bezpiecznie jeździć.

Awatar użytkownika
KamilEm
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 639
Rejestracja: 18 września 2006, o 16:23
Lokalizacja: Kielce - Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: KamilEm » 31 października 2006, o 17:35

Dzisiejsza reklama (!!!) w kiieleckim wydaniu Gazety Wyborczej
Obrazek

Awatar użytkownika
cochi
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1533
Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
Lokalizacja: Kielce, Warszawa

Post autor: cochi » 31 października 2006, o 21:05

ale jak wybudja tam lotnisko przydalaby sie druga nitka :)
cochi

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: halny » 1 listopada 2006, o 18:50

Tak tam teraz równiutko że nawet tuningiem można jechać :)

ODPOWIEDZ