Region - Inwestycje drogowe

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
vincent
Posty: 379
Rejestracja: 19 kwietnia 2007, o 13:02
Lokalizacja: Bilcza

Post autor: vincent » 9 stycznia 2008, o 10:38

Info z 28.12.2007r.

Odbiór techniczny dróg powiatowych 2007-12-27 Dzisiaj nastąpił odbiór techniczny czterech dróg powiatowych w naszej gminie (droga powiatowa Nr 0353T Wola Morawicka - Radomice - Pierzchnica - Drugnia - Łagiewniki odcinek w miejscowości Wola Morawicka - 1 km, droga powiatowa Nr 0365T Suków - Wojciechów odcinek Radomice - Komórki - 1 km i 200 m, droga powiatowa Nr 0383T Wolica - Morawica odcinek Golęciny - Chałupki Zbrzańskie - 2 km i 872 m i odcinek Chałupki Zbrzańskie - Morawica - 1 km i 804 m).
Trzy z nich stanowią połączenie drogi krajowej nr 7, drogi wojewódzkiej nr 766 i drogi krajowej nr 73 z drogą powiatową nr 0355T Suków - Borków - Pierzchnica - Chmielnik. Ich długość razem wynosi 6876 metrów. Łączny koszt przebudowy tych dróg to 2.190.969,33 zł. Inwestycja była współfinansowana z wielu źródeł. Jedno z nich to Ministerstwo Infrastruktury, które dofinansowało to zadanie w wysokości 1 mln zł. Gmina Morawica przeznaczyła na tę inwestycję kwotę 620.000 zł, zaś Gmina Pierzchnica oraz Miasto i Gmina Daleszyce dołożyły po 35.000 zł. Pozostałą część kwoty pokrył Powiatowy Zarząd Dróg w Kielcach. Z kolei budowa drogi powiatowej Łabędziów - Bieleckie Młyny kosztowała 165.676,00 zł. Gmina Morawica i Powiatowy Zarząd Dróg w Kielcach sfinansowały ją po 50%. Długość drogi wynosi 690 metrów. W odbiorze technicznym wszystkich dróg udział wzięli Zenon Janus - starosta kielecki, Marian Buras - wójt gminy Morawica, Zbigniew Wróbel - zastępca dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Kielcach, Lucjan Marek Pietrzczyk - radny powiatowy oraz Stanisław Pietrzykowski - radny gminny. Uroczyste otwarcie dróg przewidziano w styczniu przyszłego roku.
Żółć i czerwień w naszych sercach aż po życia kres!!!

Awatar użytkownika
vincent
Posty: 379
Rejestracja: 19 kwietnia 2007, o 13:02
Lokalizacja: Bilcza

Post autor: vincent » 10 stycznia 2008, o 14:41

Oddano część "małej pętli świętokrzyskiej"

25,5 mln zł kosztowała przebudowa 10-kilometrowego odcinka "małej pętli świętokrzyskiej" - drogi nr 753 od Woli Jachowej do Huty Nowej. W czwartek Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach przekazał ten odcinek do użytku.
Zmodernizowany fragment drogi wojewódzkiej nr 753 okala najatrakcyjniejszy turystycznie obszar regionu świętokrzyskiego. Wraz z drogami wojewódzkimi nr 751, 752 i 756 oraz drogą krajową nr 74 tworzy szlak komunikacyjny zwany "małą pętlą świętokrzyską", który otacza pasmo Łysogór i Świętokrzyski Park Narodowy.

Unowocześniona droga z Woli Jachowej do Huty Nowej posiada m.in. 9-metrowej szerokości jezdnię, poszerzone pobocza bitumiczne z przeznaczeniem na pas ruchu dla rowerów, zatoki autobusowe i ponad 8 km chodnika dla pieszych.

- Inwestycja sfinansowana została w 75 proc. z unijnych środków pozyskanych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego oraz w 25 proc. z budżetu województwa - przypomniał wicemarszałek świętokrzyski Zdzisław Wrzałka. O przebudowie tego odcinka przesądził jego zły stan techniczny oraz względy bezpieczeństwa ruchu.

Droga wojewódzka nr 753 to najkrótsze połączenie Kielc z Ostrowcem Świętokrzyskim - najbardziej uprzemysłowioną częścią regionu. Ponadto jest najliczniej uczęszczaną trasą turystyczną łączącą Kielce z Nową Słupią i Świętym Krzyżem.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
Żółć i czerwień w naszych sercach aż po życia kres!!!

Awatar użytkownika
Grzegorz
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3006
Rejestracja: 31 maja 2006, o 17:10

Post autor: Grzegorz » 11 stycznia 2008, o 00:12

Przejedzie się ktoś kiedyś z aparatem? :-)

eM
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1103
Rejestracja: 2 października 2005, o 19:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: eM » 4 czerwca 2008, o 06:50

:arrow: http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,37147, ... howy_.html


Ekspresowo z Lublina do Częstochowy?

sl
2008-06-02, ostatnia aktualizacja 2008-06-02 19:44

To pomysł samorządów kilku województw, które przed mistrzostwami Euro 2012 chcą wybudować drogę ekspresową.
Zobacz powiekszenie
Fot. Jakub Orzechowski / AGENCJA GAZE
S-46 to na razie pomysł władz miast, przez które miałaby przebiegać droga. Wczoraj prezydenci Częstochowy i Kielc uzyskali poparcie w tej sprawie od prezydenta Lublina Adama Wasilewskiego. Spotkanie samorządowców odbyło się w lubelskim ratuszu. Droga S-46 miałaby przecinać Lublin i kierować ruch samochodowy aż do jednego z przejść granicznych z Ukrainą. Trasa od Kudowy (dolnośląskie) poprzez Częstochowę, Jędrzejów, Kielce, Kraśnik i Lublin ma być alternatywną drogą łączącą wschód z zachodem. - Gdyby doszło do budowy drogi, byłoby to z korzyścią dla naszych regionów - przekonywał Tadeusz Wrona, prezydent Częstochowy.

Co prawda tzw. "szlak staropolski" nie znalazł się na liście priorytetowej drogowców na najbliższe lata. Nie oznacza to jednak, że nie powstanie. Janusz Wójtowicz, dyrektor lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powiedział, że inwestycja ma szansę na realizację.

Wczoraj przedstawił samorządowców wariant, jakim S-46 mogłaby przebiegać na Lubelszczyźnie. Drogowcy proponują, by wykorzystać część dróg ekspresowych S-17 (Warszawa-Piaski) i S-19 (Białystok-granica z Ukrainą) oraz S-12 (Radom-Dorohusk), które mają zostać wybudowane przed 2012 r. Wójtowicz proponuje, aby trasa S-46 biegła przez obwodnice Lublina i Kraśnika, które mają powstać w przeciągu kilku lat.

Lubelski oddział GDDKiA opracowuje obecnie wariant przebiegu S-46 od Kraśnika, poprzez Annopol do Opatowa (świętokrzyskie). - Analizy są wciąż prowadzone. Bierzemy pod uwagę kilka rozwiązań - powiedział samorządowcom Janusz Wójtowicz.

Źródło: Gazeta Wyborcza Lublin

Oskar
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1330
Rejestracja: 19 marca 2006, o 14:34
Lokalizacja: Śródmieście
Kontakt:

Post autor: Oskar » 14 czerwca 2008, o 08:12

Obrazek

Będzie bezpieczniej na drogach krajowych nr 7 i 9

Piętnaście nowych konstrukcji pod fotoradary stanie do końca roku przy drogach krajowych w województwie świętokrzyskim.


To część ogólnopolskiego programu "Drogi Zaufania - Bezpiecznych Osiem". Ma on objąć osiem najważniejszych dróg w Polsce i doprowadzić do zmniejszenia liczby wypadków śmiertelnych w miejscach, w których dochodziło do nich najczęściej. - W województwie świętokrzyskim na realizację programu poprawy bezpieczeństwa wydamy około 5,6 mln zł. Pierwsze przetargi ogłosimy do końca czerwca - mówi Małgorzata Pawelec, rzeczniczka prasowa kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W ramach programu jeszcze w tym roku na drodze krajowej nr 7 ma się pojawić dziewięć konstrukcji umożliwiających montaż fotoradarów. Charakterystyczne skrzynki staną w Skarżysku, Suchedniowie, Ostojowie, Chęcinach, Miąsowej, Podchojnach i na obwodnicy Kielc. Kolejnych sześć punktów drogowcy ustawią przy krajowej "dziewiątce" w Nietulisku, Miłkowie, Jacentowie, Opatowie, Okalinie i Łążku.

GDDKiA planuje poza tym wykonanie dodatkowego oświetlenia 28 przejść dla pieszych, montaż aktywnych znaków na 14 wysepkach i na 80 zakrętach.

W okolicach Chęcin na węźle drogowym zostaną zamontowane bariery oddzielające pasy ruchu, a w Ostrowcu nowa sygnalizacja na drodze krajowej nr 9. - Miejsca, gdzie zostaną zastosowane poszczególne urządzenia, wytypowano na postawie kilkuletnich badań prowadzonych przez naukowców z Politechniki Warszawskiej i Gdańskiej w ramach programu "Gambit" - tłumaczy rzeczniczka i dodaje, że na przyszły rok zaplanowano m.in. przebudowę skrzyżowań drogi nr 9 w Krynkach i Młynkach, budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu dróg krajowych w Opatowie oraz budowę 26 kilometrów chodników.

--------------------------------------------------------------------------------------
Ehh, całe szczęście, że do Warszawy jeżdżę przez Końskie.

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 31 października 2008, o 18:47

Jest decyzja środowiskowa na kolejny odcinek drogi nr 7

Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji czyli budowy dwujezdniowego odcinka drogi ekspresowej nr 7 od Skarżyska do granicy województwa świętokrzyskiego z Mazowszem wydał wojewoda świętokrzyski.
Budowę odcinka o długości 7,6 kilometra zaplanowano 2010-2011. Kolejnym krokiem w przygotowaniach do inwestycji będzie uzyskanie zgody na jej realizację. Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje niezbędną dokumentację do uzyskania tej decyzji i opracowuje materiały między innymi do przetargu na projekt budowlany.

31.10.2008 GDDKiA

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 31 października 2008, o 20:35

Obrazek

Infrastruktura
Kolejne pieniądze na remonty dróg są do wzięcia

3 mld zł w ciągu najbliższych 3 lat przeznaczy rząd na remonty kluczowych odcinków dróg lokalnych. Tyle samo wydadzą samorządy z środków własnych. A wszystko to w ramach "Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011". Dziś ruszył pierwszy z naborów. Chętni do skorzystania z dofinansowania mają trzy tygodnie na złożenie wniosków.

Aż 338 tys. kilometrów dróg publicznych spośród 360 tys. kilometrów, zarządzanych jest przez samorządy gminne i powiatowe. Dotychczas samorządy, bez wsparcia administracji rządowej, nie były w stanie poradzić sobie z narastającym problemem modernizacji dróg lokalnych. Dzięki takim inwestycjom poprawić mają się warunki życia mieszkańców oraz dostępność komunikacyjna obszarów dotychczas słabo dostępnych. Zgodnie z przepisami naborem oraz oceną wniosków zajmą się wojewodowie, którzy powołają specjalne komisje, składające się z dwóch pracowników urzędu wojewódzkiego oraz po jednym przedstawicielu urzędu marszałkowskiego, oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz policji. - W najbliższy poniedziałek poznamy nazwiska osób, które wejdą w skład zespołu oceniającego wnioski dotyczące naszego regionu - informuje Agata Wojda, rzecznik prasowy wojewody świętokrzyskiego. - Wzory wniosków już dziś zamieścimy na naszej stronie internetowej. Prawdopodobnie będzie można je składać w Biurze Obsługi Interesanta - mówi rzecznik i dodaje, że do 5 grudnia opublikowane zostaną listy rankingowe projektów.
W ramach programu wspierane będą projekty przebudowy, budowy lub remontu kluczowych odcinków dróg gminnych i powiatowych prowadzące do zwiększenia płynności ruchu i poprawy bezpieczeństwa komunikacyjnego, a także tworzące powiązania sieci dróg powiatowych i gminnych z siecią dróg wojewódzkich i krajowych. Zgodnie z przyjętymi zasadami gminy i powiaty będą mogły uzyskać dofinansowanie do 50 proc. kosztów inwestycji. Na jeden projekt będzie można otrzymać maksymalnie 3 mln zł dotacji. Przy czym powiaty będą mogły zgłosić maksymalnie dwa projekty w danym roku, a gminy tylko jeden.

źródło: wrota świętokrzyskie
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 31 października 2008, o 22:46

Budowa drugiej jezdni obwodnicy rozpocznie się za około rok
Za około rok rozpocznie się budowa drugiej jezdni obwodnicy Kielc wzdłuż drogi numer 7. Nowa droga będzie miała 22 kilometry.

Wojewoda świętokrzyski wszczął postępowanie w związku z wydaniem decyzji o lokalizacji kieleckiej obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej numer 7. Decyzja ta może być wydana na przełomie 2008/2009 roku. Kolejny etap przygotowań do budowy dwujezdniowej 22-kilometrowej obwodnicy to uzyskanie pozwolenia na budowę.

Projektowanie nowej drogi trwa, a powinno się zakończyć w lipcu przyszłego roku. Obwodnica Kielc to kolejna inwestycja na drodze ekspresowej numer 7 po Węźle Północ i odcinku Skarżysko - Występa. Budowa ruszy na przełomie 2009/2010.
:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /800533161
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 1 listopada 2008, o 14:29

Coraz bliżej dwupasmówki z Kielc do Woli Morawickiej

Coraz bliżej budowy dwupasmowej drogi Kielce – Wola Morawicka. Jej powstanie zlikwiduje ogromne korki będące udręką dla mieszkańców kieleckich sypialni - Morawicy, Biliczy i innych miejscowości.

Do upragnionej dwupasmówki przybliża decyzja wojewody świętokrzyskiego o lokalizacji drugiego fragmentu nowego odcinka Kielce – Wola Morawicka w ciągu drogi krajowej nr 73 Kielce – Busko – Tarnów. Inwestycja, w skład której wchodzi obwodnica Morawicy podzielona jest na trzy fragmenty. Dwa z nich od granic Kielc do Bilczy i od Bilczy do Brzezin uzyskały już decyzję lokalizacyjną. Trzeci odcinek od Brzezin do Woli Morawickiej uzyska ją niebawem. Wtedy będzie można ogłosić przetarg na projekt i budowę drogi.

Droga numer 73 ma być dwujezdniowa na odcinku o długości 8,2 kilometra począwszy od granic miasta Kielce, a skończywszy na granicy Woli Morawickiej. Na 4-kilometrowym odcinku od granicy Kielc do skrzyżowania z drogą na Bieleckie Młyny dobudowana zostanie druga jezdnia po stronie wschodniej istniejącej drogi 73. Na pozostałym odcinku powstanie obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej omijająca po stronie wschodniej obie miejscowości. Realizację inwestycji zaplanowano na lata 2009-2011. Sama budowa rozpocznie się prawdopodobnie w 2010 roku.

Aktualnie trwają przygotowania do budowy nowej drogi, której przebieg został określony w ubiegłym roku.
:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /427935154
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
Maniax
Posty: 54
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 12:33
Lokalizacja: Kielce - Stadion

Post autor: Maniax » 1 listopada 2008, o 18:15

Nic tutaj nie piszecie o bardzo ważnej drogowej inwestycji w naszym województwie - a mianowicie o planowanej budowie mostu na Wiśle w Połańcu. Dzięki temu województwo świętokrzyskie i podkarpackie uzyskają dodatkowe połączenie. Wraz z budową mostu w Połańcu wiąże się także rozbudowa drogi ze Staszowa do Połańca. Bardzo wzrośnie znaczenie trasy z Kielc przez Daleszyce, Raków, Staszów do Połańca. Dzięki budowie tego mostu znacznie bliżej będzie z Kielc do Mielca czy Rzeszowa, podobnie z Łodzi do Rzeszowa ta trasa będzie najkrótsza. Mozna sie wiec spodziewac, ze ruch na trasie Kielce - Daleszyce - Raków - Staszów - Połaniec ( w Kielcach jest to trasa przez Bukówkę) znacznie wzrośnie.
Lokalny patriota

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 1 listopada 2008, o 21:55

Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
Maniax
Posty: 54
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 12:33
Lokalizacja: Kielce - Stadion

Post autor: Maniax » 2 listopada 2008, o 15:52

O ten pierwszy oczywiście: w Połańcu :)
Lokalny patriota

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 3 listopada 2008, o 20:07

Rząd daje pieniądze na budowę lokalnych dróg
Aktualizacja: 2008-11-03 15:06:52

Ponad 62 mln zł będą mogły wydać świętokrzyskie samorządy na budowę tzw. „schetynówek” czyli lokalnych dróg. Pieniądze na ten cel pochodzą z budżetu państwa. Wicewojewoda Piotr Żołądek informuje, że aby z nich skorzystać, trzeba wykazać się dużymi zdolnościami organizacyjnymi.
Chętni mają czas na przygotowanie zgłoszeń tylko do 21 listopada. Natomiast do końca marca, samorządy muszą już rozstrzygnąć przetargi na budowę traktów.
Wicewojewoda dodaje, że rządową dotację będzie można dostać łatwiej, niż pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego. Jak tłumaczy, żeby zgłosić się po dotacje nie trzeba mieć kompletnej dokumentacji, tak jak w programach unijnych. Nie oznacza to, że i w tym programie nie postawiono żadnych warunków.

Członek zarządu województwa Marcin Perz informuje, że zgłaszają się do niego samorządowcy, którzy chcą wycofać swoje projekty z Regionalnego Programu Operacyjnego. Dodaje jednak, że cieszy się z takiego obrotu sprawy, bo w województwie powstanie więcej dróg.

Wójt gminy Bieliny- Sławomir Kopacz mówi, że w jego gminie przygotowana jest już analiza, mówiąca o tym, które drogi będzie można zgłosić do programu.

Program będzie realizowany przez trzy lata. Gminy wykładają połowę kwoty potrzebnej na przeprowadzenie inwestycji, a drugą połowę daje rząd. Wszystkie województwa otrzymały równe dotacje. Z założeń rządu wynika, że w ciągu trzech lat powstanie 338 tys. dróg gminnych i powiatowych.

źródło: http://www.radio.kielce.pl/page,,Rzad-d ... e7f0c.html
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 6 listopada 2008, o 09:34

[...]
Poza tym podczas tego samego posiedzenia Zarząd Województwa przyjął również aktualizacje wprowadzone do projektu związanego z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 776 Kraków - Busko Zdrój na odcinku od granicy województwa świętokrzyskiego do Buska Zdroju o długości ponad 40 km wraz z remontem mostu przez rzekę Nidę w Wiślicy oraz kolidującej infrastruktury technicznej. Modernizacja tej drogi to największa inwestycja drogowa, która ma być realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Jej koszt to 110 mln zł, z czego unijne dofinansowanie ma wynieść 90 mln zł. Rozbudowa ma być zakończona do 2011 roku.

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Polsk ... 21178.html

--------------------------

Obwodnica Małogoszcza już w listopadzie


2008 - 11 - 04 | 13:25
źródło: UMW Świętokrzyskiego ; mojeauto.pl
mojeauto.pl


Trwają prace związane z budową drugiego etapu obwodnicy Małogoszcza w ciągu drogi wojewódzkiej nr 728. Całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta będzie możliwe już prawdopodobnie pod koniec listopada, kiedy to pierwsze samochody przejadą nową trasą.

Pierwszy 2 km etap budowy obwodnicy Małogoszcza w ciągu drogi wojewódzkiej nr 728 zakończył się w 2004 roku, ale nie spowodował wyprowadzenia z miasta ruchu samochodów ciężarowych. Umożliwi to dopiero drugi etap, czyli budowa 3,5 km trasy łączącej drogę wojewódzką nr 762 (ulicę Chęcińską w Małogoszczu) z drogą wojewódzką nr 728 w Mieronicach.

Nowa obwodnica ułatwi przejazd przez miasto oraz poprawi warunki życia mieszkańców. Inwestycja objęła m.in. roboty drogowe i odwodnieniowe, przebudowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, budowę oświetlenia ulicznego, likwidację kolizji linii elektroenergetycznych oraz przebudowę linii telekomunikacyjnych. Budowana obwodnica jest drogą jednojezdniową, dwupasową, dwukierunkową z pięcioma drogami serwisowymi oraz czterema skrzyżowaniami jednopoziomowymi.

Jest to największa inwestycja współfinansowana z budżetu województwa świętokrzyskiego. Jej całkowity koszt szacowany jest na około 14 mln zł, z czego 8,3 mln zł przekazało Ministerstwo Infrastruktury, a 5,7 mln zł zabezpieczył Zarząd Województwa.

Pierwsze samochody przejadą nową trasą prawdopodobnie już pod koniec listopada bieżącego roku. Obecnie przy obwodnicy trwają prace wykończeniowe - oczyszczane są m.in. rowy przydrożne i wzmacniane pobocza.

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Polsk ... 21038.html
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 6 listopada 2008, o 09:45

Wielkie burzenie domów pod budowę dróg

Tylu wyburzeń jeszcze w regionie nie było. Żeby wybudować drugą nitkę ul. Ściegiennego, trzeba rozebrać około 20 domów, kolejnych 30 przy budowie węzła Niewachlów. Rekord padnie w Starachowicach, gdzie buldożery przejadą po 60 domostwach

- Te drogi gdzieś muszą powstawać. I, niestety, żebyśmy nie wiem, jak się starali, to nie da się uniknąć rozbiórek. Droga musi spełnić tak wiele warunków, że nie da się jej ułożyć jak sznurka - mówi Ewa Sayor, dyrektorka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Co nas czeka możemy sobie wyobrazić, wspominając budowę obwodnicy Jędrzejowa na krajowej "siódemce" i w Występie k. Skarżyska. A było to zaledwie kilka wyburzeń. Prawdziwe rozbiórki nastąpią dopiero teraz, przy realizacji planowanych potężnych inwestycji drogowych.

Pierwsze zaczęły Kielce. Budowa drugiej nitki ul. Ściegiennego wymaga wyburzenia około 20 domostw, węzła Żelazna ok. 60. - Przy Ściegiennego są zarówno domy mieszkalne z budynkami gospodarczymi, jak i same zabudowania gospodarcze. Do rozbiórek pójdą nie tylko stare domy, nie brakuje wśród nich budynków ledwie kilkunastoletnich - podkreśla Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. Inwestycja, do której miasto przygotowuje się od kilku lat, ma się rozpocząć pod koniec 2009 lub na początku 2010 roku. Wykupionych jest już ponad 80 proc. terenów. Odcinek od ul. Popiełuszki do granic miasta kosztować ma ponad 180 mln zł. - Wpływ na to mają na pewno koszty odszkodowań, jakie musimy w tej sytuacji wypłacać, ale także to, że wzdłuż drogi biegną niemal wszystkie media doprowadzające gaz, energię, wodę do miasta. W większości będziemy musieli je przełożyć - tłumaczy dyrektor Wójcik.

W związku z tą inwestycją w ubiegłym roku wyburzono cztery domostwa, w tym - do połowy grudnia - znikną kolejne trzy. Miasto nie proponuje właścicielom działek zamiennych, ale płaci za dom wedle rynkowej wyceny rzeczoznawcy.

- Odszkodowania teraz są bardzo godziwe. Zgodnie z ustawą, płaci się za wszystko. Za każde drzewo, krzew, ławkę w ogrodzie. Na dodatek jest specjalna premia za szybkie opuszczenie domu. Być może z tego powodu nie mamy jakichś wielkich protestów - podkreśla Sayor.

W przypadku gdy domy są stare, drewniane, ale w dobrym stanie albo na dużych działkach, mieszkańcy bez trudu są w stanie sfinansować zakup nowego bądź działki i postawienie budynku. - Młodsi ludzie nawet się cieszą, bo mogą wybudować dom w nowszej, energooszczędnej technologii, ciekawszy architektonicznie. Niestety, większy problem jest z ludźmi starszymi, którzy często, mimo że mają pieniądze, nie mają już siły, by zająć się budową. Nie chcą też opuszczać starego miejsca, znajomych. W takich sytuacjach bardzo pomagają nam wójtowie, burmistrzowie, którzy szukają sąsiednich działek, czy jakiegoś domu w pobliżu, żeby tam ulokować takich mieszkańców. Ale na szczęście są to rzadkie przypadki - opowiada dyrektorka Sayor.

Największe wyburzenia domów w regionie będą przy trzech drogowych inwestycjach. Budowie węzła Niewachlów, tam do rozbiórki jest około 30 posesji, w Sandomierzu, gdzie przy budowie ulicy Litewskiej bis, wylocie drogi 77 trzeba będzie wyburzyć 12 domów. Ale rekord padnie w Starachowicach, gdzie zniknie 60 budynków. GDDKiA planuje tam budowę drugiej nitki drogi nr 42 Skarżysko - Starachowice - Ostrowiec - Opatów. - Na szczęście tam nie ma nowych willi, są to raczej małe drewniane domki. To dlatego, że już przed laty projektowano rozbudowę tej ulicy i tereny były pod nią zablokowane - wyjaśnia Sayor.

Dodaje, że drogowcy bardzo często, żeby minimalizować skutki nowych inwestycji drogowych, korzystają z kiedyś projektowanych szlaków. - W takich przypadkach tereny były rezerwowane, nie można było dostać pozwolenia na budowę domu. Dzięki temu są one w miarę wolne od zabudowy - podkreśla dyrektorka GDDKiA.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
:arrow: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... l?skad=rss
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

ODPOWIEDZ