Region - Inwestycje drogowe

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
Wizard
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1035
Rejestracja: 16 stycznia 2007, o 22:49
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Wizard » 5 maja 2010, o 16:17

Muszę to przyznać, że nasz oddział po wielu latach zastoju (kiedy w zasadzie nic się nie robiło - ale tak było w całej Polsce) obecnie działa bardzo prężnie. Tak trzymać.
Every dream has a price

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 17 maja 2010, o 20:38

Obrazek
Będą budować drogę w Radkowicach
Lidia Cichocka

Za kilkanaście dni powinien się rozpocząć remont drogi w Radkowicach gmina Chęciny. Ich zakończenie przewidziano na koniec listopada.

Budowa drogi przez Radkowice dzięki protestom mieszkańców, którzy wielokrotnie blokowali przejazd przez wieś stała się głośna w całej Polsce. By pomóc ludziom, którym od drgań wywoływanych przez ciężarowe samochody pękały domy i przyspieszyć prace gmina na własny koszt wykonała dokumentację remontu drogi wojewódzkiej a zarząd województwa zarezerwował pieniądze na ten cel. Budowa mogła się rozpocząć już w ubiegłym roku, ale na przeszkodzie stanęli sami mieszkańcy. Wspominał o tym na uroczystym podpisaniu umowy ze zwycięzcą przetargu Wojciech Płaza dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. – Pod czas gdy jedni blokowali drogę domagając się rozpoczęcia prac, inni nie zgadzali się na sprzedaż działek pod niezbędną infrastrukturę – mówił. – Nawet w marcu wtedy, kiedy były wszystkie uzgodnienia i wystąpiono o pozwolenie na budowę pojawiły się protesty, bo ktoś chciał żeby kupiono od niego całą działkę a tylko pas.

Na szczęście mimo takich "kwiatków” udało się rzecz doprowadzić do końca. Na przetarg zgłosiło się 6 firm, wygrała firma Strabag, która zaproponowała najniższą cenę. Kosztorys inwestorski opiewał na 16 mln zł a oni zobowiązali się wykonać pracę za 9 800 tys. zł. Za te pieniądze wyremontują odcinek drogi o długości 3 400 m, od skrzyżowania z E 7 do granicy gminy, oraz most na Bobrzy. Droga zyska nową nawierzchnię, bardzo porządne odwodnienie, cztery zatoki autobusowe, zjazdy indywidualne i z drogami lokalnymi. nowe oświetlenie i chodniki – wyliczała Iwona Bednarz, inspektor nadzoru.

Prace rozpoczną się w maju, do czasu ich zakończenia w Radkowicach dopuszczony będzie tylko ruch lokalny. – Ciężarówki pojawią się, jeśli któryś z mieszkańców ma takie zarejestrowane i parkuje koło domu – wyjaśniał Dariusz Wróbel, zastępca dyrektora.- Nowa droga zostanie oddana 30 listopada.

źródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /819420612
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
piter84
Posty: 112
Rejestracja: 5 grudnia 2007, o 13:43

Post autor: piter84 » 1 czerwca 2010, o 12:18

Mamy przetarg na S7 Jędrzejów - granica województwa:
http://www.gddkia.gov.pl/article/oddzia ... 331987498f#

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 26 czerwca 2010, o 10:45

Podpisano umowę na budowę obwodnicy Jędrzejowa
Artykuł dodany: 2010-06-25 14:24:55, ostatnia aktualizacja: 2010-06-25 16:14:18

Prawie 110 milionów złotych dofinansowania otrzyma budowa północnej obwodnicy Jędrzejowa. Pieniądze pochodzą z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Dziś uroczyście podpisano umowę w tej sprawie.
Ewa Sayor- dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach informuje, że unijne dofinansowanie pokryje połowę kosztów budowy trasy.
Dariusz Szewczyk, zastępca prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powiedział, że inwestycje drogowe w świętokrzyskiem to dobry przykład na to, w jaki sposób można wykorzystać unijne fundusze.
Północna obwodnica Jędrzejowa będzie miała prawie 8 kilometrów długości. Połączy miejscowość Prząsław na drodze krajowej numer 78 z istniejąca wschodnią obwodnicą miasta na drodze numer 7. Wszystkie skrzyżowania i węzły będą bezkolizyjne. Budowa ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. Obecnie trwa procedura przetargowa.

Obrazek

Konrad Trela
konrad.trela@radio.kielce.pl

źródło: http://www.radio.kielce.pl/page,,Podpis ... 1f4c9.html
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 27 czerwca 2010, o 19:35

Obrazek
Są pieniądze. Obwodnica Jędrzejowa czeka tylko na wykonawców
marc
2010-06-27, ostatnia aktualizacja 2010-06-27 16:20

Prawie 110 mln zł dofinansowania dostaną drogowcy na budowę północnej obwodnicy Jędrzejowa. Umowę na wsparcie z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej wartego łącznie ok. 200 mln zł projektu podpisano w piątek.

- Inwestycje drogowe w Świętokrzyskiem to dobry przykład jak wykorzystać unijne fundusze - mówi Dariusz Szewczyk, wiceprezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Północna obwodnica ma wyprowadzić z Jędrzejowa ruch ciężarówek jadących na Śląsk drogą nr 78. Trasa długości prawie 8 km połączy Prząsław z węzłem na już istniejącej wschodniej obwodnicy miasta. Przewidziano także m.in. budowę ronda w Prząsławiu, wiaduktu nad linią kolejową Warszawa - Kraków i węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 728 Końskie - Jędrzejów.

Inwestycja jest na etapie przetargu, o dopuszczenie do udziału w nim poprosiło 28 firm i konsorcjów, a oferty cenowe przedstawi 20. Roboty prawdopodobnie rozpoczną się jesienią, zakończą za ok. dwa lata.

Źródło: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ko_na.html
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 6 września 2010, o 21:01

Obrazek
Drogowcom puszczają nerwy. Budowa drogi to droga przez mękę
Jarosław SKRZYDŁO

Każdego ślimaka znalezionego na placu budowy trzeba przenieść w najbliższe zarośla, most budować można tylko jesienią i zimą, bo mieszka na nim ptaszek dymówka, trzy lata po budowie trzeba szukać nor chomika - tym muszą zajmować się… drogowcy.

Kierowcy utyskują, że wciąż zbyt mało buduje się dróg i zbyt mało modernizuje już istniejących. To nie tylko wina braku pieniędzy, ale obostrzeń środowiskowych. Między innymi z ich powodu przeciąga się modernizacja drogi wojewódzkiej 776 z Buska do granicy z Małopolską. Drogowcy muszą wypełnić wytyczne, które są zawarte w raporcie oddziaływania na środowisko i wydanym na jego podstawie postanowieniu Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

Lać beton w zimie?

- Realizacja tej inwestycji będzie bardzo skomplikowana - mówi dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Wojciech Płaza. Oto kilka zapisów, które musi spełnić inwestor.

"Prace związane z zajęciem starorzecza Wiślicy należy prowadzić od września do marca z wyłączeniem okresu, kiedy starorzecze może zamarznąć”. "Z uwagi na obecność stanowiska dymówki pod mostem na rzece Nidzie, prace związane z jego rozbudową należy prowadzić od września do kwietnia”.
- To bardzo skomplikowane ze względów technologicznych. Mamy lać beton w zimie? Nie jest wykluczone, że trzeba będzie rozpocząć prace przy modernizacji połowy mostu jednej zimy a zakończyć je w kolejnej. To znacznie wydłuży inwestycję. Nie zdziwiłbym się jakby okoliczni mieszkańcy pukali się w czoło, że nie pracujemy w lecie - konstatuje dyrektor Płaza.

Drogowcy mają też inne wytyczne - "Na etapie budowy płazy wpadające do tymczasowych wykopów należy natychmiast wyjmować i przenosić w okolice najbliższego zbiornika wodnego lub na tereny łąk, lasów i zadrzewień. To samo trzeba zrobić w przypadku spotkania w pasie drogowym ślimaka winniczka. Gorzej jest, gdy spotka się ślimaka żółtawego, jego trzeba przenieść nie byle gdzie, ale w konkretnie wyszczególnione w raporcie miejsca.

Budowa to początek

Nawet jak droga zostanie przebudowana, środowiskowa rola drogowców wcale się nie kończy. Muszą prowadzić monitoring. W trzy lata po oddaniu trasy do użytku muszą przeprowadzić liczenie ptaków oraz stworzyć mapę z zaznaczeniem stanowisk lęgowych. Muszą notować liczbę i gatunek ptaków zabitych przy drodze. Ponadto trzeba wykonać liczenie ilościowe kumaka. W maju i w czerwcu należy sprawdzić, czy koło drogi występuje traszka grzebieniasta, a w drugiej połowie kwietnia konieczna jest kontrola występowania ślimaka w pasie szerokości 10 metrów od drogi. Trzeba sprawdzić ile ich jest oraz czy są to osobniki dorosłe, czy młode. Oprócz ślimaka jest tam jeszcze chomik. "Przez okres co najmniej trzech lat należy corocznie penetrować odcinek drogi na szerokości 500 metrów od drogi w celu znalezienia nor” - czytamy w postanowieniu.

- Jeśli chodzi o chomika to odnieśliśmy pewien sukces. Początkowo nakładano na nas obowiązek monitorowania ich migracji. Mielibyśmy je wyłapać oraz na chomikach zamontować jakieś urządzenia, które śledziłyby ich pozycję jak GPS. Wynegocjowaliśmy, że nie jest to konieczne - Rafał Ziętal, kierownik w Świętokrzyskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich.

- My już dawno zapomnimy, że droga została przebudowana jednak po trzech latach trzeba będzie zatrudnić sztab naukowców i ekologów, którzy będą realizować wytyczne środowiskowe. To będzie kosztować i to sporo - mówi Rafał Ziętal.

Taki jest raport

Czy wymogi stawiane drogowcom nie są przesadą? - Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich zamówił raport na środowisko, został on sporządzony przez jakąś firmę, my jedynie na podstawie raportu wydaliśmy postanowienie do wydania decyzji środowiskowej. W raporcie są wytyczne, które trzeba zrealizować. Droga, która będzie przebudowywana przechodzi przez obszary chronione "Natura 2000” - mówi Waldemar Pietrasik, regionalny dyrektor ochrony środowiska.

- Nie wiem dlaczego Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich się żali i ma pretensje. Wytyczne wynikające z raportów oddziaływania na środowisko muszą realizować także inni inwestorzy. Znam sprawę chomika, rzeczywiście koncepcja śledzenia jego migracji była być może nieco zbyt daleko idąca - przyznaje dyrektor Pietrasik.

Czy Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w swoich postanowieniach może nieco łagodzić wytyczne określane w raportach. - My jesteśmy urzędnikami, raporty sporządzają fachowcy, są to między innymi profesorowie wyższych uczelni z całego kraju. Trudno abym kwestionował ich autorytety - podkreśla Waldemar Pietrasik.

źródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /685479241

===========

Bareja wiecznie żywy...
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 6 września 2010, o 21:32

Tak to jest jak coraz bardziej do władzy dopuszcza się "ekologów".
pletwa

reed
Posty: 82
Rejestracja: 30 listopada 2006, o 15:28
Lokalizacja: Kielce

Post autor: reed » 6 września 2010, o 22:27

Nie powiem, miałem niezły ubaw czytając ten artykuł. Ciekawe jak wyglądają kontrole owych obiektów. Ekolodzy chodzą i szukają pozostałości zdeptanych ślimaków? Ktoś wie jak to wygląda? Tak zupełnie poważnie :lol:.

Onio
Posty: 186
Rejestracja: 14 kwietnia 2008, o 16:18
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Onio » 7 września 2010, o 19:24

Oferty cenowe na obwodnicę północną Jędrzejowa w ciągu DK 78.

1.BUDIMEX S.A. 185 824 641,49
2.POL-DRÓG WARSZAWA Sp. z o.o. + konsorcjum 267 894 707,61
3.MIRBUD S.A.+ SIAC Construction Ltd. Irlandia 188 812 768,15
4.MSF ENGENHARIA S.A.+ MSF Polska Sp. z o.o, 206 202 335,42
5.EUROVIA POLSKA S.A.+ WARBUD S.A.+ DROGBUD Sp. z o. o., INTERCOR Sp. z o.o. 206 401 179,67
6.Skanska S.A., + EXBUD SKANSKA S.A. 209 975 096,99
7.PRI POL-AQUA S.A. + DRAGADOS S.A. 229 175 535,90
8.POLDIM S.A. + Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o., 205 844 511,44
9.HYDROGEO - POLSKA S.A. + HYDROGEO Jarosław Borkowski, + HIDROELEKTRA NISKOGRADNJA 195 657 895,50
10.PRI FART Sp. z o.o.+ ERBUD S.A.+ TRAKT Sp. z o.o.+ IMB Podbeskidzie 189 078 169,55
11.STRABAG Sp. z o.o., 195 956 403,73
12.Mota Engil Central Europe S.A. + Mota Engil Engenharia e Construcao S.A. 211 259 733,92

Kwota przeznaczona na sfinansowanie przedmiotu zamówienia: 162 000 000,00 zł brutto.
http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php ... 5e49504f1b

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 3 czerwca 2011, o 11:05

Obrazek

Rozstrzygnięty przetarg na drogę z Buska do Kazimierzy Wielkiej

89 milionów złotych kosztować będzie modernizacja drogi wojewódzkiej nr 776 Busko-Zdrój - Kazimierza Wielka. Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich rozstrzygnął właśnie przetarg na tę inwestycję. Budowa powinna ruszyć w lipcu.

Na tę inwestycję mieszkańcy Ponidzia długo czekali. Przygotowywana od dawna, nie mogła ruszyć ze względu na uchyloną decyzję środowiskową i konieczność ponownego przygotowania przez inwestora - Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich - raportu oddziaływania na środowisko. - To rzeczywiście pechowa inwestycja - przyznaje marszałek Adam Jarubas. - Cała przygotowawcza procedura bardzo się wydłużała. Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich miał już decyzję środowiskową, która została unieważniona. Od nowa trzeba było przygotować raport oddziaływania na środowisko i ponownie uzyskać decyzję środowiskową. To wszystko powodowało opóźnienia, ale też bez tych wszystkich uzgodnień nie mogliśmy uzyskać pozwolenia na budowę. Ale teraz wszystko zmierza ku szczęśliwemu finałowi - podkreśla marszałek.

W miniony poniedziałek Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich rozstrzygnął przetarg na modernizację drogi nr 776. Z 11 ofert które wpłynęły, wybrana została oferta firmy Budostal 5 z Krakowa. Przedsiębiorstwo zaproponowało modernizację drogi Busko-Zdrój - Kazimierza Wielka za kwotę 89 milionów złotych. Jeśli nie będzie żadnych odwołań, jeszcze w czerwcu zostanie podpisana umowa z wykonawcą, a w lipcu ruszą prace. W tym roku wykonawca będzie miał do „przerobienia” na tej drodze 30 milionów złotych.

Awatar użytkownika
Adasiek CK
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1141
Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa

Post autor: Adasiek CK » 9 czerwca 2011, o 14:03

Droga numer 786 będzie gruntownie przebudowana

Wojewoda świętokrzyski wydała zgodę na przebudowę zniszczonej drogi wojewódzkiej numer 786 z Kielc poprzez Łopuszno i Włoszczowę do granicy z województwem śląskim. Drogowcy jeszcze w tym tygodniu ogłoszą przetarg na wykonawcę prac.

Inwestycja była długo oczekiwana przez mieszkańców i kierowców, którzy od kilku lat domagali się gruntownego remontu tej trasy. Pracę rozpoczną się po wakacjach.

- Będzie to pierwszy etap, który obejmie przebudowę ponad 30 kilometrów drogi od Kielc do Łopuszna - tłumaczy Rafał Ziętal ze Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Droga będzie miała między innymi siedem metrów szerokości, zostanie przystosowana do poruszania się po niej ciężarówek, a na terenach zamieszkałych powstaną chodniki, zatoki i ekrany dźwiękochłonne. Przebudowanych zostanie też większość skrzyżowań.

Drugi etap inwestycji to przebudowa ponad 40-kilometrowego odcinka od Łopuszna poprzez Włoszczowę do miejscowości Gabrielów, gdzie województwo świętokrzyskie graniczy z województwem śląskim. Aktualnie trwają jeszcze konsultacje, a do końca wakacji ma też być gotowa decyzja Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Prace ruszą natomiast na przełomie roku 2011/2012.

Po zakończeniu przebudowy, która planowana jest na rok 2013, całość trasy będzie spełniać wszystkie unijne standardy. Inwestycja pochłonie ponad 146 milionów złotych, z czego prawie 88 milionów dołoży Unia Europejska.

Konrad Trela
konrad.trela@radio.kielce.pl

:arrow: http://www.radio.kielce.pl/page,,Droga- ... 262ba.html
<klawy tekścik w tym miejscu>

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 9 czerwca 2011, o 15:56

Nareszcie! Ta droga jest w tragicznym stanie, szczególnie w okolicach Włoszczowy, Czarncy, Krasocina, chociaż od Kielc do Piekoszowa też nie jest dobrze.

lukaszek92
Posty: 104
Rejestracja: 24 maja 2011, o 13:54
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: lukaszek92 » 9 czerwca 2011, o 18:20

Na Częstochowę jak ktoś by miał jechać radze przez Jędrzejów tak droga przez Włoszczowe wogóle nie nadaje się do jazdy, ale dobrze że coś tam zaczną robic.
Tylko kielce.

Awatar użytkownika
andrzeej
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1786
Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
Lokalizacja: KOM

Post autor: andrzeej » 9 czerwca 2011, o 18:57

Ja akurat wolę jechać przez Włoszczowę - po pierwsze bliżej, po drugie bardzo mały ruch, tylko trzeba dziury omijać. Przez Jędrzejów droga niewiele lepsza, a ruch kosmiczny i tiry stadami jeżdżą, w niektórych miejscach nie ma jak wyprzedzić.

KamilCK
Posty: 166
Rejestracja: 16 listopada 2006, o 14:55
Lokalizacja: Kielce-Śródmieście

Post autor: KamilCK » 9 czerwca 2011, o 23:44

Nie wiecie może czy ta droga będzie modernizowana od granicy Kielc czy może w obrębie miasta też będą wykonywane jakieś prace?

ODPOWIEDZ