Rozwiązania komunikacyjne
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
Rozstrzygnięcie przetargu:
Miejski Zarząd Dróg w Kielcach zawiadamia na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. Nr 19 poz. 177 z późniejszymi zmianami), zwanej dalej Pzp, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na: Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: "Rozwój systemu komunikacji publicznej w Kieleckim Obszarze Metropolitalnym - budowa wielopoziomowego parkingu przesiadkowego (rejon Targow Kielce)" wybrana została oferta następującego Wykonawcy:
Biuro Projektów Budownictwa
"CHODOR-PROJEKT" Sp. z o.o.
Al. Solidarności 34 , 25-323 Kielce
za cenę brutto: 707 600,00 zł. (słownie złotych: siedemset siedem tysięcy sześćset złotych i 00/100).
Uzasadnienie wyboru Wykonawcy - oferta najkorzystniejsza, spełniająca warunki Pzp i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz wybrana zgodnie z kryterium oceny ofert: cena - 100%.
Jednocześnie zawiadamiamy, że żaden Wykonawca nie został wykluczony i żadna oferta nie została odrzucona.
Miejski Zarząd Dróg w Kielcach zawiadamia na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. Nr 19 poz. 177 z późniejszymi zmianami), zwanej dalej Pzp, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na: Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: "Rozwój systemu komunikacji publicznej w Kieleckim Obszarze Metropolitalnym - budowa wielopoziomowego parkingu przesiadkowego (rejon Targow Kielce)" wybrana została oferta następującego Wykonawcy:
Biuro Projektów Budownictwa
"CHODOR-PROJEKT" Sp. z o.o.
Al. Solidarności 34 , 25-323 Kielce
za cenę brutto: 707 600,00 zł. (słownie złotych: siedemset siedem tysięcy sześćset złotych i 00/100).
Uzasadnienie wyboru Wykonawcy - oferta najkorzystniejsza, spełniająca warunki Pzp i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz wybrana zgodnie z kryterium oceny ofert: cena - 100%.
Jednocześnie zawiadamiamy, że żaden Wykonawca nie został wykluczony i żadna oferta nie została odrzucona.
Rozstrzygnięcie przetargu ogłoszonego przez Miejski Zarząd Dróg:
Rozwój systemu komunikacji publicznej w Kieleckim Obszarze Metropolitalnym- budowa pętli i zatok autobusowych.
Zadanie Nr 1.Budowa pętli autobusowej przy ul. Ściegiennego w Kielcach wraz z rozbudową drogi dojazdowej o długości ok. 400 m, budową zatoki autobusowej i zatok postojowych pełniących funkcję parkingów przesiadkowych oraz niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 2.Rozbudowa pętli autobusowej przy ul. Jana Nowaka - Jeziorańskiego (obecna pętla dla linii Nr 35) w Kielcach wraz
z budową infrastruktury dla obsługi pasażerów i niezbędną sieciową infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 3.Budowa pętli autobusowej przy ul. Massalskiego w Kielcach
wraz z budową infrastruktury dla obsługi pasażerów i niezbędną sieciową infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 4.Budowa pętli autobusowej przy ul. Piekoszowskiej (między rz. Sufraganiec a granicą miasta) w Kielcach wraz z budową zatoki autobusowej i zatok postojowych pełniących funkcję parkingów przesiadkowych oraz niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 5.Budowa pętli autobusowej przy ul. Cmentarnej (przy Cmentarzu Komunalnym) w Kielcach wraz z budową zatoki autobusowej i zatok postojowych pełniących funkcję parkingów przesiadkowych oraz niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 6. Budowa pętli autobusowej przy ul. Łopuszniańskiej
(przy skrzyżowaniu z ul. Ślazy) w Kielcach wraz z budową zatoki autobusowej i zatok postojowych pełniących funkcję parkingów przesiadkowych oraz niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 7. Budowa pętli autobusowej przy ul. Zagórskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Prostą) w Kielcach wraz z budową zatoki autobusowej oraz niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 8. Budowa pętli autobusowej przy ul. G. Morcinka
(przy skrzyżowaniu z ul. Domaszowską) w Kielcach wraz
z rozbudową ulicy na długości ok. 150 m, budową zatoki autobusowej oraz niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 9. Budowa zatok autobusowych przy ul. Krakowskiej (przy Akademii Świętokrzyskiej) w Kielcach wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 10. Budowa zatok autobusowych przy ul. Domaszowskiej
(przy skrzyżowaniu z ul. Poleską oraz z ul. Zbożową) w Kielcach wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 11. Budowa zatoki autobusowej przy ul. Zagórskiej
(przy skrzyżowaniu z ul. Szczecińską) w Kielcach wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 12. Budowa zatok autobusowych przy ul. Okrzei (przy rondzie im. Gustawa Herlinga - Grudzińskiego oraz przy skrzyżowaniu
z ul. Jasną) w Kielcach wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną
Wykonawca:
Wojciech Czub Przedsiebiorstwo Budowlano - Drogowe MAGBUD, ul. Sukowska 6, 25-146 Kielce
Cena wybranej oferty: 416264.00 netto
Data zakończenia inwestycji: 10.12.2008.
http://www.portal.uzp.gov.pl/pl/site/uz ... Id=1241691
Rozwój systemu komunikacji publicznej w Kieleckim Obszarze Metropolitalnym- budowa pętli i zatok autobusowych.
Zadanie Nr 1.Budowa pętli autobusowej przy ul. Ściegiennego w Kielcach wraz z rozbudową drogi dojazdowej o długości ok. 400 m, budową zatoki autobusowej i zatok postojowych pełniących funkcję parkingów przesiadkowych oraz niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 2.Rozbudowa pętli autobusowej przy ul. Jana Nowaka - Jeziorańskiego (obecna pętla dla linii Nr 35) w Kielcach wraz
z budową infrastruktury dla obsługi pasażerów i niezbędną sieciową infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 3.Budowa pętli autobusowej przy ul. Massalskiego w Kielcach
wraz z budową infrastruktury dla obsługi pasażerów i niezbędną sieciową infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 4.Budowa pętli autobusowej przy ul. Piekoszowskiej (między rz. Sufraganiec a granicą miasta) w Kielcach wraz z budową zatoki autobusowej i zatok postojowych pełniących funkcję parkingów przesiadkowych oraz niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 5.Budowa pętli autobusowej przy ul. Cmentarnej (przy Cmentarzu Komunalnym) w Kielcach wraz z budową zatoki autobusowej i zatok postojowych pełniących funkcję parkingów przesiadkowych oraz niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 6. Budowa pętli autobusowej przy ul. Łopuszniańskiej
(przy skrzyżowaniu z ul. Ślazy) w Kielcach wraz z budową zatoki autobusowej i zatok postojowych pełniących funkcję parkingów przesiadkowych oraz niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 7. Budowa pętli autobusowej przy ul. Zagórskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Prostą) w Kielcach wraz z budową zatoki autobusowej oraz niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 8. Budowa pętli autobusowej przy ul. G. Morcinka
(przy skrzyżowaniu z ul. Domaszowską) w Kielcach wraz
z rozbudową ulicy na długości ok. 150 m, budową zatoki autobusowej oraz niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 9. Budowa zatok autobusowych przy ul. Krakowskiej (przy Akademii Świętokrzyskiej) w Kielcach wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 10. Budowa zatok autobusowych przy ul. Domaszowskiej
(przy skrzyżowaniu z ul. Poleską oraz z ul. Zbożową) w Kielcach wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 11. Budowa zatoki autobusowej przy ul. Zagórskiej
(przy skrzyżowaniu z ul. Szczecińską) w Kielcach wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną,
Zadanie Nr 12. Budowa zatok autobusowych przy ul. Okrzei (przy rondzie im. Gustawa Herlinga - Grudzińskiego oraz przy skrzyżowaniu
z ul. Jasną) w Kielcach wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną
Wykonawca:
Wojciech Czub Przedsiebiorstwo Budowlano - Drogowe MAGBUD, ul. Sukowska 6, 25-146 Kielce
Cena wybranej oferty: 416264.00 netto
Data zakończenia inwestycji: 10.12.2008.
http://www.portal.uzp.gov.pl/pl/site/uz ... Id=1241691
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1231
- Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
- Lokalizacja: KIELCE
KIELCE
18 czerwca 2008 - 0:01
Kielecka troska o ekologię
(...)
W TROSCE O CZYSTE POWIETRZE
Miasto musi też myśleć o ograniczaniu zanieczyszczeń emitowanych przez środki transportu. - To kolejne ważne wyzwanie - mówi prezydent Lubawski. - Na przykład mamy kupić 40 autobusów. Mogą one spalać ropę lub etanol. Ja jestem za etanolem, chociaż jest to kosztowniejsze w eksploatacji, ale nie w ogólnym rachunku. Bo jeśli dzięki czystszemu powietrzu i środowisku kielczanie będą zdrowsi, to zaoszczędzimy na służbie zdrowia, ubezpieczeniach, będziemy mieli pracowników w pracy, a nie na zwolnieniach - twierdzi.
Druga sprawa to zachęcanie ludzi do korzystania z transportu miejskiego. - Będziemy eliminować komunikację w centrum - wyjaśnia prezydent. - Ulicami Żelazną, Ogrodową i aleją IX Wieków Kielc poruszać się będą tylko taksówki lub auta prywatne za specjalnym zezwoleniem. Przez centrum nie da się zresztą przejechać, będzie tylko można dojechać i wrócić do parkingu lub przed restaurację.
Prezydent chce, by miasto lepiej wykorzystało to, co już posiada, czyli komunikację szynową. - Przez centrum miasta idzie kolejowy korytarz i możemy go wykorzystać do miejskiej komunikacji: od Sitkówki-Nowiny czy Obic będzie można dotrzeć aż do północnych osiedli miasta - zapowiada prezydent. Ta kolej miejska zbierałaby ludzi z Białogonu, Podkarczówki do centrum, oczywiście wymaga to zbudowania odpowiedniej infrastruktury. Z centrum można by się też dostać do dzielnic północnych - dojechać od wysokości Witosa do ulicy Orkana i Warszawską aż pod Świętokrzyskie. Druga nitka prowadziłaby do Targów Kielce zahaczające o Dalnię i Ślichowice.
- Jeśli te pociągi jeździłyby co 15 minut, to nikt nie jeździłby autobusem, a elektryczne pociągi są ekologiczne, szybkie, eleganckie i miejsce byłoby wykorzystane - uważa Lubawski. Taka komunikacja byłaby tańsza i może wtedy kielczanie chętniej rezygnowaliby z własnych samochodów, na czym zyskałoby środowisko.
W planach prezydenta są też ścieżki rowerowe. - Czekam jak zostanie przyjęty przejazd pod Ogrodową, bo jeśli się przyjmie zrobimy kolejny pod IX Wieków Kielc. To powinna być atrakcja i wyróżnik miasta, bo czegoś podobnego nie ma nigdzie - podkreśla prezydent. - Takie rozwiązania związane z ochroną środowiska miałyby wpływ na promocję miasta. W świat poszłoby skojarzenie, że Kielce są czystym miastem: samochody jeżdżą na etanolu, jest szybka miejska kolej, a w lasach nie ma śmieci.
Lidia Cichocka
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /386354586
18 czerwca 2008 - 0:01
Kielecka troska o ekologię
(...)
W TROSCE O CZYSTE POWIETRZE
Miasto musi też myśleć o ograniczaniu zanieczyszczeń emitowanych przez środki transportu. - To kolejne ważne wyzwanie - mówi prezydent Lubawski. - Na przykład mamy kupić 40 autobusów. Mogą one spalać ropę lub etanol. Ja jestem za etanolem, chociaż jest to kosztowniejsze w eksploatacji, ale nie w ogólnym rachunku. Bo jeśli dzięki czystszemu powietrzu i środowisku kielczanie będą zdrowsi, to zaoszczędzimy na służbie zdrowia, ubezpieczeniach, będziemy mieli pracowników w pracy, a nie na zwolnieniach - twierdzi.
Druga sprawa to zachęcanie ludzi do korzystania z transportu miejskiego. - Będziemy eliminować komunikację w centrum - wyjaśnia prezydent. - Ulicami Żelazną, Ogrodową i aleją IX Wieków Kielc poruszać się będą tylko taksówki lub auta prywatne za specjalnym zezwoleniem. Przez centrum nie da się zresztą przejechać, będzie tylko można dojechać i wrócić do parkingu lub przed restaurację.
Prezydent chce, by miasto lepiej wykorzystało to, co już posiada, czyli komunikację szynową. - Przez centrum miasta idzie kolejowy korytarz i możemy go wykorzystać do miejskiej komunikacji: od Sitkówki-Nowiny czy Obic będzie można dotrzeć aż do północnych osiedli miasta - zapowiada prezydent. Ta kolej miejska zbierałaby ludzi z Białogonu, Podkarczówki do centrum, oczywiście wymaga to zbudowania odpowiedniej infrastruktury. Z centrum można by się też dostać do dzielnic północnych - dojechać od wysokości Witosa do ulicy Orkana i Warszawską aż pod Świętokrzyskie. Druga nitka prowadziłaby do Targów Kielce zahaczające o Dalnię i Ślichowice.
- Jeśli te pociągi jeździłyby co 15 minut, to nikt nie jeździłby autobusem, a elektryczne pociągi są ekologiczne, szybkie, eleganckie i miejsce byłoby wykorzystane - uważa Lubawski. Taka komunikacja byłaby tańsza i może wtedy kielczanie chętniej rezygnowaliby z własnych samochodów, na czym zyskałoby środowisko.
W planach prezydenta są też ścieżki rowerowe. - Czekam jak zostanie przyjęty przejazd pod Ogrodową, bo jeśli się przyjmie zrobimy kolejny pod IX Wieków Kielc. To powinna być atrakcja i wyróżnik miasta, bo czegoś podobnego nie ma nigdzie - podkreśla prezydent. - Takie rozwiązania związane z ochroną środowiska miałyby wpływ na promocję miasta. W świat poszłoby skojarzenie, że Kielce są czystym miastem: samochody jeżdżą na etanolu, jest szybka miejska kolej, a w lasach nie ma śmieci.
Lidia Cichocka
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /386354586
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.
że co??? :O:O w jaki sposób te ulice mają być wyłaczone z ruchu? żelazna no jakos to sobei potrafie wytłumaczyć ale iX wieków???echo pisze:
(...) - Będziemy eliminować komunikację w centrum - wyjaśnia prezydent. - Ulicami Żelazną, Ogrodową i aleją IX Wieków Kielc poruszać się będą tylko taksówki lub auta prywatne za specjalnym zezwoleniem. Przez centrum nie da się zresztą przejechać, będzie tylko można dojechać i wrócić do parkingu lub przed restaurację.
- Jeśli te pociągi jeździłyby co 15 minut, to nikt nie jeździłby autobusem, a elektryczne pociągi są ekologiczne, szybkie, eleganckie i miejsce byłoby wykorzystane - uważa Lubawski.
i to zę ludzie nie bedą jeżdzić autobusami to jakby tych autobusów nei cierpiał, albo chciał uytrzeć nosa KASP
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
Takie coś byłoby bardzo trudne do zrealizowania w Kielcach, ale myślę, że teoretycznie możliwe. Jakby za projektowanie organizacji ruchu wzięła się jakaś ambitna firma z doświadczeniem w podobnych projektach, to pewnie by coś sensownego wymyślili i poradziliby sobie. Ale myślę, że tak znaczne ograniczenie ruchu kołowego w całym śródmieściu musiałoby się wiązać z ogromnymi, jak na polskie warunki, inwestycjami komunikacyjnymi naokoło centrum miasta, przy których nadchodząca budowa Węzła Żelazna byłaby mało znaczącym remontem. W pierwszej kolejności należałoby wyeliminować z Kielc całkowicie ruch tranzytowy i przenieść go na ring obwodnic dookoła miasta - tak, aby główne ulice znajdujące się poza ścisłym centrum (Solidarności, Świętokrzyska, Łódzka) były "wyzwolone" od transportu międzymiastowego i dzięki temu wystarczające do obsłużenia tych wszystkich samochodów, które póki co jeżdżą przez centrum. Trzeba by też pomyśleć o "wewnętrznych obwodnicach" miasta - szczególnie na południu, a być może nawet wrócić do tego nieszczęsnego pomysłu z tunelem...
Podsumowując, nie wydaje mi się, aby wyłączenie centrum miasta z ruchu było w przypadku Kielc warte tak ogromnych pieniędzy, jakie by ono pochłonęło. Oczywiście - zgodnie z założeniami samochodów miałoby jeździć znacznie mniej niż do tej pory, więc teoretycznie korki naokoło centrum nie powinny się tworzyć i co za tym idzie wskazane przeze mnie przykładowe inwestycje nie byłyby konieczne. Tylko, że ja na przykład jestem zwolennikiem zachęcania mieszkańców do przemieszczania się rowerami, tramwajami, autobusami itp. ale nie zmuszania ich do tego - alternatywa zawsze powinna być.
Podsumowując, nie wydaje mi się, aby wyłączenie centrum miasta z ruchu było w przypadku Kielc warte tak ogromnych pieniędzy, jakie by ono pochłonęło. Oczywiście - zgodnie z założeniami samochodów miałoby jeździć znacznie mniej niż do tej pory, więc teoretycznie korki naokoło centrum nie powinny się tworzyć i co za tym idzie wskazane przeze mnie przykładowe inwestycje nie byłyby konieczne. Tylko, że ja na przykład jestem zwolennikiem zachęcania mieszkańców do przemieszczania się rowerami, tramwajami, autobusami itp. ale nie zmuszania ich do tego - alternatywa zawsze powinna być.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
Chyba Pan Prezydent nie do końca wie co mówi (albo dziennikarz kiepsko słyszy lub rozumie - co też jest niewykluczone). Po co budować węzeł Żelazna? Dla autobusów i taksówek? Kiepski żart!echo pisze: (...) - Będziemy eliminować komunikację w centrum - wyjaśnia prezydent. - Ulicami Żelazną, Ogrodową i aleją IX Wieków Kielc poruszać się będą tylko taksówki lub auta prywatne za specjalnym zezwoleniem. Przez centrum nie da się zresztą przejechać, będzie tylko można dojechać i wrócić do parkingu lub przed restaurację.
Jeżpir
Zgadzam się z tym całkowicie. Przede wszystkim musi być zorganizowana sprawna i komfortowa komunikacja miejska - wtedy ludzie będą z niej częściej korzystać, zostawiając samochód pod domem.MeehoweCK pisze:Tylko, że ja na przykład jestem zwolennikiem zachęcania mieszkańców do przemieszczania się rowerami, tramwajami, autobusami itp. ale nie zmuszania ich do tego - alternatywa zawsze powinna być.
No ja myślałem, że to pomyłka w druku, jak zobaczyłem tekst o IX Wieków...
przecież Węzeł Żelazna nie miałby sensu, jeśli IX Wieków byłaby zamknięta - wyobrażam sobie przedłużenie Pocieszka, ale...
Kielce nie są aż tak duże... jeśli przegną z ograniczeniami, to ludzie zaczną masowo meldować się w centrum albo wymyślą coś innego.
przecież Węzeł Żelazna nie miałby sensu, jeśli IX Wieków byłaby zamknięta - wyobrażam sobie przedłużenie Pocieszka, ale...
Kielce nie są aż tak duże... jeśli przegną z ograniczeniami, to ludzie zaczną masowo meldować się w centrum albo wymyślą coś innego.