Strona 67 z 69

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 19 lipca 2014, o 08:23
autor: ice
CubaSh pisze:Tli się we mnie jeszcze jakaś głupia nadzieja że te buspasy powstaną po prostu na skrajnych pasach po obu stronach bez poszerzania Ogrodowej, ale chyba zbyt dużo bym chciał od naszych władz :|
Taka opcja pewnie nie jest brana nawet pod uwagę skoro można wyciąć kawałek parku :evil:
Dodatkowe dwa pasy czyli ok. 7m. Także można się spodziewać, że alejka w parku wzdłuż Ogrodowej zniknie.
Takie rzeczy chyba tylko w Kielcach.

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 19 lipca 2014, o 11:00
autor: AR
Na buspasy na Ogrodowej, powinny zostać przeznaczone dwa skrajne ISTNIEJĄCE pasy.
Każda inna opcja to porażka.

Edit: Skrajne lub środkowe.

Re: Odp: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 19 lipca 2014, o 16:18
autor: rzeczownik
Też tak uważam. W Krakowie na wielu ulicach Śródmieścia powyznaczano buspasy, pozostawiając dla pozostałego ruchu po jednym pasie w każdym kierunku. I wszystko hula.

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 21 lipca 2014, o 09:28
autor: Lucens
Buspas na Bpa Jaworskiego to jakaś paranoja i robienie działań pod wskaźnik "Liczba km utworzonych buspasów". Tam przecież nigdy nie było korków a kolejki tworzą się jedynie przy lewoskręcie w Warszawską. Kolejne działanie miasta pod publiczkę, byle było co napisać w reżimowym, bezpłatnym tygodniku rozdawanym w kościołach.

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 21 lipca 2014, o 11:08
autor: Kelso
A pomyslałeś, że buspasy wyznaczane są po to, żeby czerpać pieniądze przeznaczone na rozwój komunikacji zbiorowej w ramach funduszy europejskich i tym samym remontując istniejące już drogi ?

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 21 lipca 2014, o 13:10
autor: Lucens
Nie czerpać tylko "wyciągać". Są ulice na których buspas jest dużo bardziej potrzebny (tam jest w ogóle nie potrzebny). Poza tym ul. Bpa Jaworskiego ma (nie licząc odcinka przy samym skrzyżowaniu z Warszawską) całkiem znośną nawierzchnię. Ja nie jestem przeciwny remontowaniu istniejących dróg i tworzeniu buspasów, jeśli jest to robione z głową.
Buspas na ulicy Bpa Jaworskiego jest fanaberią i sztucznym zawyżaniem wskaźnika.

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 21 lipca 2014, o 21:41
autor: tomasz2719
Przydałoby się wyremontować ulicę Jagiellońską. Przynajmniej część ciągnącą się do ulicy Krakowskiej, bo jest nierówna. Bez bus-pasów, bo tam nigdy korków nie ma, żeby to autobusy miały opóźnienie. Dodatkowo ulica Tarnowska od bazarów na południe (przynajmniej do jakiegoś momentu), bo też są wyboje. Ewentualny bus-pas po stronie wschodniej, bo przed rondem są duże korki, ale w sumie głównie są do skrętu w lewo ze względu na cykle sygnalizacji świetnej. Wyremontowali kiedyś ulicę Malików, ale niecałą. Najgorzej jest pod wiaduktem pociągowym. Wybojów pełno, a studzienek jest z 10 i każda poniżej poziomu ulicy, przez co kierowcy wiecznie doszkalają tam slalom. Śmieszne jest to, że na tej ulicy wrzucili ostatnio ograniczenie prędkości do 40km/h i to na pewno nie ze względu na nierówności, gdyż jak pisałem są one tylko przy wiadukcie, a ograniczenie jest na całej długości. Pewnie mieszkańcy domków się skarżyli. No cóż, jest to droga uczęszczana głównie przez mieszkańców Ślichowic, Czarnowa, os. Pod Dalnią i okolic, czy też mieszkańców podmiejskich wsi, jako główny, najbliższy łącznik miedzy jednymi i drugimi. Do tego wypad na ekspresówkę dla tych pierwszych oraz dojazd do supermarketu dla drugich. I jeszcze katastrofalny jest zjazd z ulicy Krakowskiej (jadąc od wschodu) na ulicę Armii Krajowej (zjazd przy Mediaexpert).

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 3 września 2014, o 09:33
autor: ice
Szykuję się duża inwestycja drogowa w Kielcach. MZD ogłosił pierwszy przetarg

Szykuje się duża inwestycja drogowa w Kielcach. Ogłoszono już przetarg na opracowanie koncepcji przebiegu nowej drogi łączącej ulicę Olszewskiego z Zagnańską. Ma ułatwić dojazd do parku technologicznego, ale nie tylko

Inwestycję wymusił rozwój Kieleckiego Parku Technologicznego. - KPT się rozrasta, buduje kolejne obiekty, dlatego trzeba skomunikować tamten rejon od północnej strony Olszewskiego, która dziś jest ulicą ślepą - mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

Dlatego głoszono już przetarg na "Opracowanie koncepcji programowej" dla tego zadania. - Szukamy projektanta, który wskaże przebieg tej drogi, przedstawi wstępny kosztorys budowy, uwzględniając również potencjalne koszty wykupu nieruchomości - wyjaśnia Skrzydło.

Według drogowców najbardziej optymalna wersja nowej drogi to przedłużenie ulicy Olszewskiego w kierunku północnym, a potem skierowanie jej na wschód do skrzyżowania ulic Zagnańskiej i Witosa. - Tak aby utworzyło się skrzyżowanie czterowlotowe - wyjaśnia rzecznik. Nowa droga przebiegać będzie przez tory kolejowe, dlatego projektant musi określić, czy zostanie poprowadzona nad nimi, czy zaproponuje inne rozwiązanie.

Kolejnym etapem będzie przetarg na opracowanie dokumentacji, a potem już na budowę. - Terminy zależą od pieniędzy. To będzie duża i kosztowna inwestycja, na pewno będziemy chcieli pozyskać na nią fundusze zewnętrzne - podkreśla Skrzydło.

- Bardzo się cieszę, że MZD zrobił pierwszy krok w kierunku nowej drogi. Dla nas to ogromnie ważna rzecz, bo chcemy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Po pierwsze, rozładować ruch na ulicy Olszewskiego, ale też umożliwić dostęp do naszych terenów inwestycyjnych - podkreśla Szymon Mazurkiewicz, dyrektor KPT. Park ma bowiem blisko czterohektarowy obszar w sąsiedztwie firmy Vive, który miasto sukcesywnie przejmowało za długi od Chemaru. - Cały ten teren jest wprowadzony do Specjalnej Strefy Ekonomicznej i już dziś mamy trzech inwestorów spoza Kielc, którzy chcą tu budować swoje zakłady. Kończymy już nawet opracowywanie koncepcji podziału terenu. Bez gwarancji nowej drogi to niemożliwe - podkreśla Mazurkiewicz.

Na razie jednak remontowana jest ulica Olszewskiego. Inwestycja - jako pierwsza w Kielcach realizowana w systemie dwuzmianowym - miała się skończyć 15 września, ale może się sporo opóźnić. KPRD tłumaczy, że "napotkano na wiele elementów nieujętych w planach" i zamierza złożyć wniosek o przedłużenie terminu wykonania.

Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z3CEv5CzJ4

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 4 września 2014, o 10:35
autor: Tomasso
Jeśli do tego czasu nie przebudują Zagnańskiej na dwupasmową to już teraz wyobrażam sobie jakie będą korki. No i dodatkowo remont nawierzchni Witosa, bo woła o pomstę do nieba. W planach 2015-2020 obie drogi są ujęte ale na razie cisza.

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 4 września 2014, o 14:47
autor: weni
szkoda że żaden z "fahowców" kieleckich nie zaplanował zjazdu/wjazdu z z obwodnicy na ulicę Zagnańską i wtedy taka rozbudowa ulicy Olszewskiego miałaby większy sens.

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 22 lipca 2015, o 09:27
autor: Aphex1
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Opracowanie koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia dla inwestycji pod nazwą: Rozbudowa ul. Wojska Polskiego na odcinku od Ronda Czwartaków do granicy Miasta Kielce.
Krótki opis zamówienia lub zakupu
Opracowanie koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia dla inwestycji pod nazwą:
„Rozbudowa ul. Wojska Polskiego na odcinku od Ronda Czwartaków do granicy Miasta Kielce”,
w skład której wchodzą następujące zadania:
Zadanie Nr 1: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 764 (ul. Wojska Polskiego) na odcinku od pętli autobusowej na Bukówce do granicy miasta Kielce,
Zadanie Nr 2: Budowa bus – pasów w ciągu ul. Wojska Polskiego (droga wojewódzka nr 764) na odcinku od ronda Czwartaków do pętli autobusowej na Bukówce w Kielcach.

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 22 lipca 2015, o 12:07
autor: Sebastian
Wszystko fajnie,pięknie tylko czemu nikt nadal nie interesuje się odcinkiem Wojska Polskiego od Tarnowskiej do ronda (bruk).Chodników na tym odcinku brak,odwodnienia brak,równej powierzchni jezdni brak,a jak już zrobią przedłużenie Wapiennikowej to można zapomnieć o jakimkolwiek remoncie tego odcinka,bo cały ruch zostanie skierowany na nową ulicę,tak jaki pewnie dojazd do Centrum Geoedukacji będzie poprowadzony nowym łącznikiem. Śmiech,żal,wstyd jak się patrzy na turystów dojeżdżajacych do powyższego Centrum i ich autokarowe bujanie :evil:

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 25 lipca 2015, o 18:16
autor: sabotage
Akurat w tej kwestii się nie zgodzę. "Kocie łby" to jedna z najładniejszych nawierzchni. To co powinno być tam zrobione to: chodnik z płyt betonowych (w żadnym razie kostka) starannie ułożony + wymiana opraw latarni na słupach i źródeł światła na ledowe. Tam jakiś chodnik momentami jest, ale powinni go ułożyć jeszcze raz. Wojska Polskiego to piękna ulica, dosyć malowniczo położona. Proszę nawet nie pisać o tym żeby zlikwidować te "kocie łby", bo jeszcze ktoś z urzędu miasta to przeczyta i tak zrobi. ; ) Lepiej żeby oni swoich rąk w to nie wkładali. Ufam że Pan się w porę zreflektuje i doceni urok tej nawierzchni. Proszę się jej tak nie wstydzić, ona właśnie taki ma urok że buja.

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 25 lipca 2015, o 18:31
autor: sabotage
Tak przy okazji:

Ulica Prosta w Kielcach "zadziwia" naszych kierowców
Wystarczy przejechać przez jedną kielecką ulicę, żeby zobaczyć całe spektrum różnorakich nawierzchni. Od asfaltu od aż po drogę… polną.

Nie łatwo pokonać drogowy maraton

Choć większość mieszkańców Kielc kojarzy ulicę Prostą z fragmentem, gdzie znajduje się Świętokrzyskim Centrum Matki i Noworodka, to jednak jest to tylko jej niewielki, ale najlepszy jakościowo odcinek. Osoby, które pojadą dalej za skrzyżowanie z ulicą Tarnowską powinny bardzo uważać, żeby się nie zakopać, bo w pewnym momencie droga bardziej przypomina polną niż miejską. Co ciekawe, jeżeli kierowcy uda się pokonać kilkaset metrów "bagna" to znowu dojedzie na utwardzoną nawierzchnię tuż przy skrzyżowaniu z ulicą Cedzyńską.

Nasz czytelnik, który pokonał drogowy maraton był zdumiony tym, że nawierzchnia jednej ulicy może tak diametralnie się różnić. - Jak to jest, że drogowcy wylewają asfalt i utwardzają tylko poszczególne fragmenty - pytał. - Przyznam się, że ostatnio próbowałem pokonać błotnisty fragment ulicy Prostej z dziewczyną i doszło do tego, że koledzy musieli wyciągać mój samochód, bo się zakopałem - opowiadał.

Skąd takie różnice?

Jarosław Skrzydło rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach wyjaśnia, że ulica Prosta jest bardzo długa, a jej stan na poszczególnych fragmentach wynika z charakteru okolicznej zabudowy.

- Fragment ulicy w strefie miejskiej, gdzie znajduje się szpital, faktycznie ma nawierzchnię asfaltową. Odcinek za stadionem nie jest utwardzony, ponieważ nie ma tam zabudowań - wyjaśnia rzecznik. Dodaje, że fragment ulicy Prostej przy skrzyżowaniu z Cedzyńską przy którym powstało ostatnio wiele nowych zabudowań, będzie w tym roku modernizowany.
To jest skandal co się dzieje w tamtym rejonie. Jeden z najładniejszych zakątków Kielc, Wietrznia, jeziorko Glinianki, centrum geologiczne, Stadion Międzyszkolny, Prochownia, tereny zielone przeznaczone pod rekreację... A miasto nic nie robi. Inwestycje w Kielcach to porażka. Niedoinwestowanie miasta aż kłuje w oczy. A TUMAN LUBAWSKI ŁADUJE PIENIĄDZE W KORONĘ... Ręce opadają. Przecież takie ulice Wojska Polskiego, Prosta i podobne to powinny być priorytety. Teren między KSM a Wietrznią to powinny być perełki i przyciągać ludzi z tej części Kielc. A ładuje się ciężki miliony w klub który nie ma sukcesów. Już lepiej wybudować boiska do koszykówki, piłki nożnej, ścieżki rowerowe dla ludzi.

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 1 września 2015, o 08:44
autor: spidimarcin
Kielce. Nowa trasa połączy dwie drogi krajowe

Trzy kieleckie firmy są zainteresowane wykonaniem koncepcji przebudowy ulicy Zagnańskiej, Witosa, Szybowcowej aż do skrzyżowania z Radomską. Miasto szykuje się do wykonania tej inwestycji i głosiło przetarg na przygotowanie dokumentacji.

Opracowanie ma objąć rozległy teren.

- Inwestycja zostanie podzielona na kilka odcinków. Wobec autorów koncepcji mamy różne oczekiwania, zależnie od fragmentu ulic, którego ona dotyczy - informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. - Oczekujemy przede wszystkim pomysłów od projektantów i to w dwóch wariantach.

Przebudowa ma objąć ulicę Zagnańską, od węzła Skrzetle aż do Aresztu Śledczego. - Rozbudową skrzyżowania z Łódzką i Jesionową zajmie się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ale nie jest znany termin tej inwestycji. A nasze opracowanie także musi odjąć ten fragment. Zanim dojdzie do generalnej przebudowy my chcemy wymienić sygnalizacje świetlną, poprawić geometrię skrzyżowania i wykonać przejazdy dla rowerzystów.

Jedna czy dwie jezdnie?

Modernizacja dalszego odcinka spadnie w całości na miasto. -Projektanci mają odpowiedzieć na pytanie czy odcinek ulicy Zagnańskiej do skrzyżowania z Witosa, który jest jednojezdniowy ma taki pozostać, czy trzeba go przebudować na dwujezdniowy. Nie narzucamy żadnego rozwiązania, czekamy na propozycje i to w dwóch wariantach. Jeśli projektanci zaproponują dwie jezdnie to muszą uzyskać zgodę zarządcy cmentarza na Piaskach na ekshumacje zwłok. Ten problem dotyczy części grobów- dodaje rzecznik.
Dalszy odcinek ulicy Zagnańskiej, od skrzyżowania z Witosa do Aresztu Śledczego ma być jednojezdniowy i zakończony pętlą autobusową z czterema stanowiskami.
Kolejny fragment tu ulica Witosa. Prawdopodobnie zostanie dobudowana druga jezdnia, ponieważ droga zmieni status z powiatowej na wojewódzką, łączącą dwie trasy krajowe 73 i 74. - Ale nie narzucamy takiego wariantu, projektanci mogą nas przekonać, że wystarczy jedna jezdnia - tłumaczy rzecznik.


Powstanie nowa ulica

Ulica Witosa dojdzie do Warszawskiej, gdzie powstanie nowe skrzyżowania z ulicą Nowoszybowcową. - Na tym odcinku trasa musi być dwujezdniowa, każda jezdnia powinna mieć 7 metrów szerokości, chodniki po obu stronach i ścieżkę rowerową - informuje rzecznik. - Nowa ulica będzie miała 800 metrów długości i zostanie włączona do Radomskiej, gdzie także powstanie nowe skrzyżowanie.

Opracowanie obejmie także przebudowę około 450 metrów ulicy Warszawskiej, w rejonie jej skrzyżowania z NowoSzybowcową i Szybowcową, ta druga po wybudowaniu nowej trasy będzie służyć do obsługi ruchu lokalnego.

Koncepcja za 8 miesięcy

Do przetargu na wykonanie koncepcji stanęły trzy firmy. Najtańszą ofertę złożyła pracownia Neoinvest, która opiewa na 357 tysięcy 600 złotych. Miasto ma na to zadanie 450 tysięcy złotych. Po rozstrzygnięciu konkursu i podpisaniu umowy projektanci będą mieli 8 miesięcy na wykonanie koncepcji.

L I N K