Strona 66 z 69

: 22 listopada 2013, o 22:47
autor: CubaSh
Aż się boje... jeszcze mózgom z mzd przyjdą do głowy takie jak te na nowej czarnowskiej...

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 7 kwietnia 2014, o 20:55
autor: Tomek
Dotyczący najbliższej przyszłości zestawienie prac drogowych do zrobienia w Kielcach. Nie wklejam artykułu bo opisy znajdują się na wielu podstronach, a każda dotyczy innej inwestycji. Jest też sporo zdjęć dlatego najlepiej poczytać na stronie Gazety.

:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/56,47262 ... o_nas.html

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 8 kwietnia 2014, o 17:52
autor: bakerinho
O ile ma się wykupiony płatny dostęp :evil:

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 8 kwietnia 2014, o 17:54
autor: grzebo
Te takie "rankingi 10 najgłupszych tekstów" itp. rzeczy do przeklikiwania się miały być dostępne poza abonamentem. Nie są?

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 8 kwietnia 2014, o 18:33
autor: Tomek
Mi się nie blokuje dostęp. Zależy to chyba od rodzaju IP. Wydaje mi się, że powinno pomóc gdy wklei się link do bramki PROXY.

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 30 maja 2014, o 08:02
autor: ice
http://www.radio.kielce.pl/pl/przeglad-548/_post/23426

Od 06:15.
Czy nie sensowniej było by pociągnąć Zagnańską do obwodnicy niż pakować tranzyt w ulicę Witosa i budować "Nowoszybowcową" ? :roll:

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 30 maja 2014, o 11:54
autor: spidimarcin
"Wyobraźmy sobie, że wjeżdzamy do Kielc ul. Krakowską, jedziemy przez węzeł Żelazna, dalej ul.Zagnańską 2-pasmową i Witosa i Radomską wyjeżdzamy w stronę Warszawy [...] korytarz przelotowy przez Kielce z południa na północ"

Masakra kto rządzi tym miastem... Budować korytarz przelotowy i to w tym samym kierunku, w którym jest obwodnica :(
Teraz będą do wyboru 2 trasy przelotowe przez Kielce, dzięki którym nawet będzie można nie zauważyć gdzie się jest bo większość przesłonięta ekranami..

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 1 czerwca 2014, o 08:59
autor: orzelek
Witajcie! Czy wiecie coś na temat remontu ulicy Łopuszniańskiej? Ponoć odbyło się jakieś spotkanie na ten temat w białogońskiej harcówce. Niestety na Zalesiu nie rozwieszono informacji o nim, a ponoć remont ma nas mocno dotknąć (plotki mówią o uczynieniu z ulicy Zalesie drogi jednokierunkowej).

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 5 czerwca 2014, o 12:41
autor: pawel_ŚLV
"Zaraz po zakończeniu pierwszego etapu inwestycji miała ruszyć budowa trzech kolejnych bloków na sąsiedniej działce. – Byliśmy do niej przygotowani, ale musimy wystąpić o zmianę pozwolenia na budowę. Dla tego terenu powstaje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, w którym przewidziano budowę obwodnicy Ślichowic na części naszej działki. To nie wpłynie na ograniczenie terenu do zabudowy, ale uznaliśmy, że musimy przeprojektować bloki i ograniczyć się do budowy tylko dwóch. Nie chcemy, aby lokatorzy, którzy decydowali się na mieszkanie w cichym miejscu, mieli pod oknami ruchliwą drogę"

http://regiodom.pl/portal/porady/nieruc ... u-ludzi-zo

Ktoś wie co to za obwodnica, którędy ma przebiegać i kiedy będzie budowana?

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 5 czerwca 2014, o 14:05
autor: ice
Kiedyś, coś było słychać o nowej ulicy.
Chyba miała by ona przebiegać między Malikowem a Ślichowicami.
Ale nie wiem czy to o to chodzi w tym tekscie.

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 5 czerwca 2014, o 18:38
autor: Tomasso
To raczej chodzi o alternatywny dojazd do zachodnich dzielnic który jest w planach. Droga miałaby przebiegać wzdłuż torów od okolic ulicy Herbskiej przez Kolberga, Naruszewicza i dochodzić do pętli autobusowej przy stacji Herby. Było coś, kiedyś o takich planach.

Re:

: 12 czerwca 2014, o 20:57
autor: Petras
Adasiek CK (13 cze, 2011 7:31 pm) pisze:Ulica Skrajna doczeka się rozbudowy

Z ulicy Skrajnej w Kielcach po wielu latach wyburzony zostanie budynek, który stoi w połowie ulicy i utrudnia jej rozbudowę. Drogowcy na mocy specustawy wywłaszczą właściciela posesji - powiedział Radiu Kielce Jarosław Skrzydło rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg.

Jeszcze w tym miesiącu drogowcy mają otrzymać projekt zagospodarowania pasa ruchu drogowego, w którym obecnie stoi budynek. Mając ten dokument będzie można wystąpić do wojewody o zgodę na realizację inwestycji. Wówczas Miejski Zarząd Dróg skorzysta ze spec ustawy, przejmie grunt i przystąpi do wyburzenia. Właściciel posesji otrzyma odszkodowanie zarówno za sam budynek jak i za grunt.

Jarosław Skrzydło dodał, że zachowując wszystkie ustawowe terminy wyburzenie budynku nastąpi najprawdopodobniej dopiero na początku przyszłego roku. Wtedy też rozpocznie się przebudowa fragmentu ulicy, na której stał budynek. Po jej zakończeniu kierowcy zyskają nowy przejazd pomiędzy ulicami Pierwszego Maja, a Malików. Pozwoli to skrócić drogę omijając zatłoczoną ulicę Batalionów Chłopskich.

Konrad Trela
konrad.trela@radio.kielce.pl

:arrow: http://www.radio.kielce.pl/page,,Ulica- ... cb904.html
A jednak 3 lata ciszy i nagle - Onet.pl, 11 czerwca 2014:

Absurd w Kielcach. Droga kończy się na...

Obrazek

O tym, że Pol­ska to kraj dro­go­wych ab­sur­dów, wia­do­mo nie od dziś. Prze­ko­nał się też o tym pe­wien miesz­ka­niec Kielc, na któ­re­go po­se­sji koń­czy się droga.

Ulica Skraj­na jest od­re­mon­to­wa­nym ka­wał­kiem drogi, który łączy 1 Maja i Ma­li­ków. Mniej wię­cej w po­ło­wie drogi jadąc w kie­run­ku Ma­li­ko­wa, kie­row­cy mogą się zdzi­wić roz­wią­za­niem ko­mu­ni­ka­cyj­nym, które zo­sta­ło za­sto­so­wa­ne przy jed­nym z domów. Użyt­kow­nik drogi ma wra­że­nie, że droga koń­czy się nie­mal­że na pło­cie po­se­sji.

Ci, któ­rzy znają oko­li­cę, wie­dzą gdzie skrę­cić (dom można omi­nąć skrę­ca­jąc w lewo kil­ka­dzie­siąt me­trów wcze­śniej), ale roz­pę­dzo­ny kie­row­ca spoza Kielc może przez nie­uwa­gę za­trzy­mać się na ogro­dze­niu. Dro­go­wcy nie­ste­ty nie po­my­śle­li o tym, żeby miej­sce za­bez­pie­czyć, o zna­kach nie wspo­mi­na­jąc. Nawet pasy koń­czą się nie­mal­że na wą­skim pasie zie­le­ni od­gra­dza­ją­cej dom od as­fal­tu.

Jak do­no­si ser­wis regiomoto.​pl, za­gra­nicz­ni mo­to­cy­kli­ści po­trak­to­wa­li miej­sce jak atrak­cję tu­ry­stycz­na i ro­bi­li zdję­cia. Tym­cza­sem Miej­ski Za­rząd Dróg roz­kła­da ręce i tłu­ma­czy, że nie wie o ab­sur­dal­nej sy­tu­acji.

http://facet.onet.pl/absurd-w-kielcach- ... e-na/7xeps

To ostatnie najlepsze :P

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 18 lipca 2014, o 13:23
autor: Nowak
Kielce chcą kupić 20 nowych autobusów

W ramach nowej unijnej perspektywy finansowej 2014-20, władze Kielc chcą zakupić 20 nowych autobusów. W planach jest także m.in. budowa parkingów wielopoziomowych i powstanie bus-pasów.

Jednym z projektów planowanych do zrealizowania w najbliższych latach przez władze Kielc jest zakup 20 sztuk autobusów niskopodłogowych o długości minimum 18 m, zasilanych gazem CNG. Miasto ma też w planie m.in. utworzenie kilku bus-pasów, w następujących lokalizacjach:

• Ul. Bpa Jaworskiego – pas autobusowy w Kierunku ul. Warszawskiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Nowaka Jeziorańskiego do skrzyżowania z ul. Warszawską;
• Ul. Bpa Jaworskiego – w kierunku do ul. Nowaka – Jeziorańskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Warszawską do skrzyżowania z ul. Nowaka – Jeziorańskiego;
• Al. Solidarności – w kierunku do centrum, od skrzyżowania z ul. Bpa Jaworskiego do skrzyżowania z ul. Sandomierską;
• Al. Solidarności – w kierunku od centrum, na odcinku od skrzyżowania z ul. Sandomierską do skrzyżowania z ul. Bpa Jaworskiego;
• Ul. Ogrodowa – w kierunku do ul. Tarnowskiej;
• Ul. Ogrodowa – w kierunku do ul. Żelaznej.

Władze Kielc chciałyby też w ramach rozpoczętej perspektywy pomocowej UE zrealizować m.in. budowę parkingów wielopoziomowych, w sumie w 10 lokalizacjach. Parkingi te miałyby zostać objęte systemem P&R. W planach jest też budowa dwóch nowych pętli autobusowych („Częstochowska” i „Zagórze”).

„Zielona fala” dla autobusów

Innym planowanym zadaniem jest montaż Inteligentnego Systemu Sterowania ruchem. – Na podstawie informacji rozkładowych oraz bieżącej pozycji wszystkich jeżdżących autobusów, w powiązaniu z informacjami z czujników zainstalowanych na węzłowych skrzyżowaniach i ich okolicach, mogłaby być wprowadzona tzw. zielona fala dla autobusów komunikacji miejskiej na wybranych ciągach komunikacyjnych. System sterowałby sygnalizacją świetlną na wybranych skrzyżowaniach. Elementem składowym systemu byłyby kamery obrotowe na skrzyżowaniach i w wybranych punktach ciągów komunikacyjnych. System poprawiłby bezpieczeństwo ruchu, skróciłby czas przejazdu i obniżył koszt funkcjonowania transportu publicznego – mówi Anna Ciulęba, rzecznik UM Kielce.

Działaniem komplementarnym wobec inwestycji w „inteligentne skrzyżowania” miałby być montaż monitoringu pasów autobusowych służący do kontroli ich wykorzystania. Kamery byłyby zamontowane co ok. 500 m wzdłuż bus-pasów. Władze Kielc planują też przeprowadzenie w najbliższych latach kompleksowych badań ruchu. Niewykluczone, że efektem badań będzie radykalne przemodelowanie siatki połączeń ZTM Kielce.

Kolej w Kielcach powinna zwiększyć swoje znaczenie

Czy w tych planach znajduje się też miejsce na rozwój kolei? Rzeczniczka kieleckiego magistratu twierdzi, że jak najbardziej tak. – Dla kolei, ze względu na zasięg i możliwości obsługi tylko niektórych obszarów, jest przewidziana jedynie rola uzupełniająca dla podstawowego środka transportu zbiorowego, jakim są autobusy. Tym niemniej widzimy konieczność znacznego zwiększenia roli kolei w obsłudze miasta i aglomeracji w stosunku do stanu obecnego. Program rozwoju transportu publicznego Kielc obejmuje zwiększenie roli kolei w obsłudze miasta i aglomeracji. Należy przystosować kolej do zwiększenia stopnia obsługi strefy miejskiej, podmiejskiej i wzmocnienie jej roli w powiązaniach regionalnych. Transport kolejowy jest niezależny od ruchu samochodowego, dlatego zapewni wysoką punktualność, niezawodność i krótki czas przejazdu – zauważa Anna Ciulęba.

W związku z tym, władze Kielc zakładają, że zakres działań związanych z rozwojem transportu kolejowego powinien objąć następujące przedsięwzięcia:

• Modernizację istniejących stacji oraz przystanków (renowację nawierzchni peronów, wiat, urządzenie informacji dla podróżnych oraz placów postojowych dla kilkunastu samochodów w ramach rozproszonego systemu P&R);
• Zwiększenie dostępności przestrzennej kolei poprzez uruchomienie dodatkowych przystanków na istniejących szlakach kolejowych;
• Zakup nowoczesnego taboru;
• Intensyfikację zagospodarowania w korytarzu kolejowym, zwłaszcza w otoczeniu stacji i przystanków (istniejących i projektowanych), poprzez wprowadzanie funkcji usługowych oraz innych funkcji mogących zaktywizować te tereny;
• Integrację systemu transportu autobusowego z transportem kolejowym, poprzez budowę węzłów przesiadkowych i tworzenie linii „dowozowych” do kolei.

Należy jednak zauważyć, że tylko ostatnie działanie pozostaje w wyłącznej gestii kieleckiego samorządu.
źródło: Transport Puliczny

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 18 lipca 2014, o 14:40
autor: bakerinho
Ciekawy jestem, w jaki sposób utworzą buspasy na Ogrodowej...

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

: 18 lipca 2014, o 15:11
autor: CubaSh
Od strony północnej pewnie "odkroją" kawałek parku :evil: , a z od południowej to musieliby rozwalić albo chodnik albo budynki dawnego browaru...wszystkie te rozwiązania są dla mnie niesamowitą głupotą. Będzie za to kolejna sześciopasmowa arteria w cenrum Kielc, zamiast eleganckiej tonącej w zieleni śródmiejskiej ulicy. Dałbym jeszcze ze dwa przejścia podziemne albo kładki ,żeby zbytnio nie tamować ruchu... Tli się we mnie jeszcze jakaś głupia nadzieja że te buspasy powstaną po prostu na skrajnych pasach po obu stronach bez poszerzania Ogrodowej, ale chyba zbyt dużo bym chciał od naszych władz :|