Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 531
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Post autor: Sebastian » 28 listopada 2011, o 19:51

kolo pisze:Rok temu MZD mówiło, że ewentualne oszczędności przeznaczą na stopniową rozbudowę Radomskiej, przedłużenie Witosa oraz Sikorskiego. Widać odkładają to jeszcze bardziej w przyszłość...
Nie no muszą się śpieszyć z przedłużeniem Wapiennikowej do Ronda Czwartaków,bo Klicki chce w okolicach ronda osiedle budować :lol:

Awatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1647
Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Post autor: Nowak » 2 grudnia 2011, o 00:44

http://www.radiofama.com.pl/?id=audycje ... e&aid=1153

Nasze Kielce - Gość Radia Fama - dyr MZD Piotr Wójcik
"Piesi nie będą hamowali samochodów!"

.. a rower można przeprowadzać przez pochylnie.. niepełnosprawni też będą mieli łatwiej na pochylni niż w poziomie gruntu..

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11577
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 2 grudnia 2011, o 02:03

Żal... Jacy ułomni ludzie decydują o naszym otoczeniu, eh.

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 2 grudnia 2011, o 02:09

Dosłuchałem do końca i to jest rzeczywiście żenada. On jest autentycznie dumny, że mu to wszystko tak ładnie wyszło.

Pozytywne było "tak trochę uspokoimy ruch na Warszawskiej" a propos skrzyżowania z Konopnickiej, ale to pewnie przejęzyczenie.

Jest też potwierdzenie, że Nowy Świat i Targowa będą jednokierunkowe, przy czym NŚ ma zostać jak jest, a Targowa być w przeciwnym kierunku.

A z rowerami na pochylniach to mnie rozwalił. Luksus nam funduje, nie trzeba będzie roweru nosić po schodach, będzie można prowadzić po pochylniach!

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11577
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 2 grudnia 2011, o 02:17

To doskonale motywuje do tego, by edukacje prowadzic rowniez wsrod dziennikarzy.

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 2 grudnia 2011, o 02:21

Racja. Na przykład jakby ktoś miał czas prowadzić bloga SKI z opisem podejmowanych działań, to by był olbrzymi krok w dobrym kierunku... No bo spamować po dziennikarzach oświadczeniami to jakoś tak niezręcznie.

Awatar użytkownika
kowalskijohn
Posty: 117
Rejestracja: 7 czerwca 2006, o 09:08

Post autor: kowalskijohn » 4 stycznia 2012, o 09:11

Obrazek
Największe korki na kieleckich drogach dopiero będą

Dodano: 4 stycznia 2012, 7:00 Autor: Agata KOWALCZYK

Największe utrudnienia na kieleckich drogach są jeszcze przed kierowcami. Rok 2012 będzie najtrudniejszy.

Problemy będą z przejechaniem aleją IX Wieków Kielc, ulicami Grunwaldzką, Czarnowską, Żelazną i 1000-lecia.

Miniony rok na kieleckich drogach był bardzo trudny dla kierowców, ale ten będzie jeszcze gorszy. Nowe inwestycje zaplanowane na ten rok nie będą zbyt uciążliwe, a najwięcej problemów dostarczą już te rozpoczęte: budowa węzłów Żelazna i Żytnia.

SŁUPY POD ESTAKADĘ

W ramach budowy węzła "Żytnia” jeszcze w styczniu będą ustawiane słupy pod estakadę nad skrzyżowaniem, a na przełomie lutego i marca zobaczymy układanie na nich belek wiaduktu. Ten etap prac będzie wymagał całkowitego zamknięcia dla ruchu skrzyżowania Żelaznej, Żytniej, Grunwaldzkiej i Armii Krajowej. – Aby te ograniczenia były jak najmniej uciążliwe dla kierowców, skrzyżowanie będzie zamykane wyłącznie nocami – informuje Jaroslaw skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

W połowie marca drogowcy zamkną po jednej jezdni ulicy Żytniej i Grunwaldzkiej, aby przełożyć podziemne media. Ruch będzie się odbywał tymczasowymi drogami. – Niestety nie zapewnią one płynności jak po normalnych ulicach, więc będą się tworzyły korki. To utrudnienie potrwa około dwóch miesięcy – mówi rzecznik.

Na przełomie kwietnia i maja rozpocznie się remont wiaduktu w ulicy Mielczarskiego, który będzie wykonywany od spodu, od ulicy Grunwaldzkiej. To także wpłynie na ograniczenie ruchu. Ale najgorsze jeszcze przed kierowcami. Po wakacjach rozpocznie się przebudowa skrzyżowania, nad którym powstaje estakada. Potrwa przez wrzesień i październik. – To będzie najpoważniejsze utrudnienie towarzyszące tej inwestycji - przyznaje rzecznik.
Budowa estakady ma się zakończyć zgodnie z umową 10 grudnia 2012 roku.

ŻELAZNA PRZEJEZDNĄ PĘTLĄ

- W styczniu będzie układany asfalt na jezdni ulicy 1 Maja, od ronda do kościoła Świętego Krzyża w ramach węzła Żelazna. Rozpocznie się także budowa przejścia podziemnego na wysokości hali ZUGA, które umożliwi dojście do przychodni i ulicy Stolarskiej, po wybudowaniu dwupasmowej ulicy Zagnańskiej. Na początku roku gotowy będzie jeden z dwóch nowych wiaduktów w ulicy 1 Maja (ten położony od strony kościoła).

W pierwszej połowie roku drogowcy wytyczą przebieg nowej ulicy Zagnańskiej, od budowanych wiaduktów w ulicy 1 Maja do węzła Skrzetle.

Natomiast w drugiej połowie roku będzie gotowa trasa, która umożliwi przejazd od alei IX Wieków, przez rondo Gustawa Herlinga-Grudzińskiego przez ulicę 1 Maja do nowego odcinka ulicy Żelaznej. Kierowcy wyjadą koło Galerii Hossa. – Otwarcie dla ruchu tej pętli pozwoli wejść z pracami na ulicę Czarnowską – tłumaczy rzecznik.

W drugiej połowie roku kierowców czeka kolejne, potężne utrudnienie w ruchu, zamknięcie jednej jezdni alei IX Wieków. - Wykonawca wystąpił o całkowite zamknięcie ulicy, ale zgody na to nie dostał. Musi sobie radzić inaczej. Ruch przynajmniej jedną jezdnią musi się odbywać. Ale nie ulega wątpliwości, że całkowite zamknięcie ruchu znacznie przyspieszyłoby prace – wyjaśnia rzecznik.

Z tą inwestycją będziemy się męczyć najdłużej, do trzeciego kwartału 2013 roku.

Najwcześniej skończy się remont ulicy Krakowskiej, jest zaplanowany do 20 września 2012 roku. Do marca drogowcy będą ustawiali ekrany akustyczne. Prowadzona jest budowa nowego mostu, która potrwa do lipca lub sierpnia, zależnie od pogody. W maju i czerwcu drogowcy będą układali ostatnią warstwę asfaltu, co wymaga czasowego zamykania fragmentów jezdni na całej szerokości. Do końca inwestycji większe zmiany organizacji ruchu nie są planowane. Kierowcy będą jeździli w tym czasie jedną jezdnią, od ulicy Fabrycznej do Posłowickiej.

NOWE MNIEJ UCIĄŻLIWE

Z inwestycji, których rozpoczęcie zaplanowano na ten rok, najwięcej kłopotów sprawi rozbudowa alei 1000-lecia o drugą jezdnię, która powstanie od strony Politechniki Świętokrzyskiej. - Wkrótce ogłosimy przetarg. W połowie roku budowa powinna ruszyć. Jak długo potrwa i jakie będzie niosła utrudnienia, nie wiemy, bo nie dostaliśmy projektu. Powstaje on na zlecenie Galerii Korona i nie został nam jeszcze przekazany. Pewne jest, że utrudnienia powstaną na skrzyżowaniu Radiowej i 1000-lecia w związku z jego przebudową i dobudową drugiego pasma także do Radiowej - informuje rzecznik. - Te prace na pewno przeciągną się na 2013 rok.

W wakacje drogowcy wejdą na plac Piłsudskiego przed Wojewódzkim Domem Kultury, który zostanie przebudowany. Na jego wysokości powstanie łącznik między ulicą Ściegiennego a Zgody. Prace spowodują utrudnienia na skrzyżowaniu ulic Krakowskiej i Ściegiennego, co będzie problem dla kierowców. Prace potrwają około 12 miesięcy.

Pod koniec roku może ruszyć budowa ulicy Wapiennikowej, od Tarnowskiej do ronda Czwartaków. – Urządzanie ulicy nie będzie problemem dla kierowców, ale utrudnienia spowoduje przebudowa ronda Czwartaków. Ale ta część prac nie będzie wykonywana w 2012 roku. Jeszcze nie wiemy jak długo inwestycja potrwa, ponieważ projekt jest w trakcie przygotowania – tłumaczy rzecznik.

Rozbudowa ulicy Grunwaldzkiej, od Podklasztornej do Massalskiego, może ruszyć pod koniec roku. Utrudnienia w ruchu pojawią się, ale te najpoważniejsze związane z przebudową skrzyżowań są zaplanowane w 2013 roku.

W drugiej połowie roku drogowcy rozkopią ulice w centrum Kielc: Wesołą, Mickiewicza, Leonarda i Czerwonego Krzyż. To nie są kluczowe drogi, więc ich zamknięcie nie powinno być uciążliwe dla wielu kierowców.

Utrudnienia w ruchu może spowodować budowa buspasów w ulicy Grunwaldzkiej, od Mielczarskiego do Jagiellońskiej oraz na Źródłowej i Solidarności, od Bohaterów Warszawy do 1000-lecia.

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /884004032
--
To mówiłem ja...
Kowalski John

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 17 grudnia 2012, o 18:40

Jezdnia się zapada i przypomina skocznię. Urzędnicy twierdzą, że...nic się nie dzieje

W tym miejscu na ulicy Fosforytowej w Kielcach zapada się jezdnia – alarmuje nasz czytelnik. Jak widać przypomina skocznię, ale urzędnicy twierdzą ,że ...nic się nie dzieje.
Mieszkańcy interweniują w sprawie bezpieczeństwo na ulicy Fosforytowej. Sprawdziliśmy – Jezdnia przypomina...skocznię. Tymczasem Miejski Zarząd Dróg zapewnia, że...nic nikomu nie grozi
- Na ulicy Fosforytowej zapada się jezdnia, ale nikt nie reaguje na moje zgłoszenia – zaalarmował naszą redakcję mieszkaniec osiedla Podkarczówka w Kielcach. – To obniżenie nie ma wpływu na bezpieczeństwo w ruchu – przekonuje rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

- Bardzo często przejeżdżam ulicą Fosforytową. Ponad miesiąc temu zauważyłem, że kilka metrów przed kościołem na pasie, który się znajduje po lewej stronie drogi zapada się jezdnia. Wiem, że w tamtym miejscu przebiegają jakieś rury – relacjonuje kielczanin.

PRZYJĘLI ZGŁOSZENIE

Mężczyzna obawia się, że jeżeli ktoś w porę nie zareaguje, to może dojść do jakiegoś nieszczęścia. – Najpierw w tamtym miejscu było niewielkie zagłębienie. Dwa, albo trzy tygodnie temu zrobiło się głębsze. Przecież tamtędy jeżdżą samochody, więc jezdnia będzie się zapadać jeszcze bardziej – opisuje i dodaje, że szukał już pomocy w Miejskim Zarządzie Dróg.

- Osoba, która odebrała telefon, podziękowała mi za zgłoszenie i na tym się skończyło. Niestety do dziś nikt się tym nie zainteresował i jezdnia nie została zabezpieczona w żaden sposób. Czy trzeba czekać, aż komuś się tam coś stanie? – martwi się kielczanin.

ZOSTANIE JAK JEST

Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach mówi, że pracownicy tej instytucji byli na miejscu i sprawdzili, w jakim stanie jest nawierzchnia. – To nie jest ubytek w jezdni, tylko łagodne obniżenie, które nie ma wpływu na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Jest ono spowodowane tym, że ta ulica ma już swoje lata – tłumaczy rzecznik.

Według niego nie ma podstaw do tego, żeby przeprowadzić tam jakieś prace. – Żeby zlikwidować to obniżenie, trzeba by odtworzyć konstrukcję nawierzchni na całej ulicy, ale nie mamy takich planów, bo są pilniejsze potrzeby. Moglibyśmy też zrobić tam coś doraźnie, ale koszty naprawy byłyby wysokie i nie przyniosłyby żadnych efektów. Dlatego jezdnia zostanie w takim stanie, w jakim jest obecnie – informuje Jarosław Skrzydło.

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/se ... TOKRZYSKIE

Awatar użytkownika
panGargamel
Posty: 238
Rejestracja: 26 września 2012, o 11:47
Lokalizacja: Z Miasta EKRANÓW i wyciętych DRZEW

Post autor: panGargamel » 17 grudnia 2012, o 18:44

Ohohoho ale wydziwiaja... asfalt nierowny, skocznia na jezdni.... a tymczasem na Ostrej Gorce maja bloto zamiast drog i nie placza :wink:
Łyso wszędzie, pusto wszędzie...
Co to będzie?
Pięknie będzie!
Tu wytniemy drzewo, a tam ekran będzie!

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 17 grudnia 2012, o 18:45

Równajmy w górę nie w dół, stara zasada

Awatar użytkownika
panGargamel
Posty: 238
Rejestracja: 26 września 2012, o 11:47
Lokalizacja: Z Miasta EKRANÓW i wyciętych DRZEW

Post autor: panGargamel » 17 grudnia 2012, o 19:18

Zwroc uwage na ":wink:". Zacytowalem przyblizony proces myslowy MZD :)
Łyso wszędzie, pusto wszędzie...
Co to będzie?
Pięknie będzie!
Tu wytniemy drzewo, a tam ekran będzie!

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 2 stycznia 2013, o 20:45

Rok niewykonanych inwestycji w Kielcach? Wykorzystano niewiele ponad połowę pieniędzy

Nie wszystkie inwestycje drogowe zaplanowane na 2012 rok zostały skończone, a części nie udało się nawet rozpocząć. Na prace wydano mniej niż 176 milionów złotych, a zaplanowane było blisko 300 milionów złotych.

Najważniejsza i największa nie zakończona inwestycja to budowa węzła Żytnia. Estakada nad skrzyżowaniem ulicy Żelaznej, Grunwaldzkiej, Żytniej i Armii Krajowej miała być gotowa w połowie grudnia, ale umowa była dwukrotnie przedłużana. Za pierwszym razem termin przesunięto do maja 2013 roku, ponieważ jedna z firm tworzących konsorcjum wstrzymała prace na blisko dwa miesiące z powodu problemów finansowych. Jej zadania przejął drugi udziałowiec, ale spóźnienia nie udało się nadrobić. Kolejne przesunięcie terminu o miesiąc to efekt tego, że natrafiono na przewody elektryczne, których nie było na mapach, a kolidowały one z posadowieniem wiaduktu. Konieczna była zmiana projektu.

Krakowska ciągnie się ...

W terminie nie dokończono także remontu ulicy Krakowskiej, który miał trwać do września 2012 roku, a był on przedłużany 3 razy. Kolejny ustalono na koniec maja 2013 roku. Powodem przesuwania zakończenia prac są konflikty z mieszkańcami o lokalizację ekranów akustycznych. Część żądań została spełniona i zmieniono ziemne wały na przeźroczyste ekrany, ale to wymagało dodatkowego czasu. Spór dotyczący krótkiego odcinka w pobliżu Lidla wciąż nie jest rozwiązany i nie wiadomo, kiedy to nastąpi.
Budowa ulicy Głogowej również nie zakończyła się w minionym roku. Ta inwestycja została wpisana do planu w trakcie roku i droga miała być gotowa w grudniu, ale nie udało się ułożyć asfaltu przed nadejściem niskich temperatur.

Długa lista

Lista inwestycji, których nie udało się rozpocząć w tym roku jest długa. Najważniejsza z nich i najbardziej wyczekiwana przez mieszkańców to budowa drugiej jezdni ulicy Ściegiennego do granic Kielc. Powody są dwa. Nie rozstrzygnięto przetargu, ponieważ firmy, które w nim wystartowały miały około 400 pytań do projektanta, a potrzebował on około trzech miesięcy na udzielnie odpowiedzi. Miasto nie ma też podpisanej umowy na dofinansowanie inwestycji z unijnych funduszu, choć pieniądze są obiecane. W styczniu tego roku procedury mają się zakończyć i wiosną budowa ruszy.

Opóźnił się kolejny etap rewitalizacji śródmieścia Kielc, który obejmuje remont ulicy Świętego Leonarda, Mickiewicza, Czerwonego Krzyża i Wesołej. - Dłużej niż zakładano trwało uzyskanie pozwolenia na budowę. Przetarg zostanie rozstrzygnięty lada dzień a prace rozpoczną się wiosną jak tylko pogoda pozwoli – informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

Przedłużające się projektowanie i formalności związane z uzyskaniem pozwolenia na budowę sprawiły, że w tym roku nie rozpoczęto modernizacji placu Józefa Piłsudskiego przed Wojewódzkim Domem Kultury. Inwestycja obejmie także przebudowę skrzyżowania ulicy Krakowskiej z Jana Pawała II oraz budowę łącznika z ulicą Wojska Polskiego, Prostą i Zgody. Przetarg na prace ma być ogłoszony w styczniu.

Atrakcja bez ulicy

Dużym utrudnieniem dla turystów odwiedzających Centrum Geoedukacji na Wietrzni jest brak asfaltowej drogi dojazdowej. Do tej atrakcji turystycznej prowadzi wąska gruntowa ulica Daleszycka. Przetarg na jej budowę został ogłoszony w ubiegłym roku, ale Miejski Zarząd Dróg unieważnił go, ponieważ właściciel jednej z sąsiednich działek zaskarżył pozwolenie na budowę. Na posesji stoi komórka, którą należy wyburzyć, aby poszerzyć drogę. Przylega ona do domu i właściciel uważa, że rozbiórka naruszy konstrukcję zabudowy. Skargę rozpatruje wojewoda.

W planie była również budowa buspasa wzdłuż ulicy Źródłowej i Solidarności, od Bohaterów Warszawy do Domaszowskiej. Wciąż trwają prace projektowe. Inwestycja ma być wykonana w tym roku. Z planu wypadła także budowa przedłużenia ulicy Armii Ludowej do ronda Czwartaków. Inwestycja miała być dofinansowana z unijnych funduszy zaoszczędzonych na przetargu na budowę węzła Żelazna, ale miasto zrezygnowało z niej. Uznało, że wykupy gruntów pochłoną zbyt dużo pieniędzy, a nie można liczyć, że ta część wydatków zostanie zrekompensowana z unijnego programu.

W minionym roku miasta miało przeznaczyć na drogowe inwestycje 291 milionów złotych. – Wydaliśmy 175, 8 miliona złotych. Nie ma jednak powodu do niepokoju, bo pieniądze zostały przesunięte na ten rok – dodaje rzecznik.

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /130109832

P.S.
Kór.a, kur.a, qr.a ...ja nie wyrabiam, stoję w korkach jaram paliwo i papierosy jak nawiedzony, mało co zostaje na chleb a ten ... mi mówi że nie ma powodu do niepokoju bo kasa została przesunięta na ten rok.

Marcinus
Posty: 388
Rejestracja: 13 września 2007, o 23:20
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Marcinus » 3 stycznia 2013, o 09:17

Przecież jakby wydali wszystko, to nie mieliby na premie przed świętami :twisted:

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 27 stycznia 2013, o 19:55

Daleszycką pojedziemy w wakacje

Drugi przetarg na budowę ul. Daleszyckiej w Kielcach ogłosili drogowcy. Mniej więcej 300-metrową gruntową ulicę zbudują praktycznie od nowa. Ma być gotowa w wakacje.
- Powstaną tam dwa pasy ruchu, chodniki i ścieżka rowerowa - mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

Drogowcy chcą rozstrzygnąć przetarg do końca lutego. - Wcześniej rozpoczną się prace przy przekładaniu linii średniego napięcia - dodaje Skrzydło.

Poprzedni przetarg MZD unieważnił, bo właścicielka jednej z działek zaskarżyła pozwolenie na budowę. Jej odwołanie na początku stycznia odrzuciła wojewoda świętokrzyska Bożentyna Pałka-Koruba. Daleszycka ma być gotowa w lipcu 2013 r.

:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... kacje.html

Awatar użytkownika
Krzysiek Kielce
Posty: 282
Rejestracja: 2 grudnia 2008, o 16:11
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Krzysiek Kielce » 13 lutego 2013, o 12:43

Ambitne plany drogowców. W Kielcach inwestycje za pół miliarda
W ramach nowej perspektywy unijnej do 2020 roku miejscy drogowcy chcą wydać około pół miliarda złotych. Przygotowują się m.in. do budowy ul. Radomskiej i Zagnańskiej oraz poszerzenia o buspas ul. Ogrodowej i al. IX Wieków Kielc. - To bardzo wstępna lista, bo ciągle nie wiemy, jak te pieniądze będą dzielone, do jakich programów będziemy mogli aplikować. Ale musimy się jakoś przygotować, żeby mieć szansę na skuteczną aplikację - zastrzega Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy MZD.
Ulica Radomska
Plany są bardzo ambitne. Listę otwiera budowa ulicy Radomskiej na odcinku od granic miasta do wjazdu do centrum handlowego Real. Miałby tam powstać m.in. wiadukt nad ul. Sikorskiego, dwupoziomowy węzeł na skrzyżowaniu z ul. Szybowcową, a 10 kilometrów okolicznych dróg miałoby zostać przebudowanych. Inwestycja, która jest na etapie koncepcji programowej, powinna zostać realizowana w latach 2017-2020 i wstępnie wyceniono ją na 250 mln zł.
ul. Bohaterów Warszawy
Jej przedłużenie od ul. Szczecińskiej do granic miasta ma kosztować 42 mln zł. Inwestycja powinna powstać w latach 2017-2020. Jest gotowa koncepcja sporządzona na etapie obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenu.
ul. Szajnowicza-Iwanowa
Przedłużenie ul. Szajnowicza-Iwanowa od ul. Massalskiego do granic miasta (u zbiegu ul. Piekoszowskiej) ma kosztować 30 mln złotych. To będzie nowe połączenie miasta z terenami mieszkaniowymi w gminie Piekoszów. Ta inwestycja ma być realizowana w latach 2017-2020.
Ulice Zagnańska i Orkana
Na 28 mln wyceniono rozbudowę ul. Zagnańskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Łódzką do ul. Witosa, połączoną z rozbudową ul. Witosa oraz przedłużeniem ul. Orkana do ul. Witosa. Budowa przedłużenia ul. Orkana do ul. Witosa będzie połączone z budową pętli autobusowej. Ta inwestycja ma być realizowana w latach 2017-2020.
Rozbudowa ul. Łopuszniańskiej
Nieco szybciej, bo na lata 2014-2015, przewidziano rozbudowę ul. Łopuszniańskiej na odcinku od ul. Aleksandrówka do granicy miasta, połączoną z remontem wiaduktu nad torami kolejowymi oraz budową kładki dla pieszych. To zadanie ma kosztować 20 mln zł. Dla inwestycji jest już przygotowywana dokumentacji projektowa.
Ul. Wapiennikowa
W latach 2014-2016 za 29 mln zł ma trwać przebudowa ul. Wapiennikowej razem z dochodzącymi do niej ulicami. Zaplanowano m.in. rozbudowę skrzyżowania ul. Wapiennikowej, Husarskiej i Ściegiennego. To zadanie jest na etapie dokumentacji projektowej. - Niewykluczone, że trzeba je będzie powiązać z budową ulicy Armii Ludowej, gdzie też trwają prace dokumentacyjne, a nie udało się tego zrealizować w obecnym okresie finansowania unijnego - mówi rzecznik MZD.
Ul. Domaszowska
W 2017 roku powinna rozpocząć się również rozbudowa ul. Domaszowskiej na odcinku od al. Solidarności do ul. Poleskiej. Będzie ona połączona m.in. z przebudową skrzyżowania na al. Solidarności, przebudową Poleskiej, Żniwnej na odcinku od ul. Domaszowskiej do drogi ekspresowej 74 oraz budową pętli autobusowej w obrębie kampusu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego. Inwestycja ma kosztować ok. 20 mln zł i nareszcie znacznie poprawić dojazd do nowych obiektów uniwersyteckich.
Buspasy w centrum
Kolejne 18 mln kosztować ma budowa dwóch buspasów w centrum miasta. W latach 2017-2018 mają one powstać na ul. Ogrodowej (10 mln) oraz na al. IX Wieków Kielc na odcinku ul. Warszawskiej do Źródłowej (8 mln zł). - Buspas miałby powstać od strony kościoła św. Wojciecha (na zdjęciu) - precyzuje rzecznik
Obwodnica śródmieścia Kielc?
Drogowcy podkreślają, że lista nie jest ostateczna. - Niewykluczone, że w tym okresie na Pakoszu mogłaby powstać też tzw. obwodnica śródmieścia Kielc. Ale jeszcze nie jest znany jej ostateczny przebieg - mówi Skrzydło. Planowane inwestycje, z wyjątkiem drogi przez Pakosz, miałyby kosztować ok. 467 mln zł. - To bardzo wstępne szacunki. Wiele zależy od możliwości budżetu miasta i wysokości dofinansowania. Perspektywa wydaje się jednak atrakcyjna, a dotychczasowe projekty unijne udało się nam zrealizować - podkreśla Jarosław Skrzydło
źródło: http://kielce.gazeta.pl/kielce/56,47262 ... je_za.html

ODPOWIEDZ