a może "Śródmieście"?MeehoweCK pisze:no a niby jak inaczej to nazwać? Przecież nie "Centrum", bo to się odnosi do nieco większego terenu. Na Starym Mieście wszystkie budowle są raczej stare (tylko kilka wyjątków) więc takie oznaczenie chyba jak najbardziej słuszne.
Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Fajnie, bo w tym miejscu Sandomierska nie wygląda dobrze.j'k pisze:Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 296 z dnia 03.11.2006
POZYCJA 56339
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Kielce: opracowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę ul. Sandomierskiej w Kielcach (w ciągu drogi krajowej nr 74)
na odcinku od ul. Szczecińskiej do granicy miasta - w ciągu drogi krajowej Nr 74 wraz z budową kanalizacji deszczowej i podczyszczalni wód deszczowych oraz przebudową oświetlenia i sieci infrastruktury technicznej kolidującej z drogą.
Bardzo denerwuje mnie natomiast Ściegiennego na odcinku od WDK do cmentarza. Czy ten odcinek doczeka się remontu? Tam przeciez jest stadion, będzie Biblioteka Wojewódzka i nowa siedziba TVP.
- cochi
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1533
- Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
zacznijmy od tego, ze w Kielcach nie ma oficjanego rzeczowego podzialu na dzilenice i osiedla....MeehoweCK pisze:Śródmieście to największa w Kielcach dzielnica sięgająca od północy Szydłówka, od zachodu Herbów i Czarnowa, od południa Podkarczówki i Barwinka a od Wschodu osiedla KSM. Więc pomysł trochę nietrafiony
cochi
- tom
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2504
- Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
- Lokalizacja: Kielce, Lublin
- Kontakt:
W Kielcach dzielnic być nie może. To jednostki administracyjne dla miast powyżej 300 000 mieszkańców.cochi pisze:zacznijmy od tego, ze w Kielcach nie ma oficjanego rzeczowego podzialu na dzilenice i osiedla....MeehoweCK pisze:Śródmieście to największa w Kielcach dzielnica sięgająca od północy Szydłówka, od zachodu Herbów i Czarnowa, od południa Podkarczówki i Barwinka a od Wschodu osiedla KSM. Więc pomysł trochę nietrafiony
Komisja Rewizyjna czuwa!
- tom
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2504
- Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
- Lokalizacja: Kielce, Lublin
- Kontakt:
Kielce czeka boom inwestycji drogowych
Źródło: UM Kielce, mojeauto.pl
Anna Kluba
Władze Kielc planują w latach 2007-2011 położyć największy nacisk na rozwój powiązań komunikacyjnych miasta. Na realizację inwestycji o wartości ponad 1 mld zł miasto chce pozyskać dofinansowanie z środków unijnych w ramach: Programu Operacyjnego Rozwoju Polski Wschodniej, Infrastruktura i Środowisko, Regionalnego Programu Rozwoju Woj. Świetokrzyskiego.
Najistotniejszym zadaniem będzie budowa Regionalnego Portu Lotniczego KIELCE (ok. 0,5 mld zł). Lwią część ogółu nakładów inwestycyjnych pochłoną także inwestycje drogowe .
Wśród nich najważniejsze i największe to:
1.Budowa ul. Świętokrzyskiej (droga krajowa nr 74)
2.Rozbudowa ul. Łódzkiej (droga krajowa nr 74) na odcinku od ul. Hubalczyków do granicy miasta
3.Budowa ul. Ściegiennego (droga krajowa nr 73) – I etap od ul. Tarnowskiej do ul. Kalinowej oraz skrzyżowanie z ul. Kalinową i Leśniówką
4.Węzeł Żelazna-1 Maja-Zagnańska wraz z przebudową Ronda Grudzińskiego – I etap realizacji (połączenie ul. Żelaznej z ul. Zagnańską)
5.Przebudowa ulicy Krakowskiej na odcinku od wiaduktów na ulicy Krakowskiej do granic miasta Kielce (droga wojewódzka nr 762).
Duży projekt komunikacyjny zakłada także zakup 55 nowych autobusów niskopodłogowych i zakupie systemów elektronicznych (bilet elektroniczny, system monitoringu autobusów i informacji pasażerskiej, monitoring ruchu ulicznego), przebudowę zatoczek komunikacyjnych i budowę nowych oraz przebicie ulicy Żelaznej obok dworca PKS. W ten sposób powstanie płynne połączenie z trasą wylotową na Łódź, co odciąży ruch w centrum miasta.
Zaledwie kilka dni temu oddana do użytku została ulica Sienkiewicza w centrum Kielc. Modernizacja ulicy rozpoczęła się jeszcze w 2001 roku. W ciągu 5 lat modernizacji ulica przeistoczyła się w nowoczesny pasaż spacerowo-handlowy. Zadanie pochłonęło prawie 28 mln zł. Kolejnym etapem procesu rewitalizacji miejskich przestrzeni będzie planowana przebudowa płyty Rynku wraz z okolicznym ulicami oraz wprowadzenie strefy uspokojonego ruchu w obszarze Śródmieścia.
W roku 2007 główny akcent położony będzie na prawidłowe przygotowanie inwestycji do aplikacji o środki unijne. W latach 2008-2011 przewiduje się realizację projektów współfinansowanych środkami unijnymi, dlatego średnioroczne nakłady inwestycyjne w tym okresie szacuje się na kwotę ok. 250 mln zł. Najwyższe nakłady prognozuje się ponieść w roku 2009 (ok. 285 mln zł) – informuje UM Kielce.
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/42899
Źródło: UM Kielce, mojeauto.pl
Anna Kluba
Władze Kielc planują w latach 2007-2011 położyć największy nacisk na rozwój powiązań komunikacyjnych miasta. Na realizację inwestycji o wartości ponad 1 mld zł miasto chce pozyskać dofinansowanie z środków unijnych w ramach: Programu Operacyjnego Rozwoju Polski Wschodniej, Infrastruktura i Środowisko, Regionalnego Programu Rozwoju Woj. Świetokrzyskiego.
Najistotniejszym zadaniem będzie budowa Regionalnego Portu Lotniczego KIELCE (ok. 0,5 mld zł). Lwią część ogółu nakładów inwestycyjnych pochłoną także inwestycje drogowe .
Wśród nich najważniejsze i największe to:
1.Budowa ul. Świętokrzyskiej (droga krajowa nr 74)
2.Rozbudowa ul. Łódzkiej (droga krajowa nr 74) na odcinku od ul. Hubalczyków do granicy miasta
3.Budowa ul. Ściegiennego (droga krajowa nr 73) – I etap od ul. Tarnowskiej do ul. Kalinowej oraz skrzyżowanie z ul. Kalinową i Leśniówką
4.Węzeł Żelazna-1 Maja-Zagnańska wraz z przebudową Ronda Grudzińskiego – I etap realizacji (połączenie ul. Żelaznej z ul. Zagnańską)
5.Przebudowa ulicy Krakowskiej na odcinku od wiaduktów na ulicy Krakowskiej do granic miasta Kielce (droga wojewódzka nr 762).
Duży projekt komunikacyjny zakłada także zakup 55 nowych autobusów niskopodłogowych i zakupie systemów elektronicznych (bilet elektroniczny, system monitoringu autobusów i informacji pasażerskiej, monitoring ruchu ulicznego), przebudowę zatoczek komunikacyjnych i budowę nowych oraz przebicie ulicy Żelaznej obok dworca PKS. W ten sposób powstanie płynne połączenie z trasą wylotową na Łódź, co odciąży ruch w centrum miasta.
Zaledwie kilka dni temu oddana do użytku została ulica Sienkiewicza w centrum Kielc. Modernizacja ulicy rozpoczęła się jeszcze w 2001 roku. W ciągu 5 lat modernizacji ulica przeistoczyła się w nowoczesny pasaż spacerowo-handlowy. Zadanie pochłonęło prawie 28 mln zł. Kolejnym etapem procesu rewitalizacji miejskich przestrzeni będzie planowana przebudowa płyty Rynku wraz z okolicznym ulicami oraz wprowadzenie strefy uspokojonego ruchu w obszarze Śródmieścia.
W roku 2007 główny akcent położony będzie na prawidłowe przygotowanie inwestycji do aplikacji o środki unijne. W latach 2008-2011 przewiduje się realizację projektów współfinansowanych środkami unijnymi, dlatego średnioroczne nakłady inwestycyjne w tym okresie szacuje się na kwotę ok. 250 mln zł. Najwyższe nakłady prognozuje się ponieść w roku 2009 (ok. 285 mln zł) – informuje UM Kielce.
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/42899
Komisja Rewizyjna czuwa!
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
ostatnio tydzień spędziłem w Madonna di Campiglio we Włoszech. To małe miasteczko w wysokich Dolomitach. Ciekawi mnie tam rozwiązanie komunikacyjne. Miasteczko (tysiąc mieszkańców i 26 tys. miejsc hotelowych ) jest podzielone na część północną i południową. Pomiędzy nimi można przejść tylko na piechotę lub przejechać samochodem przez dwukilometrowy tunel łączący naokoło pod górą jeden kraniec z drugim. Wewnątrz miasteczka jest tylko deptak... Czyżby nasz dobrodziej tam spędzał urlop i doznał inspiracji?
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji
- tom
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2504
- Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
- Lokalizacja: Kielce, Lublin
- Kontakt:
Miejski Zarząd Dróg jeszcze liczy na euro
marc, 2007-01-28, ostatnia aktualizacja 2007-01-28 16:54
Rok temu Miejski Zarząd Dróg pracował nad wnioskami o środki unijne na modernizację m.in. ul. Sandomierskiej, Zagnańskiej, Witosa oraz przebicie ul. Żelaznej. - Jeżeli jest możliwość skorzystania z funduszy unijnych, to warto to zrobić i oszczędzić miejskie pieniądze - mówił Piotr Wójcik, dyrektor MZD.
Drogowcy uprzedzali, że nie ma jeszcze planu podziału środków unijnych na konkretne działy. - Ale mając już gotowe projekty, łatwiej szybko je skorygować i dopasować do zadań określonych do sfinansowania przez UE - podkreślał Wójcik.
Dziś już wiadomo, że projekty przygotowane przez MZD trzeba zweryfikować. Powstaje aktualizacja projektu przebudowy ul. Sandomierskiej. Na odcinku od ul. Szczecińskiej do granic miasta m.in. trzeba zrobić kanalizację i wydzielić lewoskręty. - Realizacja nastąpi prawdopodobnie ze środków własnych - mówi dziś dyrektor MZD. Już wiadomo, że miasto zapłaci za planowany na ten rok remont odcinka Sandomierskiej pomiędzy ul. Źródłową i Szczecińską. W budżecie miasta zapisano na ten cel kwotę 500 tys. zł.
Inaczej wygląda sprawa ul. Zagnańskiej. Jest ona wpisana do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego i drogowcy nadal liczą na finansowanie ze środków UE. - Analizujemy możliwość umieszczenia jej w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Świętokrzyskiego na lata 2011-2013 - podkreśla Wójcik.
Sukcesem zakończyły się za to starania o uzyskanie środków unijnych na przebicie ul. Żelaznej. Projekt poprowadzenia jej do przebudowanego wiaduktu na ul. 1 Maja, a potem w stronę węzła Skrzetle znalazł się na liście inwestycji finansowanych w ramach Programu Rozwoju Polski Wschodniej.
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,3881018.html
Komisja Rewizyjna czuwa!