Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 7 lutego 2007, o 09:27

Obrazek

Rewolucja na ulicach
7 lutego 2007
Dzięki głosom naszych czytelników wprowadzono zmiany na drogach. To pierwszy krok, aby nareszcie poprawić ruch w Kielcach.

Wielkie zmiany w organizacji ruchu w Kielcach będą wprowadzone w ciągu kilkunastu tygodni. Inaczej niż dotąd jeździć będziemy aleją Solidarności i ulicą Ogrodową. Cel jest jeden - ograniczyć korki przez upłynnienie ruchu.

Miesiąc temu na łamach "Echa” prowadziliśmy wielką debatę o korkach. Czytelnicy proponowali wiele ciekawych rozwiązań, dzięki którym - bez ponoszenia ogromnych nakładów finansowych - można ograniczyć korki w Kielcach. Jak się okazało sporo tych pomysłów zostanie wcielonych z życie!

Ogrodowa dwupasmowa

Największe zmiany w organizacji ruchu będą wprowadzone na ulicy Ogrodowej, która obecnie w godzinach komunikacyjnego szczytu jest praktycznie nieprzejezdna.- Na ulicy Ogrodowej zostaną zlikwidowane dwa lewoskręty do siedziby Straży Miejskiej oraz w ulicę Spacerową. Nie będzie także przejścia dla pieszych z wysepką na wysokości parku miejskiego - informuje Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. Dotychczasowa "zebra”, podobnie jak wysepka przestanie istnieć, a miejsce obecnego przejścia zostanie wygrodzone, tak by w tym miejscu nie można było przekroczyć ulicy. Piesi będą to mogli zrobić na znajdującym się nieopodal przejściu przy rondzie Giedroycia. Po wprowadzeniu zmian na ulicy Ogrodowej będą to dwa pasy ruchu w obu kierunkach, co powinno ograniczyć zatory.

"Po nowemu” na Solidarności

Jednym z najczęściej zgłaszanych przez kierowców postulatów w naszej "Debacie” było zlikwidowanie lewoskrętów z alei Solidarności w aleję Tysiąclecia oraz w ulicę Domaszowską. Kierowcy argumentowali, że manewr ten jest bardzo niebezpieczny, gdyż skrzyżowanie jest "ciasne”, a przy próbie skrętu nie widać dobrze aut jadących z naprzeciwka.

- Istotnie, lewoskręty będą zlikwidowane. W ciągu Alei Solidarności, na wysokości stacji paliw "Neste”, zostanie wybudowana "zawrotka”. Będą z niej mogli korzystać kierowcy, którzy jechali od strony północnych osiedli i skręcali w lewo w ulicę Domaszowską. Podobnie w przeciwnym kierunku. Ci, którzy z alei Solidarności wjeżdżali w aleję Tysiąclecia będą mogli pojechać "zawrotką”, która jest koło Tesco - wyjaśnia dyrektor Piotr Wójcik.

To rozwiązanie sprawi, że trzeba będzie nadłożyć więcej drogi, z drugiej jednak strony na skrzyżowaniu Solidarności - Tysiąclecia - Domaszowska poprawi się bezpieczeństwo.

W organizacji ruchu nastąpią jeszcze co najmniej dwie zmiany. Jak informuje dyrektor MZD, na ulicy Źródłowej, na wysokości ulicy Jarońskich zostanie wybudowana zatoka autobusowa. Obecnie autobusy zatrzymują się na prawym pasie jezdni tamując na nim ruch. Przez to większe zatory tworzą się na skrzyżowaniu ulic Bodzentyńskiej - Solidarności - Źródłowej - Sandomierskiej.

Kolejną zmianą będzie wprowadzenie drugiego lewoskrętu na ulicy Seminaryjskiej w stronę ulicy Tarnowskiej. Obecnie manewr skrętu w lewo na tym skrzyżowaniu możliwy jest tylko z jednego pasa.

Kiedy pojedziemy inaczej

- Część ze zmian, które nastąpią związana jest ze zmianą oznakowania poziomego. Dotyczy to ulic Ogrodowej i Seminaryjskiej. Jeśli chodzi o aleję Solidarności to zmiany nastąpią po wybudowaniu "zawrotki”. Tę inwestycję planujemy wykonać w drugiej połowie roku. Prace projektowe już trwają - informuje Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.

Jarosław Skrzydło skrzydlo@echodnia.eu

:arrow: http://echodnia.eu/apps/pbcs.dll/articl ... tokrzyskie
Obrazek

Oskar
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1330
Rejestracja: 19 marca 2006, o 14:34
Lokalizacja: Śródmieście
Kontakt:

Post autor: Oskar » 7 lutego 2007, o 17:42

Echo Dnia pisze:Wielkie zmiany w organizacji ruchu w Kielcach będą wprowadzone w ciągu kilkunastu tygodni. Inaczej niż dotąd jeździć będziemy aleją Solidarności i ulicą Ogrodową. (...)
- Część ze zmian, które nastąpią związana jest ze zmianą oznakowania poziomego. Dotyczy to ulic Ogrodowej i Seminaryjskiej. Jeśli chodzi o aleję Solidarności to zmiany nastąpią po wybudowaniu "zawrotki”. Tę inwestycję planujemy wykonać w drugiej połowie roku. Prace projektowe już trwają - informuje Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.
Ehh wiem, że niby wszystko gramatycznie jest ok, ale po co tak mieszać i robić człowiekowi złudne nadzieje na szybkie zmiany :?:

voodoo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1224
Rejestracja: 5 września 2006, o 12:28
Lokalizacja: Kielce/Ślichowice

Post autor: voodoo » 9 lutego 2007, o 21:03

Obrazek
Kieleckie drogi jak w Matriksie?

Na rogatki Kielc wjeżdża samochód, kamery systemu Virtual Cop odczytują jego numery rejestracyjne. Po kilku sekundach wiadomo, ile waży, czy właściciel ma ważne prawo jazdy, czy wykupił ubezpieczenie, ile ma punktów karnych, o ile przekroczył prędkość. - To nie Virtual Cop, to Matrix Cop - mówi o pomyśle Artur Radwański, komendant miejski policji.
W piątek w urzędzie wojewódzkim odbyła się prezentacja systemu Virtual Cop. Został on przygotowany przez firmę Telsat z Gryfic. Na pokaz zaproszeni zostali samorządowcy, policjanci i przedstawiciele Miejskiego Zarządu Dróg. - To system, który pomaga w pracy policji i służb drogowych - mówi o swoim projekcie Grzegorz Kawka z Telsatu.

Działanie systemu jest proste. Kamera zamieszczona nad pasem jezdni robi zdjęcie samochodu i odczytuje numery tablic rejestracyjnych. Obraz jest trzykrotnie filtrowany. Potem zawarte w nim dane trafiają do systemu. Ten szybko identyfikuje numer rejestracyjny. Za chwilę pojawia się informacja, czy samochód nie jest na liście skradzionych, z jaką jechał prędkością, czy właściciel ma wykupione ubezpieczenie. Dzięki czujnikom światłowodowym umieszczonym w jezdni pojawia się informacja o sile nacisku na oś pojazdu, dzięki czemu można pilnować, czy na nasze drogi nie wjeżdżają przeciążone tiry. Virtual Cop monitoruje też ruch na drogach, daje informacje o warunkach pogodowych. Kamery pracują w paśmie podczerwieni, więc pilnują porządku także w nocy. Firma z Gryfic ma już pozytywną opinię Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Testuje go już w jednym z miast, ale nie chce zdradzić gdzie. - Naszym wzorem jest angielskie Southampton, gdzie elektronika steruje ruchem. W Kielcach są do tego dobre warunki - mówi Grzegorz Kawka.

Gościom pokazu pomysł się podobał. Najbardziej chyba Arturowi Radwańskiemu, komendantowi miejskiemu policji. - To rzeczywistość jak z matriksa - mówi komendant. Jego zdaniem ten system może być o wiele skuteczniejszy, a przede wszystkim szybszy od tradycyjnych fotoradarów. - Teraz to jest czynność manualna, trochę to trwa. Tu automatycznie w ciągu kilku sekund mamy alarm i od razu możemy reagować - podkreśla Radwański. Przyznaje jednak, że policja nie ma środków finansowych na zakup takiego systemu, który może kosztować kilka milionów złotych. - Będę jednak namawiał różne instytucje, aby z niego skorzystać. Chciałbym też jeszcze zobaczyć, jak to działa w praktyce - zapowiada komendant Radwański.

Pomysł spodobał się też Piotrowi Wójcikowi, dyrektorowi Miejskiego Zarządu Dróg. Jego zdaniem Virtual Cop nie tylko pozwoli poprawić bezpieczeństwo, ale także pomoże kieleckim kierowcom. - To może być połączone z systemem znaków o zmiennej treści. Np. kierowca jadący ulicą Warszawską patrzy na tablicę i dowiaduje się, że na alei IX Wieków trzeba stać w korku - mówi Piotr Wójcik.

Jak to wygląda w Southampton

Rozbudowany system kamer w tym 750-tysięcznym mieście nie tylko rozpoznaje "podejrzane" samochody. Przekazuje informacje do centrum dowodzenia. Stamtąd wychodzą komunikaty, które można odczytać na tablicach informacyjnych nad jezdnią. Dzięki temu kierowcy mogą się dowiedzieć, m.in. na których parkingach są wolne miejsca, którędy najszybciej można wyjechać na autostradę czy które ulice są zamknięte. Ruch w całym mieście można tam śledzić na stronie internetowej www.romanse.org.uk.

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 10 lutego 2007, o 08:51

Kapitalne rozwiązanie. Byłby to kolejny (obok budowy dróg) krok w kierunku polepszenia jazdy po Kielcach. Poruszanie się po mieście z takim systemem to znaczące ułatwienie. Bardzo popieram jego wprowadzenie. Kilka milionów chyba można wygospodarować.

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 10 lutego 2007, o 08:57

Wirtualny policjant na kieleckich drogach?

Kieleckie służby drogowe rozważają kupno elektronicznego systememu łączącego funkcje fotoradaru i monitoringu stanu dróg.
Kieleckie służby drogowe rozważają kupno elektronicznego systememu łączącego funkcje fotoradaru i monitoringu stanu dróg. Pokaz systemu Virtual Cop wzbudził zainteresowanie Miejskiego Zarządu Dróg i Komendanta Miejskiego Policji w Kielcach, podinspektora Artura Radwańskiego: „Jestem pod wrażeniem, ponieważ ten system jest uniwersalny; patrząc na to, co ten system może zrobić - to nie jest virtual cop – to jest matrix cop, bo rzeczywiście w systemie policyjnym możemy odtwarzać albo śledzić kradzione pojazdy, osoby nimi się poruszające, możemy śledzić osoby, które maja zakazy sądowe wynikające z kar orzeczonych przez sądy” – mówi komendant. System robi zdjęcia aut mijających punkt kontrolny – łącznie z twarzą kierowcy i numerem rejestracyjnym. Urządzenie jest w stanie zasygnalizować, czy dany pojazd nie figuruje w spisie aut skradzionych. Szybkość sprawdzenia rejestracji w bazie danych może trwać nawet ułamek sekundy. „Sądzę, że jest to przyszłość, przepotężne narzędzie do zarówno kontroli, jak i planowania, kierowania, nadzorowania – tak wielofunkcyjne, że trzeba sobie to w głowie poukładać; jednak koszt tego jest niemały” – mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. Koszt urządzenia wraz z bazą danych to kilkaset tysięcy złotych. Władze miasta wraz z Komendantem Miejskim Policji chcieliby taki system zamontować najpierw na próbę, by sprawdzić, na ile taka inwestycja byłaby w Kielcach przydatna.
Radio Plus Kielce, 2007-02-09

strzalka
Posty: 16
Rejestracja: 27 stycznia 2006, o 02:48
Lokalizacja: Zgorsko, Poznan

Post autor: strzalka » 11 lutego 2007, o 00:30

Idiotyzm! O tym, ze drogi sa zakorkowane nie musi informowac zaden matrix. W tym miescie trzeba budowac drogi, poprawiac istniejace, a nie wydawac kase na zbedne bajery. Przeciez to jest smieszne, potrzeba lotniska-budujmy je, potrzeba nam drog na europejskim poziomie, budujmy je. A gdy juz beda,wowczas bedziemy udoskonalac system. Po co nam urzadzenie informujace o aktualnym natezeniu ruchu i zjazdach na autosrade? My mamy wszystkie drogi niewystarczajace, a autostrad wcale. Policja niech kupi sobie komputery, nie matrixa.

kampio1
Posty: 93
Rejestracja: 17 listopada 2005, o 21:27

Post autor: kampio1 » 11 lutego 2007, o 14:35

Cieszą bardzo zmiany na Ogrodowej. Wreszcie ta ulica będzie bardziej przejezdna. Chociaż powinno się też pomyśleć o zlikwidowaniu tego ronda. I tak duża większość samochodów jedzie na wprost. Myślę że przekształcenie w go w skrzyżowanie dużo dobrego by wniosło. Tak naprawdę samochody przed rondem nie czekają tylko na samochody, aż przejadą, ale także na pieszych, aż przejdą, dlatego przejście podziemne czy kładka dla pieszych to podstawa.

Teraz troszkę o Virtual Cup...na pewno jest to ciekawe rozwiązanie i byłoby fajnie gdybyśmy posiadali coś takiego. Nie zgodzę się ze strzalka, że to idiotyzm. Przecież ten system nie informuje jedynie o korkach. Jednak przyznam rację, że ten system jest nam na dzień dzisiejszy niepotrzebny. Na uwagę jednak zasługuje i mnie osobiście cieszy akt, że takie pomysły są rozpatrywane. Bierzmy przykłady z innych europejskich miast.

voodoo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1224
Rejestracja: 5 września 2006, o 12:28
Lokalizacja: Kielce/Ślichowice

Post autor: voodoo » 11 lutego 2007, o 16:47

Obrazek
Wjazdy do Kielc będą monitorowane

Piraci drogowi przed Kielcami będą musieli zdjąć nogę z gazu. Niespokojni powinni też być złodzieje samochodów. Wjazdy do miasta będą kontrolowały kamery. Na razie system będzie testowany.

Systemem kamer zainteresowana jest policja
Prawdopodobnie jeszcze w 2007 roku m.in. na wylocie trasy E 74 w kierunku Łodzi mają pojawić się kamery. O instalacji monitoringu (9 lutego) rozmawiali policjanci i urzędnicy miejscy.

Systemem kamer zainteresowana jest policja. Ale przede wszystkim o monitring zabiegają władze miasta, które myślą także o zamontowaniu kamer na największych traktach komunikacyjnych w mieście. W Kielcach już kilka ulic jest monitorowanych, w tym najdłuższy pasaż ul. Sienkiewicza.

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 12 lutego 2007, o 12:25

Bez lewoskrętów, płynniej przez Kielce

Kierowcy w Kielcach będą musieli wkrótce przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu na ulicy Ogrodowej i Alei Solidarności.

Ruch na najistotniejszych ciągach komunikacyjnych miasta – wzdłuż Alei Solidarności i od Krakowskiej Rogatki aż do Piekoszowskiej - zostanie upłynniony, jednocześnie będą wprowadzone rozwiązania, które zapewnią bezpieczeństwo kierowcom i pieszym – zapowiadają kieleccy drogowcy. Konieczne są radykalne zmiany, bo liczba samochodów gwałtownie rośnie, a razem z nimi – problemy z płynnym przemieszczanie się przez Kielce – zapowiada Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg: „Zastanawialiśmy się, w jaki sposób można tu osiągnąć kompromis, bo jednym z najważniejszych elementów tutaj jest bezpieczeństwo, a z drugiej strony jednak nie można kosztem tego sparaliżować miasta, myślę tu o możliwości przemieszczania się, płynności, dlatego ten
kompromis musiał być znaleziony.” Jednym z rozwiązań ma być zmiana organizacji ruchu na ulicy Ogrodowej: „Chcemy stworzyć ciąg dwóch pasm, które ciągnęłyby się z pewnymi ‘spowalniaczami’ od wysokości ulicy Jana Pawła czyli tzw. Krakowskiej Rogatki aż do ulicy Piekoszowskiej czyli końca Czarnowskiej ; myślę tutaj przede wszystkim o likwidacji obu lewoskrętów na ulicy Ogrodowej.” Zlikwidowany miałby zostać też azyl dla pieszych zlokalizowany na wysokości skweru Szarych Szeregów, za to powstałaby tam kładka łącząca skwer z parkiem. ‘Spowalniaczami’ miałyby natomiast być ronda i skrzyżowania. Podobne zmiany planowane są na Alei Solidarności – tutaj celem jest nie tylko usprawnienie ruchu, ale też przeciwdziałanie pogarszającym się statystykom policyjnym: „Aleja Solidarności niestety miała złą sławę, szczególnie skrzyżowanie Alei Tysiąclecia i Domaszowskiej; duża popularność lewoskrętów – powodowało to wiele niebezpieczeństw, statystyki policyjne pokazują, że zdarzało się tam wiele różnych, również groźnych wypadków.” Żeby uniknąć kolejnych, planowana jest likwidacja i tych lewoskrętów: „Planujemy wykonanie tzw. zawrotki – jest to analogiczna konstrukcja jak przy Galerii Echo na północy przy ulicy Świętokrzyskiej – to samo chcemy zrobić po południowej stronie w okolicy Sandomierskiej; te zawrotki obsługiwałyby zmianę kierunku ruchu z północy na południe na tym odcinku drogi krajowej 73, a zatem nie byłoby lewoskrętów z Alei Solidarności, byłby tylko ruch na wprost.” Ale wcześniej, niż zmiana organizacji ruchu, w jego upłynnianiu pomogą nam pozimowe remonty nawierzchni – zaczną się w Kielcach na przełomie marca i kwietnia.

Radio Plus Kielce, 2007-02-12
:arrow: http://www.kielce.pl/index.php?numer=9643

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 12 lutego 2007, o 16:38

Z Radio Kielce:

System "Virtual cop" - wirtualny policjant na kieleckich drogach

Jest szansa, że na trasach wlotowych do Kielc będzie działał specjalny system, wspomagający pracę policji i służb, które odpowiadają za bezpieczeństwo na drogach. System "Virtual cop" jest bezobsługowy. Może między innymi sprawdzać po odczytaniu numerów rejestracyjnych, czy pojazd nie był skradziony, ale również robić zdjęcia piratom drogowym, przeładowanym ciężarówkom i pojazdom, które przejeżdżają skrzyżowanie na czerwonym świetle. Dzięki temu policjanci mogą natychmiast pojawić się tam, gdzie dzieje się coś złego - powiedział w Radiu Kielce komendant miejski policji podinspektor Artur Radwański.
System to rewolucja na polskich drogach - stwierdził z kolei Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. Jest nowoczesny i zwiększa bezpieczeństwo. Można go budować etapami, żeby nie obciążać budżetu. Zamontowanie jednej kamery wraz z serwerem i oprzyrządowaniem kosztuje 500 tysięcy złotych. Koszt kolejnych kamer jest już stosunkowo mniejszy. Rozmówcy Radia Kielce powiedzieli, że będą namawiać lokalne władze - prezydenta miasta i starostę do zainstalowania systemu.

MP3: Komendant miejski policji podinspektor Artur Radwański oraz Piotr Wójcik - dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach, rozmiar: 4070139 bajtow :arrow: http://www.radio.kielce.com.pl/index.php?go=3&id_k=1736

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 13 lutego 2007, o 12:30

Z Echo dnia:

AKTUALNOŚCI
13 lutego 2007 - 0:01
Kielce > Nowy system dla policji

Kamera systemu pozwalającego policjantom zarejestrować nie tylko obraz i prędkość przejeżdżającego samochodu, ale także jego ciężar, będzie testowana w Kielcach. Program pilotażowy ma ruszyć w najbliższych tygodniach.

Rzecz w tym, aby przekonać się jak w praktyce wygląda korzystanie z systemu VirtualCOP, który zdaniem Artura Radwańskiego sprawdziłby się w powiecie kieleckim. Co to za system? Umieszczona przy drodze kamera (dzięki podczerwieni pracująca także nocą) przekazuje obraz przejeżdżającego auta i jego prędkość do policyjnego komputera. Ten pokazuje policjantowi również dane o właścicielu samochodu. Dodatkowo czujnik umieszczony w jezdni podaje ciężar wozu.

Dzięki połączeniu poszczególnych stanowisk w sieć, możliwe jest śledzenie na bieżąco trasy jaką auto jedzie mijając kolejne punkty kontrolne. Policjanci liczą, że system pomógłby im w odnajdywaniu kradziony wozów, a także zatrzymywaniu kradnących paliwo na stacjach. Ci ostatni posługują się często samochodami z tablicami odkręconymi od innych pojazdów.
reklama

- Szczególnie cenna byłaby dla nas możliwość odczytywania tablic rejestracyjnych i twarzy kierowców. Dzięki systemowi GPS, który już mamy i informacji o tym jakimi ulicami jedzie podejrzany samochód, łatwo byłoby skierować do zatrzymania go najbliższy radiowóz - tłumaczy komendant kieleckiej policji Artur Radwański. Wedle jego szacunków, w powiecie kieleckim przydałoby się siedem takich punktów.
- Pierwszy należałoby zainstalować na trasach wylotowych z Kielc w kierunku na Warszawę i Łódź - uzupełnia Artur Radwański.

Przedsięwzięcie nie jest tanie. Zamontowanie na trzypasmowej trasie trzech kamer oraz umieszczenie pod jezdnią czujników kosztuje około 450 tysięcy złotych. Policjanci pieniędzy nie mają, liczą jednak, że uda im się zainteresować systemem Inspekcję Transportu Drogowego, zarządy dróg i samorządowców.

/minos/
:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... tokrzyskie

Awatar użytkownika
Michał
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1258
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 01:09

Post autor: Michał » 13 lutego 2007, o 13:21

Zamontowanie na trzypasmowej trasie trzech kamer oraz umieszczenie pod jezdnią czujników kosztuje około 450 tysięcy złotych
Troche to jest źle określone - samo zamontowanie (i kupienie) tych kamer i umieszczenie czujników kosztuje tyle co nic. Większość pieniędzy pochłonie zapewne sam system do obsługi tych urządzeń.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 14 lutego 2007, o 02:01

Czyli kupno :D
Sorry, takiego mamy prezydenta...

voodoo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1224
Rejestracja: 5 września 2006, o 12:28
Lokalizacja: Kielce/Ślichowice

Post autor: voodoo » 22 lutego 2007, o 08:18

Obrazek
Droga na Kraków w końcu doczeka się remontu

Wyjazd z Kielc w kierunku Krakowa, najbardziej ruchliwa droga wojewódzka w regionie świętokrzyskim będzie remontowana. - Jest w fatalnym stanie - mówią drogowcy.
Chodzi o ponad 4-kilometrowy odcinek drogi 762, od granic miasta do węzła Chęciny. Z ostatnich pomiarów wynika, że to najbardziej ruchliwa droga wojewódzka w regionie. Na dobę przejeżdża nią aż 14 tys. samochodów. - W tym tysiąc ciężarówek, co też jest rekordem. To dlatego, że obok jest m.in. cementowania. Tymczasem droga od 1975 roku, kiedy oddano ją do użytku, praktycznie nie była remontowana. Ograniczano się tylko do napraw i to, niestety, widać - mówi Wojciech Płaza, dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Chociaż droga 762 jest dwujezdniowa, oddzielona barierami, to na całej długości są spore koleiny, pobocza są zapadnięte, a lampy stojące na poboczach przechylone. Dodatkowo na odcinku od granic miasta do węzła Chęciny jest ograniczenie prędkości do 40 km na godzinę. Do niedawna w rejonie skrzyżowania z wyjazdem na Nowiny często dochodziło do wypadków. - Teraz w tym miejscu powstaje skrzyżowanie z inteligentną sygnalizacją i będzie bezpieczniej. Ale to dopiero początek prac remontowych - podkreśla Płaza.

Drogowcy zapowiadają, że jeszcze w tym roku ma być wyremontowany wiadukt tuż przy granicy miasta, a wczoraj ogłoszono przetarg na dokumentację całego odcinka. - Chcemy, żeby budowa ruszyła w 2008 roku. Będzie ona finansowana z budżetu województwa świętokrzyskiego, ale innego wyjścia nie ma. Trzeba to szybko zrobić, bo teraz nie jest ona dostosowana do takiego ruchu - mówi Płaza. Nie ukrywa, że na taką decyzję miały wpływ pomiary natężenia ruchu.

Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztowała przebudowa. - Nakłady będą raczej spore. Droga jest w takim stanie, że nie można się ograniczyć tylko do sfrezowania starej i ułożenia nowej nawierzchni, bo podbudowa też nie wytrzymuje takiego obciążenia - zapowiada Płaza.

Na razie nie wiadomo, kiedy remontu doczeka się pozostała część drogi, od węzła w Chęcinach do Małogoszczy. - Rozmawiamy na ten temat z władzami obu miast. Klimat jest dobry, te prace też są bardzo pilne i raczej dojdziemy do porozumienia - mówi dyrektor.

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Post autor: cm » 22 lutego 2007, o 08:49

voodoo pisze:Obrazek
Droga na Kraków w końcu doczeka się remontu

(...)Tymczasem droga od 1975 roku, kiedy oddano ją do użytku, praktycznie nie była remontowana. Ograniczano się tylko do napraw i to, niestety, widać - mówi Wojciech Płaza, dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Chociaż droga 762 jest dwujezdniowa, oddzielona barierami, to na całej długości są spore koleiny, pobocza są zapadnięte, a lampy stojące na poboczach przechylone.
Oj tak, zawsze, jak tamtędy jadę, to się zastanawiam, jaką opinię może sobie na temat naszego miasta wyrobić osoba, która tą drogą wjeżdża do Kielc pierwszy raz. Cała droga wraz z infrastrukturą jest tak zużyta, że przynosi tylko wstyd na całej linii... :oops:

ODPOWIEDZ