Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
- MeehoweCK
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 3317
- Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
- Lokalizacja: Warszawa / Kielce
- Kontakt:
tak się składa, że wiem z pewnego źródła w czym rzecz. Ktoś bardzo mądry (do tego stopnia, że ja nie potrafię tego pojąć) stwierdził, że aby wybudować Świętokrzyską, trzeba najpierw zmodernizować Sandomierską.
Byłoby to logiczne, gdyby Świętokrzyska już istniała i trzeba było ją przebudować (wtedy druga droga musiałaby przejąć natężenie ruchu), ale skoro Sandomierska i tak jest teraz drogą krajową...
Moim zdaniem lepiej jest remontować (kanalizacja, nowa nawierzchnia) Sandomierską właśnie po wybudowaniu Świętokrzyskiej, bo wtedy znacznie spadnie natężenie i roboty nie będą przeszkadzały w pracach. No ale być może jestem za głupi, aby to zrozumieć...
Byłoby to logiczne, gdyby Świętokrzyska już istniała i trzeba było ją przebudować (wtedy druga droga musiałaby przejąć natężenie ruchu), ale skoro Sandomierska i tak jest teraz drogą krajową...
Moim zdaniem lepiej jest remontować (kanalizacja, nowa nawierzchnia) Sandomierską właśnie po wybudowaniu Świętokrzyskiej, bo wtedy znacznie spadnie natężenie i roboty nie będą przeszkadzały w pracach. No ale być może jestem za głupi, aby to zrozumieć...
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji
Czas na finał
wiadomość z dnia 2006-02-08
Deptak Sienkiewicza, węzeł Krasickiego, druga jezdnia ulicy Łódzkiej, kanalizacja deszczowa wzdłuż Bodzentyńskiej i IX Wieków - w tym roku ruszą ostatnie etapy największych kieleckich inwestycji drogowych. W budżecie miasta zarezerwowano pieniądze na przygotowania do kolejnych dużych przedsięwzięć. Wykupywane będą grunty pod węzeł Żelazna czy przedłużenie ulicy Świętokrzyskiej w kierunku Cedzyny.
Jak tylko zima się skończy, rozpoczniemy remont ostatniego odcinka ulicy Sienkiewicza od Paderewskiego do Żelaznej - mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. - Z końcem roku, remontowana etapami od pięciu lat ulica Sienkiewicza będzie na całej długości deptakiem z nowym oświetleniem i posadzką. Tegoroczna inwestycja kosztować będzie siedem milionów złotych.
Nowa nawierzchnia i kanalizacja
Zakończy się również trwająca od kilku lat inwestycja związana z budową kanalizacji deszczowej wzdłuż ulicy Bodzentyńskiej i IX Wieków. Jej zwieńczeniem będzie tegoroczna budowa łącznika kanału deszczowego pod między ulicami Bodzentyńską, Kościuszki i IX Wieków. Nową kanalizacją i nową nawierzchnię będzie miała ulica Husarska. W tegorocznym budżecie zarezerwowano 1,5 mln złotych na budowę jej odcinka od Szczepaniaka do Okrężnej. Położona zostanie również nawierzchnia na fragmencie Husarskiej od Szczepaniaka do Ściegiennego. Kierowcy doczekają się również drugiej jezdni ulicy Łódzkiej na odcinku od Zagnańskiej do Hubalczyków. W roku ubiegłym położona została instalacja elektryczna i wodociągowa pod fragment nowej jezdni od Hubalczyków do Olszewskiego. W tym roku inwestycja ma być zakończona na całym odcinku. Przeznaczono na ten cel 14 mln złotych.
Domaszowska i Zamkowa z poślizgiem
Zakończy się również bardzo uciążliwa dla mieszkańców budowa kanalizacji na odcinku ulicy Domaszowskiej od Polewskiej do Morcinka. - Termin oddania inwestycji został przesunięty o kilka miesięcy, bo były problemy zarówno z wygrodzonymi działkami w pasie drogowym, jak i pracami przy wodociągu - mówi dyrektor Wójcik. - Rozpoczęty w roku ubiegłym pierwszy etap remontu Domaszowskiej od Polewskiej do Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego będzie zakończony, gdy tylko położone zostaną krawężniki, chodniki i nawierzchnia. Niestety, nie można tego robić w warunkach zimowych. Równolegle rozpocznie się budowa kanalizacji na kolejnym odcinku Domaszowskiej od ośrodka do ulicy Morcinka. Koszt inwestycji, która ma się zakończyć w maju, to 4,3 mln złotych.
Z opóźnieniem zakończy się również budowa ulicy Zamkowej. Drogowcom pozostało jeszcze położenie części podbudowy pod nawierzchnię i stylowej kostki, ale te prace również trzeba wykonywać wiosną. W budżecie zarezerwowano na ten cel 500 tysięcy złotych. Natomiast 150 tysięcy złotych kosztować będzie zakończenie rozpoczętej w roku ubiegłym budowy ulicy Wielkopolskiej.
Węzeł w tym, wiadukt w przyszłym roku
Nasza koronna inwestycja do skończenia to węzeł Krasickiego - mówi Piotr Wójcik. - W ubiegłym roku zbudowane zostało rondo u zbiegu ulic Krasickiego i Manifestu Lipcowego, położono też przyczółki pod wiadukt nad Radomską, wykonano konstrukcję pod drugie pasmo tej ulicy. Pozostała budowa wiaduktu, drugiego pasa Radomskiej, zjazdów i włączeń. W budżecie jest na ten cel 7,4 mln złotych. Jednocześnie jako odrębna inwestycja ruszy budowa łącznika od węzła Krasickiego do ulic Świerczyńskiej i Bęczkowskiej.
Kontynuowane będą natomiast rozpoczęte w 2005 roku prace przy generalnym remoncie wiaduktu na Krakowskiej. W tym roku zarezerwowano na ten cel siedem mln złotych. Aktualnie trwają prace przy wycinaniu starych podpór wiaduktu. Będą one prowadzone również zimą. Drogowcy chcą zakończyć całą inwestycję wiosną 2007 roku.
Most do przebudowy, światła do wymiany
Zupełnie nowa tegoroczna inwestycja to przebudowa najbardziej zniszczonego kieleckiego mostu Herbskiego w ciągu ulicy 1 Maja. Wiadukt jest w takim stanie, że ograniczono na nim prędkość poprzez zamontowanie specjalnych progów i wprowadzono zakaz ruchu ciężkich pojazdów. Na remont wiaduktu przeznaczono 1,7 mln złotych. Nowej nawierzchni doczekają się również mieszkańcy ulic Oboźnej, Granicznej, Tujowej i Brzozowej. Dwie ostatnie zbudowane zostaną w ramach inicjatyw lokalnych, co oznacza, że część kosztów poniosą mieszkańcy. Miejski Zarząd Dróg zarezerwował również pieniądze na remont sygnalizacji świetlnej na dwóch niebezpiecznych skrzyżowaniach. Dzięki temu światła na skrzyżowaniu Jagiellońskiej z Grunwaldzką będą mogły działać przez całą dobę, a na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Żelazną wprowadzone zostaną nowe podfazy dla skręcających w lewo.
Trzeba kupić grunty
Mamy również pieniądze na przygotowania do kolejnych dużych inwestycji - mówi dyrektor MZD. - Około 1,2 mln złotych przeznaczymy na dalsze wykupy gruntów pod drugie pasmo ulicy Ściegiennego od Kalinowej do granic miasta. Projekt obejmuje rozbudowę Ściegiennego od ulicy Popiełuszki.
Zaczną się również wykupy gruntów pod przedłużenie ulicy Świętokrzyskiej w kierunku Cedzyny. Miasto zarezerwowało na ten cel 3 mln złotych, ale drogowcy liczą na to że uda się zdobyć dodatkowe pieniądze. Równolegle wykupy pod swój odcinek wylotu Świętokrzyskiej z miasta na Lublin i Rzeszów ma prowadzić Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Około 1,5 mln złotych zarezerwowano na wykupy pod węzeł Żelazna. - Na przełomie lutego i marca spodziewamy się decyzji lokalizacyjnej, w myśl której pozyskiwać będziemy grunty - mówi Piotr Wójcik. W skład węzła wejdzie wiadukt i dwujezdniowe przedłużenie Żelaznej do Zagnańskiej.
W budżecie jest również 1,1 mln złotych na projekt i wykup gruntów pod budowę ulicy Łanowej z nową kanalizacją na odcinku od Weterynaryjnej do Kalinowej. - Chcemy również rozpocząć przebudowę mostu na Sufragańcu w ciągu ulicy Łódzkiej - mówi dyrektor MZD. - Inwestycja miałaby się zakończyć w przyszłym roku. Byłoby to pierwsze przedsięwzięcie w ramach pozostającej na razie w fazie koncepcji rozbudowy Łódzkiej od Hubalczyków do granic miasta.
Autor: Małgorzata PAWELEC
http://www.echo-dnia.com.pl/?news=27158 ... =1&dzial=3
- cochi
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1533
- Rejestracja: 21 grudnia 2005, o 16:09
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
od razu po remoncie moga puscic miejskie autobusy po mostach... jak sioe okazuje jes tto kwestia bardzo bliskiej przyszlosciautor pisze:[Most do przebudowy, światła do wymiany
Zupełnie nowa tegoroczna inwestycja to przebudowa najbardziej zniszczonego kieleckiego mostu Herbskiego w ciągu ulicy 1 Maja. Wiadukt jest w takim stanie, że ograniczono na nim prędkość poprzez zamontowanie specjalnych progów i wprowadzono zakaz ruchu ciężkich pojazdów. Na remont wiaduktu przeznaczono 1,7 mln złotych. Nowej nawierzchni doczekają się również mieszkańcy ulic Oboźnej, Granicznej, Tujowej i Brzozowej. Dwie ostatnie zbudowane zostaną w ramach inicjatyw lokalnych, co oznacza, że część kosztów poniosą mieszkańcy. Miejski Zarząd Dróg zarezerwował również pieniądze na remont sygnalizacji świetlnej na dwóch niebezpiecznych skrzyżowaniach. Dzięki temu światła na skrzyżowaniu Jagiellońskiej z Grunwaldzką będą mogły działać przez całą dobę, a na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Żelazną wprowadzone zostaną nowe podfazy dla skręcających w lewo.
cochi
Inwestycje planowane na rok 2006
http://www.mzd.kielce.pl/
Ciekawe ile z tych planów doczeka się realizacji, oby wszystko
Kod: Zaznacz cały
ul. Bodzentyńska i Kościuszki
Budowa kanału deszczowego łączącego kolektory deszczowe w rejonie ul. Bodzentyńskiej i Kościuszki
ul. Krasickiego
Budowa ulicy łączącej węzeł komunikacyjny ,,Krasickiego? z ulicą Świerczyńską oraz fragmentów ulicy Świerczyńskiej i Bęczkowskiej w Kielcach wraz z sieciami i urządzeniami technicznymi, odwodnieniem i oświetleniem ulicznym
ul. Kolberga
Budowa oświetlenia
ul. Sienkiewicza
Przebudowa ul. Sienkiewicza od ul. Paderewskiego do ul. Żelaznej
ul. Krakowska
Przebudowa wiaduktów - kontynuacja prac z roku 2005
ul. Łódzka
Rozbudowa ul.Łódzkiej w ciągu drogi krajowej nr 74 pomiędzy ulicą Hubalczyków a ulicą Zagnańską (odcinek od ul. Olszewskiego do ulicy Zagnańskiej) polegającej na budowie drugiej jezdni wraz z przebudową sieci: wodociągowej, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, teletechnicznej, gazowej, cieplnej, linii eNN napowietrznej i kablowej. - kontynuacja prac z roku 2005
ul. Ściegiennego
Wykup gruntów pod inwestycję
ul. Świętokrzyska
Wykup gruntów pod inwestycję
Węzeł Żelazna
Wykup gruntów pod inwestycję
Węzeł Kraisckiego
Budowa węzła drogowego łączącego ul. Krasickiego z ul. Radomską i ul. Manifestu Lipcowego oraz przebudowa ul. Manifestu Lipcowego na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do nowo budowanego węzła. - Kontynuacja prac z roku 2005
ul. 1 Maja
Przebudowa ,,Mostu Herbskiego? w ciągu ul. 1-go Maja polegającejna rozbiórce obiektu istniejącego i budowie nowego wiaduktu nad linią kolejową Kielce ? Częstochowa , budowie niezbędnych murów oporowych, przebudowie ulicy 1-go Maja na odcinku od skrzyżowania z ul. Jagiellońską do skrzyżowania z ul. Pawią oraz przebudowie skrzyżowań ulicy 1-go Maja z ulicami: Herbską, Pawią i Marii Skłodowskiej-Curie wraz z sieciami i urządzeniami technicznymi, odwodnieniem i i oświetleniem ulicy.
ul. Łódzka
Przebudowa mostu na rzece Sufraganiec
ul. Domaszowska Budowa ulicy Domaszowskiej w Kielcach wraz z budową kanalizacji deszczowej- odcinek od Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego do ul. Gustawa Morcinka - kontynuacja prac z roku 2005
ul. Łanowa
Przebudowa ul. Łanowej wraz z budową kanalizacji deszczowej
ul. Oboźna
Budowa ulicy Oboźnej od ul. Wrzosowej do ul. Narciarskiej i ul. Narciarskiej na odcinku objętym MPZPT "Podhale"
ul. Graniczna
Budowa ulicy
ul. Wielkopolska
Budowa ulicy - kontynuacja prac z roku 2005
ul. Zamkowa
Budowa ulicy - kontynuacja prac z roku 2005
ul. Husarska
Przebudowa ul. Husarskiej od ul. Ściegiennego do ul Okrężnej. Budowa kolektora deszczowego wraz z wpustami do kanalizacji i odtworzeniem nawierzchni - kontynuacja prac z roku 2005
ul. Bęczkowska
Budowa ulicy Bęczkowskiej w Kielcach wraz z sieciami i urządzeniami technicznymi, odwodnieniem i oświetleniem ulicznym.
ul. Stefana Batorego
Budowa ulicy Stefana Batorego od ulicy Janczarskiej do ulicy Rajtarskiej wraz z budową kanalizacji deszczowej i przebudową kolidujących sieci urządzeń infrastruktury technicznej
ul. Jana Tarnowskiego
Budowa ulicy Jana Tarnowskiego od ulicy Rajtarskiej do ulicy Obrzeżnej wraz z budową kanalizacji deszczowej i przebudową kolidujących sieci urządzeń infrastruktury technicznej
ul. Tujowa, Brzozowa
Budowa jezdni, obustronnych chodników, oddzielonych od jezdnui pasem zieleni, zjazdów na posesje
ul. Fosforytowa
Przebudowa pasa drogowego ul. Fosforytowej polegająca na urządzeniu miejsc postojowych- razem 25 miejsc postojowych) o nawierzchni z płyt betonowych ażurowych
Ciekawe ile z tych planów doczeka się realizacji, oby wszystko
- Michel2
- Posty: 383
- Rejestracja: 20 marca 2006, o 10:21
- Lokalizacja: Ziemia Swietokrzyska :*
- Kontakt:
A co z Krakowska? Wprawdzie sama trasa nie jest na razie w złym stanie ale most na Słowiku powinien być poddany remontowi. Musi być umocniony bo jeśli odłamie się kawałek betonowej belki i spadnie np: na osobowy to będzie masakra. Nie wiem jak stary jest ten most ale pewnie ma już swoje lata.
Pozdrawiam Michał.
Pozdrawiam Michał.
www.nowiny.com.pl - serwis internetowy gminy Sitkówka-Nowiny
Kocham Świętokrzyskie :*
Kocham Świętokrzyskie :*
KOSZMAR na naszych ulicach
wiadomość z dnia 2006-05-05
Przejechanie przez Kielce staje się koszmarem nie tylko w targowe dni i w godzinach szczytu. W kolosalnych korkach można utknąć każdego dnia i nic nie zapowiada rychłej poprawy w podróżowaniu po mieście. - Musimy się pomęczyć cztery, pięć lat, w tym czasie zakończą się inwestycje, które ułatwią życie kierowcom - pociesza prezydent Kielc Wojciech Lubawski.
Na ulicy Grunwaldzkiej korek zwykle zaczynał się za ślimakiem, a od kilku tygodni sznur samochodów poruszających w żółwim tempie widać już na wysokości ulicy Szkolnej. - Mieszkam na Ślichowicach i codziennie muszę tędy jeździć, aby dostać się do pracy. Czasem stoję aż 20 minut. To koszmar. Takie straszne korki zaczęły się, gdy zrobiło się ciepło - mówi Beata, kierowca od pięciu lat.
Gazetę można przejrzeć czekając na przejazd ulicą Czarnowską, która jest zakorkowana przez cały dzień. Podobnie jest na alei IX Wieków Kielc od strony ulicy Sandomierskiej, gdzie korek coraz częściej zaczyna się już od ulicy Radiowej i ciągnie się do ronda.
W anielską cierpliwość muszą uzbroić się kierowcy jadący ulicami Jesionową i Łódzką. Korek widać się już za Toporowskiego, a w "cięższe" dni nawet za skrzyżowaniem z Warszawską. Coraz trudniej jeździ się także ulicami Radomską i Ściegiennego.
Korki szczególnie denerwują kierowców, którzy jeżdżeniem po mieście zarabiają na życie. - Korki są większe z dnia na dzień. Najgorsze są piątki. Nie da się normalnie przejechać przez miasto. Więcej stoję niż się przemieszczam. Koszmarnie jest na ulicy Czarnowskiej, alei IX Wieków Kielc i obu rondach. Na Krakowskiej, od kiedy zaczął się remont wiaduktów, korek zaczyna się już od skrzyżowania z Jagiellońską - informuje Henryk Połaniecki, taksówkarz, który pracuje w Kielcach, ale mieszka w Chęcinach. - Codziennie muszę w nim stać jadąc z domu do pracy, wieczorami, gdy wracam, jest luźniej. Z moich obserwacji wynika, że z miesiąca na miesiąc przybywa samochodów, ale ulice nie są szersze, więc korki muszą być. W ścisłym centrum trudno byłoby poszerzyć jezdnie. Moim zdaniem komfort jazdy poprawiłby się, gdy nad zakorkowanymi ulicami wybudować kładki lub tunele dla pieszych.
O zatrważającym zakorkowaniu kieleckich ulic mówią też policjanci. - Powód jest prosty, drastycznie przybywa aut - przyznaje Andrzej Chrzanowski, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego w Komendzie Miejskiej Policji. - Organizacyjnie nic nie da się usprawnić. Każda zmiana, która pozornie wydaje się, że poprawi sytuację, może spowodować zakorkowanie innej strony miasta. Ulice to system połączony. Tylko inwestycje mogą zapewnić poprawę.
Trzy powody
Władze Kielc też dostrzegają korki na kieleckich ulicach i mają plany jak im zaradzić, choć potrzeba na to kilku lat. - Są trzy powody zakorkowania miasta. Po pierwsze lawinowo przybywa samochodów. Po drugie w mieście są prowadzone inwestycje drogowe, które powodują utrudnienia w ruchu. Kierowcy wiedzą o utrudnieniach i omijają je, więc korki powstają nie w pobliżu robót, ale na dalszych drogach. A po trzecie wzrasta ruch tranzytowy. W piątek przed długim weekendem był koszmar na kieleckich ulicach, ale co mnie najbardziej uderzyło, że większość samochodów miała obce rejestracje. Z miasta musimy wyprowadzić ruch tranzytowy, to usprawni poruszanie się - zapewnia prezydent Kielc Wojciech Lubawski. - Aby to wprowadzić w życie, konieczna jest budowa dwóch odcinków obwodnicy, aby otoczyć nią całe miasto. Brakuje jej od północy, a dalej od Cedzyny do Morawicy. Trasy są już wytyczone i w ciągu czterech, pięciu lat powstaną. I tyle kierowcy muszą się pomęczyć z korkami, potem będzie już tylko lepiej. To są inwestycje prowadzone przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad i miasto nie ma wpływu na ich realizację, ale wiem, że są zaplanowane.
Prezydent dodaje, że także władze Kielc muszą przeprowadzić inwestycje w samym mieście, aby usprawnić ruch. - I mam nadzieję, że będą one wykonane, niezależnie, kto będzie u władzy - mówi prezydent.
Inwestycje korkują...
Na razie inwestycje wprowadzone w mieście... przyczyniają się do powstawania korków. - Przebudowa wiaduktów na ulicy Krakowskiej bardzo utrudnia poruszanie się po mieście. Z powodu ograniczenia tam ruchu tworzą się długie korki na Grunwaldzkiej. Kierowcy wiedzą o utrudnieniach i zamiast jechać przez mosty, udają się Jagiellońską i dalej bardzo obciążoną Grunwaldzką - informuje Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. - Według planu z tą inwestycja będziemy się męczyć jeszcze w przyszłym roku. Prace jednak idą bardzo dobrze, więc niewykluczone, że uda się je zakończyć w tym roku. Budowa węzła Krasickiego oraz drugiego pasma Łódzkiej - od węzła Skrzetle do budynku dawnej leśniczówki - zakończy się jesienią. Obie inwestycje na pewno usprawnią ruch. Korki przy wyjeździe na Łódź jednak definitywnie znikną, gdy wybudujemy drugie pasmo aż do obwodnicy. Jest to realne w najbliższych latach, przygotowujemy koncepcję. Natomiast węzeł Krasickiego rozładuje ruch na alei Solidarności i ulicy Radomskiej, bo wyjazd na Warszawę przestaną blokować kierowcy, którzy skręcają w osiedla. Jednak obie inwestycje utrudniają ruch, ponieważ ulice są częściowo zamykane i czasem pojawia się na nich ciężki sprzęt drogowy blokujący przejazd.
Kluczowe w planach
Kolejne inwestycje poprawiające poruszanie się po kieleckich ulicach są w sferze planów, ale całkiem bliskich. Rozpoczną się prawdopodobnie w przyszłym roku, a najpóźniej za dwa lata. - Kluczowa jest budowa przedłużenia ulicy Żelaznej do węzła Skrzetle. Łącznik odciąży aleję IX Wieków Kielc, ulicę Czarnowską i rondo - zapewnia dyrektor Wójcik. - Jest ona na etapie ustalania lokalizacji. Były protesty właścicieli działek, nie zanosiło się na szybkie dogadanie się, więc skorygowaliśmy przebieg trasy i czekamy na decyzje magistratu. Jeśli nowa lokalizacja zostanie zaakceptowana, możemy zlecać projekt i kontynuować wykupy gruntów.
Kolejna niezbędna inwestycja, o której do tej pory mało się mówiło, to budowa mostu drogowego nad ulicą Żytnią, równoległego do wiaduktu kolejowego. - Rozładuje on bardzo kolizyjne skrzyżowanie z Żelazną. Rozpoczęcie tej inwestycji jest planowane najpóźniej za dwa lata - zapewnia prezydent Kielc.
Coraz bliżej jest do rozpoczęcia budowy łącznika ulicy Świętokrzyskiej do Cedzyny, który zmieni obciążenie ruchem sporej części miasta. Budowa może się zacząć już w przyszłym roku, jeśli uda się wykupić grunty. Kierowcy będą mogli omijać aleję IX Wieków Kielc i ulicę Sandomierska. - Ta inwestycja odciąży także aleję Solidarności. Odetchną piesi, dla których przejście przez tę ulicę jest kłopotliwe i niebezpieczne, a przecież przy niej znajduje się szkoła - dodaje dyrektor Wójcik.
Korki na wyjeździe z Kielc w stronę Morawicy, gdzie przeprowadziły się tysiące kielczan, może rozładować budowa drugiego pasma ulicy Ściegiennego. Ta inwestycja jest także coraz bliżej, ale jej rozpoczęcie zależy od tego, jak szybko uda się porozumieć co do ceny z właścicielami gruntów, które trzeba wykupić pod szerszą drogę.
Ulgą dla kierowców jadących od strony Krakowa w kierunku Tarnowa byłaby budowa łącznika od ulicy Krakowskiej do Tarnowskiej. Wtedy ścisłe centrum miasta można by objechać dookoła. O tej inwestycji mówi się od kilkunastu lat... - Jest bardzo potrzebna, bo ulice Husarska i Pakosz to wąskie gardło blokujące ruch. Kierowcy mają do wyboru: albo stać tam, albo w korkach w centrum miasta. Budowa tej obwodnicy jest bardzo kosztowna. Teren, na którym trzeba ją wybudować, jest gęsto zabudowany i potrzeba kolosalnych pieniędzy na wykupy. Jednak trzeba będzie podjąć się tego. Robimy pierwszy krok, ponieważ powstanie miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego tego terenu, uwzględniający budowę obwodnicy - tłumaczy dyrektor Wójcik.
Na razie jednak już za dwa tygodnie kierowców i drogowców czeka wielka niewiadoma. Jest nią zmiana organizacji ruchu ulicy Paderewskiego i skutki, jakie przyniesie. Droga będzie przejezdna tylko dla autobusów, które będą kursowały od ulicy Żytniej do alei IX Wieków, a wracały ulicą Żelazną. Samochody osobowe wjadą na Paderewskiego od obu stron, ale dojadą tylko do deptaka i będą musiały zawrócić. Ulica będzie służyła głównie do parkowania. Po obu stronach jezdni zostanie wyznaczonych około 70 miejsc parkingowych, raz po jednej, raz po drugiej stronie, więc będzie się nią jeździło slalomem. Taki układ ma skłonić kierowców do ostrożnej i powolnej jazdy. Już kilka lat temu, gdy remontowano ulicę Paderewskiego była ona zamknięta dla ruchu od czerwca do września. Wtedy wpłynęło to korzystnie na poruszanie się po centrum miasta, ponieważ zmniejszył się ruch na rondzie i alei IX Wieków. Jak będzie teraz, gdy wzrosła liczba aut, nie wiadomo. - To wielkie wyzwanie, ale mam nadzieję, że nie będzie gorzej niż jest - dodaje prezydent Kielc.
Autor: Agata KOWALCZYK
http://www.echo-dnia.com.pl/?news=29434 ... =1&dzial=8