Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 8 lutego 2008, o 10:03

Jezpir pisze:Radomska za Realem faktycznie jest w kiepskim stanie, ale (jak sam napisałeś) to droga krajowa, więc leży w kompetencji GDDKiA. W granicach miasta faktycznie i MZD ma coś do gadania, ale muszą to robić razem.
Racja, ale grogi krajowe na terenie miast na prawach powiatu (grodzkich) finansuje właściwe miasto. <Może jakby MZD wyszłoby z tym do GDDKiA to budowa mogłaby się już rozpocząć niebawem.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Gall Anonim
Posty: 33
Rejestracja: 27 grudnia 2007, o 13:52
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: Gall Anonim » 8 lutego 2008, o 11:50

Fragment dzisiejszego artykułu w Echu Dnia:
* 10 gmin, które zdobyły największe pieniądze - kwoty unijnego dofinansowanie w złotych
Kielce 764 miliony 414 tysięcy. * Miejski Zarząd Dróg - 77 milionów 390 tysięcy "przebicie” ulicy Żelaznej do Zagnańskiej, przebudowa ulicy Krakowskiej oraz Chęcińskiej, rozbudowa ulic: Zagórskiej, Wikaryjskiej, Wapiennikowej, 1 Maja wraz z rozbiórką mostu Herbskiego; 35 milionów 920 tysięcy - rewitalizacja zabytkowego Śródmieścia Kielc, przebudowa dróg w obrębie Rynku, adaptacja budynków zespołu powieziennego przy Zamkowej na funkcje muzealno-dydaktyczne, przebudowa placu Najświętszej Panny Marii, przygotowanie infrastrukturalne terenu pod śródmiejską zabudowę: obszar w rejonie ulicy Piotrkowskiej, Silnicznej i alei IX Wieków Kielc wraz z przebudową skrzyżowania ulicy Nowy Świat z aleją IX Wieków Kielc, budowa ulicy Nowosilnicznej - Regionalny Program Operacyjny;
Zastanawia mnie co jest rozumowane jako rozbudowa ulicy Zagórskiej? Nie widzę paradoksalnie żadnego miejsca na dawnym Zagórzu, gdzie mógłby powstać kolejny odcinek ulicy.

hey
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1444
Rejestracja: 24 kwietnia 2006, o 13:47

Post autor: hey » 19 lutego 2008, o 19:01

Kielczanie chcą budować domy, a miasto drogi

Mieszkańcy Kielc chcą się budować w miejscach planowanych od dawna dróg. Miasto nie wiele może zrobić, aby ich powstrzymać.


Właściciele działek w Kielcach chcą stawiać domy, a urzędnicy opóźniają wydanie pozwolenia na budowę, ile się da. Chodzi o tereny na których w przyszłości mają powstać drogi, bo ich zabudowa podniesie koszty inwestycji i opóźni je.

Państwo Mrozowie mają grunty w miejscu planowanej budowy ulicy Nowościegiennego (równoległa do Ściegiennego). Dwa lata temu złożyli wniosek o warunki zabudowy działki z myślą o postawieniu domu, do tej pory nie otrzymali decyzji. Przez ich teren ma przechodzić nowa ulica niezbędna do powstania osiedla mieszkaniowego. Miasto powinno wydać im pozwolenie na budowę, bo formalnie nie ma przeszkód, ale opóźnia decyzje do czasu powstania planu zagospodarowania przestrzennego terenu, którego uchwalenie pozwoli zablokować budowę domu.

WSZYSCY NIEZADOWOLENI

- Mamy w mieście 40 takich przypadków i będzie ich więcej. Właściciele działek, które znajdują się w pasach planowanych dróg chcą stawiać domy - informuje dyrektor Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta, Andrzej Kędra.

- To jest niekorzystne dla nich i dla miasta. Gdy zechcemy wybudować drogę, miasto będzie musiało wyłożyć duże pieniądze na wykup prawie nowych domów, dużo więcej niż za pusty teren. A te kwoty i tak nie zadowolą właścicieli, ponieważ nie pokryją poniesionych kosztów. Żadna ze stron nie będzie zadowolona. Staramy się nie dopuszczać do powstania domów, ale mamy ograniczone możliwości. Jeśli teren jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego to problemu nie ma, wydajemy decyzję odmowną. Jednak większość terenów nie jest objęta planami i wówczas nie mamy prawa odmówić zgody, jeśli w pobliżu stoi inny dom. Możemy jedynie zawiesić postępowanie na rok, ale pod warunkiem, że plan jest przygotowywany.

Zwykle zawieszenie postępowania nic nie daje ponieważ w ciągu roku plan nie powstanie. - Taki termin przyjęty przez ustawodawcę to fikcja. Jeśli po wyłożeniu projektu do planu do publicznego wglądu pojawią się do niego uwagi, co jest prawie regułą, to nie ma szans na uchwalenie go wciągu roku - przyznaje Artur Hajdorowicz, dyrektor Biura Planowa Przestrzennego Urzędu Miasta w Kielcach.
Z problemem zabudowy terenów przeznaczonych pod drogi borykają się wszystkie duże miasta, bo projektanci nie nadarzają z przygotowywaniem planów.



WISI GROŹBA

- W Kielcach groźba budowy domów wisi między innymi nad przedłużeniem ulicy Bohaterów Warszawy (tu plan już powstaje, właśnie po to, aby zablokować pęd do budowy domów), Wapiennikowej, Pocieszki do Zagnańskiej, budową nowej drogi obsługującej osiedle Nowy Folwark czy drugiego pasma ulicy Malików. Zagrożony jest teren przedłużenia Szajnowicza w stronę torów i węzła Skrzele, które ma zapewnić w przyszłości wyjazd ze Ślichowic, osiedla, które ma być trzy razy większe niż obecnie - informuje dyrektor Hajdorowicz. - Tam gdzie droga ma prowadzić, przez pola, problemu nie ma, ale jest tam gdzie stoi przynajmniej jeden dom. Miasto nie chcąc dopuścić do zabudowy działek ma propozycje dla ich właścicieli.

- Będziemy je kupować zanim zostaną zabudowane albo proponować inne parcele na zamianę -informuje dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach, Piotr Wójcik.
Właściciele działek są zadowoleni z takiego rozwiązania. - Każdy rozsądny człowiek wie, że drogi trzeba budować i prywatni właściciele terenu nie mogą stawać temu na przeszkodzie - mówi Adam Mróz, jeden ze współwłaścicieli terenu pod planowaną ulicą Nowościegiennego. - Nie możemy jednak godzić się na niższe ceny za nasze nieruchomości niż są na rynku. Zamiana na inny grunt jest najlepszym rozwiązaniem. Rozwiąże to wiele problemów między urzędem a właścicielami nieruchomości pod miejskie inwestycje.



Czyli myślą coś o przedłużeniu Pocieszka...

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5708
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 19 lutego 2008, o 19:34

"Zagrożony jest teren przedłużenia Szajnowicza w stronę torów i węzła Skrzele, które ma zapewnić w przyszłości wyjazd ze Ślichowic, osiedla, które ma być trzy razy większe niż obecnie - informuje dyrektor Hajdorowicz."

A jednak :D
To jak najbardziej pozytywna informacja :)
Ale jakos sobie nie wyobrazam drugiego pasma Malikowa.

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 20 lutego 2008, o 09:52

hey pisze:WISI GROŹBA
- W Kielcach groźba budowy domów wisi między innymi nad przedłużeniem ulicy Bohaterów Warszawy (tu plan już powstaje, właśnie po to, aby zablokować pęd do budowy domów)(..)
Oby tylko te plany powstały nie tylko, by zahamować pęd do budowy domów, ale także by wzmóc pęd do budowy dróg. :wink: Chodzi mi o to, by nie było tak, że jest plan, że będzie droga, ale kasy nie ma i nie wiadomo kiedy i czy w ogóle będzie. Czyli że droga jest, ale na papierze, a ludziom nie pozwala się inwestować na własnym terenie. Zamiana działek w takim przypadku jest, myślę, dobrym rozwiązaniem.
Jeżpir

Roberto
Posty: 44
Rejestracja: 25 stycznia 2008, o 14:56

Post autor: Roberto » 21 lutego 2008, o 18:26

Piekoszowska będzie przebudowana
Ulica Piekoszowska w Kielcach od skrzyżowania z ulicą Grunwaldzką do granic miasta doczeka się modernizacji.

Sama „krzyżówka”, gdzie jest kontrowersyjne pierwszeństwo przejazdu, też może zostać przebudowana.

Miejski Zarząd Dróg ogłosił już przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej przed modernizacją ulicy Piekoszowskiej.

- Przebudowa będzie kompleksowa. Położona zostanie nowa nawierzchnia, będą nowe krawężniki, chodniki oraz oświetlenie ulicy – informuje Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarząd Dróg w Kielcach.

Przebudowa ulicy Piekoszowskiej jest okazją do modernizacji skrzyżowania tej drogi z ulicą Grunwaldzką, prowadzącą w stronę Ślichowic i centrum handlowego. Obecnie obowiązuje tam kontrowersyjne pierwszeństwo przejazdu. Samochody jadące Grunwaldzką muszą przepuścić te poruszające się ulicą Piekoszowską, która jest drogą wojewódzką. Jednak to na ulicy Grunwaldzkiej jest zdecydowanie większe natężenie ruchu.

- Bardzo mocno zastanawiamy się nad przebudową tego skrzyżowania i być może zmiany pierwszeństwa przejazdu. Ostateczną decyzję podejmiemy na etapie projektowania. Pierwszeństwo na skrzyżowaniu może i jest kontrowersyjne, jednak jest tam bezpiecznie. Nie dochodzi do kolizji – wyjaśnia dyrektor Wójcik.
Jeśli znajdą się pieniądze w budżecie miasta, przebudowa ulicy rozpocznie się w przyszłym roku.

Źródło: Echo dnia

voodoo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1222
Rejestracja: 5 września 2006, o 12:28
Lokalizacja: Kielce/Ślichowice

Post autor: voodoo » 22 lutego 2008, o 12:59

Roberto pisze:Piekoszowska będzie przebudowana

- Bardzo mocno zastanawiamy się nad przebudową tego skrzyżowania i być może zmiany pierwszeństwa przejazdu. Ostateczną decyzję podejmiemy na etapie projektowania.
Jest tam troche miejsca po prawej stronie przed tym budynkiem ze spadzistym dachem, wiec mozna by poszerzyć Grunwaldzką o jeden specjalny pas dla wjeżdzających z Piekoszowskiej. Nie znam sie na tym ale chyba jest to mozliwe :wink:

theknight
Posty: 10
Rejestracja: 23 lutego 2008, o 14:43
Lokalizacja: Ślichowice/Poznań

Post autor: theknight » 23 lutego 2008, o 21:44

kiedyś czytałem, że problemem na tym feralnym skrzyżowaniu jest to, że gdyby zmienili tam zasadę pierwszeństwa, to ciężko byłoby skręcić z grunwaldzkiej jadąc od centrum - w piekoszowską w stronę granicy miasta, a to oprócz utrudnień przy skręcie powodowałoby liczne kolizje (wymuszenia pierwszeństwa).
nie popieram tego, ale to jest jakiś argument.
tymczasem pomysł, o którym wspomniał voodoo (specjalne pasy dla wjeżdżających z piekoszowskiej - i to z obu stron) jest tak oczywisty i o tyle uprościłby w szczególności przejazd ze Ślichowic w stronę miasta, że nie rozumiem, jakim cudem mogli go nie wykorzystać... bo jeśli na niego nie wpadli, to... brak słów.

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5708
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 25 lutego 2008, o 00:34

A moze rondo. :)
Miejsa jest po dostatkiem.
Co Wy na to :?:

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 25 lutego 2008, o 08:04

Turbinowe tu byłoby idealne. Tylko 3 ulice, czyli po 2 pasy na jednym wlocie. I tak na Grunwaldzkiej trzeba się ustawić na prawym, żeby pojechać prosto. Myślę, że to dobre rozwiązanie. Ja jestem za!
Jeżpir

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5708
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 25 lutego 2008, o 09:31

Nie 3 ulice!!
Przeciez Piekoszowska dochodzi z dwoch stron.
Ja bym zrezygnowal z tych smiesznych zawijasow i tam wlasnie wstawil rondo turbinowe.
Trzeeba podsunac ten pomysl wladzom.

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 25 lutego 2008, o 09:38

Ale zjazd z Grunwaldzkiej w Piekoszowską (w część ulicy bliżej centrum) w prawo pozostawiłbym tak jak jest albo zaślepił całkiem. W końcu jest dojazd blisko (na przeciwko Podklasztornej - chyba pętla tam kiedyś była).
Jeżpir

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5708
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 25 lutego 2008, o 11:06

Chyba, ze tak.
A na skrzyzowaniu z Podklasztorna zainstalowac sygnalizacje swietlna.
Trzy wjazdy w niczym nie przeszkadzaja.
[IMG=http://img130.imageshack.us/img130/6268 ... pk8.th.png]

msz1
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: msz1 » 10 marca 2008, o 23:09

Więcej euro z Unii dla Kielc

Dodatkowe 7 milionów euro dostaną Kielce na rewitalizację śródmieścia Kielc. Pieniędzy wystarczy na wyremontowanie kolejnych ulic w centrum.

- Chcemy wyremontować kilka ulic w centrum Kielc: Kapitulną, Leśną oraz Planty - informuje Tadeusz Sayor, zastępca prezydenta Kielc.

- Wystąpiliśmy do marszałka województwa o przyznanie nam dodatkowych pieniędzy z unijnych funduszy, ponieważ przygotowaliśmy kolejne projekty inwestycji. Marszałek również podziela nasze starania, aby stolica województwa piękniała i rozwija się. Oprócz wcześniej obiecanych 11 milionów euro dostaniemy jeszcze 7 milionów euro - informuje Tadeusz Sayor, zastępca prezydenta Kielc. - Chcemy za nie wyremontować kilka ulic w centrum Kielc: Kapitulną, Leśną oraz Planty. Urządzimy także dwa zielone place z małą architekturą, które powstaną po wybudowaniu wielopoziomowego parkingu na placu Konstytucji 3 Maja.

Wcześniej przyznane już 11 milionów euro na rewitalizację śródmieścia miasto wyda na modernizację Rynku, remont Dużej, Małej, Orlej, Warszawskiej (od Rynku do IX Wieków Kielc), placu Panny Marii. Pieniędzy wystarczy także na remont i adaptację byłego więzienia przy Zamkowej oraz budowę Kieleckiego Centrum Niepełnosprawnych przy ulicy Bodzentyńskiej.

PIERWSZY RYNEK

Jako pierwsza ruszy przebudowa Rynku. Już wiosną prace rozpoczną się w południowej części placu (od strony Sołtyków) oraz na Dużej, fragmencie Leśnej i Orlej. W tym samym czasie prawdopodobnie rozpocznie się remont byłego więzienia. Te prace zaplanowane są na dwa lata. Jesienią tego roku ruszy budowa Kieleckiego Centrum Niepełnosprawnych i po roku nowoczesny gmach ma być gotowy.

W 2009 roku będzie kontynuowana modernizacja drugiej części Rynku, ulicy Jana Pawła II i dalszego odcinka Dużej i Małej. Rozpoczną się także prace przy budowie ulicy Nowoleśnej, która jest przedłużeniem Nowego Świata w kierunku Plant i Piotrkowskiej. Nowa droga powstanie także od Warszawskiej do placu Świętego Wojciecha. Na razie nosi nazwę Nowosilniczna.

PRZEJECHAĆ BĘDZIE TRUDNO

W 2010 roku szykowany się na remont Kapitulnej, Leśnej i Plant.
- Prace tak zostały rozłożone, aby w ciągu tych 3 lat jakoś dało się przejechać przez miasto, choć komunikacja będzie bardzo trudna. Kierowcy muszą się na to przygotować, trzeba to przetrwać, żeby później było ładniej i lepiej - przyznaje zastępca prezydenta Kielc.

źródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll...0104/624662767

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 11 marca 2008, o 00:09

w Kielcach od jakiegoś czasu nie ma już Placu Panny Marii. Jest Plac Najświętszej Marii Panny... :roll:
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

ODPOWIEDZ