Ścieżka rowerowa wschód-zachód
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1231
- Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
- Lokalizacja: KIELCE
Ścieżka rowerowa wschód-zachód
Przebieg ścieżki rowerowej uzgodniony, ale...
Nareszcie w szczegółach został uzgodniony przebieg ścieżki rowerowej wschód-zachód. Nareszcie, bo to chyba jedna z najdłużej, po ulicy Świętokrzyskiej, uzgadniana inwestycja.
- Na ostatnim spotkaniu uzgodniliśmy wszystkie szczegóły - mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg. Było to niezbędne, bo ścieżka ma wiele razy przecinać kieleckie ulice i ruchliwe skrzyżowania. Przetarg na dokumentację ogłoszono w 2004 roku i początkowo przewidywano, że będzie gotowa do końca roku. Termin wciąż się przesuwał, bo jak się okazało, pogodzenie ruchu rowerów i samochodów niemal przez całe miasto nie było rzeczą łatwą.
Najwięcej kłopotów sprawiał przejazd pod wiaduktem kolejowym i drogowym na ulicy Grunwaldzkiej. Ostatecznie zdecydowano, że niezbędna jest budowa dodatkowego tunelu od strony dworca PKP. Łączyć ma ruch pieszych i rowerów, a dzięki temu uda się w obecnym tunelu wygospodarować dodatkowy pas do prawoskrętu z Grunwaldzkiej w Armii Krajowej.
Teraz wydział gospodarki komunalnej, który pilotuje projekt, może przygotować się do wystąpienia o pozwolenie na budowę.
Tylko że na budowę ścieżki wciąż nie ma pieniędzy, a co ważniejsze nie wiadomo, z jakich pieniędzy miałaby być finansowana. Miasto zakładało, że uzyska na ten cel środki unijne. Od niedawna jest nowa propozycja. Ścieżki rowerowe powstawać mają z programu operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej i pilotuje to Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Ale na razie nie ma żadnych konkretów. Poza tym urząd miasta boi się, że kielecki projekt może się nie zakwalifikować, bo jest bardzo kosztowny, głównie przez budowę dodatkowego tunelu.
Jeśli koszty inwestycji będą tak duże, że miasto nie będzie stać na jego realizację, to trzeba będzie zrezygnować z części zamierzeń. - Wtedy zapewne odłożymy w czasie budowę tunelu, a zrobimy ścieżkę tam, gdzie jest to możliwe - podkreśla wiceprezydent Kielc.
Którędy ścieżka rowerowa
Połączyłaby zachodnie i wschodnie dzielnice Kielc. Swój początek ścieżka ma mieć na Karczówce, potem pobiegnie w dół do ulicy Grunwaldzkiej. Później w stronę centrum miasta po południowej stronie ulicy (tam gdzie stacja BP i Społem). Dalej pod wiaduktami do parku miejskiego, gdzie rowerzyści korzystaliby z istniejącej ścieżki rowerowej do zalewu kieleckiego. Później przekraczałaby ulicę Klonową, biegła wzdłuż Turystycznej do Warszawskiej, przez park Gałczyńskiego na Bocianku aż do al. Solidarności. Dalej ścieżka drogami gruntowymi prowadzić ma do Cedzyny.
Joanna Gergont, 2007-03-05
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,3961600.html
Nareszcie w szczegółach został uzgodniony przebieg ścieżki rowerowej wschód-zachód. Nareszcie, bo to chyba jedna z najdłużej, po ulicy Świętokrzyskiej, uzgadniana inwestycja.
- Na ostatnim spotkaniu uzgodniliśmy wszystkie szczegóły - mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg. Było to niezbędne, bo ścieżka ma wiele razy przecinać kieleckie ulice i ruchliwe skrzyżowania. Przetarg na dokumentację ogłoszono w 2004 roku i początkowo przewidywano, że będzie gotowa do końca roku. Termin wciąż się przesuwał, bo jak się okazało, pogodzenie ruchu rowerów i samochodów niemal przez całe miasto nie było rzeczą łatwą.
Najwięcej kłopotów sprawiał przejazd pod wiaduktem kolejowym i drogowym na ulicy Grunwaldzkiej. Ostatecznie zdecydowano, że niezbędna jest budowa dodatkowego tunelu od strony dworca PKP. Łączyć ma ruch pieszych i rowerów, a dzięki temu uda się w obecnym tunelu wygospodarować dodatkowy pas do prawoskrętu z Grunwaldzkiej w Armii Krajowej.
Teraz wydział gospodarki komunalnej, który pilotuje projekt, może przygotować się do wystąpienia o pozwolenie na budowę.
Tylko że na budowę ścieżki wciąż nie ma pieniędzy, a co ważniejsze nie wiadomo, z jakich pieniędzy miałaby być finansowana. Miasto zakładało, że uzyska na ten cel środki unijne. Od niedawna jest nowa propozycja. Ścieżki rowerowe powstawać mają z programu operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej i pilotuje to Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Ale na razie nie ma żadnych konkretów. Poza tym urząd miasta boi się, że kielecki projekt może się nie zakwalifikować, bo jest bardzo kosztowny, głównie przez budowę dodatkowego tunelu.
Jeśli koszty inwestycji będą tak duże, że miasto nie będzie stać na jego realizację, to trzeba będzie zrezygnować z części zamierzeń. - Wtedy zapewne odłożymy w czasie budowę tunelu, a zrobimy ścieżkę tam, gdzie jest to możliwe - podkreśla wiceprezydent Kielc.
Którędy ścieżka rowerowa
Połączyłaby zachodnie i wschodnie dzielnice Kielc. Swój początek ścieżka ma mieć na Karczówce, potem pobiegnie w dół do ulicy Grunwaldzkiej. Później w stronę centrum miasta po południowej stronie ulicy (tam gdzie stacja BP i Społem). Dalej pod wiaduktami do parku miejskiego, gdzie rowerzyści korzystaliby z istniejącej ścieżki rowerowej do zalewu kieleckiego. Później przekraczałaby ulicę Klonową, biegła wzdłuż Turystycznej do Warszawskiej, przez park Gałczyńskiego na Bocianku aż do al. Solidarności. Dalej ścieżka drogami gruntowymi prowadzić ma do Cedzyny.
Joanna Gergont, 2007-03-05
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,3961600.html
- Jarek
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1118
- Rejestracja: 2 lipca 2006, o 22:35
- Lokalizacja: Kielce - Bocianek
Fajnie że się ruszyło coś, natomiast szkoda ze póki co np. nie pomyślano o dołączeniu do ściżki rowerowej zabranego pasa na Warszawskiej od osiedla Bocianek w górę. Łatwym, szybko i tanim kosztem dałoby się powiększyć tą niewielką ilość ścieżek w Kielcach.
Kielce - tu jest moje miejsce, tu jest mój dom.
- cm
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1665
- Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
- Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)
Re: Ścieżka rowerowa wschód-zachód
W zasadzie rozumiem ideę takiego przebiegu ścieżki, ale moim zdaniem, jeśli ma być ścieżką nie tylko turystyczno-rekreacyjną, ale też spełniać funkcje komunikacyjne (chyba, że tego się nie bierze pod uwagę?), powinna koniecznie przebiegać przez os. Ślichowice!seba_ck pisze:Którędy ścieżka rowerowa
Połączyłaby zachodnie i wschodnie dzielnice Kielc. Swój początek ścieżka ma mieć na Karczówce, potem pobiegnie w dół do ulicy Grunwaldzkiej. Później w stronę centrum miasta po południowej stronie ulicy (tam gdzie stacja BP i Społem). Dalej pod wiaduktami do parku miejskiego, gdzie rowerzyści korzystaliby z istniejącej ścieżki rowerowej do zalewu kieleckiego. Później przekraczałaby ulicę Klonową, biegła wzdłuż Turystycznej do Warszawskiej, przez park Gałczyńskiego na Bocianku aż do al. Solidarności. Dalej ścieżka drogami gruntowymi prowadzić ma do Cedzyny.
A propos: czy park przy Bocianku jest Gałczyńskiego? Kiedyś był Dygasińskiego - była zmiana nazwy?
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Dokładnie. Jeśli tunel będzie od strony dworca to zniknie chodnik od strony dworca, a ten po przeciwnej stronie pozostanie bo pozostać musi. Chyba że po tej stronie też zrobią tunel co byłoby najlepszym rozwiązaniemSz.J. pisze:Pomieszali coś w tym opisie. BP i Społem są po północnej stronie Grunwaldzkiej. A tunel od strony dworca nie będzie miał związku z prawoskrętem z Grunwaldzkiej w Armii Krajowej.
Byłoby miejsce na mniej więcej dwa dodatkowe pasy ruchu np. torowiska tramwajowe
- Jarek
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1118
- Rejestracja: 2 lipca 2006, o 22:35
- Lokalizacja: Kielce - Bocianek
Re: Ścieżka rowerowa wschód-zachód
Nadal Dygasińskiego.cm pisze: A propos: czy park przy Bocianku jest Gałczyńskiego? Kiedyś był Dygasińskiego - była zmiana nazwy?
Kielce - tu jest moje miejsce, tu jest mój dom.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1231
- Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
- Lokalizacja: KIELCE
Prawdopodobnie w tym roku rozpocznie się budowa 6-kliometrowej ścieżki rowerowej od kieleckiego zalewu – do zalewu w Cedzynie
Jak zapewnia Renata Klimczak z kieleckiego Urzędu Miejskiego wydano już pozwolenia na budowę tej ścieżki. Na akceptację czekają dwa kolejne projekty – pierwszy dotyczy ścieżki z centrum Kielc w stronę osiedla Ślichowice , a drugi ścieżki w kierunku Morawicy. Wstępną akceptacje otrzymała również ścieżka rowerowa wokół góry Telegraf – jej przebieg zaproponowali kieleccy rowerzyści. W zeszłym roku – wybudowano tylko około 6 kilometrów ścieżek rowerowych – wszystkie zlokalizowane są wokół kieleckiego zalewu.
2007-03-21 15:17:49
http://www.radio.kielce.pl/index.php?go=3&id_k=2752
Jak zapewnia Renata Klimczak z kieleckiego Urzędu Miejskiego wydano już pozwolenia na budowę tej ścieżki. Na akceptację czekają dwa kolejne projekty – pierwszy dotyczy ścieżki z centrum Kielc w stronę osiedla Ślichowice , a drugi ścieżki w kierunku Morawicy. Wstępną akceptacje otrzymała również ścieżka rowerowa wokół góry Telegraf – jej przebieg zaproponowali kieleccy rowerzyści. W zeszłym roku – wybudowano tylko około 6 kilometrów ścieżek rowerowych – wszystkie zlokalizowane są wokół kieleckiego zalewu.
2007-03-21 15:17:49
http://www.radio.kielce.pl/index.php?go=3&id_k=2752
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1224
- Rejestracja: 5 września 2006, o 12:28
- Lokalizacja: Kielce/Ślichowice
Radio Kielce
Ścieżka rowerowa pod mostem
Przejazd pod mostem na ulicy Ogrodowej. To jedno z rozwiązań , które ma poprawić bezpieczeństwo rowerzystów w Kielcach. Będzie polegało na wykonaniu lekkiej ażurowej konstrukcji. Umożliwi ona bezpieczny przejazd na drugą stronę jezdni do Skweru Szarych Szeregów, poinformował Radio Kielce dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg Piotr Wójcik. Konstrukcja musi spełniać pewne warunki. W czasie ulewnych deszczów nie może blokować przepływu wód opadowych.
Jeżeli sprawdzi się rozwiązanie na ulicy Ogrodowej, to podobne zastosujemy na Alei IX - ciu Wieków Kielc. Inwestycja powinna zakończyć się późną jesienią – dodał dyrektor Wójcik.
Jednocześnie władze miasta chcą jak najszybciej umożliwić rowerzystom przejazd przez całe miasto. Zaprojektowana jest już ścieżka rowerowa wschód – zachód, a fazie projektów są kolejne. Ponadto na chodnikach, tam gdzie jest to możliwe będą wydzielane pasy dla cyklistów.
Ścieżka rowerowa pod mostem
Przejazd pod mostem na ulicy Ogrodowej. To jedno z rozwiązań , które ma poprawić bezpieczeństwo rowerzystów w Kielcach. Będzie polegało na wykonaniu lekkiej ażurowej konstrukcji. Umożliwi ona bezpieczny przejazd na drugą stronę jezdni do Skweru Szarych Szeregów, poinformował Radio Kielce dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg Piotr Wójcik. Konstrukcja musi spełniać pewne warunki. W czasie ulewnych deszczów nie może blokować przepływu wód opadowych.
Jeżeli sprawdzi się rozwiązanie na ulicy Ogrodowej, to podobne zastosujemy na Alei IX - ciu Wieków Kielc. Inwestycja powinna zakończyć się późną jesienią – dodał dyrektor Wójcik.
Jednocześnie władze miasta chcą jak najszybciej umożliwić rowerzystom przejazd przez całe miasto. Zaprojektowana jest już ścieżka rowerowa wschód – zachód, a fazie projektów są kolejne. Ponadto na chodnikach, tam gdzie jest to możliwe będą wydzielane pasy dla cyklistów.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1231
- Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
- Lokalizacja: KIELCE
Z Echo dnia:
AKTUALNOŚCI
20 czerwca 2007 - 17:15
Kielce > Szerokie chodniki dla rowerzystów
Miejski Zarząd Dróg chce na szerszych chodnikach wyznaczyć ścieżki dla rowerzystów.
Ponieważ budowa ścieżek rowerowych postępuje powoli a rowerzystów przybywa, Miejski Zarząd Dróg postanowił wykorzystać na ścieżki szersze chodniki.
- Muszą one mieć minimum 4 metry, by połowę zostawić pieszym, połowę oddać rowerzystom – wyjaśnia dyrektor MZD Piotr Wójcik. Takie ciągi będzie można wytyczyć na ulicach Tarnowskiej, Sandomierskiej, Bohaterów Warszawy, Jesionowej czy Świętokrzyskiej. – Na wielu odcinkach mają one odpowiednią szerokość, a węższe spróbujemy poszerzyć – deklaruje dyrektor.
Nie zmieni się natomiast nic na remontowanej Alei Solidarności. Bo co prawda przyjęto zasadę, że na remontowanych i budowanych ulicach będzie miejsce dla rowerzystów, ale dokumentacja na aleję wykonywana była wcześniej. Rowerzystom pozostaje czekać na naszym zdaniem zupełnie nierealne, proponowane przez wydział komunalny UM rozwiązanie – wybudowania kładki dla rowerów z parku Dygasińskiego w stronę ul. Cedzyńskiej.
Brzmi to równie nieprawdopodobnie jak budowa podziemnego przejazdu pod mostem na Ogrodowej. Dyrektor Wójcik określa to rozwiązanie dyplomatycznie jako trudne i nowatorskie.
Realne są natomiast chodniki. Przygotowywane przez MZD opracowanie, gdzie mogą powstaną ścieżki na chodnikach powinno być gotowe w ciągu dwóch tygodni, więc rowerzyści mają szansę korzystać z nich jeszcze w tym sezonie.
Lid
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... ktualnosci
P.S. Bardzo fajny pomysł. W ten sposób przybędzie nam szybciej i więcej ścieżek rowerowych.
AKTUALNOŚCI
20 czerwca 2007 - 17:15
Kielce > Szerokie chodniki dla rowerzystów
Miejski Zarząd Dróg chce na szerszych chodnikach wyznaczyć ścieżki dla rowerzystów.
Ponieważ budowa ścieżek rowerowych postępuje powoli a rowerzystów przybywa, Miejski Zarząd Dróg postanowił wykorzystać na ścieżki szersze chodniki.
- Muszą one mieć minimum 4 metry, by połowę zostawić pieszym, połowę oddać rowerzystom – wyjaśnia dyrektor MZD Piotr Wójcik. Takie ciągi będzie można wytyczyć na ulicach Tarnowskiej, Sandomierskiej, Bohaterów Warszawy, Jesionowej czy Świętokrzyskiej. – Na wielu odcinkach mają one odpowiednią szerokość, a węższe spróbujemy poszerzyć – deklaruje dyrektor.
Nie zmieni się natomiast nic na remontowanej Alei Solidarności. Bo co prawda przyjęto zasadę, że na remontowanych i budowanych ulicach będzie miejsce dla rowerzystów, ale dokumentacja na aleję wykonywana była wcześniej. Rowerzystom pozostaje czekać na naszym zdaniem zupełnie nierealne, proponowane przez wydział komunalny UM rozwiązanie – wybudowania kładki dla rowerów z parku Dygasińskiego w stronę ul. Cedzyńskiej.
Brzmi to równie nieprawdopodobnie jak budowa podziemnego przejazdu pod mostem na Ogrodowej. Dyrektor Wójcik określa to rozwiązanie dyplomatycznie jako trudne i nowatorskie.
Realne są natomiast chodniki. Przygotowywane przez MZD opracowanie, gdzie mogą powstaną ścieżki na chodnikach powinno być gotowe w ciągu dwóch tygodni, więc rowerzyści mają szansę korzystać z nich jeszcze w tym sezonie.
Lid
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... ktualnosci
P.S. Bardzo fajny pomysł. W ten sposób przybędzie nam szybciej i więcej ścieżek rowerowych.
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.