Echo Investment - Galeria Echo

Wszystko na temat nowych inwestycji w Kielcach.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 9 lipca 2007, o 17:20

Ten sentyment nazywa sie biznes :)

Awatar użytkownika
vincent
Posty: 379
Rejestracja: 19 kwietnia 2007, o 13:02
Lokalizacja: Bilcza

Post autor: vincent » 12 lipca 2007, o 11:48

A jak myślicie jaki wplyw na budowe galerii IX wieków i przebudowe galerii echo bedzie miala podpisana wczoraj przez prezydenta ustawa o sklepach wielkopowierzchniowych

http://orka.sejm.gov.pl/proc5.nsf/ustawy/200_u.htm
Żółć i czerwień w naszych sercach aż po życia kres!!!

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3940
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 16 lipca 2007, o 20:16

Obrazek
Tunel przy Galerii Echo?

Wiadukt albo tunel w miejscu ruchliwego kieleckiego skrzyżowania ulicy Świętokrzyskiej i alei Solidarności? - to możliwe!

(...)
ZAKAZANY ZJAZD
Jedyny problem to zjazdy do Tesco i Galerii Echo od strony Świętokrzyskiej. - Prawo zabrania robienia zjazdów z drogi ekspresowej, a jej fragmentem byłaby wtedy południowa jezdnia Świętokrzyskiej stanowiąca łącznicę tunelu - mówi Ewa Sayor. - Ponieważ są plany rozbudowy galerii chcielibyśmy spotkać się z inwestorami i porozmawiać o tym, czy nie dałoby się pogodzić inwestycji drogowej z handlową. Chodzi przede wszystkim o rozpatrzenie możliwości zrobienia zjazdów do centrum handlowego od alei Solidarności.
(...)

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... 4/70715070

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3940
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 26 lipca 2007, o 18:39

Obrazek
Kłopoty z rozbudową drogi krajowej nr 74

Albo wygodny przejazd przez Kielce, albo dotychczasowy wjazd do Galerii Echo od strony ul. Świętokrzyskiej - przed takim dylematem stoją drogowcy i handlowcy. (...)

Nie chce zdradzić, jaka będzie odpowiedź, ale wiadomo, że Echu niełatwo będzie zaakceptować propozycję drogowców. Spółka planuje bowiem rozbudowę Galerii. Przygotowany jest już jej projekt. Gepner przyznaje, że zakłada on zachowanie dotychczasowego wlotu od ulicy Świętokrzyskiej.

:arrow: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4338477.html

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 26 lipca 2007, o 22:26

IMHO wjazd od ul Swietokrzyskiej nie bedzie zbytnio kolidowal z ruchem tranzytowym.
Przeciez jest osobny pas do zjazdu/wyjazdu na parking Galerii.
Tymbardziej jesli powstanie tunel na ul Swietokrzyskiej, ktory bedzie sie zaczynal na wysokoci Tesco.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 27 lipca 2007, o 10:17

to nie chodzi o to czy koliduje czy nie koliduje. Przepisy są przepisami i one mówią, że z trasy ekspresowej nie może być takich zjazdów (niezależnie od tego czy to komuś przeszkadza czy nie). Ale z jednej strony uważam, że tam na pewno zmieściłaby się trasa alternatywna, a po drugie kto komu zabrania ustawić znak "koniec trasy szybkiego ruchu" przed tym skrzyżowaniem???
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Lucens
Posty: 148
Rejestracja: 10 stycznia 2007, o 15:30
Lokalizacja: os. Świętokrzyskie

Post autor: Lucens » 27 lipca 2007, o 10:38

MeehoweCK pisze:to nie chodzi o to czy koliduje czy nie koliduje. Przepisy są przepisami i one mówią, że z trasy ekspresowej nie może być takich zjazdów
Przede wszystkim należy się zastanowić, po co nam trasa ekspresowa przebiegająca przez środek miasta. Nawet w znacznie większej Warszawie nie ma takich rozwiązań (chociaż są technicznie możliwe do realizacji). Aby ta droga mogła mieć status ekspresowej, należałoby najpierw wybudować bezkolizyjne skrzyżowania z Olszewskiego, Zagnańską, Warszawską... Wg mnie wystarczy żeby droga utrzymała status Drogi Krajowej.
Tu już nie chodzi o potrzeby inwestora jakim jest Echo Investment, tu chodzi przede wszystkim o wygodę i bezpieczeństwo Kielczan korzystających z parkingu pod Galerią. Zamknięcie wjazdu od Świętokrzyskiej spowoduje znacznie większe obciążenie Al. Solidarności, a to z kolei oznacza korki.
Drogę przyspieszonego ruchu można równie dobrze poprowadzić od Akademii Świętokrzyskiej, przecież sama Świętokrzyska i tak nie byłaby poszerzana, więc "wygodny przejazd przez Kielce", o którym pisze Wyborcza, to tak naprawdę tylko sztuczna zmiana statusu drogi w dokumentach, która niczego w praktyce nie rozwiązuje.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 27 lipca 2007, o 10:47

Trasa ekspresowa ma się kończyć przed skrzyżowaniem z ulicą Warszawską, bo nie ma planowanych estakad na ulicami Warszawską, Zagnańską, Olszewskiego. A trasy ekspresowe w Warszawie są. To jest bodaj Wisłostrada, Trasa Łazienkowska i Trasa Toruńska (być może nie wszystkie z nich, ale któraś na pewno, bo jechałem osobiście)
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Post autor: cm » 27 lipca 2007, o 12:04

MeehoweCK pisze:Trasa ekspresowa ma się kończyć przed skrzyżowaniem z ulicą Warszawską, bo nie ma planowanych estakad na ulicami Warszawską, Zagnańską, Olszewskiego.
W takim razie dlaczego nie zakończyć jej przed skrzyżowaniem z al. Solidarności? Przecież zmiana statusu drogi na odcinku 500m i tak niewiele zmienia. A bezkolizyjne skrzyżowanie z Solidarności można chyba zbudować niezależnie od tego, czy jest to droga ekspresowa czy tylko krajowa??? W takim przypadku sprawa wjazdu do galerii Echo sama się rozwiązuje.

Lucens
Posty: 148
Rejestracja: 10 stycznia 2007, o 15:30
Lokalizacja: os. Świętokrzyskie

Post autor: Lucens » 27 lipca 2007, o 12:08

MeehoweCK pisze:Trasa ekspresowa ma się kończyć przed skrzyżowaniem z ulicą Warszawską, bo nie ma planowanych estakad na ulicami Warszawską, Zagnańską, Olszewskiego.
Dlatego pytam o sens wprowadzania drogi ekspresowej do miasta. Owszem, gdyby droga ta przebiegała przez miasto bezkolizyjnie - pod lub nad ulicami: Al. Solidarności, Warszawska, Toporowskiego, Klonowa, Zagnańska, Olszewskiego, Hubalczyków (pozwoliłem sobie wymienić tylko największe z nich)... W większości przypadków budowa bezkolizyjnych skrzyżowań nie jest możliwa, a odcięcie tych ulic od trasy Świętokrzyska-Jesionowa-Łódzka spowodowałoby tylko trudności komunikacyjne.
MeehoweCK pisze:A trasy ekspresowe w Warszawie są. To jest bodaj Wisłostrada, Trasa Łazienkowska i Trasa Toruńska (być może nie wszystkie z nich, ale któraś na pewno, bo jechałem osobiście)
Wymienione przez Ciebie Trasy nie mają statusu dróg ekspresowych a co najwyżej dróg krajowych (często dróg wojewódzkich). Owszem na większości odcinków spełniają standardy drogi ekspresowej, ale takiego statusu nie posiadają. Ponadto warto zwrócić uwagę, że te trasy rozpoczęto budować już w latach 70. i już wtedy przewidziano dla nich rolę wewnętrznych obwodnic. U nas nikt niestety nie przewidział wzrostu natężenia ruchu i obecnie nie ma sensu sztucznie wprowadzać do miasta drogi ekspresowej, tym bardziej, jeśli miałaby się kończyć na tak niebezpiecznym skrzyżowaniu.

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 27 lipca 2007, o 14:25

cm pisze:W takim razie dlaczego nie zakończyć jej przed skrzyżowaniem z al. Solidarności? Przecież zmiana statusu drogi na odcinku 500m i tak niewiele zmienia.
Jak poinformował mnie autor zmiana statusu drogi zmienia automatycznie inwestora z GDDKiA na MZD miasta Kielce.
MeehoweCK pisze:A trasy ekspresowe w Warszawie są. To jest bodaj Wisłostrada, Trasa Łazienkowska i Trasa Toruńska (być może nie wszystkie z nich, ale któraś na pewno, bo jechałem osobiście)
Żadna z wymienionych tras nie jest drogą ekspresową, a jedynie szeroką ulica, która i tak w godzinach szczytu staje sie jednym wielkim korkiem.
Obrazek

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Post autor: cm » 27 lipca 2007, o 14:52

Daniel pisze:
cm pisze:W takim razie dlaczego nie zakończyć jej przed skrzyżowaniem z al. Solidarności? Przecież zmiana statusu drogi na odcinku 500m i tak niewiele zmienia.
Jak poinformował mnie autor zmiana statusu drogi zmienia automatycznie inwestora z GDDKiA na MZD miasta Kielce.
No fakt. Wycofuję stwierdzenie.

Lucens
Posty: 148
Rejestracja: 10 stycznia 2007, o 15:30
Lokalizacja: os. Świętokrzyskie

Post autor: Lucens » 27 lipca 2007, o 16:53

Daniel pisze:Jak poinformował mnie autor zmiana statusu drogi zmienia automatycznie inwestora z GDDKiA na MZD miasta Kielce.
To ja też zapytam:
cm pisze:W takim razie dlaczego nie zakończyć jej przed skrzyżowaniem z al. Solidarności? Przecież zmiana statusu drogi na odcinku 500m i tak niewiele zmienia.
:?:
Ulica Świętokrzyska na odcinku od Al. Solidarności do Warszawskiej w zasadzie nie wymaga przebudowy i jest w niezłym stanie, więc nie potrzebuje wg mnie żadnego inwestora ani GDDKiA ani MZD. Niech GDDKiA tak poprowadzi drogę ekspresową, żeby kończyła się tuż za skrzyżowaniem Świętokrzyskiej z Solidarności (tak, aby skrzyżowanie obejmowało jeszcze drogę ekspresową).

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 27 lipca 2007, o 21:19

Temat sobie chyba pomyliliscie troche.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 23 września 2007, o 19:22

2007-09-14

Informacja o rozpoczęciu procedury udziału społeczeństwa 2007-09-14

Na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 1 i art. 53 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 129, poz. 902 ze zm.) informuję o rozpoczęciu procedury udziału społeczeństwa w postępowaniu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie istniejącej Galerii Echo oraz budowie garażu wielopoziomowego i budowie wielofunkcyjnej hali sportowej przy ul. Al. Solidarności i ul. Świętokrzyskiej w Kielcach, realizowanego przez inwestora - „Echo-Galeria Kielce” Sp. z o.o., ul. Zagnańska 27, Kielce.

Postępowanie prowadzone jest na wniosek Pana Marcina Stańczaka, działającego jako pełnomocnik inwestora - „Echo-Galeria Kielce” Sp. z o.o., ul. Zagnańska 27, Kielce.

W ramach postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, po wydaniu postanowienia Prezydenta Miasta Kielce, znak OŚ.I.7624 - 84/07, z dnia 28.08.2007, sporządzony został raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, opracowany we wrześniu 2007 r. przez zespół w składzie: mgr inż. Marek Fice, mgr Marcin Korban, mgr inż. Rafał Dąbrowski (Przedsiębiorstwo Geologiczno-Fizjograficzne GEOSERVICE, ul. Górna 24, 25-415 Kielce).
Informacje o wniosku i raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, umieszczono w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

Z dokumentacją w przedmiotowej sprawie można zapoznać się w Wydziale Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Kielce, ul. Szymanowskiego 6, pok. nr 63 (w godz. 7.30-15.30). (...)

ODPOWIEDZ