Lotnisko Kielce

Wszystko na temat nowych inwestycji w Kielcach.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1

darek
Posty: 331
Rejestracja: 7 października 2005, o 10:42
Lokalizacja: z Polski

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: darek » 27 maja 2014, o 17:14

W 2012 r. łódzkie lotnisko odnotowało stratę ponad 37 mln zł. W 2011 r. port również był na minusie. - Spółka oczekuje od nas spłaty ok. 19 mln zł za 2012 r. - mówi Mateusz Walasek, przewodniczący komisji rozwoju i działalności gospodarczej Rady Miejskiej w Łodzi, która odbyła w czwartek wyjazdowe posiedzenie na terenie lotniska. - Teraz mamy dopłacić tylko część, czyli 6 mln zł. Odwiedziliśmy port, ponieważ chcemy wiedzieć, za co płacimy. Liczba połączeń też nas nie satysfakcjonuje.

Czytaj więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/97 ... l?cookie=1

Poza tym Radom już sobie sprawił lotnisko,z którego na razie nic nie lata.Więc pytam po co?

Kelso
Posty: 36
Rejestracja: 14 czerwca 2011, o 19:48

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: Kelso » 28 maja 2014, o 22:26

W takim razie 189 stron pisania o kieleckim lotnisku bylo na marne,bo lokalizacja lotniska w Obicach ma jeszcze mniejsze uzasadnienie niż to o którym wspomnialem.Dlatego.Napisalem ze to off topic.
"Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą" - św. Augustyn (Aureliusz Augustyn z Hippony)

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: bender » 30 maja 2014, o 11:02

Alfa Star rezygnuje z lotów do Egiptu z nowego lotniska w Radomiu

Port Lotniczy Radom został już wpisany do rejestru lotnisk cywilnych w Polsce, ale jedyne zaplanowane z niego loty... właśnie zostały odwołane.

Urząd Lotnictwa Cywilnego umieścił Sadków na liście polskich lotnisk, jest też decyzja o ustanowieniu spółki Port Lotniczy Radom podmiotem zarządzającym lotniskiem cywilno – wojskowym. Jak informuje spółka, to ostatnie dokumenty potrzebne do rozpoczęcia cywilnych operacji lotniczych. Niestety, na tym dobre
wiadomości się kończą.

ALFA STAR SIĘ WYCOFAŁ

Równocześnie dowiedzieliśmy się, że ze współpracy z radomskim portem lotniczym wycofało się radomskie biuro turystyczne Alfa Star. Jego turyści mieli być pierwszymi pasażerami odprawionymi z Sadkowa.

Pierwszy lot czarterowy do egipskiej Hurgady był zaplanowany na 19 czerwca. Później loty do Egiptu miały odbywać się raz w tygodniu aż do października. Okazało się jednak, że wycieczki z wylotem z Radomia nie cieszyły się popularnością wśród klientów Alfa Staru.

- W biznesie liczy się rachunek ekonomiczny, a komentarze w mediach skutecznie zniechęciły naszych potencjalnych klientów do kupowania wycieczek z odlotem z radomskiego lotniska. Dlatego w sezonie
letnim nie będą one możliwe – tak komentuje sprawę Biuro Podróży Alfa Star.

- Port Lotniczy Radom oraz Alfa Star deklarują jednak wznowienie współpracy i aktywne promowanie połączeń z Radomia – to z kolei rzecznik spółki Port Lotniczy Radom Kajetan Orzeł.

LOTNISKO BEZ LOTÓW

Jak dodaje Kajetan Orzeł, czartery są ważnym, ale nie jedynym elementem strategii spółki dotyczącej lotniska cywilnego w Radomiu. Problem w tym, że czartery Alfa Staru były jak dotąd jedynymi zaplanowanymi lotami z Sadkowa. Spółka nie podpisała żadnej umowy ani listu intencyjnego z potencjalnymi przewoźnikami, którzy chcieliby operować z radomskiego lotniska.

- Prowadzone są rozmowy z przewoźnikami, którzy mogliby uruchomić regularne połączenia z europejskimi miastami – twierdzi Kajetan Orzeł.

KIEDY RADIOLATARNIA?

Jak tłumaczą przedstawiciele spółki, wszystko zależy od tego, kiedy uruchomione będą nowe urządzenia nawigacyjne. Radiolatarnię na Sadkowie buduje Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. Prace bardzo się przeciągają, choć oficjalnie urządzenia mają być gotowe do użytkowania do końca września.

- Pozostaje jedynie cierpliwie czekać i monitorować postęp prac przy tej kluczowej inwestycji – mówi Kajetan Orzeł.

Bez radiolatarni z Sadkowa nie mogą się odbywać regularne połączenia. Loty do Egiptu miały być możliwe dlatego, że tamtejszy przewoźnik zgodził się je wykonywać korzystając z systemów naprowadzania, działających na Sadkowie, a użytkowanych do tej pory przez stronę wojskową.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... F140528467

Obrazek
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: AR » 30 maja 2014, o 11:53

To nie jest post do tego tematu.
:arrow: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat
:arrow: Kielce czy Radom, kto pierwszy zbuduje port lotniczy?
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: bender » 30 maja 2014, o 13:10

Jest. Ja nie dyskutuję o lotnisku w Radomiu tylko wskazuję argument przeciw Lotnisku Kielce.
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5703
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: ice » 15 czerwca 2014, o 19:08

Symboliczne otwarcie Aeroklubu Kieleckiego

Pochmurne niebo i nisko zawieszone chmury nie przeszkodziły uczestnikom Rodzinnego Pikniku Lotniczego zorganizowanego po kilku latach przerwy na lotnisku w Masłowie. Przygotowano z tej okazji pokaz samolotów sportowych, szybowców i motolotni, chętni mogli się także nauczyć składania spadochronów, a nawet wziąć udział w locie widokowym nad Kielcami.

Rodzinny piknik to symboliczne nowe otwarcie Aeroklubu Kieleckiego. „Po zmianie władz chcemy pokazać, że zależy nam na współpracy z mieszkańcami gminy Masłów i z samorządem województwa, który jest właścicielem lotniska” – powiedział Adam Kluźniak, nowy prezes Aeroklubu. „Po kilku latach trudnych widać szanse rozwoju Masłowa. Potrzeba jeszcze niewielkiego wysiłku, by mogły się stąd odbywać regularne loty małych samolotów pasażerskich” – dodał.

Współpracę z Aeroklubem deklarują także władze gminy. Wójt Masłowa Ryszard Pazera poinformował, że przygotowywany właśnie plan zagospodarowania przestrzennego zawiera zapisy umożliwiające rozwój lotniska. „Konsultujemy możliwość przesunięcia przebiegu drogi wojewódzkiej 745, by stworzyć możliwość rozbudowy pasa startowego, wydzielimy także obszary na stworzenie stref buforowych wokół lotniska” – powiedział Ryszard Pazera.

Przeszkodą w dobrym funkcjonowaniu lotniska w Masłowie są trudności spółki „Lotnisko Kielce”, którą postawiono w stan likwidacji. Dodatkowo na lotnisku ciąży prawie 5 milionów złotych zaległych podatków. „Ten problem wciąż nie jest ostatecznie rozstrzygnięty, liczymy, że nie trzeba będzie płacić całej kwoty” – mówił w trakcie pikniku Jan Maćkowiak, członek Zarządu województwa świętokrzyskiego.

Dodatkowym problemem Masłowa jest brak odpowiedniego oświetlenia pasa startowego. Urząd Lotnictwa Cywilnego zabronił w związku z tym śmigłowcom Lotniczego Pogotowia Ratowniczego i prywatnym samolotom nocnych startów z Masłowa.

http://www.radio.kielce.pl/post-23895

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5703
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: ice » 23 czerwca 2014, o 11:07

Sołowow zadba o oświetlenie na lotnisku w Masłowie

Jest szansa, że samoloty będą znów mogły lądować po zmroku na lotnisku w Masłowie. O oświetlenie zadba korzystający z niego biznesmen Michał Sołowow.

W 2010 roku pas na lotnisku w Masłowie wydłużono do 1160 metrów. - Zdemontowano wtedy światła progowe i od 1 maja samoloty nie mogą lądować po zmroku, bo nie mamy certyfikatu Urzędu Lotnictwa Cywilnego - informuje Adam Kluźniak, prezes Aeroklubu Kieleckiego. Jest jednak szansa, że wkrótce to się zmieni.

Michał Sołowow, korzystający z lotniska w Masłowie kielecki biznesmen, buduje tam nowy hangar i poszerzył drogi kołowania do niego. Poprosił też o zgodę na ustawienie brakujących lamp. - Budujemy hangar, a do niego drogi kołowania, które będą dostępne dla wszystkich. Jeżeli powstanie oświetlenie, także ono będzie dostępne dla wszystkich - powiedział "Wyborczej" Michał Sołowow.


Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z35SHxWe2i

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5703
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: ice » 23 czerwca 2014, o 11:12

Marszałek do Obic? Chce współpracować. Prezydent: Będę wychwalał pod niebiosa

Masłów nie będzie portem lotniczym dla regionu świętokrzyskiego. Przyznaje to samorząd województwa i proponuje Aeroklubowi Kieleckiemu przejęcie lotniska. - Potencjał jest w Obicach - mówi Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa

To spora zmiana, bo jeszcze w ubiegłym roku samorząd województwa ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji przebudowy i przełożenia drogi wojewódzkiej 745 przebiegającej obok lotniska oraz jego rozbudowę. Chodziło m.in. o wyjaśnienia, o ile można przedłużyć pas, mówiono o kilkudziesięciu milionach złotych inwestycji.

Sytuacja skomplikowała się po zapowiedziach unijnych urzędników, że nie będzie można przeznaczać eurowsparcia na rozbudowę lotnisk spoza sieci TEN-T, czyli najważniejszych portów lotniczych. Nie jest też rozwiązana kwestia kilkuset tysięcy zaległego podatku od nieruchomości, który zapłacić ma spółka Lotnisko Kielce, stworzona m.in. przez samorząd województwa i Aeroklub Kielecki. Na tle jej działalności dochodziło do licznych konfliktów między udziałowcami.

Samorządowcy: lotnisko ważne, ale nie strategiczne

Teraz władze województwa nie mówią już o dużej rozbudowie lotniska w Masłowie. - Nie bardzo widzimy to w wymiarze celu strategicznego dla regionu. Nie ma tam miejsca na duży port lotniczy, który może przyjmować duże samoloty, bilety były w rozsądnych cenach i znacząco poprawiła się pozycja komunikacyjna regionu - mówi Jan Maćkowiak, odpowiedzialny za infrastrukturę członek zarządu województwa.

Podkreśla jednak, że zdaniem samorządu lotnisko w Masłowie jest potrzebne. - Ale jako niewielki port obsługujący loty sportowe, turystyczne, dyspozycyjne i biznesowe. Tu ważna jest nie wielkość, ale jego jakość. Taki rozwój będziemy wspierać - zapewnia.

Dlatego zaproponowano Aeroklubowi Kieleckiemu przejęcie terenu lotniska. - Jesteśmy po kilku rozmowach z nowym prezesem aeroklubu. Chcemy, żeby czuł się gospodarzem i pobierał opłaty za najem oraz ponosił koszty funkcjonowania. To tym bardziej naturalne, że już teraz odpowiada za większość tego, co się dzieje na lotnisku - mówi Maćkowiak. Wyjaśnia też, że trwają rozmowy, by nadać lotnisku status "użyteczności publicznej ograniczonej certyfikacji". - To między innymi zwolniłoby ten obiekt z podatku od nieruchomości - tłumaczy.

Adam Kluźniak, prezes Aeroklubu Kieleckiego, potwierdza, że doszło do takich rozmów. - Trochę się wahamy, bo cały czas jest do wyjaśnienia kwestia zaległego podatku - mówi. Zaznacza jednak, że przekształcenie w lotnisko "użyteczności publicznej o ograniczonej certyfikacji" rozwiązałoby wiele problemów, nie tylko podatkowych. - To może budzić opór władz gminy Masłów, chociaż przewidziane są jakieś rekompensaty. Na pewno jednak mógłby się rozwinąć tzw. sektor general aviation, czyli loty biznesowe i sportowe z wyłączeniem rejsowych. Jesteśmy otwarci, tym bardziej że już zarządzamy lotniskiem - podkreśla prezes Aeroklubu Kieleckiego.

Czas na Obice?

Jan Maćkowiak twierdzi, że rolę strategicznego lotniska dla regionu mogą przejąć Obice.

- Zapisy o posiadaniu portu lotniczego są w strategii województwa. Dlatego chcemy, żeby w przygotowanym planie zagospodarowania przestrzennego pozostał Masłów, ale zamierzamy też wskazać tereny w Obicach jako zarezerwowane na potrzeby portu lotniczego. Czekamy na opinię w tej sprawie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Decyzje o zapisach planu wojewódzkiego będą pewnie już zapadały na początku nowej kadencji samorządu i podejmą je radni. Rezerwujemy też środki na skomunikowanie tych terenów, wybudujemy tam drogę - mówi Maćkowiak i podkreśla, że to jego zdanie.

Podobnie wypowiada się Adam Jarubas, marszałek województwa. - Od dawna nikt już nie wskazywał Masłowa jako dużego lotniska. Co do Obic, to uważam, że najpierw powinny tam powstać projekty gospodarcze. Na pewno jednak nie porywam się, żeby przekreślać tę perspektywę w ciągu 10-15 lat. Jesteśmy otwarci na współpracę. Niech miasto rozwija ten projekt, ale bez teorii spiskowej, że rząd się uparł przeciwko inwestycji. Chcemy współpracować - zapewnia marszałek.


Dla "Wyborczej"

Wojciech Lubawski, prezydent Kielc

Nie jest dla mnie zaskoczeniem, że samorząd województwa rezygnuje z budowy portu lotniczego w Masłowie. Już 30 lat temu Urząd Lotnictwa Cywilnego stwierdził, że taka lokalizacja jest niemożliwa bez poniesienia olbrzymich nakładów. Natomiast bardzo mnie cieszą deklaracje, że zarząd województwa chce wspierać Obice. Niech to zrobią, a będę ich wychwalał pod niebiosa. Samorząd ma tu spore możliwości, jak np. budowa drogi wojewódzkiej czy większe możliwości lobbingu za modernizacją drogi krajowej do Chmielnika.


Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z35SKBjq8A

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: AR » 23 czerwca 2014, o 20:06

Kielcom wcale nie jest potrzebne takie duże lotnisko, jak planowane w Obicach.
Rozbudowane lotnisko w Masłowie, doskonale spełniłoby swoje zadanie - małego lotniska z którego, można byłoby wykonywać regularne loty pasażerskie samolotami jak SAAB 340, ATR42/72,Bombardier Q, Bombardier CRJ itp.
Obrazek
Oczywiście i tutaj potrzebna byłaby mocna karta przetargowa w rozmowach z liniami lotniczymi posiadającymi takie samoloty.
Dodatkowo lotnisko obsługuje aeroklub i loty prywatne.
Budowanie lotniska specjalnie dla WIZZ do Oslo, Ryanair do Dublina i czarterów do Egiptu to głupota!
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

damianos4-88
Posty: 1
Rejestracja: 24 czerwca 2014, o 21:45

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: damianos4-88 » 24 czerwca 2014, o 22:57

Witam.

Obecnie piszę pracę dyplomową na temat lotniska w Masłowie i tak czytam przeróżne wszędzie informacje na ten temat, niektóre stare a niektóre nowsze(a tych bardzo mało) a bardzo mi chodzi o aktualną sytuację na lotnisku w Masłowie.
Dlatego że tak czytając to wszystko że raz ma szanse i że będzie solidnie sfinansowane i rozbudowane a raz że jednak jest wniosek o likwidację i do tego osoby odchodzą ze spółki mam powoli mętlik w głowie i proszę was o pomoc napiszcie coś od siebie (oczywiście kto wie ;) ) jaka jest obecnie sytuacja w Masłowie, jakie jest uwarunkowanie prawne funkcjonowania lotniska, jakie ma możliwości już i czy będzie jakiś konkretny krok w jego stronę, kto nim zarządza i jakie jest wasze zdanie na temat tego lotniska.
Bardzo proszę o pomoc w napisaniu mi kilku tych informacji. Sam trochę już posiadam zebranych informacji lecz tak jak mówię to z przeszłych lat które już częściowo nie są ważne a nowych jest bardzo mało jeśli chodzi o obecną sytuację.

Z góry dziękuję , i pozdrawiam ;)

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: grzebo » 24 czerwca 2014, o 23:14

jaka jest obecnie sytuacja w Masłowie,
zła
jakie jest uwarunkowanie prawne funkcjonowania lotniska
ustawowe
jakie ma możliwości już
dość szerokie
czy będzie jakiś konkretny krok w jego stronę
WTF?
kto nim zarządza
Lotnisko Kielce sp. z o.o. w likwidacji
i jakie jest wasze zdanie na temat tego lotniska.
Należy je nieco rozbudować, ale do tego wymagane jest zdecydowane działanie i kategoryczna rezygnacja z mrzonek obickich.

hope this helps

Gajtek
Posty: 64
Rejestracja: 1 grudnia 2008, o 18:21

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: Gajtek » 25 czerwca 2014, o 13:19

Ministerstwo chce blokować Obice na lata. Samorządy protestują

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju jest przeciwne rezerwowaniu gruntów na potrzeby portu lotniczego w podkieleckich Obicach i opowiada się za rozbudową lotniska w Masłowie. Samorządy województwa i Kielc są innego zdania.
Tak wynika z pisma resortu, które kilka dni temu dotarło do urzędu marszałkowskiego. To odpowiedź na prośbę o zaopiniowanie przygotowywanego przez urzędników wojewódzkiego planu zagospodarowania przestrzennego. Jak dowiedziała się "Wyborcza", ministerstwo odpowiada, że tereny na potrzeby regionalnego portu lotniczego powinny być zarezerwowane wokół lotniska w Masłowie, a nie w Obicach, jak proponował samorząd województwa.

- Rzeczywiście, jest takie stanowisko - przyznaje Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa odpowiedzialny za infrastrukturę. Nie ukrywa, że samorząd się z tym nie zgadza. - Masłów będzie się rozwijał jako lotnisko sportowe czy biznesowe, ale tam nie ma miejsca na budowę portu lotniczego bez ponoszenia olbrzymich kosztów. Taki potencjał jest w Obicach - tłumaczy. Podkreśla, że samorząd województwa będzie rozmawiał o tym z ministerstwem. - Zamierzamy przekonywać do zmiany, bo chodzi o perspektywę wielu lat. Nikt nie mówi o natychmiastowej budowie lotniska, ale zarezerwowaniu gruntu na takie potrzeby w perspektywie 20 czy 30 lat - mówi Maćkowiak.

Zapytaliśmy w resorcie, czym kierowano się, wydając taką opinię. "Wybór lokalizacji dla budowy lotniska (lotnisk) w województwie świętokrzyskim należy do władz samorządowych. Podjęcie wiążących decyzji w tej sprawie powinno zostać oparte na racjonalnych przesłankach ekonomicznych, dotyczących przede wszystkim rentowności takiego przedsięwzięcia" - odpowiedziało nam biuro prasowe ministerstwa.

- To trudne do przyjęcia. Tu chodzi o potraktowanie tych gruntów jako potencjalne tereny na budowę lotniska. Przecież ministerstwo nic nie musi za to płacić - mówi prezydent Kielc Wojciech Lubawski. Tłumaczy, że bez zapisu w wojewódzkim planie zagospodarowania przestrzennego i jego krajowym odpowiedniku, inwestycja byłaby zablokowana na lata. - To tylko zapis, ale umożliwiający wydanie łatwej negatywnej odpowiedzi każdemu urzędowi, do którego musielibyśmy się zwrócić. Bez niego byłby to wyrok nie tylko dla naszego pokolenia, bo bez lotniska nie będzie na przykład Targów Kielce - dodaje. Twierdzi, że rozmawiał już na ten temat z marszałkiem Adamem Jarubasem. - Zapowiedział, że też będzie walczył o pozytywny zapis - relacjonuje Wojciech Lubawski.


http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... LokKielTxt
Kielce - tu jest moje miejsce

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: AR » 25 czerwca 2014, o 13:34

Marnowanie czasu i pieniędzy.
Gdyby wszystkie siły i pieniądze, były kilka lat temu skierowane w kierunku rozbudowy Masłowa, pewnie mielibyśmy już lotnisko regionalne, z kodem IATA.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

magda11
Posty: 2
Rejestracja: 10 czerwca 2014, o 12:59

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: magda11 » 6 lipca 2014, o 22:53

Dla mnie chęć budowania, rozbudowywania obecnych lotnisk jest przesadą w Polsce. Potem takie lotnisko obsługuje 5 lotów na tydzień i 5 czarterów wakacyjnych.
Nie oszukujmy się ale nikt nie będzie latał do Chicago, Tokio czy nawet do Madrytu.
Polska powinna stawiać na rozwój dużych lotnisk i infrastruktury wokół nich, a nie na kolejne lotniska, których przyszłość kreuje się marnie.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Re: Lotnisko Kielce

Post autor: AR » 7 lipca 2014, o 07:08

Świętokrzyskie bez odlotu Masłów - Warszawa. "Efekt byłby propagandowy".

Samorząd województwa świętokrzyskiego nie dogadał się w sprawie uruchomienia regularnych połączeń lotniczych z Masłowa. - Cena była wysoka, a osiągnęlibyśmy tylko efekt propagandowy - tłumaczy Jan Maćkowiak z zarządu województwa.

Propozycję kilka miesięcy temu złożyła jedna z niewielkich, prywatnych firm lotniczych. - Proponowała, że uruchomi połączenia z Masłowa do dwóch albo trzech wybranych lotnisk, a samorząd województwa, tak jak dzieje się to już w innych regionach, dopłacałby do nich - mówi Jan Maćkowiak. Dodaje, że pod uwagę brano loty docelowe m.in. do Warszawy. Rozpatrywano kilka wariantów, obejmujących m.in. loty tam i z powrotem tego samego dnia. - Połączenia miały być realizowane samolotami do 20 miejsc, bo takie mogą teraz operować z Masłowa. Samorząd miał płacić za kilometry uruchomionych połączeń. Ale po analizach uznaliśmy, że osiągnięty efekt byłby nieproporcjonalny do poniesionych kosztów. Przy dwóch docelowych kierunkach rocznie musielibyśmy wydać kilka milionów złotych. Dlatego poinformowaliśmy tą firmę, że na razie nie jesteśmy zainteresowani ofertą - tłumacz Cezary Błach, wicedyrektor departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim.

- Wprowadzenie takich połączeń w praktyce niewiele by wniosło na mapę komunikacyjną naszego regionu. Cena była wysoka, a osiągnęlibyśmy chyba tylko efekt propagandowy - wyjaśnia Jan Maćkowiak.

Przypomnijmy, że kilka tygodni temu samorząd województwa otwarcie przyznał, że lotnisko w Masłowie chociaż będzie się rozwijało, to nie będzie rozbudowywane jako regionalny port lotniczy, bo nie ma na to miejsca. Samorządowcy taki port widzą raczej w Obicach i oczekują stosownych zapisów w planie zagospodarowania przestrzennego województwa.

:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z36lC2Djv2
_____________________________________________
:arrow: Czy coś więcej oprócz takich lotów jest w Kielcach potrzebne? Nie sądzę...
Czy dopłacanie do Ryanaira ogromych pieniędzy to nie byłaby propaganda?
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

ODPOWIEDZ