Lotnisko Kielce
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
- Daniel
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2750
- Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Jerzy Polaczek zabiega o poparcie Komisji Europejskiej dla budowy lotniska w Obicach
Minister Transportu - Jerzy Polaczek zabiega o poparcie Komisji Europejskiej dla budowy lotniska w Obicach. W liście wystosowanym do unijnego Komisarza do spraw Transportu- Jecquesa Barrota, Jerzy Polaczek zwraca uwagę na fakt, że kilka regionów Polski, w tym województwo świętokrzyskie wymagają uzupełnienia infrastruktury lotniskowej. Minister Transportu poinformował Komisję Europejską o działaniach przyjętym przez Radę Ministrów programie rozwoju sieci lotnisk. Dokument ten mówi między innymi o potrzebie budowy lotnisk w Kielcach, Olsztynie, Białymstoku i Lublinie. Zdaniem Jerzego Polaczka argumenty te powinny zostać uwzględnione przez instytucje unijne, w trakcie podejmowania decyzji o wsparciu projektów lotniskowych zawartych w Regionalnych Programach Operacyjnych. Eksperci Komisji Europejskiej będą po raz kolejny oceniać inwestycje zaplanowane w świętokrzyskim RPO, w tym budowę portu lotniczego w sierpniu.
http://radio.kielce.pl/index.php?go=3&id_k=5739
Minister Transportu - Jerzy Polaczek zabiega o poparcie Komisji Europejskiej dla budowy lotniska w Obicach. W liście wystosowanym do unijnego Komisarza do spraw Transportu- Jecquesa Barrota, Jerzy Polaczek zwraca uwagę na fakt, że kilka regionów Polski, w tym województwo świętokrzyskie wymagają uzupełnienia infrastruktury lotniskowej. Minister Transportu poinformował Komisję Europejską o działaniach przyjętym przez Radę Ministrów programie rozwoju sieci lotnisk. Dokument ten mówi między innymi o potrzebie budowy lotnisk w Kielcach, Olsztynie, Białymstoku i Lublinie. Zdaniem Jerzego Polaczka argumenty te powinny zostać uwzględnione przez instytucje unijne, w trakcie podejmowania decyzji o wsparciu projektów lotniskowych zawartych w Regionalnych Programach Operacyjnych. Eksperci Komisji Europejskiej będą po raz kolejny oceniać inwestycje zaplanowane w świętokrzyskim RPO, w tym budowę portu lotniczego w sierpniu.
http://radio.kielce.pl/index.php?go=3&id_k=5739
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
- Lokalizacja: Kielce
Szukają zwolenników budowy lotniska w Obicach 12:30 25.07.2007
środa
Władze Kielc i regionu zabiegają w Komisji Europejskiej o poparcie budowy lotniska w Obicach.
Lobbing rozpoczęto od unijnej komisarz do spraw polityki regionalnej. Świętokrzyska delegacja spotkała się w Warszawie z Danutą Huebner.
Wojewoda świętokrzyski Grzegorz Banaś powiedział w Radiu Kielce, że jest przekonany, iż droga do powstania lotniska jest coraz mniej kręta. Jego zdaniem, delegacji udało się zmienić nieprzychylny dotąd stosunek Danuty Huebner do budowy.
Z kolei prezydent Kielc Wojciech Lubawski powiedział, że jednym z najważniejszych argumentów przedstawionych Danucie Huebner była przygotowana przez brytyjską firmę ekspertyza prognozy ruchu lotniczego. Wynika z niej, że inwestycja będzie opłacalna nie tylko dla regionu, ale i całego kraju.
Wojciech Lubawski dodał, że Danuta Hubner - która nigdy nie była w Kielcach - otrzymała zaproszenie do przyjazdu. Jeśli przyjedzie, to zrobimy wszystko, aby była zwolennikiem budowy lotniska w Obicach - stwierdził w Radiu Kielce prezydent.
Goście Radia Kielce przekonywali, że pozytywna opinia komisarz Danuty Huebner jest ważnym elementem przed sierpniowym spotkaniem z unijnymi ekspertami. Będą oni decydowali o akceptacji Regionalnego Programu Operacyjnego w tym projektu lotniska.
http://www.finanse.wp.pl/POD,1,wid,9053 ... omosc.html
środa
Władze Kielc i regionu zabiegają w Komisji Europejskiej o poparcie budowy lotniska w Obicach.
Lobbing rozpoczęto od unijnej komisarz do spraw polityki regionalnej. Świętokrzyska delegacja spotkała się w Warszawie z Danutą Huebner.
Wojewoda świętokrzyski Grzegorz Banaś powiedział w Radiu Kielce, że jest przekonany, iż droga do powstania lotniska jest coraz mniej kręta. Jego zdaniem, delegacji udało się zmienić nieprzychylny dotąd stosunek Danuty Huebner do budowy.
Z kolei prezydent Kielc Wojciech Lubawski powiedział, że jednym z najważniejszych argumentów przedstawionych Danucie Huebner była przygotowana przez brytyjską firmę ekspertyza prognozy ruchu lotniczego. Wynika z niej, że inwestycja będzie opłacalna nie tylko dla regionu, ale i całego kraju.
Wojciech Lubawski dodał, że Danuta Hubner - która nigdy nie była w Kielcach - otrzymała zaproszenie do przyjazdu. Jeśli przyjedzie, to zrobimy wszystko, aby była zwolennikiem budowy lotniska w Obicach - stwierdził w Radiu Kielce prezydent.
Goście Radia Kielce przekonywali, że pozytywna opinia komisarz Danuty Huebner jest ważnym elementem przed sierpniowym spotkaniem z unijnymi ekspertami. Będą oni decydowali o akceptacji Regionalnego Programu Operacyjnego w tym projektu lotniska.
http://www.finanse.wp.pl/POD,1,wid,9053 ... omosc.html
Gazeta Wyborcza Kielce:
O KIELECKIM LOTNISKU PISZE 'LOTNISKO'
W lipcowym numerze miesięcznika "Lotnisko" czołowe miejsce zajęły artykuły poświęcone dyskusji, czy budować lotnisko w Obicach, czy rozbudować lotnisko w Masłowie. Numer otwiera artykuł "Lotnisko dla Kielc - spokojnie, to tylko... katastrofa" Janusza Jarosińskiego.
"Dokonana przez grupę zwolenników lotniska ze Stowarzyszenia Lotnisko Kielce, z pomocą konsultantów i ekspertów, analiza terenu na podstawie zdjęć satelitarnych z roku 2004 wskazuje na możliwość budowy drogi startowej o długości co najmniej 1580 m. Przy stworzeniu czołowych pasów bezpieczeństwa o długości 120 m z obu stron droga startowa liczyć może łącznie ok. 1707 m. Pomiary te wskazują na możliwości rozbudowy lotniska przy umiarkowanej ingerencji w jego otoczenie, rozumianej jako wyburzenie 3-4 budynków (w zależności od przyznanej kategorii lotniska)".
Janusz Jarosiński
Prezydent Kielc Wojciech Lubawski (w wywiadzie): "Zmodernizowanie Masłowa może polegać tylko na przedłużeniu pasa z 900 do 1200 m. Nie zmieni to charakteru lotniska: będzie mogło ono obsługiwać takie same jak dziś samoloty. Według firm specjalistycznych i ULC nie ma możliwości stworzenia z Masłowa portu lotniczego".
Grzegorz Szczodrak, dyrektor lotniska w Masłowie (fragment wywiadu): "(redakcja) Czy lotnisko w Masłowie (...) mogłoby w przyszłości przyjmować nieduże samoloty komunikacyjne, choćby ATR 42?"
Grzegorz Szczodrak: "To jest rzeczywiście niewielki samolot. Robiliśmy tu pewne wyliczenia. Wynika z nich, że po przedłużeniu pasa do 1300 metrów ATR-y dałyby sobie w Masłowie radę. Pod kilkoma wszakże warunkami. Po pierwsze, przedłużenie pasa do 1300 metrów jest, ze względu na ukształtowanie terenu, dość skomplikowane. Po drugie, taka inwestycja spowoduje opór społeczny, o czym już mogliśmy się przekonać w trakcie dyskusji o takim rozwiązaniu. Ten teren jest już mocno zurbanizowany. Po trzecie wreszcie, ATR-y mogłyby tu lądować, ale nie w trudnych warunkach, np. w czasie upałów czy zalodzenia drogi startowej. Inaczej mówiąc, bywałyby takie dni, w które nie doleciałyby do Masłowa lub np. nie mogłyby mieć kompletu pasażerów i bagażu".
Komentarz redakcji "Lotniska": "Dodatkowymi argumentami dla Komisji Europejskiej [za dofinansowaniem Obic - przyp. red.] mogą stać się wyniki opracowań firmy Ove Arup and Partners, które mają ocenić ekonomiczną zasadność lotniska w Obicach, w tym sprecyzować tzw. strefę jego ciążenia i ocenić jego potencjalny rynek. Wyniki tej ekspertyzy mogą się stać argumentem decydującym. O ile bowiem mało kto podważa sens istnienia lotniska w Kielcach, to już kwestia ekonomicznego uzasadnienia poszczególnych koncepcji, jak do tej pory, nie została przedstawiona. A jak nam się wydaje, jest ona decydująca".
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4366024.html
O KIELECKIM LOTNISKU PISZE 'LOTNISKO'
W lipcowym numerze miesięcznika "Lotnisko" czołowe miejsce zajęły artykuły poświęcone dyskusji, czy budować lotnisko w Obicach, czy rozbudować lotnisko w Masłowie. Numer otwiera artykuł "Lotnisko dla Kielc - spokojnie, to tylko... katastrofa" Janusza Jarosińskiego.
"Dokonana przez grupę zwolenników lotniska ze Stowarzyszenia Lotnisko Kielce, z pomocą konsultantów i ekspertów, analiza terenu na podstawie zdjęć satelitarnych z roku 2004 wskazuje na możliwość budowy drogi startowej o długości co najmniej 1580 m. Przy stworzeniu czołowych pasów bezpieczeństwa o długości 120 m z obu stron droga startowa liczyć może łącznie ok. 1707 m. Pomiary te wskazują na możliwości rozbudowy lotniska przy umiarkowanej ingerencji w jego otoczenie, rozumianej jako wyburzenie 3-4 budynków (w zależności od przyznanej kategorii lotniska)".
Janusz Jarosiński
Prezydent Kielc Wojciech Lubawski (w wywiadzie): "Zmodernizowanie Masłowa może polegać tylko na przedłużeniu pasa z 900 do 1200 m. Nie zmieni to charakteru lotniska: będzie mogło ono obsługiwać takie same jak dziś samoloty. Według firm specjalistycznych i ULC nie ma możliwości stworzenia z Masłowa portu lotniczego".
Grzegorz Szczodrak, dyrektor lotniska w Masłowie (fragment wywiadu): "(redakcja) Czy lotnisko w Masłowie (...) mogłoby w przyszłości przyjmować nieduże samoloty komunikacyjne, choćby ATR 42?"
Grzegorz Szczodrak: "To jest rzeczywiście niewielki samolot. Robiliśmy tu pewne wyliczenia. Wynika z nich, że po przedłużeniu pasa do 1300 metrów ATR-y dałyby sobie w Masłowie radę. Pod kilkoma wszakże warunkami. Po pierwsze, przedłużenie pasa do 1300 metrów jest, ze względu na ukształtowanie terenu, dość skomplikowane. Po drugie, taka inwestycja spowoduje opór społeczny, o czym już mogliśmy się przekonać w trakcie dyskusji o takim rozwiązaniu. Ten teren jest już mocno zurbanizowany. Po trzecie wreszcie, ATR-y mogłyby tu lądować, ale nie w trudnych warunkach, np. w czasie upałów czy zalodzenia drogi startowej. Inaczej mówiąc, bywałyby takie dni, w które nie doleciałyby do Masłowa lub np. nie mogłyby mieć kompletu pasażerów i bagażu".
Komentarz redakcji "Lotniska": "Dodatkowymi argumentami dla Komisji Europejskiej [za dofinansowaniem Obic - przyp. red.] mogą stać się wyniki opracowań firmy Ove Arup and Partners, które mają ocenić ekonomiczną zasadność lotniska w Obicach, w tym sprecyzować tzw. strefę jego ciążenia i ocenić jego potencjalny rynek. Wyniki tej ekspertyzy mogą się stać argumentem decydującym. O ile bowiem mało kto podważa sens istnienia lotniska w Kielcach, to już kwestia ekonomicznego uzasadnienia poszczególnych koncepcji, jak do tej pory, nie została przedstawiona. A jak nam się wydaje, jest ona decydująca".
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4366024.html
Kielce - moje miejsce na Świecie...
http://www.sport.pl/pilka/1,65046,4369494.html
Poznań, Warszawa albo Łódź - dwa z tych miast będą gospodarzem meczów reprezentacji: 13 października z Kazachstanem w eliminacjach Euro i towarzyskiego z Węgrami cztery dni później. Decyzja w tym tygodniu
- Mecze odbędą się albo na stadionie Widzewa w Łodzi albo Legii w Warszawie albo Lecha w Poznaniu - mówi "Gazecie" prezes PZPN Michał Listkiewicz.
Każde z miast ma atuty i wady. W ostatni weekend selekcjoner Leo Beenhakker obejrzał w Łodzi dwa mecze ligowe. Chwalił obiekt Widzewa, ale narzekał na kiepską bazę hotelową. W okolicy nie ma hotelu czterogwiazdkowego oraz odpowiedniej odnowy biologicznej. - Komfort kadry i wygoda zawodników są najważniejsze. Decyzję podejmie zarząd PZPN, ale decydujący głos należy do trenera - mówi Listkiewicz. - Baza hotelowa w Łodzi rzeczywiście nie jest najlepsza, ale z drugiej strony to w tej chwili najpoważniejszy kandydat do organizacji jednego z tych meczów. Zasługuje na to, choćby ze względu na zaangażowanie władz miasta. Dają wszelkie gwarancje, chcą budować niedługo nowy stadion i ośrodek treningowy, który mógłby być bazą podczas Euro 2012.
(....mniam....)
Tym razem - jako gospodarz meczu - nie są brane pod uwagę Kielce. - Tam jest problem z lotniskiem. Musi się znajdować najwyżej 100 km od miejsca rozgrywania meczu - tłumaczy Listkiewicz. - Za każdym razem musimy prosić o zgodę UEFA i rywala. W marcu Ormianie zgodzili się bez problemu, teraz już chyba prosić nie za bardzo wypada. Tym bardziej że są inni chętni.
... chyba nie trzeba komentować
Poznań, Warszawa albo Łódź - dwa z tych miast będą gospodarzem meczów reprezentacji: 13 października z Kazachstanem w eliminacjach Euro i towarzyskiego z Węgrami cztery dni później. Decyzja w tym tygodniu
- Mecze odbędą się albo na stadionie Widzewa w Łodzi albo Legii w Warszawie albo Lecha w Poznaniu - mówi "Gazecie" prezes PZPN Michał Listkiewicz.
Każde z miast ma atuty i wady. W ostatni weekend selekcjoner Leo Beenhakker obejrzał w Łodzi dwa mecze ligowe. Chwalił obiekt Widzewa, ale narzekał na kiepską bazę hotelową. W okolicy nie ma hotelu czterogwiazdkowego oraz odpowiedniej odnowy biologicznej. - Komfort kadry i wygoda zawodników są najważniejsze. Decyzję podejmie zarząd PZPN, ale decydujący głos należy do trenera - mówi Listkiewicz. - Baza hotelowa w Łodzi rzeczywiście nie jest najlepsza, ale z drugiej strony to w tej chwili najpoważniejszy kandydat do organizacji jednego z tych meczów. Zasługuje na to, choćby ze względu na zaangażowanie władz miasta. Dają wszelkie gwarancje, chcą budować niedługo nowy stadion i ośrodek treningowy, który mógłby być bazą podczas Euro 2012.
(....mniam....)
Tym razem - jako gospodarz meczu - nie są brane pod uwagę Kielce. - Tam jest problem z lotniskiem. Musi się znajdować najwyżej 100 km od miejsca rozgrywania meczu - tłumaczy Listkiewicz. - Za każdym razem musimy prosić o zgodę UEFA i rywala. W marcu Ormianie zgodzili się bez problemu, teraz już chyba prosić nie za bardzo wypada. Tym bardziej że są inni chętni.
... chyba nie trzeba komentować
Europosłowie włączają się do walki o lotnisko w Obicach
07-08-2007
Z udziałem posła do Parlamentu Europejskiego Czesława Siekierskiego, prezydenta Wojciecha Lubawskiego, marszałka Adama Jarubasa oraz członka Zarządu Województwa Marcina Perza odbyła się konferencja prasowa w sprawie lobbingu na rzecz lotniska w Obicach.
Czesław Siekierski przedstawił pisma do Jacquesa Barrota - wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej i Danuty Hübner - komisarz Unii Europejskiej ds. polityki regionalnej, w których polscy eurodeputowani przedstawiają argumenty za budową lotniska regionalnego w Obicach. Pisma sygnowane są przez posłów: Czesława Siekierskiego, Andrzeja Szejnę, Adama Bielana, Janusza Onyszkiewicza oraz Bogusława Sonika. W piśmie do pani komisarz czytamy:
„Uprzejmie prosimy Panią Komisarz o uwzględnienie projektu budowy Regionalnego Portu Lotniczego Kielce jako inwestycji kluczowej dla rozwoju Województwa Świętokrzyskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013. (...) Wykonane na potrzeby studium wykonalności analizy rynku potwierdzają, że istnieje znaczący popyt na usługi lotnicze w regionie świętokrzyskim. W »słabym« scenariuszu poziom prognozy pasażerów osiągnie 762 tysiące do 2014/15, a do przełomu 2034/35 - 1,9 miliona.
W scenariuszu »silnym« poziom pasażerów osiągnie 1,4 miliona do 2014/15
z tendencją wzrostową do 5,1 miliona na przełomie 2034/35. (...) Projekt budowy lotniska jest również bardzo mocno popierany przez lokalną społeczność. Uprzejmie prosimy zatem Panią Komisarz jako przedstawiciela Unii Europejskiej o wysłuchanie głosów mieszkańców jednego z najsłabiej rozwiniętych regionów Unii Europejskiej, o skuteczne wsparcie i umożliwienie rozwoju w Zjednoczonej Europie”.
Radio Kielce
2007-08-08
Lotnisko w Obicach ma szanse na inwestora
Pojawił się inwestor strategiczny , który chce zaangażować się w budowę lotniska w Obicach. Jest gotów zainwestować prawie 40 milionów euro - dowiedziało się Radio Kielce. Nieoficjalnie wiemy ,że firma pochodzi z Kanady. Jednocześnie cały czas trwają starania o dofinansowanie inwestycji z Unii Europejskiej. Władze miasta i regionu zabiegają o kwotę prawie 40 milionów euro. Członek zarządu woj. świętokrzyskiego - Marcin Perz- szansę na uzyskanie tych pieniędzy ocenia na 40 procent.
http://www.radio.kielce.com.pl/index.php?go=3&id_k=5905
2007-08-08
Lotnisko w Obicach ma szanse na inwestora
Pojawił się inwestor strategiczny , który chce zaangażować się w budowę lotniska w Obicach. Jest gotów zainwestować prawie 40 milionów euro - dowiedziało się Radio Kielce. Nieoficjalnie wiemy ,że firma pochodzi z Kanady. Jednocześnie cały czas trwają starania o dofinansowanie inwestycji z Unii Europejskiej. Władze miasta i regionu zabiegają o kwotę prawie 40 milionów euro. Członek zarządu woj. świętokrzyskiego - Marcin Perz- szansę na uzyskanie tych pieniędzy ocenia na 40 procent.
http://www.radio.kielce.com.pl/index.php?go=3&id_k=5905
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Mówili o lotnisku
2007-08-09
Spotkanie robocze z firmą Ove Arup & Partners International Ltd. - wykonawcą umowy na przygotowanie prac przedprojektowych i przedinwestycyjnych dla Regionalnego Portu Lotniczego Kielce odbyło się wczoraj w ratuszu.
Tematem dyskusji był stan prac nad następującymi dokumentami wykonywanymi w ramach umowy: studium wykonalności, raport oddziaływania na środowisko, plan generalny lotniska, analiza kosztów i korzyści, program funkcjonalno- użytkowy. Planowany termin obioru dokumentów - 14 września br.
Port lotniczy coraz bliżej
Ponad 230 hektarów gruntu wykupiły już Kielce pod regionalny port lotniczy w Obicach. W tym na kilkanaście hektarów podpisano umowy warunkowe. Jerzy Mielnik- zastępca dyrektora wydziału gospodarki nieruchomościami i geodezji w ratuszu mówi, że aktualnie urzędnicy rozpoczęli trudne negocjacje z właścicielami gruntów zabudowanych. Na prawie 500 hektarach na których powstać ma lotnisko znajduje się około 5 gospodarstwa. Każdy przypadek jest inny. Jednym osobom miasto będzie musiało zapewnić mieszkania, innym zapłacić duże kwoty.
Radio Kielce
Ponad 230 hektarów gruntu wykupiły już Kielce pod regionalny port lotniczy w Obicach. W tym na kilkanaście hektarów podpisano umowy warunkowe. Jerzy Mielnik- zastępca dyrektora wydziału gospodarki nieruchomościami i geodezji w ratuszu mówi, że aktualnie urzędnicy rozpoczęli trudne negocjacje z właścicielami gruntów zabudowanych. Na prawie 500 hektarach na których powstać ma lotnisko znajduje się około 5 gospodarstwa. Każdy przypadek jest inny. Jednym osobom miasto będzie musiało zapewnić mieszkania, innym zapłacić duże kwoty.
Radio Kielce
Region > O Obicach w Internecie
O mającym powstać lotnisku w Obicach można poczytać nie tylko na internetowych stronach kieleckiego Urzędu Miasta. Powstała pierwsza witryna autorska o porcie lotniczym. Stworzył ją Sebastian Doroz, mieszkaniec Pińczowa.
„Obice Airport. Czas rozwinąć skrzydła” taki nagłówek na stronie internetowej www.obice.doroz.com zachęca do czytania. Możemy prześledzić krótki rys idei budowy lotniska w Obicach, zaczerpnięty przez autora strony głównie z publikacji medialnych. Jest także forum, na którym można zabrać głos w sprawie Regionalnego Portu Lotniczego Kielce. Link do strony o lotnisku w Obicach „podpięty” jest także do popularnej internetowej encyklopedii Wikipedia. Znajdziemy także odniesienia do map satelitarnych prezentujących miejsce usytuowania nowego lotniska.
- Tworzenie stron internetowych traktuję jako hobby. Dlaczego wybrałem Obice? Po części dlatego, że studiuję transport i logistykę na Politechnice Krakowskiej - opowiada Sebastian Doroz, twórca witryny. Ma on 25 lat i jest mieszkańcem Pińczowa. - Przyznaję, że ostatnio stronę troszkę zaniedbałam, bo byłem w podróży poślubnej, jednak zamierzam tę witrynę rozbudowywać. Zwłaszcza pod kątem graficznym jak i informacyjnym, tak by każdy mógł tam znaleźć najświeższe informacje dotyczące lotniska w Obicach - mówi Sebastian Doroz.
Sprawa budowy lotniska posuwa się do przodu. Jak informuje Jerzy Mielnik, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, wykupiono już 240 hektarów gruntów z planowanych 500 pod realizację inwestycji. Urząd Miejski zamówił też ekspertyzy dotyczące hydrologii płynącej nieopodal rzeki Morawki oraz dane dotyczące warunków atmosferycznych. 14 września do rąk urzędników trafi raport wykonany przez brytyjską firmę, w którym zawarty będzie między innymi kosztorys budowy obiektu i symulacje ruchu lotniczego. Także we wrześniu odbędzie się kolejna tura negocjacji z przedstawicielami Komisji Europejskiej o dofinansowane kwotą 39 milionów euro budowy lotniska z funduszy unijnych.
Echo Dnia
O mającym powstać lotnisku w Obicach można poczytać nie tylko na internetowych stronach kieleckiego Urzędu Miasta. Powstała pierwsza witryna autorska o porcie lotniczym. Stworzył ją Sebastian Doroz, mieszkaniec Pińczowa.
„Obice Airport. Czas rozwinąć skrzydła” taki nagłówek na stronie internetowej www.obice.doroz.com zachęca do czytania. Możemy prześledzić krótki rys idei budowy lotniska w Obicach, zaczerpnięty przez autora strony głównie z publikacji medialnych. Jest także forum, na którym można zabrać głos w sprawie Regionalnego Portu Lotniczego Kielce. Link do strony o lotnisku w Obicach „podpięty” jest także do popularnej internetowej encyklopedii Wikipedia. Znajdziemy także odniesienia do map satelitarnych prezentujących miejsce usytuowania nowego lotniska.
- Tworzenie stron internetowych traktuję jako hobby. Dlaczego wybrałem Obice? Po części dlatego, że studiuję transport i logistykę na Politechnice Krakowskiej - opowiada Sebastian Doroz, twórca witryny. Ma on 25 lat i jest mieszkańcem Pińczowa. - Przyznaję, że ostatnio stronę troszkę zaniedbałam, bo byłem w podróży poślubnej, jednak zamierzam tę witrynę rozbudowywać. Zwłaszcza pod kątem graficznym jak i informacyjnym, tak by każdy mógł tam znaleźć najświeższe informacje dotyczące lotniska w Obicach - mówi Sebastian Doroz.
Sprawa budowy lotniska posuwa się do przodu. Jak informuje Jerzy Mielnik, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, wykupiono już 240 hektarów gruntów z planowanych 500 pod realizację inwestycji. Urząd Miejski zamówił też ekspertyzy dotyczące hydrologii płynącej nieopodal rzeki Morawki oraz dane dotyczące warunków atmosferycznych. 14 września do rąk urzędników trafi raport wykonany przez brytyjską firmę, w którym zawarty będzie między innymi kosztorys budowy obiektu i symulacje ruchu lotniczego. Także we wrześniu odbędzie się kolejna tura negocjacji z przedstawicielami Komisji Europejskiej o dofinansowane kwotą 39 milionów euro budowy lotniska z funduszy unijnych.
Echo Dnia
"Lotnisko to inwestycja przynosząca zysk" powiedział Marcin Perz
Lotnisko to inwestycja przynosząca zysk w przeciwieństwie do dróg i dlatego jest potrzebne naszemu województwu - to słowa członka zarządu Województwa Świętokrzyskiego Marcina Perza. Zdaniem władz Województwa potrzebujemy tej inwestycji i jest ona konieczna aby wypełnić "Strategię Lizbońską" w 40%. Jak powiedział wicepremier Przemysław Gosiewski w rozmowie z nami "Myślę, że budowa lotniska jest całkiem możliwa. Na przełomie sierpnia i września będziemy wiedzieć jak podchodzi do tego komisja Europejska. Przypomnę, że mamy kilka korzystnych decyzji." Dodajmy, negocjacje z Komisją Europejską odbędą się w połowie września.
Radio Fama
Lotnisko to inwestycja przynosząca zysk w przeciwieństwie do dróg i dlatego jest potrzebne naszemu województwu - to słowa członka zarządu Województwa Świętokrzyskiego Marcina Perza. Zdaniem władz Województwa potrzebujemy tej inwestycji i jest ona konieczna aby wypełnić "Strategię Lizbońską" w 40%. Jak powiedział wicepremier Przemysław Gosiewski w rozmowie z nami "Myślę, że budowa lotniska jest całkiem możliwa. Na przełomie sierpnia i września będziemy wiedzieć jak podchodzi do tego komisja Europejska. Przypomnę, że mamy kilka korzystnych decyzji." Dodajmy, negocjacje z Komisją Europejską odbędą się w połowie września.
Radio Fama