Lotnisko Kielce
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
- Jezpir
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1130
- Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
- Lokalizacja: Kielce, KSM Nord
Prawda jak zwykle leży na środku. Może dlatego każdemu przeszkadza...MeehoweCK pisze:Tylko że gdzieś kiedyś czytałem, że Balice i Pyrzowice osiągnęły już krytyczne rozmiary i ukształtowanie terenu oraz okoliczna zabudowa nie pozwalają na zwiększanie terytorium lotniska. To gdzie leży prawda?
Jeżpir
Skąd taki wniosek? Na jakiej podstawie wnioskujesz, że w Polsce jest miejsce tylko na jedno cargo? Ktoś robił tego rodzaju analizy?Cyniczny Optymista pisze:Komentarz jak komentarz, ale wnioski z niego wypływające prawidłowe.
Obice mają sens tylko jeśli będą jedynym tego typu lotniskiem w kraju. Na dwa absolutnie nie ma miejsca.
TRANSPORT LOTNICZY
PROGNOZY NIE ZAPOWIADAJĄ RADYKALNYCH ZMIAN
Stagnacja na rynku towarowych przewozów lotniczych
Pomimo świetnej dynamiki wzrostu liczby obsłużonych pasażerów w ciągu kilku ostatnich lat, przyrost przewozów lotniczego cargo w Polsce jest nadal niewielki. Mogą to zmienić tylko nowe, wyspecjalizowane w segmencie towarowym firmy lotnicze.
W przewozach pasażerskich na świecie ustępujemy tylko Chinom. W ubiegłym roku liczba pasażerów w Polsce wzrosła aż o 30 proc. – to jeden z najlepszych wyników na świecie. Średni wynik z tego samego okresu w Europie wyniósł ok. 6,3 proc. Z polskich lotnisk skorzystało 11,5 mln osób. Gorzej jest z dynamiką towarowych przewozów lotniczych. w 2005 roku przewieziono 65 867,84 ton przesyłek. To tylko o 4,34 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego – wynika z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Wymaganiom rynku towarowych przewozów lotniczych starają się sprostać rozbudowujące się porty regionalne
Regionalne terminale
Spośród polskich lotnisk największy obrót towarów odnotowano na warszawskim Okęciu. Jest to zasługą dużego skupiska firm spedycyjnych oraz tego, że lotnisko to obsługuje większość ruchu lotniczego w Polsce. Jednak prawie 3 proc. wzrost jest skromnym osiągnięciem. W zeszłym roku w samym Budapeszcie przeładowano więcej ładunków niż w całej Polsce, a w Wiedniu kilkakrotnie więcej.
– Rozwój transportu lotniczego w Polsce nie jest tak dynamiczny, jak spodziewaliśmy się tego kilka lat temu. Udział tego rodzaju transportu w przewozach towarowych w Polsce jest niewielki, zwłaszcza w porównaniu z krajami Europy zachodniej czy chociażby Węgrami i Czechami – mówi Krzysztof Bielica, Airfreight & Operations Manager w DHL Logistics.
Wymaganiom rynku powoli starają się sprostać porty regionalne. Pod względem dynamiki najprężniej rozwija się lotnisko Poznań – Ławica. Tam usługi kurierskie świadczą firmy DHL International, TNT i Poczta Polska. Do 2010 roku planowany jest stopniowy rozwój dworca cargo, gdzie zainstalowane zostaną automatyczne bramy z rękawami uszczelniającymi oraz parkingi dla dużych samochodów ciężarowych. Port Lotniczy w Poznaniu został wpisany do książki kodowej Lufthansy Cargo. Oznacza to, że przesyłki do Poznania można nadawać z każdego lotniska na świecie. Władze lotniska przewidują, że w roku 2020 lotnisko obsługiwać będzie 33 000 ton towarów.
Rozwojowym lotniskiem jest również port międzynarodowy Katowice-Pyrzowice.
Głównymi użytkownikami powierzchni magazynowych na potrzeby cargo są firmy: DHL, TNT Express Worldwide, UPS, GTL-LOT, Cargo Express, C.Hartwig, Airtrans. Prognozy na rok 2015 wskazują na podwojenie obsługi towarowej co związane jest z planowaną budową nowego terminalu cargo.
Międzynarodowe prognozy
Organizacja Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA przedstawiła prognozy, z których wynika dalszy rozwój transportu lotniczego. W międzynarodowym ruchu pasażerskim przewidywany jest średni wzrost na poziomie ok. 5,6 proc. rocznie do roku 2009. Obsługa towarów w skali globalnej zwiększy się o ok. 6,3 proc. w tym samym okresie. Średnio o 5,7 proc. wzrośnie wymiana między Europą a Azją, o 5,1 proc. z Bliskim Wschodem oraz o 4,1 proc. z Afryką.
-Spodziewany jest znaczny wzrost – ok. 6 proc. w ciągu najbliższych lat – przepływu towarów pomiędzy Europa i Ameryka Północną a także pomiędzy krajami azjatyckimi, głównie Chinami a Europą i Ameryka Północną, gdzie planowany jest prawie 8 proc. wzrost – mówi Krzysztof Bielica.
Bez optymizmu
W prognozach przewozów pasażerskich Polska plasuje się na 1 miejscu na świecie z 11,2 proc. przyrostem do roku 2009. Tak dobrej perspektywy nie mają przed sobą nawet Chiny czy równie szybko rozwijające się Czechy. Jednak nie przekłada się to na wzrost przewozów towarowych, gdyż prognoza ta dotyczy głównie przewoźników nisko kosztowych.
– Transport lotniczy cargo to barometr gospodarki, inwestycje amerykańskie, indyjskie czy chińskie wyraźnie pokazują kierunek rozwoju – wskazuje Wojciech Łyżwiński, prezes M&M Air Cargo Service Polska.
W prognozach IATA Polska niestety nie ma przed sobą optymistycznych perspektyw. W rankingu jesteśmy poza 20-stką krajów najprężniej powiększających ilość obsłużonych towarów w najbliższych latach. Wzrost ten ma być niewielki, na poziomie 4-5 proc. jeszcze przez kilka lat.
http://www.gazetaprawna.pl/numery/1835/f7.gif
Artur Grzędzielski
GAZETA PRAWNA - GAZETA GOSPODARCZA
PROGNOZY NIE ZAPOWIADAJĄ RADYKALNYCH ZMIAN
Stagnacja na rynku towarowych przewozów lotniczych
Pomimo świetnej dynamiki wzrostu liczby obsłużonych pasażerów w ciągu kilku ostatnich lat, przyrost przewozów lotniczego cargo w Polsce jest nadal niewielki. Mogą to zmienić tylko nowe, wyspecjalizowane w segmencie towarowym firmy lotnicze.
W przewozach pasażerskich na świecie ustępujemy tylko Chinom. W ubiegłym roku liczba pasażerów w Polsce wzrosła aż o 30 proc. – to jeden z najlepszych wyników na świecie. Średni wynik z tego samego okresu w Europie wyniósł ok. 6,3 proc. Z polskich lotnisk skorzystało 11,5 mln osób. Gorzej jest z dynamiką towarowych przewozów lotniczych. w 2005 roku przewieziono 65 867,84 ton przesyłek. To tylko o 4,34 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego – wynika z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Wymaganiom rynku towarowych przewozów lotniczych starają się sprostać rozbudowujące się porty regionalne
Regionalne terminale
Spośród polskich lotnisk największy obrót towarów odnotowano na warszawskim Okęciu. Jest to zasługą dużego skupiska firm spedycyjnych oraz tego, że lotnisko to obsługuje większość ruchu lotniczego w Polsce. Jednak prawie 3 proc. wzrost jest skromnym osiągnięciem. W zeszłym roku w samym Budapeszcie przeładowano więcej ładunków niż w całej Polsce, a w Wiedniu kilkakrotnie więcej.
– Rozwój transportu lotniczego w Polsce nie jest tak dynamiczny, jak spodziewaliśmy się tego kilka lat temu. Udział tego rodzaju transportu w przewozach towarowych w Polsce jest niewielki, zwłaszcza w porównaniu z krajami Europy zachodniej czy chociażby Węgrami i Czechami – mówi Krzysztof Bielica, Airfreight & Operations Manager w DHL Logistics.
Wymaganiom rynku powoli starają się sprostać porty regionalne. Pod względem dynamiki najprężniej rozwija się lotnisko Poznań – Ławica. Tam usługi kurierskie świadczą firmy DHL International, TNT i Poczta Polska. Do 2010 roku planowany jest stopniowy rozwój dworca cargo, gdzie zainstalowane zostaną automatyczne bramy z rękawami uszczelniającymi oraz parkingi dla dużych samochodów ciężarowych. Port Lotniczy w Poznaniu został wpisany do książki kodowej Lufthansy Cargo. Oznacza to, że przesyłki do Poznania można nadawać z każdego lotniska na świecie. Władze lotniska przewidują, że w roku 2020 lotnisko obsługiwać będzie 33 000 ton towarów.
Rozwojowym lotniskiem jest również port międzynarodowy Katowice-Pyrzowice.
Głównymi użytkownikami powierzchni magazynowych na potrzeby cargo są firmy: DHL, TNT Express Worldwide, UPS, GTL-LOT, Cargo Express, C.Hartwig, Airtrans. Prognozy na rok 2015 wskazują na podwojenie obsługi towarowej co związane jest z planowaną budową nowego terminalu cargo.
Międzynarodowe prognozy
Organizacja Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA przedstawiła prognozy, z których wynika dalszy rozwój transportu lotniczego. W międzynarodowym ruchu pasażerskim przewidywany jest średni wzrost na poziomie ok. 5,6 proc. rocznie do roku 2009. Obsługa towarów w skali globalnej zwiększy się o ok. 6,3 proc. w tym samym okresie. Średnio o 5,7 proc. wzrośnie wymiana między Europą a Azją, o 5,1 proc. z Bliskim Wschodem oraz o 4,1 proc. z Afryką.
-Spodziewany jest znaczny wzrost – ok. 6 proc. w ciągu najbliższych lat – przepływu towarów pomiędzy Europa i Ameryka Północną a także pomiędzy krajami azjatyckimi, głównie Chinami a Europą i Ameryka Północną, gdzie planowany jest prawie 8 proc. wzrost – mówi Krzysztof Bielica.
Bez optymizmu
W prognozach przewozów pasażerskich Polska plasuje się na 1 miejscu na świecie z 11,2 proc. przyrostem do roku 2009. Tak dobrej perspektywy nie mają przed sobą nawet Chiny czy równie szybko rozwijające się Czechy. Jednak nie przekłada się to na wzrost przewozów towarowych, gdyż prognoza ta dotyczy głównie przewoźników nisko kosztowych.
– Transport lotniczy cargo to barometr gospodarki, inwestycje amerykańskie, indyjskie czy chińskie wyraźnie pokazują kierunek rozwoju – wskazuje Wojciech Łyżwiński, prezes M&M Air Cargo Service Polska.
W prognozach IATA Polska niestety nie ma przed sobą optymistycznych perspektyw. W rankingu jesteśmy poza 20-stką krajów najprężniej powiększających ilość obsłużonych towarów w najbliższych latach. Wzrost ten ma być niewielki, na poziomie 4-5 proc. jeszcze przez kilka lat.
http://www.gazetaprawna.pl/numery/1835/f7.gif
Artur Grzędzielski
GAZETA PRAWNA - GAZETA GOSPODARCZA
TRANSPORT LOTNICZY
PROGNOZY NIE ZAPOWIADAJĄ RADYKALNYCH ZMIAN
Stagnacja na rynku towarowych przewozów lotniczych
Pomimo świetnej dynamiki wzrostu liczby obsłużonych pasażerów w ciągu kilku ostatnich lat, przyrost przewozów lotniczego cargo w Polsce jest nadal niewielki. Mogą to zmienić tylko nowe, wyspecjalizowane w segmencie towarowym firmy lotnicze.
W przewozach pasażerskich na świecie ustępujemy tylko Chinom. W ubiegłym roku liczba pasażerów w Polsce wzrosła aż o 30 proc. – to jeden z najlepszych wyników na świecie. Średni wynik z tego samego okresu w Europie wyniósł ok. 6,3 proc. Z polskich lotnisk skorzystało 11,5 mln osób. Gorzej jest z dynamiką towarowych przewozów lotniczych. w 2005 roku przewieziono 65 867,84 ton przesyłek. To tylko o 4,34 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego – wynika z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Wymaganiom rynku towarowych przewozów lotniczych starają się sprostać rozbudowujące się porty regionalne
Regionalne terminale
Spośród polskich lotnisk największy obrót towarów odnotowano na warszawskim Okęciu. Jest to zasługą dużego skupiska firm spedycyjnych oraz tego, że lotnisko to obsługuje większość ruchu lotniczego w Polsce. Jednak prawie 3 proc. wzrost jest skromnym osiągnięciem. W zeszłym roku w samym Budapeszcie przeładowano więcej ładunków niż w całej Polsce, a w Wiedniu kilkakrotnie więcej.
– Rozwój transportu lotniczego w Polsce nie jest tak dynamiczny, jak spodziewaliśmy się tego kilka lat temu. Udział tego rodzaju transportu w przewozach towarowych w Polsce jest niewielki, zwłaszcza w porównaniu z krajami Europy zachodniej czy chociażby Węgrami i Czechami – mówi Krzysztof Bielica, Airfreight & Operations Manager w DHL Logistics.
Wymaganiom rynku powoli starają się sprostać porty regionalne. Pod względem dynamiki najprężniej rozwija się lotnisko Poznań – Ławica. Tam usługi kurierskie świadczą firmy DHL International, TNT i Poczta Polska. Do 2010 roku planowany jest stopniowy rozwój dworca cargo, gdzie zainstalowane zostaną automatyczne bramy z rękawami uszczelniającymi oraz parkingi dla dużych samochodów ciężarowych. Port Lotniczy w Poznaniu został wpisany do książki kodowej Lufthansy Cargo. Oznacza to, że przesyłki do Poznania można nadawać z każdego lotniska na świecie. Władze lotniska przewidują, że w roku 2020 lotnisko obsługiwać będzie 33 000 ton towarów.
Rozwojowym lotniskiem jest również port międzynarodowy Katowice-Pyrzowice.
Głównymi użytkownikami powierzchni magazynowych na potrzeby cargo są firmy: DHL, TNT Express Worldwide, UPS, GTL-LOT, Cargo Express, C.Hartwig, Airtrans. Prognozy na rok 2015 wskazują na podwojenie obsługi towarowej co związane jest z planowaną budową nowego terminalu cargo.
Międzynarodowe prognozy
Organizacja Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA przedstawiła prognozy, z których wynika dalszy rozwój transportu lotniczego. W międzynarodowym ruchu pasażerskim przewidywany jest średni wzrost na poziomie ok. 5,6 proc. rocznie do roku 2009. Obsługa towarów w skali globalnej zwiększy się o ok. 6,3 proc. w tym samym okresie. Średnio o 5,7 proc. wzrośnie wymiana między Europą a Azją, o 5,1 proc. z Bliskim Wschodem oraz o 4,1 proc. z Afryką.
-Spodziewany jest znaczny wzrost – ok. 6 proc. w ciągu najbliższych lat – przepływu towarów pomiędzy Europa i Ameryka Północną a także pomiędzy krajami azjatyckimi, głównie Chinami a Europą i Ameryka Północną, gdzie planowany jest prawie 8 proc. wzrost – mówi Krzysztof Bielica.
Bez optymizmu
W prognozach przewozów pasażerskich Polska plasuje się na 1 miejscu na świecie z 11,2 proc. przyrostem do roku 2009. Tak dobrej perspektywy nie mają przed sobą nawet Chiny czy równie szybko rozwijające się Czechy. Jednak nie przekłada się to na wzrost przewozów towarowych, gdyż prognoza ta dotyczy głównie przewoźników nisko kosztowych.
– Transport lotniczy cargo to barometr gospodarki, inwestycje amerykańskie, indyjskie czy chińskie wyraźnie pokazują kierunek rozwoju – wskazuje Wojciech Łyżwiński, prezes M&M Air Cargo Service Polska.
W prognozach IATA Polska niestety nie ma przed sobą optymistycznych perspektyw. W rankingu jesteśmy poza 20-stką krajów najprężniej powiększających ilość obsłużonych towarów w najbliższych latach. Wzrost ten ma być niewielki, na poziomie 4-5 proc. jeszcze przez kilka lat.
http://www.gazetaprawna.pl/numery/1835/f7.gif
Artur Grzędzielski
GAZETA PRAWNA - GAZETA GOSPODARCZA
PROGNOZY NIE ZAPOWIADAJĄ RADYKALNYCH ZMIAN
Stagnacja na rynku towarowych przewozów lotniczych
Pomimo świetnej dynamiki wzrostu liczby obsłużonych pasażerów w ciągu kilku ostatnich lat, przyrost przewozów lotniczego cargo w Polsce jest nadal niewielki. Mogą to zmienić tylko nowe, wyspecjalizowane w segmencie towarowym firmy lotnicze.
W przewozach pasażerskich na świecie ustępujemy tylko Chinom. W ubiegłym roku liczba pasażerów w Polsce wzrosła aż o 30 proc. – to jeden z najlepszych wyników na świecie. Średni wynik z tego samego okresu w Europie wyniósł ok. 6,3 proc. Z polskich lotnisk skorzystało 11,5 mln osób. Gorzej jest z dynamiką towarowych przewozów lotniczych. w 2005 roku przewieziono 65 867,84 ton przesyłek. To tylko o 4,34 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego – wynika z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Wymaganiom rynku towarowych przewozów lotniczych starają się sprostać rozbudowujące się porty regionalne
Regionalne terminale
Spośród polskich lotnisk największy obrót towarów odnotowano na warszawskim Okęciu. Jest to zasługą dużego skupiska firm spedycyjnych oraz tego, że lotnisko to obsługuje większość ruchu lotniczego w Polsce. Jednak prawie 3 proc. wzrost jest skromnym osiągnięciem. W zeszłym roku w samym Budapeszcie przeładowano więcej ładunków niż w całej Polsce, a w Wiedniu kilkakrotnie więcej.
– Rozwój transportu lotniczego w Polsce nie jest tak dynamiczny, jak spodziewaliśmy się tego kilka lat temu. Udział tego rodzaju transportu w przewozach towarowych w Polsce jest niewielki, zwłaszcza w porównaniu z krajami Europy zachodniej czy chociażby Węgrami i Czechami – mówi Krzysztof Bielica, Airfreight & Operations Manager w DHL Logistics.
Wymaganiom rynku powoli starają się sprostać porty regionalne. Pod względem dynamiki najprężniej rozwija się lotnisko Poznań – Ławica. Tam usługi kurierskie świadczą firmy DHL International, TNT i Poczta Polska. Do 2010 roku planowany jest stopniowy rozwój dworca cargo, gdzie zainstalowane zostaną automatyczne bramy z rękawami uszczelniającymi oraz parkingi dla dużych samochodów ciężarowych. Port Lotniczy w Poznaniu został wpisany do książki kodowej Lufthansy Cargo. Oznacza to, że przesyłki do Poznania można nadawać z każdego lotniska na świecie. Władze lotniska przewidują, że w roku 2020 lotnisko obsługiwać będzie 33 000 ton towarów.
Rozwojowym lotniskiem jest również port międzynarodowy Katowice-Pyrzowice.
Głównymi użytkownikami powierzchni magazynowych na potrzeby cargo są firmy: DHL, TNT Express Worldwide, UPS, GTL-LOT, Cargo Express, C.Hartwig, Airtrans. Prognozy na rok 2015 wskazują na podwojenie obsługi towarowej co związane jest z planowaną budową nowego terminalu cargo.
Międzynarodowe prognozy
Organizacja Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA przedstawiła prognozy, z których wynika dalszy rozwój transportu lotniczego. W międzynarodowym ruchu pasażerskim przewidywany jest średni wzrost na poziomie ok. 5,6 proc. rocznie do roku 2009. Obsługa towarów w skali globalnej zwiększy się o ok. 6,3 proc. w tym samym okresie. Średnio o 5,7 proc. wzrośnie wymiana między Europą a Azją, o 5,1 proc. z Bliskim Wschodem oraz o 4,1 proc. z Afryką.
-Spodziewany jest znaczny wzrost – ok. 6 proc. w ciągu najbliższych lat – przepływu towarów pomiędzy Europa i Ameryka Północną a także pomiędzy krajami azjatyckimi, głównie Chinami a Europą i Ameryka Północną, gdzie planowany jest prawie 8 proc. wzrost – mówi Krzysztof Bielica.
Bez optymizmu
W prognozach przewozów pasażerskich Polska plasuje się na 1 miejscu na świecie z 11,2 proc. przyrostem do roku 2009. Tak dobrej perspektywy nie mają przed sobą nawet Chiny czy równie szybko rozwijające się Czechy. Jednak nie przekłada się to na wzrost przewozów towarowych, gdyż prognoza ta dotyczy głównie przewoźników nisko kosztowych.
– Transport lotniczy cargo to barometr gospodarki, inwestycje amerykańskie, indyjskie czy chińskie wyraźnie pokazują kierunek rozwoju – wskazuje Wojciech Łyżwiński, prezes M&M Air Cargo Service Polska.
W prognozach IATA Polska niestety nie ma przed sobą optymistycznych perspektyw. W rankingu jesteśmy poza 20-stką krajów najprężniej powiększających ilość obsłużonych towarów w najbliższych latach. Wzrost ten ma być niewielki, na poziomie 4-5 proc. jeszcze przez kilka lat.
http://www.gazetaprawna.pl/numery/1835/f7.gif
Artur Grzędzielski
GAZETA PRAWNA - GAZETA GOSPODARCZA
- sueno
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 4907
- Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
- Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
- Kontakt:
Kolejny krok w stronę Regionalnego Portu Lotniczego Kielce
Artykuł dodany: 2009-08-24 17:10:12, ostatnia aktualizacja: 2009-08-24 17:15:00
W najbliższą niedzielę odbędzie się specjalna sesja Rady Gminy Morawica. W porządku obrad znajduje się punkt mówiący o uchwaleniu planu zagospodarowania przestrzennego dla obszarów, na których ma powstać Regionalny Port Lotniczy Kielce. Plan będą prezentować urzędnicy z biura planowania przestrzennego kieleckiego ratusza, którzy dokument przygotowali.
Wójt gminy Morawica Marian Buras jest dobrej myśli i ma nadzieję, że radni uchwalą zmiany. Podkreśla, że uchwalenie dokumentu otworzy drogę do inwestowania w ten teren. Miesiąc temu podobny dokument zaakceptowali radni z gminy Chmielnik.
źródło: http://www.radio.kielce.pl/page,,Kolejn ... 01204.html
Artykuł dodany: 2009-08-24 17:10:12, ostatnia aktualizacja: 2009-08-24 17:15:00
W najbliższą niedzielę odbędzie się specjalna sesja Rady Gminy Morawica. W porządku obrad znajduje się punkt mówiący o uchwaleniu planu zagospodarowania przestrzennego dla obszarów, na których ma powstać Regionalny Port Lotniczy Kielce. Plan będą prezentować urzędnicy z biura planowania przestrzennego kieleckiego ratusza, którzy dokument przygotowali.
Wójt gminy Morawica Marian Buras jest dobrej myśli i ma nadzieję, że radni uchwalą zmiany. Podkreśla, że uchwalenie dokumentu otworzy drogę do inwestowania w ten teren. Miesiąc temu podobny dokument zaakceptowali radni z gminy Chmielnik.
źródło: http://www.radio.kielce.pl/page,,Kolejn ... 01204.html
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany
- Michel2
- Posty: 383
- Rejestracja: 20 marca 2006, o 10:21
- Lokalizacja: Ziemia Swietokrzyska :*
- Kontakt:
pk5 pisze:Szkoda, ze władze naszego regionu nie lobbowały za koleją do radomia 160km/h tylko za lotniskiem w Obicach, bo tak już za 1,5 roku (tak?) mielibyśmy lotnisko w 35 minut z centrum. Czyli mniej więcej tyle ile do Obic
Przecież takie były plany, tylko rząd pod pretekstem kryzysu zmniejszył wydatki na odcinek Radom-Kielce do jak dobrze pamiętam 100mln zl. Prędkość do radomia wyniesie zaledwie 100km/h.
www.nowiny.com.pl - serwis internetowy gminy Sitkówka-Nowiny
Kocham Świętokrzyskie :*
Kocham Świętokrzyskie :*
- Michel2
- Posty: 383
- Rejestracja: 20 marca 2006, o 10:21
- Lokalizacja: Ziemia Swietokrzyska :*
- Kontakt:
Lobbowac mozna przyjazna opcje polityczna. Obecnie nie ma ona wiele do powiedzenia.
www.nowiny.com.pl - serwis internetowy gminy Sitkówka-Nowiny
Kocham Świętokrzyskie :*
Kocham Świętokrzyskie :*
-
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 781
- Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36
Lobbowac mozna zawsze. A determinacji "kolejowej" nie tylko wsrod mediow kieleckich nie widac, ale takze wsrod wladz miasta i wojewodztwa. Sam od lat maczam palce w tej linii na swoj sposob i naprawde strona kielecka sie w ogole nie wysila w tej kwestii od dluzszego czasu. Takze ja bym powiedzial, ze to wlasnie spowodowalo wykreslenie odcinka Rm-Kce z priorytetow.
- MAŁY
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1664
- Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
- Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie
Coraz bliżej Portu Lotniczego w Obicach. Radni w Morawicy powiedzieli "tak" lotnisku
Podczas nadzwyczajnej, niedzielnej sesji Rady Gminy radni z Morawicy w obecności przedstawicieli kieleckiego ratusza przyjęli uchwałę dotyczącą budowy Regionalnego Portu Lotniczego Kielce.
Lotnisko ma znajdować się na terenie dwóch gmin – Morawicy i Chmielnika. Radni Chmielnika pod koniec lipca jednogłośnie podjęli uchwałę o jego powstaniu, natomiast w Morawicy na 15 radnych, dwóch wstrzymało się od głosu. Jak podkreślał wójt Marian Buras, większych problemów podczas głosowania nie było, gdyż sprawa była już wielokrotnie dyskutowana. Zaznaczył także, że lokalizacja lotniska nie powinna być nadmiernie uciążliwa dla mieszkańców gminy. – Ma ono powstać na krańcach południowych gminy, a loty będą odbywać się w kierunkach wschodnich i zachodnich, gdzie nie ma osiedli mieszkalnych. Zwracaliśmy na to szczególną uwagę – mówił wójt Buras.
Zadowolenia z wyniku głosowania nie krył Artur Hajdorowicz, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego w kieleckim Urzędzie Miasta. – Uchwalenie zmian do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest sygnałem, że lokalne społeczności popierają inwestycję. Umożliwi nam to dalsze ruchy związane z planowaniem budowy. Część terenów trzeba wywłaszczyć, a właściciele działek przylegających do boiska muszą przestawić się w myśleniu o korzyściach. Działki mieszkalne z czasem zaczną przecież przynosić zyski z tytułu gospodarczego – zapewniał Hajdorowicz.
W porządku obrad sesji znalazł się także punkt dotyczący finansowania przez gminę szczepień przeciwko meningokokom dla dzieci i przeciwko grypie dla osób powyżej 60. roku życia. Podjęto również uchwałę o przyznaniu dofinansowania mieszkańcom chcącym wybudować przydomowe oczyszczalnie ścieków. Dopłata wyniesie do 50 procent poniesionych kosztów, jednak nie więcej niż 4 tysiące złotych.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /613405191
Podczas nadzwyczajnej, niedzielnej sesji Rady Gminy radni z Morawicy w obecności przedstawicieli kieleckiego ratusza przyjęli uchwałę dotyczącą budowy Regionalnego Portu Lotniczego Kielce.
Lotnisko ma znajdować się na terenie dwóch gmin – Morawicy i Chmielnika. Radni Chmielnika pod koniec lipca jednogłośnie podjęli uchwałę o jego powstaniu, natomiast w Morawicy na 15 radnych, dwóch wstrzymało się od głosu. Jak podkreślał wójt Marian Buras, większych problemów podczas głosowania nie było, gdyż sprawa była już wielokrotnie dyskutowana. Zaznaczył także, że lokalizacja lotniska nie powinna być nadmiernie uciążliwa dla mieszkańców gminy. – Ma ono powstać na krańcach południowych gminy, a loty będą odbywać się w kierunkach wschodnich i zachodnich, gdzie nie ma osiedli mieszkalnych. Zwracaliśmy na to szczególną uwagę – mówił wójt Buras.
Zadowolenia z wyniku głosowania nie krył Artur Hajdorowicz, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego w kieleckim Urzędzie Miasta. – Uchwalenie zmian do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest sygnałem, że lokalne społeczności popierają inwestycję. Umożliwi nam to dalsze ruchy związane z planowaniem budowy. Część terenów trzeba wywłaszczyć, a właściciele działek przylegających do boiska muszą przestawić się w myśleniu o korzyściach. Działki mieszkalne z czasem zaczną przecież przynosić zyski z tytułu gospodarczego – zapewniał Hajdorowicz.
W porządku obrad sesji znalazł się także punkt dotyczący finansowania przez gminę szczepień przeciwko meningokokom dla dzieci i przeciwko grypie dla osób powyżej 60. roku życia. Podjęto również uchwałę o przyznaniu dofinansowania mieszkańcom chcącym wybudować przydomowe oczyszczalnie ścieków. Dopłata wyniesie do 50 procent poniesionych kosztów, jednak nie więcej niż 4 tysiące złotych.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /613405191
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
Zgoda na utworzenie lotniska w Obicach prawdopodobnie będzie wydana już w środę!
Z naszych informacji wynika, że Urząd Lotnictwa Cywilnego już w środę może wydać decyzję, na mocy której możliwe będzie założenie lotniska w podkieleckich Obicach. Jeśli będzie zielone światło, a to jest niemal pewne, że za kilka miesięcy ruszą prace ziemne.
Spółka Port Lotniczy Kielce w marcu wystąpiła do Urzędu Lotnictwa Cywilnego z wnioskiem o wydanie promesy zezwolenia na założenie lotniska w Obicach. Promesa to innymi słowy zobowiązanie lub – jak kto woli – przyrzeczenie do wydania "twardej”, ostatecznej decyzji w sprawie. Jeśli zatem Urząd Lotnictwa Cywilnego promesę wyda, jest jasne, że wkrótce potem Kielce uzyskają zgodę na założenie portu lotniczego w Obicach.
– Decyzja w sprawie wydania promesy zapadnie w najbliższych dniach – informuje Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Z naszych, nieoficjalnych informacji wynika, że dokument może zostać wydany jeszcze w tym tygodniu, a może nawet w środę.
Pozytywna decyzja Urzędu Lotnictwa Cywilnego i wojewody świętokrzyskiego oznacza, że w praktyce można będzie przystąpić do budowy lotniska w Obicach.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... 4/99074223
Z naszych informacji wynika, że Urząd Lotnictwa Cywilnego już w środę może wydać decyzję, na mocy której możliwe będzie założenie lotniska w podkieleckich Obicach. Jeśli będzie zielone światło, a to jest niemal pewne, że za kilka miesięcy ruszą prace ziemne.
Spółka Port Lotniczy Kielce w marcu wystąpiła do Urzędu Lotnictwa Cywilnego z wnioskiem o wydanie promesy zezwolenia na założenie lotniska w Obicach. Promesa to innymi słowy zobowiązanie lub – jak kto woli – przyrzeczenie do wydania "twardej”, ostatecznej decyzji w sprawie. Jeśli zatem Urząd Lotnictwa Cywilnego promesę wyda, jest jasne, że wkrótce potem Kielce uzyskają zgodę na założenie portu lotniczego w Obicach.
– Decyzja w sprawie wydania promesy zapadnie w najbliższych dniach – informuje Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Z naszych, nieoficjalnych informacji wynika, że dokument może zostać wydany jeszcze w tym tygodniu, a może nawet w środę.
Pozytywna decyzja Urzędu Lotnictwa Cywilnego i wojewody świętokrzyskiego oznacza, że w praktyce można będzie przystąpić do budowy lotniska w Obicach.
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... 4/99074223