Lotnisko Kielce

Wszystko na temat nowych inwestycji w Kielcach.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1

AIR
Posty: 34
Rejestracja: 25 czerwca 2006, o 10:16

Post autor: AIR » 24 lutego 2009, o 19:48


Cyniczny Optymista
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 838
Rejestracja: 28 lipca 2008, o 11:16
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Cyniczny Optymista » 1 marca 2009, o 10:57

Po kilku latach wzrostu w ostatnim czasie polskie lotniska zaczynają notować spadek. Linie lotnicze likwidują połączenia. Co czeka nas w najbliższym czasie, tuż przed sezonem letnim?

Ważna informacja - najprawdopodobniej nie zanotujemy wzrostu opłat za bilety lotnicze. Po pierwsze, sytuację ratuje znacznie tańsza niż w 2008 r. ropa. Po drugie, w kryzysie spaść może popyt na podróże biznesowe i na wyjazdy zagraniczne. By zapełnić samoloty, linie wciąż będą musiały zalewać rynek tanimi biletami. Rozwiązaniem, które zapewni liniom przetrwanie, będzie sprytniejsze sięganie do kieszeni pasażerów - możemy spodziewać się dalszego wzrostu opłat za bagaż, szybszą odprawę czy serwis na pokładzie.

Taki właśnie kierunek działania wskazują europejscy liderzy tanich połączeń. W pierwszej połowie 2008 r. średnia cena biletu w liniach Ryanair spadła o 4 proc., ale dodatkowe przychody - m.in. ze sprzedaży prowadzonej na pokładzie samolotu - wzrosły aż o 28 proc. czytaj dalej

Jak wygląda sytuacja polskich lotnisk?

Warszawa: Mniej pasażerów na Okęciu

Przez warszawskie lotnisko przewija się znacznie mniej pasażerów, niż zakładano. W zeszłym roku Okęcie odprawiło 9 mln 436 tys. osób - podał Urząd Lotnictwa Cywilnego.

W ostatnich latach liczba podróżnych startujących z Okęcia rosła lawinowo. Każdego roku przybywał kolejny milion. Teraz jednak zainteresowanie lataniem słabnie, co częściowo związane jest z kryzysem.

Urząd Lotnictwa Cywilnego ujawnił właśnie najnowsze statystyki z polskich lotnisk. W zeszłym roku na Okęciu odprawiono wprawdzie więcej pasażerów niż w roku 2007, ale przyrost był stosunkowo nieduży - liczba podróżnych wzrosła o niecałe 180 tys.

Teraz władze Okęcia rewidują prognozy na najbliższe lata. Jak podał Tomasz Szymczak, krajowy koordynator ds. lotnisk w spółce PL 2012, w tym roku liczba podróżnych ma nawet nieznacznie spaść. W roku 2012, gdy odbędą się piłkarskie mistrzostwa Europy, z warszawskiego lotniska może zaś skorzystać niewiele ponad 11 mln pasażerów. Jeszcze kilka miesięcy temu prognozy zakładały, że będzie ich o 2 mln więcej. Po oddaniu nowego terminalu port miał bez problemu obsługiwać 12 mln pasażerów rocznie. Władze Okęcia zarzekają się, że jego rozbudowa będzie gotowa przed końcem 2011 r. Trzeba jeszcze zbudować pirs południowy, czyli fragment terminalu z kolejnymi rękawami, i zintegrować starą z nową halą dworca.

Gdańsk: lotnisko ostro pikuje

W styczniu skorzystało z niego ponad 10 proc. pasażerów mniej niż w tym samym miesiącu 2008 r.

Ale tak samo jest we wszystkich polskich portach lotniczych. Przez lotnisko w Rębiechowie przewinęło się 126 tys. pasażerów - czyli 15 tys. mniej niż przed rokiem. Takiego spadku nie było od wielu lat. Jeżeli tendencja się utrzyma, gdańskiemu lotnisku trudno będzie zrealizować założony na ten rok cel - obsłużenia ponad 2 mln pasażerów.

Czarne chmury zawisły też nad połączeniem tanich linii lotniczych Ryanair do irlandzkiego Shannon. W systemie rezerwacyjnym nie można kupić biletów na tę trasę po 30 marca, czyli terminie wejścia w życie letniego rozkładu lotów. - Mamy sprzeczne informacje na ten temat. W najbliższych dniach przewoźnik przedstawi nam jasne stanowisko - mówi Adam Skonieczny, kierownik działu marketingu Portu Lotniczego Gdańsk.

A jeśli już latamy, to dokąd najchętniej? Najwięcej pasażerów wybrało się w zeszłym roku do Wielkiej Brytanii- bo blisko 30 proc. A najpopularniejszym kierunkiem na Wyspach był Londyn. Na tej trasie przewoźnicy przewieźli ponad 326 tys. podróżnych. Najwięcej osób wybrało tanią linię Wizz Air - blisko 40 proc. Jeżeli chodzi o podział na tanie linie i przewoźników tradycyjnych, zdecydowanie wygrywa ją ci pierwsi. Dwie trzecie pasażerów wybiera ich samoloty.

Łódź: Ryanair odlatuje - co dalej z lotniskiem?


Co się stanie z łódzkim lotniskiem, kiedy Ryanair wycofa cztery połączenia? Czy nasz port lotniczy zmierza ku upadkowi?

W 2008 r. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zwiększyła opłaty terminalowe na lotniskach regionalnych z 93 zł do 985 zł. Doprowadziło to do znacznego wzrostu kosztów operacji lotniczych. 1 stycznia kwota ta została wprawdzie nieznacznie obniżona do 888 zł, ale to i tak oznacza wzrost kosztów o niemal 1000 proc. - Ryanair nie może tego zaakceptować, a jednocześnie oferować najniższe ceny, jak i brak opłaty paliwowej. Podniesienie opłat przez PAŻP doprowadzi do spadku o pół miliona pasażerów przewożonych przez Ryanair do i z Polski w roku bieżącym oraz utraty około 500 miejsc pracy, jak i straty 55 mln euro przychodu dla polskiej gospodarki - powiedział portalowi pasazer.com Daniel de Carvalho, rzecznik linii Ryanair.

Prezydent Jerzy Kropiwnicki postanowił napisać do prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej i domagać się obniżenia opłat terminalowych przynajmniej do takich stawek, jakie są w Warszawie, czyli o połowę niższych (agencja tłumaczy tę różnicę większym ruchem w stolicy, a przez to lepszym wykorzystaniem infrastruktury i pracowników).

Ryanair, zapowiadając zamknięcie połączeń, może też liczyć na wsparcie finansowe ze strony miasta. Łódź ma na taką pomoc pieniądze w budżecie. Czy jednak zechce dopłacić do lotów Ryanaira? - Nie ma uchwalonego budżetu Łodzi na 2009 r., więc nie mogę odpowiadać na pytania dotyczące finansów gminy - mówi Kajus Augustyniak, rzecznik prezydenta Łodzi.

Przyjmijmy czarny scenariusz, że przewoźnik naprawdę wycofa cztery połączenia, a nowe nie pojawią się. Co zostanie na lotnisku? Połączenia Ryanaira do Londynu, Dublina i Edynburga, a innych przewoźników - do Kopenhagi i Wiednia (via Bydgoszcz). Mało. Do tego dochodzą czartery. Teraz już lata samolot do Tel Awiwu i Hurghady, a wkrótce dojdą kierunki wakacyjne (Bułgaria, Turcja, Grecja, Tunezja). Czy jest w ogóle sens inwestować w łódzkie lotnisko? Czy jest sens rozpoczynać wiosną budowę terminalu nr 3 za 187 mln zł (z tego 77 mln zł z UE)?

Okazuje się, że mimo wszystko tak. - W czasie kryzysu trzeba się przygotować do zadań na czas koniunktury. Ludzie nigdy nie przestaną latać. My wybudujemy terminal, częściowo za unijne pieniądze. Kiedy nadejdzie dobra koniunktura, będziemy z nowym terminalem gotowi - mówi Wojciech Łaszkiewicz, wiceprezes lotniska. czytaj więcej

Poznań: I tutaj Ryanair namiesza?

Kilkanaście połączeń z Wyspami Brytyjskimi wyciął ze swojego rozkładu lotów irlandzki przewoźnik. Ucierpiały zwłaszcza Łódź i Szczecin. Ale Poznań ocalił niemal wszystkie połączenia z Wyspami. Na długo?

Lamentują zwłaszcza w Łodzi i Szczecinie, gdzie z rozkładu lotów zniknęły po cztery połączenia. Poznań wyszedł natomiast z tej rzezi obronną ręką. Straciliśmy tylko rejsy do East Midlands.

Mogło być o wiele gorzej. Dla Ławicy Ryanair jest kluczowym przewoźnikiem. Oferuje aż siedem połączeń, czyli blisko jedną trzecią wszystkich, które ma Poznań. Mało tego, w zdecydowanej większości są to trasy właśnie na Wyspy (Bristol, Dublin, Edynburg, Liverpool, Londyn Stansted). Czy wobec tego powinniśmy się obawiać kolejnej utraty któregoś z połączeń? - Wszyscy powinni się bać, bo widać, że Ryanair zmienia strategię i zaczyna zmieniać kierunek. Widać to choćby po Poznaniu, gdzie przewoźnik zlikwidował loty do East Midlands, ale dołożył połączenie do Reus w Hiszpanii - mówi Cybulak. - Poznań jest jednak w stosunkowo dobrej sytuacji, bo na tle innych lotnisk w ciągu ostatnich dwóch lat wyraźnie się rozwija - dodaje.

Także zdaniem prezesa Ławicy Mariusza Wiatrowskiego nie grozi nam na razie ucieczka irlandzkich linii. - Na nowy sezon siatka połączeń jest zatwierdzona i raczej nie robi się w takiej sytuacji nagłych ruchów. Tym bardziej że u nas połączenia na Wyspy, mimo troszkę mniejszego obłożenia na tzw. trasach pozalondyńskich, generalnie dobrze się sprawdzają - tłumaczy. - Poza tym po dołożeniu sezonowych lotów do Reus, widać, że Ryanair widzi nasz potencjał i traktuje nas poważnie, dlatego nie sądzę, żeby coś nam groziło - dodaje. czytaj dalej

Rzeszów: Ryanair tnie połączenia, ale nie z Jasionki


Dyrektor portu lotniczego w Jasionce zapewnia, że połączenia z podrzeszowskiego lotniska nie są zagrożone. Może będą nowe. Ryanair z Jasionki obsługuje połączenia do Londynu (dziesięć razy w tygodniu), Bristolu, Birmingham i Dublina (po dwa). Daniel de Carvalho, rzecznik przewoźnika, zapewnia, że Rzeszowa nie ma liście miast, z których Ryanair ogranicza rejsy. - I tego nie planujemy - dodaje.

Także kierownictwo portu w Jasionce przekonuje, że pasażerowie z Podkarpacia mogą spać spokojnie. - Ryanair zapewnił nas, że do końca października będzie wykonywał od nas wszystkie loty, których w tygodniu jest 16 - mówi Władysław Uchman, dyrektor podrzeszowskiego portu

Szczecin: Od marca będziemy latać w głąb Norwegii

Tanie linie lotnicze Norwegian rozszerzają swoją ofertę dla pasażerów latających między Goleniowem i Oslo. Będziemy mogli korzystać z lotów łączonych do innych norweskich miast oraz do Sztokholmu, kupując jeden bilet. Nowe połączenia zaczną działać pod koniec marca.

Największy skandynawski przewoźnik niskokosztowy po roku przerwy znów korzysta z lotniska Gardermoen. - To najważniejszy port lotniczy dla Oslo - tłumaczy Jarosław Święcki, dyrektor Norwegian Air Shuttle Polska. - Dzięki temu, że nasze samoloty będą teraz latać z Goleniowa do Gardermoen, będziemy mogli oferować pasażerom gwarantowane transfery do ośmiu miast w Norwegii oraz do Sztokholmu.

Gwarancja oznacza pewność dotarcia do portu docelowego. Pasażer będzie kupował jeden bilet na połączenie łączone z przesiadką na Gardermoen. - Norwegowie są narodem, który bardzo dużo podróżuje samolotami. Ze względu na odległości, jakie są pomiędzy głównymi miastami tego kraju, bardzo mocno rozwinęliśmy siatkę połączeń krajowych - wyjaśnia Marek Sławatyniec, doradca do spraw kontaktów medialnych w Norwegian. - Do większości mniejszych portów lotniczych w Norwegii latamy kilka razy dziennie. Stąd możemy udzielić gwarancji dotarcia na miejsce.

Z lotniska Szczecin - Goleniów będzie więc można polecieć do: Alesund, Bergen, Bodo, Harstad/Narvik, Kristiansand, Stavanger, Tromso i Trondheim oraz stolicy Szwecji.

Bydgoszcz: Z naszego lotniska latają tłumy pasażerów


Żadne polskie lotnisko nie może się pochwalić takim przyrostem pasażerów, jakie w ubiegłym roku miał bydgoski port lotniczy. Ale niewiele to zmienia. Nadal jesteśmy niemal na szarym końcu wśród polskich lotnisk pod względem liczby korzystających z niego podróżnych.

Dane o liczbie ludzi decydujących się na połączenia lotnicze opublikował branżowy portal pasażerski . Z jego obliczeń wynika, że w ubiegłym roku nasz port obsłużył ponad 280 tys. pasażerów, a to oznacza wzrost o ponad 54 proc. w stosunku do roku 2007. Jesteśmy pierwsi w kraju. Bydgoskie lotnisko, głównie dzięki połączeniom do Wielkiej Brytanii i Irlandii rośnie, ale pod względem liczby pasażerów zajmujemy przedostatnie miejsce, przed Zieloną Górą (5,7 tys. osób). Ścigamy jednak Szczecin, Rzeszów i Łódź, które miały w 2008 r. ponad 300 tys. pasażerów. Do pozostałych regionalnych portów nam daleko.

Pyrzowice: Ponad 2,4 mln pasażerów w 2008 r.

Ponad 2 mln 426 tys. pasażerów odprawił w minionym roku Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach. To rekordowy wynik, choć mniej niż zakładane wcześniej ok. 2,6 mln osób.

W Pyrzowicach liczba odprawianych pasażerów wzrosła w stosunku do poprzedniego roku o 21,6 proc. W ruchu regularnym pasażerów było więcej o 18 proc., w czarterowym - o 39 proc. Z ponad 600 tys. pasażerami czarterowymi katowickie lotnisko potwierdziło swoją silną pozycję Centrum Czarterowego Polski Południowej i drugiego w kraju, po porcie lotniczym Warszawa, lotniska pod względem obsługi tego rodzaju ruchu - powiedział Cezary Orzech, rzecznik portu.

Najwięcej pasażerów w minionym roku (ponad 301 tys.) odprawiono w lipcu. W strukturze lotów dominuje ruch regularny (71,9 proc. pasażerów), czarterowy to 26,1 proc. Pozostałe 2 proc. to m.in. pasażerowie General Aviation, czyli np. prywatne samoloty.

W minionym roku podkatowickie lotnisko wzbogaciło się o sześć nowych tras regularnych i osiem czarterowych. Trzy połączenia regularne do Shannon, Birmingham i Londynu-Stansted otworzyła irlandzka linia lotnicza Ryanair. Wizz Air uruchomił regularne połączenie do Bolonii, a operująca z Pyrzowic od kwietnia 2008 linia Germanwings otworzyła trasy do Stuttgartu i Kolonii.

Kraków: Balice się zbroją, choć kryzys szaleje

Trzy tanie linie lotnicze negocjują otwarcie swojej bazy w Balicach. Kryzys zmusza władze lotniska, miasta i regionu do bardziej elastycznej postawy i tworzenia wspólnej oferty dla przewoźników.

Do uruchomienia bazy w krakowskim porcie w Balicach przymierzają się mocno easyJet, Norwegian i Ryanair. Z rozmów z zarządem tej ostatniej linii wrócił w piątek prezes MPL Balice Jan Pamuła. - Przedstawiłem im odważną ofertę, która została ciepło przyjęta. W ciągu dwóch tygodni oczekuję odpowiedzi od naszych partnerów - ocenia.

Jeśli wszystko pójdzie jak z płatka, baza w KRK będzie pierwszą "noclegownią" dla samolotów irlandzkiej linii w tej części Europy. Dość wspomnieć, że choć Ryanair operuje z powodzeniem na lotniskach Polski, Rumunii, Słowacji, Czech i Węgier, dwiema najbardziej wysuniętymi na wschód bazami są te w... Rzymie i Sztokholmie. Na co liczą Balice? - W ciągu pierwszego roku Ryanair miałby w Krakowie na stałe jeden samolot. Potem liczba maszyn latających z Krakowa wzrosłaby do kilku. Byłaby to gwarancja stabilnego rozwoju portu - zaznacza prezes lotniska KRK.

Szwedzi chcą powalczyć o niebo nad Wrocławiem


Polski oddział szwedzkiej linii lotniczej Sverigeflyg chce przełamać monopol LOT na połączenia z Wrocławia do Warszawy. Bilety mają być dużo tańsze. To kolejna próba stworzenia konkurencji dla państwowego przewoźnika na krajowych liniach.

Szwedzka linia lotnicza, która ma obsługiwać połączenie z Wrocławia do Warszawy, będzie nazywać się Wings of Wrocław.

Wojciech Kielmas, dyrektor zarządzający Sverigeflyg w Polsce: - Z analizy rynku wynika, że największe możliwości konkurowania z LOT ma linia z Wrocławia do Warszawy. Na tej trasie państwowy przewoźnik utrzymuje najwyższe ceny biletów. Wrocław płaci frycowe za brak autostrady do stolicy i beznadziejne połączenia kolejowe. LOT to wykorzystuje, dyktując zaporowe ceny. Chcemy dać wrocławianom wybór. Rzucamy rękawicę LOT.

Pomysłowi wprowadzenia na trasę do stolicy konkurencyjnej dla LOT firmy kibicują władze wrocławskiego lotniska na Strachowicach. Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego lotniska: - Trzymamy za nich kciuki i zrobimy wszystko, by Wings od Wrocławia jak najszybciej rozpoczęło działalność. Mimo naszych starań LOT nie robi nic, by zmienić warunki przelotu do Warszawy. Bilety są drogie, a pory odlotów niewygodne dla pasażerów. LOT jako jedyny przewoźnik w zeszłym roku obsłużył we wrocławskim porcie mniej podróżnych niż w 2007 roku. Wszystkie inne linie zanotowały wzrosty.

Nie może nas spotkać nic lepszego niż konkurencja na zdrowych zasadach

http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35 ... niem_.html
Cynizm Optymizm i Ironia
Te trzy: z nich zas najwazniejszy jest dystans do samego siebie :)

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5698
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 2 marca 2009, o 12:11

Projekt lotniska Obice do poprawy

Władze Kielc chcą wprowadzić zmiany w projekcie lotniska, które ma powstać w podkieleckich Obicach. Dyrektor Wydziału Projektów Strukturalnych i Strategii Miasta- Mieczysław Pastuszko mówi, że negocjacje w tej sprawie rozpoczną się w ciągu trzech tygodni. Rozmowy mają dotyczyć m.in. zmian w budynku wieży kontroli lotów.
Mieczysław Pastuszko dodaje, że negocjacje dotyczyć będą również sposobu w jaki zostanie przeprowadzona makroniwelacja, czyli przygotowanie terenu pod budowę lotniska. Zwycięzcy konkursu na projekt Portu Lotniczego, czyli Polconsult i APA Kuryłowicz zaproponowali kilka rozwiązań, które znacznie się od siebie różnią. W ciągu kilku miesięcy dowiemy się który pomysł zostanie wybrany.
Tymczasem Komisja Konkursowa, która oceniała projekty lotniska- nadal pracuje. W dniu rozstrzygnięcia konkursu nie udało się ustalić, kto wykonał projekt, któremu przyznano trzecią nagrodę i 25 tys. zł.
Po udowodnieniu autorstwa miasto najprawdopodobniej wypłaci projektantom obiecaną nagrodę.

http://www.radio.kielce.pl/page,,Projek ... e85a5.html

=CK=
Posty: 304
Rejestracja: 20 lipca 2008, o 11:19

Post autor: =CK= » 9 marca 2009, o 18:58

Najlepsze linie lotnicze 2008
6 marca br. w Krakowie Podsekretarz Stanu w MI Zbigniew Rapciak wziął udział w uroczystej gali wręczenia nagród w piątej edycji plebiscytu na „Najlepsze Linie Lotnicze 2008”. - Port lotniczy w Krakowie obsługuje rocznie 3 miliony pasażerów. Kraków jest jednym z miast najczęściej odwiedzanych w Europie, nie tylko przez turystów, ale coraz częściej także w celach biznesowych - powiedział Wiceminister, wręczając nagrodę dla najlepszej biznesowej linii lotniczej.

Nagrody przyznano na podstawie wyników głosowania niemal 10 tys. pasażerów, którzy wybrali najlepszą tanią linię lotniczą oraz linię tradycyjną, biznesową i czarterową. Plebiscyt został zorganizowany przez Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice oraz portal Pasazer.com.

Podsekretarz Stanu w MI Zbigniew Rapciak W 2008 roku nagrody dla najlepszych linii lotniczych otrzymali:
- Najlepsza tania linia lotnicza: Wizz Air,
- Najlepsza tradycyjna linia lotnicza: Lufthansa,
- Najlepsza biznesowa linia lotnicza: Lufthansa,
- Najlepsza czarterowa linia lotnicza: Air Italy Polska.

Nagrody w poszczególnych kategoriach wręczyli: Wiceminister Infrastruktury Zbigniew Rapciak, Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski, Naczelny Dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" Michał Marzec oraz przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Kazimierz Barczyk.

Gala zgromadziła liczne grono przedstawicieli środowiska lotniczego. W uroczystości uczestniczyli: Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński, Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Krzysztof Banaszek oraz prezesi polskich portów lotniczych, przedstawiciele linii lotniczych operujących w Polsce, a także osoby zainteresowane rozwojem transportu lotniczego.
:arrow: http://www.mi.gov.pl/2-482be1a920074-1790838-p_1.htm

Pavlo
Posty: 57
Rejestracja: 4 października 2007, o 13:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Pavlo » 10 marca 2009, o 00:07

=CK= pisze:Najlepsze linie lotnicze 2008

- Najlepsza tradycyjna linia lotnicza: Lufthansa,
- Najlepsza biznesowa linia lotnicza: Lufthansa,
-
Rokita będzie niepocieszony :D

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 13 marca 2009, o 10:29

Obice welcome to, czyli folder już mamy

Ma zachęcić do obejmowania udziałów spółki Port Lotniczy Kielce. To kolorowy folder dla inwestorów zagranicznych "Kielce International Airport" przygotował magistrat.

Ma zachęcić do obejmowania udziałów spółki Port Lotniczy Kielce. Ten kolorowy folder dla inwestorów zagranicznych "Kielce International Airport" przygotował magistrat.

Publikacja w języku angielskim prezentuje podstawowe dane, które zachęcić mają przedsiębiorców do inwestycji w lotnisko w Obicach i jego otoczenie. Na 10 stronach można zobaczyć mapy z lokalizacją Obic w Polsce i Europie, informacje o połączeniach komunikacyjnych regionu, perspektywach rozwoju rynku lotniczego. Są też fragmenty wizji architektonicznej, która zwyciężyła w konkursie na projekt lotniska, autorów z firm Polconsult&APA oraz Kuryłowicz&Associates.

Folder zachęca inwestorów do obejmowania udziałów w spółce Port Lotniczy "Kielce". "Projekt ten jest otwarty - wiodącą rolę w jego ostatecznym kształcie będą mieli udziałowcy" - czytamy. Według autorów, pierwszy samolot może wystartować z Obic w 2015 roku.
:arrow: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... gn=4815182
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 13 marca 2009, o 13:53

Ciekawe czy mają ten folder w pdfie...
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 13 marca 2009, o 16:24

A termin się ciągle przesuwa... kiedyś była mowa o 2009 roku :lol:
Sorry, takiego mamy prezydenta...

Awatar użytkownika
Michel2
Posty: 383
Rejestracja: 20 marca 2006, o 10:21
Lokalizacja: Ziemia Swietokrzyska :*
Kontakt:

Post autor: Michel2 » 13 marca 2009, o 16:43

Ja stawiam ze do 2015 zdążą i wystartuje wtedy pierwszy samolot. :)
www.nowiny.com.pl - serwis internetowy gminy Sitkówka-Nowiny
Kocham Świętokrzyskie :* :)

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 13 marca 2009, o 18:23

AR pisze:Ciekawe czy mają ten folder w pdfie...
Jak możesz to poszukaj w necie bo ja znaleźć nie mogę :( Potrafię korzystać z usług wujka googla ale jeśli chodzi o wyszukiwanie informacji na stronach miejskich to jestem zielony... Kiedyś szukałem folderu o hotelach i okazało się że jest, tylko tak ukryty że nie potrafiłem znaleźć a wiedziałem czego szukać. Co ma powiedzieć potencjalny inwestor....

Nawet zadałem pytanie na forum miejskim: http://www.forum.kielce.eu/viewtopic.php?f=11&t=88
Może teraz ty zapytaj żebym znów na głupka nie wyszedł :P

A jako test swojej znajomości wyszukiwania spróbuj znaleźć to o co ja zapytałem :P Tak dla zabawy zobaczymy czy znajdziesz bez tej podpowiedzi admina z FIM :P
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11635
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 19 marca 2009, o 14:46

Folder o lotnisku 2009-03-19

Folder promujący budowę Portu Lotniczego Kielce ma za zadanie przybliżyć wszystkim zainteresowanym informacje na temat tej priorytetowej dla naszego regionu inwestycji, zachęcić potencjalnych inwestorów oraz przedstawić szerokiemu gronu odbiorców stan zaawansowania prac nad projektem.

Dzięki nowoopracowanej Koncepcji lotniska, czytelnik będzie mógł zapoznać się z układem funkcjonalno-przestrzennym projektowanego portu lotniczego oraz wizją architektoniczną obiektów kubaturowych.

:arrow: http://www.invest.kielce.pl/download.php?id=183

Awatar użytkownika
Michał
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1258
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 01:09

Post autor: Michał » 13 kwietnia 2009, o 20:04

A tymczasem w Łodzi...

http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,64 ... iarda.html

"Czy miasto przeznaczy ponad 500 mln zł na rozbudowę łódzkiego lotniska? Na wtorkowej sesji miejscy radni podejmą decyzję."

"Do 2012 r. nasze lotnisko ma rozwinąć swoją drugą funkcję - towarową. Chodzi o obsługiwanie firm w centralnej Polsce i wykorzystanie bliskości skrzyżowania autostrad. By lotnisko zaczęło na tym zarabiać, musi przygotować się logistycznie. Za 20 mln zł ma być wybudowana płyta cargo i zaplecze. Na razie - już za parę tygodni - cargo zacznie raczkować w prowizorycznych budynkach magazynowych w specjalnie zaadaptowanym hangarze. "

Jako ciekawostka - z artykułu wynika taki cennik:
budowa nowego terminalu - 153 mln zł
droga kołowania + drogi zjazdowe i zatoka oczekiwania - 170 mln zł
stacja paliw - 25 mln zł
płyta cargo i zaplecze - 20 mln zł

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 15 kwietnia 2009, o 18:19

Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Post autor: Petras » 15 kwietnia 2009, o 19:02

Mam nadzieję, że przez to prace nad naszym lotniskiem nie zwolnią ani pracujący nie stracą zapału. Nim pierwszy samolot u nas wystartuje, to kryzys pewnie dawno minie. :?:

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 24 kwietnia 2009, o 14:08

Jest umowa na lotnisko w Obicach.
Zobacz projekty (zdjęcia, wideo)

W kieleckim ratuszu podpisano umowę na opracowanie koncepcji architektonicznej i funkcjonalnej lotniska w Obicach.

W tym roku powstaną trzy dokumenty niezbędne do rozpoczęcia budowy portu. Do 15 lipca ma być gotowy raport oddziaływania lotniska na środowisko a do 20 sierpnia projekt makroniwelacji gruntu oraz koncepcja budowlana i funkcjonalna portu.

Wykona je konsorcjum firm, które wygrało konkurs: Biuro Studiów i Projektów Lotniskowych POLCONSULT i Autorska Pracowania Architektury Kuryłowicz & Associates.

Po opracowaniu dokumentów rozpocznie się makroniwelacja gruntu. - Trzeba zlikwidować górę, które znajduje się w miejscu planowanego lotniska. To będzie jedna z największych niwelacji w kraju. Trzeba usunąć niesamowite ilości kruszywa, część wykorzystamy do budowy portu, a część pójdzie na sprzedaż. Te prace mogą potrwać nawet dwa lata- zapowiedział prezydent, Kielc Wojciech Lubawski.

W pierwszym etapie budowy lotniska powstanie budynek administracyjny, w którym znajdzie się miniterminal dla pasażerów. Dopiero po przekroczenie granicy 300 tysięcy pasażerów zostanie wybudowane właściwe miejsce odpraw.

- Dopóki budowa lotniska będzie zależała ode mnie nie zatrzymam się - zapewnił prezydent Kielc
:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /199955233


Kolejny krok do lotniska Obice


Prezydent Kielc Wojciech Lubawski podpisał umowę na opracowanie koncepcji architektoniczno- budowlanej Regionalnego Portu Lotniczego Kielce. Stworzy ją konsorcjum, w skład którego wchodzą: Biuro Studiów i Projektów Lotniskowych POLCONSULT i Autorska Pracowania Architektury Kuryłowicz.
Koncepcja obejmować będzie 1 etap budowy lotniska. Ma złożyć się na nią dokumentacja techniczna na wykonanie niwelacji terenu i raporty środowiskowe - tłumaczył prezes POLCONSULT Ryszard Zaremba.

Na opracowanie koncepcji konsorcjum ma czas do wakacji. Profesor Stefan Kuryłowicz, jeden z najsłynniejszych polskich architektów, który weźmie udział w pracach zaznacza, że latanie jest obecnie jednym z najbezpieczniejszych środków komunikacji.

Lotnisko jest jego zdaniem potrzebne każdemu miastu, które chce mieć kontakt ze światem. W pierwszym etapie jego funkcjonowania, tak by zmniejszyć koszty planowane jest stworzenie terminalu do obsługi 300 tysięcy pasażerów w budynku administracyjnym.

O słuszności budowy lotniska przekonany jest niezmiennie prezydent Kielc- Wojciech Lubawski. Prezydent nie chciał jednak po wiedzieć nic na temat ewentualnego inwestora, który byłby zainteresowany budową lotniska w Obicach. Miasto wykupiło już 480 hektarów gruntu pod port. Docelowo potrzebne jest 550 hektarów.
:arrow: http://www.radio.kielce.pl/page,,Kolejn ... 5b827.html
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

ODPOWIEDZ