Lotnisko Kielce

Wszystko na temat nowych inwestycji w Kielcach.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor

Tam91
Posty: 245
Rejestracja: 12 sierpnia 2006, o 15:51
Lokalizacja: Kielce/Lublin

Post autor: Tam91 » 25 listopada 2007, o 02:01

bo KE w przydzielaniu własnych środków pełni rolę sędziego.
Albo jest sie bezstronnym sedzia albo przydziela sie WŁASNE srodki. ale jak juz Ci tlumaczylem dobry czlowieku, komisarz Huebner i spolka nie zrzuca sie z wlasnych pieniedzy na te srodki i pani Huebner mimo ze jest nieusuwalna cos bedzie musiala robic po uplywie jej kadencji wiec nie moze byc calkowicie bezstronna i apolityczna... chyba ze masz informacje iz urzad ten bedzie pelnic dozywotnio... poza tym poglady polityczne ma sie nieprzerwanie i nei mozna ich poslac na wakacje na czas pelnienia jakiejs funkcji.. bo chyba nie powiesz mi ze apartyjny pan prezydent jest rowniez apolityczny..

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3622
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 25 listopada 2007, o 10:40

Przecież już samo stwierdzenie p. Hubner, że jest przeciwna lotnisku w Kielcach bo będzie ono stanowić konkurencję dla innych lotnisk (wypowiedziane publicznie wobec dużej grupy osób), obala tezę o niej jako bezstronnym sędzi. Wyraźnie pokazuje, że regiony nie są przez nią traktowane równoprawnie (takie zresztą miała poglądy, gdy była członkiem polskiego rządu). Tzn, że my jesteśmy jakimś "zapleczem" dla innych regionów? Jeśli inne województwa są wobec świętokrzyskiego konkurencyjne to w porządku, a jeśli świętokrzyskie ma zacząć stanowić realną konkurencję dla innych, to niedobrze? To jest bezstronny sędzia?
Nie trzeba być zresztą ekspertem, żeby widziec jakie jest nasycenie lotniskami innych krajów europejskich. W starych krajach Unii byłoby nie do pomyślenia, żeby jakiś region pozostał bez lotniska (w dodatku świętokrzyskie miałoby by być jedynym takim regionem w Polsce). Np. w północnej Anglii każde większe miasto ma międzynarodowe lotnisko, zagęszczenie lotniskami jest tam ogromne. Nawet zorganizowanie poważnej międzynarodowej imprezy sportowej w jakiejkolwiek konkurencji wiąże się z warunkiem, że lotnisko musi być w odległości do 100 km. Kielce już na starcie byłyby zawsze zdyskwalifikowane.
Pewnie, że budowa lotniska jest bardzo poważnym przedsięwzięciem i w oczywisty sposób wiąże się z ryzykiem ekonomicznym - trzeba jednak RÓWNIEŻ brać pod uwagę, że to ryzyko jednogłośnie chcą podjąć demokratycznie wybrane władze miasta i regionu. A także jak wielki jest stopień spontanicznego społecznego poparcia. W dodatku nie jest to projekt wirtualny, ale prace są mocno zaawansowane (znacznie bardziej niż w innych regionach, gdzie sie tylko gada). Tutaj p. Hubner występuje nie tylko przeciwko unijnej zasadzie równości i konkurencyjności regionów ale też tak naprawdę łamie zasadę subsydiarności.
Ciekawy jestem, czy w przypadku, gdy ostateczna decyzja KE będzie negatywna, będzie przedstawiona ekspertyza, w której zostaną w wiarygodny sposób zbite argumenty świętokrzyskiego samorządu.

Co do moich przykładów z dyskusji z lat poprzednich, nie twierdzę przecież Lekominie, ze takie miałeś w tych sprawach poglądy. Wskazuję tylko na widoczną dla mnie analogię do dzisiejszych argumentów przeciwników lotniska. W tamtych sprawach czas pokazał, że warto było walczyć.
A co do "spiskowej teorii dziejów" - od wielu lat śledzę, jak Kielce są przedstawiane w Polsce np. przez ogólnopolskie media. Mam pod tym względem dobrą pamięć i potrafię podać wiele przykładów od początku lat 90-tych. Są przedstawiane prawie zawsze tendencyjnie i nieobiektywnie - zgodnie z negatywnym stereotypem, nie weryfikowanym na miejscu (celowała w tym szczególnie ogólnopolska Gazeta Wyborcza). Nawet zlecone przez miasto badania potwierdziły, to, co jest dla nas na tym forum oczywiste - jeśli ktoś nie był nigdy w Kielcach (lub dawno nie był w Kielcach), przy wizycie w naszym mieście jest zawsze pozytywnie zaskoczony, bo spodziewał się czegos zupełnie innego.
Najbardziej oczywiście przeciwdziała Obicom lobby krakowskie. Poza oczywistą konkurencją istotne są tu też inne czynniki... Gdy słucha się płyty Piwnicy pod Baranami, przy piosence "Kielce (do przyjaciół gówniarzy)" słychac z sali ironiczne śmiechy. Dlatego tak oczywista jest dla mnie (dla prezydenta Lubawskiego niestety nie...) ogromna rola promocji miasta. Nie mówiąc już o tym, że za granicą Kielce sa znane tylko z pogromu... To wszystko po prostu też ma znaczenie.
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

lekomin
Posty: 123
Rejestracja: 28 grudnia 2006, o 23:12

Post autor: lekomin » 25 listopada 2007, o 13:29

RZ,
zaraz zaraz, no to jak można wyrazić sprzeciw? Znaczy Pani Komisarz miała mówić, że lotnisko w Kielcach to super inwestycja, a później nie dać pieniędzy?

KE nie zabroniła budować lotniska. Po prostu stwierdziła, że pieniądze, które Polska i tak dostanie, powinno wydać się na coś innego. To są pieniądze KE, i oni chyba mają prawo decydować na co je wydają? Chciałbyś, żeby ktoś zabrał ci portfel i wmawiał, że potrzeba ci tego wielbłąda na biegunach? Tak, fundusze przyznaje się na zasadach konkurencyjnych, tzn. musi wygrać najlepszy projekt. Konkurencja to podstawa kapitalizmu. Jeśli się nie podoba, to zawsze zostaje model północnokoreański :)

To jakie regiony są traktowane prawnie lub bezprawnie - że tak powiem - to najlepiej pokazują statystyki. I świętokrzyskie nie ma co narzekać, zresztą tak jak cała Polska.

Co do lotnisk w UK: rzeczywiście jest tam dużo lotnisk lokalnych i regionalnych. Ale jeśli popatrzysz na liczbę, to ich systematycznie ubywa! Ponadto, są do w 99% stare lotniska wojskowe przerabiane na sportowo-cywilne. To nie są lotniska budowane od podstaw (czyli na gołej ziemi) jako cywilne.

Powtarzam po raz kolejny, że zwiększenie ruchu pasażerskiego wcale nie znaczy powstanie większej ilości lotnisk. Po prostu już istniejące lotniska będą się rozrastały.. nikt na Zachodzie nie wpadnie na budowę lotniska od podstaw!

Jeśli piszesz, że władze regionu i "społeczny spontan" chce budować lotnisko, to niech buduje. KE na to pieniędzy nie da. Ostatnio na "społeczny spontan" [nowomowa na "czyn społeczny"] to budowano Kopiec Kościuszki ew. zbierano buraki. W rzeczywistym świecie podstawa to ekonomia i rachunek ekonomiczny. Jakkolwiek dużo zapału, on niestety nie wystarczy bankom, dla udzielenia kredytu.

Lobby krakowskie? A możesz mi powiedzieć, jakiego lobby ja jestem członkiem, skoro nie chcę lotniska?

Tam91,
Czyli Danuta Huebner jest stonnicza? Działa na rzecz kogo?

gaki,
KE ma trochę większe możliwości badania różnych pomysłów i trochę większe doświadczenie niż ja czy Ty. Argumenty są bardzo proste: z ekonomicznego punktu widzenia lotnisko w Kielcach jest bezsensu. Koniec kropka. I gdybym miał kilkaset tysięcy złotych wolnych środków, to bym poszedł do McKinsleya i zamówił odpowiednią "ekspertyzę"

autor,
ale ta osoba rozumie, że to nie były negocjacje? :)

Awatar użytkownika
gaki majster
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 558
Rejestracja: 12 września 2007, o 20:36
Lokalizacja: teraz:Zamość/Kielce
Kontakt:

Post autor: gaki majster » 25 listopada 2007, o 14:33

lekomin pisze:RZ,
KE nie zabroniła budować lotniska. Po prostu stwierdziła, że pieniądze, które Polska i tak dostanie, powinno wydać się na coś innego.
Wiedzą lepiej czego nam w Kielcach potrzeba. I po to nam była ta Unia?
lekomin pisze:RZ,
To są pieniądze KE, i oni chyba mają prawo decydować na co je wydają?
Tak pieniądze KE. Które najpierw wyciągnęli z naszych portfeli. :?
lekomin pisze:RZ,
...nikt na Zachodzie nie wpadnie na budowę lotniska od podstaw!
Dlaczego? Mieli na to 45 lat, a myśmy mieli komunę. To są zaszłości historyczne jeszcze z połowy XX wieku i my powinniśmy je wyrównać.
lekomin pisze:Tam91,
Czyli Danuta Huebner jest stonnicza? Działa na rzecz kogo?
To nie jest zbyt dobry przykład bezstronniczości :wink:
lekomin pisze:gaki,
KE ma trochę większe możliwości badania różnych pomysłów i trochę większe doświadczenie niż ja czy Ty.
To, że KE ma większe możliwości, to nas nie zwalnia z myślenia. Mają większe możliwości, to fakt, ale z nich nie korzystają! W każdym bądź razie nie dla dobra regionów i ich konkurencyjności.
Kielce Kielce Kielce to jest to...

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3622
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 25 listopada 2007, o 15:30

lekomin pisze:RZ,
zaraz zaraz, no to jak można wyrazić sprzeciw? Znaczy Pani Komisarz miała mówić, że lotnisko w Kielcach to super inwestycja, a później nie dać pieniędzy?
No właśnie wygląda na to, że coś takiego jej się "wymsknęło". Bo jak można powiedzieć "jestem przeciwna lotnisku w Kielcach, bo stanowiłoby konkurencję dla innych lotnisk" (takie były nawiasem mówiąc argumenty pierwszej fali krytycznych artykułów w ogólnopolskich gazetach) , jeżeli to lotnisko nie ma żadnych podstaw ekonomicznych? Coś tu jedno do drugiego nie pasuje, czyż nie? Jak pozbawione ekonomicznego sensu lotnisko mogłoby stanowić dla innych konkurencję? Jesli zaś pani Komisarz dba przede wszystkim o interesy lotnisk w innych regionach, to takie podejscie nie małoby nic wspólnego z równym traktowaniem regionów - gdy słabszy dotąd region czyni starania by stać się bardziej konkurencyjny dla innych, to się go "upupia", żeby interesów innych regionów nie naruszył?
To jest Fundusz Regionalny, gdzie z założenia regiony same wybierają, co dla nich jest najważniejsze. I żeby tą propozycję regionu odrzucić, trzeba mieć naprawdę konkretne argumenty. Ja takich argumentów dotąd ze strony UE poza nie popartą argumentami (ekspertyzami) formułką "nie ma uzasadnienia ekonomicznego" nie słyszałem. Region przedstawia wiele argumentów "za" i wypadałoby sie do nich odnieść.

lekomin pisze:Tak, fundusze przyznaje się na zasadach konkurencyjnych, tzn. musi wygrać najlepszy projekt.
Zatem trzeba wykazać, że ten projekt jest zły. (w tym np. gorszy od projektu lotniska w Opolu :) ).
lekomin pisze:W rzeczywistym świecie podstawa to ekonomia i rachunek ekonomiczny. Jakkolwiek dużo zapału, on niestety nie wystarczy bankom, dla udzielenia kredytu.
czekam na przedstawienie przez KE rachunku ekonomicznego zbijającego argumenty ekspertyzy przygotowanej przez Ove Arup
lekomin pisze:Argumenty są bardzo proste: z ekonomicznego punktu widzenia lotnisko w Kielcach jest bezsensu. Koniec kropka.
argumenty niczym konkretnym nie poparte
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
Gear
Posty: 135
Rejestracja: 5 sierpnia 2006, o 16:36
Lokalizacja: CK

Post autor: Gear » 27 listopada 2007, o 01:26

Radio Kielce

List w sprawie lotniska do komisarz Huebner
2007-11-26

Świętokrzyscy posłowie wystosowali dziś list do unijnej komisarz Danuty Huebner w sprawie budowy lotniska w Obicach. Zwrócili się w nim o poparcie tej inwestycji i współfinansowanie jej z pieniędzy unijnych. Z inicjatywą wysłania listu wystąpił poseł Lewicy i Demokratów Sławomir Kopyciński, który wciąż wierzy w pozytywne rozwiązanie sprawy. W liście czytamy m. in. "Szanowna Pani Komisarz, mieszkańcy województwa świętokrzyskiego chcą skutecznie doganiać Europę, niwelować dysproporcje rozwojowe między regionem świętokrzyskim, a innymi regionami UE. Jesteśmy przekonani, że otwarcie komunikacyjne - zwłaszcza lotnicze - to najlepsza droga do rozwoju naszego regionu". List podpisano w trakcie spotkania posłów w kieleckim ratuszu. Uczestniczył w nim także prezydent Kielc Wojciech Lubawski, który poprosił parlamentarzystów o stworzenie wspólnego frontu na wypadek negatywnej opinii Komisji Europejskiej. Zaapelował m.in. o działania na rzecz wsparcia budowy lotniska z budżetu państwa. Poseł Konstanty Miodowicz z PO zapowiedział, że jego partia wniesie stosowne poprawki do budżetu. Pomoc zdeklarowała także posłanka Prawa i Sprawiedliwości - Maria Zuba - która zapewniła, że parlamentarzyści PiS-u będą nadal wspierać budowę lotniska w Obicach. W spotkaniu uczestniczyli posłowie Marzena Okła - Drwenowicz, Konstanty Miodowicz i Artur Gierada z PO oraz Sławomir Kopyciński z LiD-u i Maria Zuba z PiS.

:arrow: http://www.radio.kielce.pl/index.php?go=3&id_k=8333
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

msz1
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: msz1 » 27 listopada 2007, o 09:50

Lobby krakowskie? A możesz mi powiedzieć, jakiego lobby ja jestem członkiem, skoro nie chcę lotniska?

Tam91,
Czyli Danuta Huebner jest stonnicza? Działa na rzecz kogo?



Wydaje mi się Lekominie że obawiasz się (niesłusznie), że jeśli zaczniemy budowę lotniska to nie będzie pieniędzy na S-7, wogóle bardzo dużo wspominasz o S-7 tyko że ta droga powinna istnieć już od kilku lat a to, że tak nie jest to wina niestety niudolności wszystkich rządów od 1990r.
Natomiast lotnisko potrzebne będzie właśnie za kilka lat.

Co do Huebner to po prostu chce dowalić PiS-owi i tyle (zwykłe rozgrywki polityczne).

Awatar użytkownika
gaki majster
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 558
Rejestracja: 12 września 2007, o 20:36
Lokalizacja: teraz:Zamość/Kielce
Kontakt:

Post autor: gaki majster » 2 grudnia 2007, o 15:36

Obrazek
ITV Kielce 2007-11-30
Jak przekonywaliśmy Brukselę?
http://www.itv.kielce.eu/pl/artykuly/pokaz/121

Obejrzyjcie sobie bardzo ciekawy filmik.
Opowiem tylko jedną scenę:

-spotkanie Radia Kielce z człowiekiem, który nazywa się Jean Marie Seyler i jest to dyrektor Dyrekcji Generalnej do spraw Polityki Regionalnej. Po wysłuchaniu argumentów powiedział mniej więcej tak: W tym momencie się liczy zaangażowanie i oddanie mieszkańców dla rozwoju regionu. Zapewniam, że KE ma za zadanie wspomóc rozwój, ale na początku chcemy, żeby rozwinęła się podstawowa infrastruktura, czyli drogi i kolej , lotnisko jest projektem, który będzie realizowany, ale w tym momencie... drogi i kolej...
Kielce Kielce Kielce to jest to...

msz1
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: msz1 » 3 grudnia 2007, o 00:40

Czy Miodowicz przekona premiera do Obic?
ziem2007-12-02, ostatnia aktualizacja 2007-12-02 18:59

Mimo zapowiedzi, szef świętokrzyskiej Platformy Obywatelskiej nie zrobił nic, aby przekonać premiera do budowy lotniska w Obicach. Sam Donald Tusk milczy w tej sprawie.
Dwa tygodnie temu Konstanty Miodowicz przekonywał, że "zrobi wszystko, co w jego mocy", aby walczyć o dofinansowanie dla budowy portu lotniczego. Nasze województwo domaga się od Unii Europejskiej 39,2 mln euro dotacji na ten cel. - Platforma Obywatelska doprowadzi do przeorientowania stanowiska struktur europejskich wobec Obic. Ludziom PO nie zabraknie determinacji - mówił. Miodowicz dodał, że sprawą zajmuje się sam premier Donald Tusk.

Decyzja w Brukseli ma zapaść w środę. Próbowaliśmy sprawdzić, czy przewodniczący Miodowicz starał się o pomoc u premiera. Na wysłane w ubiegły poniedziałek do biura prasowego premiera pytania nie dostaliśmy odpowiedzi. Chcieliśmy wiedzieć, czy premier popiera starania władz samorządowych regionu świętokrzyskiego i Kielc o unijne dofinansowanie, a jeśli tak, to jakie działania zamierza podjąć. - Pan premier przeczytał pytania i zdecydował, że nie odpowie na nie przed 10 grudnia - usłyszeliśmy w czwartek w biurze prasowym.

Nic w tej sprawie nie zrobił natomiast przewodniczący Miodowicz. Nie spotkał się z premierem ani nikogo na takie spotkanie nie wysłał. Mimo że jutro Donald Tusk planuje wizytę w Brukseli. - Nie jestem pracownikiem kancelarii ani kimś tak bardzo wysoko postawionym, aby w każdej chwili spotkać się z premierem - broni się Miodowicz.


Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce

seba_ck
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1231
Rejestracja: 31 sierpnia 2006, o 14:01
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: seba_ck » 3 grudnia 2007, o 02:13

ŚWIĘTOKRZYSKIE
3 grudnia 2007 - 0:01

Wywłaszczenia w Obicach?

Nie wszyscy chcą odsprzedać pole pod budowę pasa startowego na uzgodnionych warunkach? No to będą wywłaszczenia.

Choć może Komisja Europejska nie dofinansuje budowy kieleckiego lotniska, to miasto nie rezygnuje z tej inwestycji. Właściciele gruntu, którzy nie zgodzą się na odsprzedanie ziemi do 15 grudnia, zostaną wywłaszczeni.
- Lotnisko w Obicach powstanie bez wglądu na to, czy Komisja Europejska pomoże nam czy nie - zapewnia prezydent Kielc, Wojciech Lubawski.

Dodaje, że przygotowania do inwestycji idą pełną parą. Na ukończeniu są wykupy gruntów. Miasto jest już właścicielem około 300 hektarów. - Część właścicieli odmawia sprzedania ziemi za wcześniej ustalone stawki. A jest to 30 tysięcy złotych za hektar. To bardzo dobre pieniądze. Cena za grunty rolne, a przecież my takie skupujemy, wynosi 7 tysięcy zł za hektar - przypomina prezydent.

Wykup gruntów zakończy się 15 grudnia. - Kto do tego czasu nie zdecyduje się na sprzedaż, straci możliwość transakcji na dogodnych, uzgodnionych wcześniej warunkach. Wystąpimy o wywłaszczenie po cenie oszacowanej przez rzeczoznawców. Będzie to najwyżej 7 tysięcy złotych za hektar - informuje prezydent.
Decyzję Komisji Europejskiej w sprawie dofinansowania lotniska poznamy 5 grudnia.

/ATA/
:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... TOKRZYSKIE
Zmieniaj świat na taki, jaki sobie wymarzyłeś.

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 3 grudnia 2007, o 11:10

Ja stawiam, że nie powstanie to lotnisko :-( chociaż chciał bym się mylić.
(...)Zapewniam, że KE ma za zadanie wspomóc rozwój, ale na początku chcemy, żeby rozwinęła się podstawowa infrastruktura, czyli drogi i kolej , lotnisko jest projektem, który będzie realizowany, ale w tym momencie... drogi i kolej...(...) Po tym można to wywnioskować.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
Michel2
Posty: 383
Rejestracja: 20 marca 2006, o 10:21
Lokalizacja: Ziemia Swietokrzyska :*
Kontakt:

Post autor: Michel2 » 3 grudnia 2007, o 12:25

Brak infrastruktury na chwile obecna nie jest zadnym argumentem. Ona moze powstawac rownolegle do lotniska. 8)
www.nowiny.com.pl - serwis internetowy gminy Sitkówka-Nowiny
Kocham Świętokrzyskie :* :)

msz1
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: msz1 » 3 grudnia 2007, o 17:29

michal_ck pisze:Ja stawiam, że nie powstanie to lotnisko :-( chociaż chciał bym się mylić.
(...)Zapewniam, że KE ma za zadanie wspomóc rozwój, ale na początku chcemy, żeby rozwinęła się podstawowa infrastruktura, czyli drogi i kolej , lotnisko jest projektem, który będzie realizowany, ale w tym momencie... drogi i kolej...(...) Po tym można to wywnioskować.
Może nie powstanie przed 2012 ale jestem pewien że w okolicach 2016 bedziemy mogli z Obicy polecieć w świat. Poprostu musimy wykazać trochę pokory i cierpliwości.

Awatar użytkownika
gaki majster
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 558
Rejestracja: 12 września 2007, o 20:36
Lokalizacja: teraz:Zamość/Kielce
Kontakt:

Post autor: gaki majster » 3 grudnia 2007, o 20:56

Sorry chłopaki, ja mam trochę więcej optymizmu, nasza przyszłość jest w naszych rękach, a nie w decyzji nawet bardzo wysokiego urzędnika. :wink:
Kielce Kielce Kielce to jest to...

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 3 grudnia 2007, o 22:24

Może nie precyzyjnie się wypowiedziałem. Chodziło mi o to, że raczej nici z dofinansowania z UE.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

ODPOWIEDZ