Lotnisko Kielce

Wszystko na temat nowych inwestycji w Kielcach.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Post autor: Petras » 7 października 2013, o 14:13

Będzie powstawać tyle co Sagrada Familia w Saragossie. Tyle że katedrze to nawet przystoi...
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Lucens
Posty: 148
Rejestracja: 10 stycznia 2007, o 15:30
Lokalizacja: os. Świętokrzyskie

Post autor: Lucens » 8 października 2013, o 06:52

Chyba w Barcelonie?

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Post autor: Petras » 8 października 2013, o 07:30

Tak, pomyliło mi się, bo o obu była ostatnio mowa. W Saragossie jest bazylika Nuestra Senora del Pilar, ale jeszcze dłuższa historia - pierwsza świątynia powstała tu w 1118, a obecny kształt zaczęli w 1686, kopuła środkowa i jedna z wież powstały w roku 1872, 3 pozostałe wieże dodano dopiero w latach 1907 i 1961.

1) Sagrada Familia, Barcelona 1882-2026(?)__________2) Nuestra Senora del Pilar, Saragossa, 1686-1961
Obrazek Obrazek
Trochę OT.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 16 października 2013, o 19:32

Ekspert: "Nieszczęsne lotnisko w Lublinie"
W Polsce jest za dużo lotnisk lokalnych. Te, które już są, w tym "nieszczęsne projekty" w Radomiu i Lublinie nie mają szans na rentowność - uważa Jacek Krawczyk, wiceprzewodniczący Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i były szef rady nadzorczej LOT-u.
Port Lotniczy Lublin działa od grudnia ubiegłego roku. Początkowo władze lotniskowej spółki szacowały, że w pierwszym roku działalności obsłużą nawet 350 tysięcy osób, chociaż eksperci unijni prognozowali inny, dużo niższy wynik. Teraz plany lotniska się zmieniły i w ciągu roku ma to być 200 tysięcy pasażerów.

W wypowiedzi dla Polskiego Radia Krawczyk stwierdził, że małe lotniska, jak lubelskie są skazane na nierentowność, a o ich budowie i uruchomieniu bardziej decydowały ambicje lokalnych polityków, a nie ekonomiczny rozsądek.

- Przejechanie samochodem godzinę dwadzieścia minut, jak się wyjeżdża na wakacje, raz na rok, a się potem nigdy nie lata, nie jest żadnym problemem. Ruch biznesowy z Radomia też może latać przez Warszawę. Chodzi o racjonalność wydawania środków publicznych. Po drugie, chodzi o to, że takie lotniska, jak te dwa - nieszczęsne moim zdaniem projekty Radomia i Lublina - nie mają szans na rentowność - uważa Krawczyk.

Przypomina, że lotnisko musi rocznie obsługiwać milion pasażerów, aby na siebie zarabiało. Dodaje, że Unia Europejska szykuje zmianę przepisów, która utrudni dofinansowanie z pieniędzy unijnych małych portów lotniczych.

Oprócz działającego już lotniska w Lublinie uruchomienie swojego portu lotniczego planuje Radom. Trwa też budowa lotniska w Gdyni. Ta ostatnia inwestycja znalazła się pod lupą Unii Europejskiej, która sprawdza, czy budowa portu lotniczego w Gdyni ma sens, skoro w odległości 25 kilometrów znajduje się port lotniczy w Gdańsku.

Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny, którego Krawczyk jest przewodniczącym, jest organem doradczym, który prezentuje instytucjom UE stanowisko organizacji społecznych i zawodowych z 27 krajów UE.

:arrow: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,147 ... z2huYhehGz
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Post autor: Petras » 16 października 2013, o 21:56

Jakbym czytał o Obicach... Kij z lotniskiem, kopalnia da zysk :P I nie wiadomo, czy się cieszyć, czy rozkładać ręce. Ale też, gdyby Krakowianom zależało na utrzymaniu ruchu w Balicach i rezygnacji z budowy w Obicach, to by zrobili swój kawałek S7 do granic z naszym województwem (bo nasz odcinek ma lepsze rokowania). A tak to... niech się dzieje co chce.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 21 października 2013, o 12:24

Rosną szansę na budowę lotniska w Obicach

Zmiana stanowiska samorządu województwa w sprawie przyszłości portu lotniczego w Obicach, to dla miasta bardzo dobra wiadomość - powiedział w Radiu Kielce prezydent Wojciech Lubawski.

Jak już informowaliśmy, samorząd województwa przyznał, że po tym, jak drastycznie zmalały szanse na unijne dofinansowanie rozbudowy lotniska w Masłowie, to jednak Obice, mogą stać się regionalnym portem lotniczym. Masłów miałby pozostać zapleczem szkoleniowym, portem aeroklubowym i dla małego biznesu.

Wojciech Lubawski, podkreślił, że budowa lotniska w Obicach byłaby niemożliwa bez udziału samorządu województwa. Pan Marszałek może zrobić bardzo wiele rzeczy okołolotniskowych, np. uzbroić infrastrukturę dookoła portu, czy zrobić drogę Piotrkowice - Obice - uważa gość Radia Kielce.

Wojciech Lubawski zaznaczył, że Obice będą mieć ogromne znaczenie dla rozwoju Targów Kielce, które mają bardzo dużą konkurencję w Lublinie, Rzeszowie, Krakowie, Warszawie i Łodzi. Bez lotniska będzie nam bardzo trudno - powiedział.

Prezydent podkreśla, że inwestycja równie dobrze może być centralnym portem w kraju, jak i regionalnym, czy spełniającym podstawowe funkcje. Założyliśmy trzy etapy, pierwszy jesteśmy w stanie zbudować nawet bez wsparcia zewnętrznego – mówi Wojciech Lubawski. Według prezydenta, w podstawowej wersji lotnisko może zacząć funkcjonować już w trzy lata od uzyskania dla projektu pozytywnej decyzji środowiskowej.

Koszt budowy inwestycji przy udziale środków unijnych to ponad 300 mln złotych.
:arrow: http://www.radio.kielce.pl/post-17711
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 21 października 2013, o 12:32

Że też nie wstyd dziennikarzom pisać takie rzeczy. Gdzie etos, gdzie standardy? Jak ktoś przyjdzie do dziennikarza i bredzi, to nieładnie jest to rozpowszechniać, żeby ludzie się śmiali, tylko trzeba takiemu człowiekowi pomóc.

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 21 października 2013, o 18:17

Koszt budowy inwestycji przy udziale środków unijnych to ponad 300 mln złotych
A bez środków unijnych to koszt budowy się zmieni? Będzie taniej czy drożej?

j'k
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 762
Rejestracja: 18 listopada 2005, o 17:36

Post autor: j'k » 25 października 2013, o 18:19

Marszałek Województwa Świętokrzyskiego Adam Jarubas zadeklarował poparcie dla planów budowy portu lotniczego dla regionu w Obicach.

Jak powiedział, w wywiadzie dla Kieleckiego Tygodnika Radiowego Kielce Plus oraz Radia Kielce , do tej decyzji skłonił go brak szans na unijne dofinansowanie rozbudowy lotniska w Masłowie oraz minimalizacja podstawowego zakresu budowy lotniska w Obicach, co urealniło jego wykonanie i utrzymanie.

Marszałek planuje wspomóc projekt poprzez budowę drogi łączącej krajową trasę na Busko z drogą wojewódzką z Kielc do Pińczowa, która będzie drogą dojazdową dla lotniska. Przebieg drogi o długości około 5,6 km ustalił Miejscowy Plan Zagospodarowania a jej niweletę Plan Ukształtowania Poziomego terenu planowanego lotniska.

Ta sama droga otworzy jeszcze przed wybudowaniem Portu Lotniczego Kielce dostęp do położonych na północ od lotniska terenów przemysłowych umożliwiając ich rozwój.


źródło: Port lotniczy Kielce S.A.

Trojanek
Posty: 223
Rejestracja: 31 lipca 2009, o 22:06
Lokalizacja: CK

Post autor: Trojanek » 10 listopada 2013, o 18:27

Wykorzystując środki z budżetu unijnego na lata 2014-20, Polska nie może sobie pozwolić na projekty, które nie mają ekonomicznego uzasadnienia. Mamy nadmierne ambicje, jeśli chodzi o budowę lotnisk - uważa unijny komisarz ds. budżetu Janusz Lewandowski.
Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,149 ... z2kGTgXe5x

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 17 listopada 2013, o 11:57

Najbardziej deficytowe lotniska w Polsce

Nowe lotnisko, by mogło na siebie zarobić, musi obsłużyć przynajmniej 1 mln pasażerów rocznie. Jest to praktycznie granica rentowności – twierdzą eksperci z Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA. Sześciu portom lotniczym w Polsce wciąż do tego daleko.

Czym grozi przeinwestowanie w sieć lotnisk, pokazuje przykład Hiszpanii, gdzie wybudowano w ciągu ostatniej dekady 48 regionalnych portów lotniczych z pomocą dotacji z Unii Europejskiej. Obecnie rentownych jest tylko 11. Pod wpływem doświadczeń hiszpańskich Unia przygotowuje nowe przepisy, które zmierzają do ograniczenia lokalnej sieci lotniskowej, poprzez utrudnienia w otrzymaniu funduszy europejskich na taką inwestycję.

W Polsce aktualnie w budowie znajdują się: port lotniczy Radom-Sadków (RDO) i Gdynia Babie Doły (QYD). Od 5 lat intensywnie promowana jest także idea zbudowania dużego regionalnego portu lotniczego Kielce-Obice, który według prezydenta Kielc, Wojciecha Lubawskiego miałby być hubem ruchu pasażerskiego i cargo dla Mazowsza i Małopolski Wschodniej oraz konkurować z portem lotniczym Okęcie.

:arrow: Reszta tutaj:
http://biznes.pl/magazyny/transport/,55 ... detal.html
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 18 listopada 2013, o 14:38

"Linie lotnicze Etihad wchodzą do Polski! Jednak nie do Warszawy i nie z rejsami do Abu Zabi. Przewoźnik pod marką Etihad Regional będzie oferował od 1 kwietnia loty z Poznania i Wrocławia do Berlina (Tegel).

W związku z inwestycją Etihad Airways w regionalną linię Darwin Airlines i utworzeniu marki Etihad Regional szwajcarski przewoźnik ogłosiłł w Dubaju 21 nowych tras, w tym dwie do Polski.
Nowe trasy obsłużą samoloty Saab 2000, które mogą zabrać na pokład 50 pasażerów."

http://biznes.pl/magazyny/transport/lin ... detal.html[/quote]
___________________________________________________________
Jeśli w Polsce będzie pojawiać się więcej tego typu przewoźników z małymi samolotami i ciągły wzrost liczby pasażerów, to ja cały czas uważam, że sensem jest Masłów, a nie Obice.
Wtedy wystarczyłoby jedno połączenie jak ww. Berlin.
Żadne czartery do Burgas i Antalyi, B737 i A320 wtedy nie są potrzebne.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Trojanek
Posty: 223
Rejestracja: 31 lipca 2009, o 22:06
Lokalizacja: CK

Post autor: Trojanek » 5 grudnia 2013, o 15:17

Jeden samolot dziennie lata z Brzydgoszczy, takiego samego trupa chcą pod Kielcami, tylko ciekawe kto będzie do tego dokładał....


http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,150 ... #BoxBizTxt

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Post autor: Petras » 10 grudnia 2013, o 10:38

Ciekawy artykulik z galerią

Nieczynne lotnisko w Ciudad Real w Hiszpanii na sprzedaż za 100 milionów euro. Ta absurdalna inwestycja nie powstała w Polsce. Choć podobne są w planach.

Ciekawostką jest również samo spojrzenie na mapę Google - założenie urbanistyczne otoczenia lotniska powierzchniowo dorównuje całemu miastu. Dość dziwnie wyglądają niedokończone ulice i ronda w szczerym polu...

Przyglądałem się Hiszpanii kiedy byłem na ŚDM 2011. Specyficzny kraj, ale mówiąc tak mówię chyba też o nas. Polskę i Hiszpanię łączy pompowanie miliardów w infrastrukturę, trochę na pokaz. I tak u nas, jak i tam, czuć, że wiele inwestycji jest wykonanych za dużo większe pieniądze, niż to konieczne. Albo inaczej mówiąc - z przepychem.

Edit: jeszcze jeden artykuł wpisujący się w powyższe.
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 10 grudnia 2013, o 14:07

Wg mnie, post do tematu:
Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat
viewtopic.php?t=2137
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

ODPOWIEDZ